RocknRolf2: Kan aldrig känna samma hat om Nubben som med Linkan. Det är Linkan, Ce o Tj som sänkt oss, inte Nubben iallafall, han gjorde Timrå till ett av Sveriges bästa lag som sportchef. Sedan om det är rätt att han idag är i Timrå är en annan sak.
Jag har dömt ut Linkan sen dag 1.
Nåväl: laget behövs förstärkas i alla led, både backsidan o forwards, sedan kanske några kontrakt måste brytas, förmodligen även ett tränarbyte.
Än kan vi inte ge upp, även om man är sugen, men det finns tid att jobba på även om det känns blytungt.
Hur i hela helvete resonerar man förresten när man värvar tillbaka nubben?! Vi värvar alltså en sportchef och sätter honom som assisterande tränare samtidigt som vi har en sopa på sportchefsjobbet? Timrå IK ska alltså SPARA pengar inför denna säsong och då sätter man 3 tränare i båset och en amatör på sportchefsjobbet?
Ja jag vet att man "värmer upp" nubben för att vara en framtida tränare men om man nu ska spara pengar så får man väl för fan vänta tills den dagen det finns en ledig plats i organisationen?
Jockz: I överljudsfart mot kvalserien med förmodligen modo som bottenkollega. Sparka klabbarpan och mystomten innan klockan slår 00:00 och sätt in nubben och ante Karlsson.
RocknRolf2: mm Ja, du menar Nubben! Vad jag kommer ihåg hade vi ett slagkraftigt lag på den tiden. Sedan att han lämnade för Frölunda berodde antagligen på omständigheter. Finns väl en hel del spelare som är Judas oxå vad jag vet! Men nog har han mitt förtroende då det gäller att värva spelare iaf!!
RocknRolf2: Vad har dom gett han för arbetsuppgifter egentligen, han kanske gör sig bättre på Linkas plats, medans Linkan kan göra sig en tillvaro i Anttjärn:
RocknRolf2: Jag har väldigt svårt att se en potentiell vändning av den här katastrofen. Rent ekonomiskt är vi slut. Sportsligt? Ja där är vi ju sannerligen slut. Hur ska man kunna locka folk till matcherna med det här spelet? Det är ju omöjligt!
Det känns som att hela organisationen kring Timrå IK har givit upp redan. Linkan ska inte ens finnas i organisationen. Vad gör nubben i båset? Vad gör Hedman på plan? Paniken börjar verkligen sätta sig i kroppen nu. Hur ska man få folk att gilla att se på hockey i Eon? Det finns inte 5000 pers i närområdet som är villiga att syssla med ren och skär givmildhet när dom går på hockey, så är det bara.
Och här inne så skanderar dom som är lagt lite åt "lallar-hållet" att alla måste gå på matcherna och dra sitt strå till stacken...ja men det var ju vad folk gjorde hela förra säsongen! Hur länge kan man förvänta sig att folk ska lägga pengar på något dom inte gillar? Om man köper en vara som inte håller utlovad kvalité så lämnar man tillbaka den. Man går väl för helvete inte och köper en till?!
Jag tror faktiskt att ganska många resonerar lite åt det hållet. Dessutom tror jag inte att det är HS-publiken som utgör dom där 1000-1500 personerna som inte går på matcherna...det är snarare tvärtom, det är personerna som aldrig skulle sätta sin fot här på HS som är den delen av publiken som man måste få tillbaka till Eon. En hockeymatch från läktarplats ska vara en upplevelse, något man kan glädjas åt i dagar efteråt. Timrå IK kan inte erbjuda detta och därför uteblir publiken.
Taurus: Pratar vi om Nubben? Jag gör iaf. Tänkte på hans tidiga år i Timrå. 02/03 t ex. Då var han grym. Nu är han en värdelös judas som kostar oss onödiga pengar.
Några grejer som är rätt trista: Stirra på en vägg medan färgen torkar. Läsa en roman på ryska baklänges. Se otextade svartvita filmer från Bulgarien. Följa en curlingmatch när det inte är OS. Gå till tandläkaren. Få restskatt. Stoppa tillbaka den efter sexigt förspel. Vänta på försenade tåg. Vänta på försenade tåg mitt i vintern. Löpträna.
Men ingenting är tråkigare än att se Timrå spela hockey 2011. Det är så andefattigt att djävulen flinar! Det är så livlöst, så trist, så tråkigt att klockorna gäspar och börjar gå baklänges. Det är makalöst hur man kan spela så dåligt tillsammans. Timrå spelar som en bakterie. Det finns ingen själ, inget hjärta, ingen blödande passion.
Timrå spelade likadant förra säsongen… typ. Men då hade man Lander. Nu har man…öh…ingen Lander..
Det här var bland det sämsta jag sett hittills av Timrå någonsin.
Ja Murley ja. Va fan hade man så brottom och signa honom för!! Rädd att inte kunna få nån annas signatur???? Utnyttja för fan möjlighete att ta hit 2 st riktigt bra transatlanter!!! Robinson och Murley!!!??? Man vill ju bara gråta över skiten!!!
RocknRolf2: Ja gnäll ni bara. Själv är jag på plats i Scandinavium i full Timråmundering och allt jag får är dryga och nedsättande tillmälen. I morgon skall jag åka till mitt arbete och bli rövknullad... Timrå IK är dom bästa...