Nisse1: Våra backar från Allsvenskan spelar iaf smart och lämpligt för sin förmåga. Som t.ex Svensson som gör det riktigt bra även Vesterlund är helt okej. Erixon och Bohm ser ut som yra kycklingar mest hela tiden, inget fysiskt spel heller. Zajac slarvar endel, men har stor uppsida eftersom han är skicklig med pucken när han får det att stämma och viktig offensivt. Nä jag skulle vilja se mer närkamp försvarsmässigt. Tryck till dom och släpp inte till några ytor.
Rallarn: Helt värdelös period kryddat med ett stolpskott från 2 meters håll från Hanzl. Nu måste en rejäl uppryckning till i tredje för att vi ska vinna.
roger_sundsvall: dom 12.000 betalande sillstryparna på läktaren ska blidkas, domaren blundar för en solklar överträdelse som skulle släppa in bönderna från byn in i matchen igen men det går ju inte för sig i SHL.
Sett till hur perioden ser ut får man väl ändå vara nöjd med 2-1. JJ har faktiskt klivit upp ordentligt - jag tyckte han såg lite skakig ut i början av säsongen, men här har han ju tagit allt han kan ta.
Jadu: fast ska man ta poäng mot sånt här motstånd så måste spelare som alibi-Hanzl sätta sina lägen.
Sen är det ju olyckligt att ingen jävla domare ser en hög klubba i ansiktet på Bohm som slår ut halva överkäken på honom. 4 min i pp blev noll. Amatörer.
Jadu: Okej, jag har stängt av ljudet. Hur kan man åka ner med endast 6 backar förresten? Finns det absolut ingen att tillgå? En backskada på det här så.
Rallarn: Sannerligen. Känns lite som han kommenterar Mello eller något lekprogram. Bra att vi inser att det är hård kamp som gäller mot åtminstone åtta lag. Det gäller att hitta ett system som funkar för det också för det är nog inte alla matcher där vi kan förväntas göra spelet.