Jadu: fast ska man ta poäng mot sånt här motstånd så måste spelare som alibi-Hanzl sätta sina lägen.
Sen är det ju olyckligt att ingen jävla domare ser en hög klubba i ansiktet på Bohm som slår ut halva överkäken på honom. 4 min i pp blev noll. Amatörer.
Sett till hur perioden ser ut får man väl ändå vara nöjd med 2-1. JJ har faktiskt klivit upp ordentligt - jag tyckte han såg lite skakig ut i början av säsongen, men här har han ju tagit allt han kan ta.
roger_sundsvall: dom 12.000 betalande sillstryparna på läktaren ska blidkas, domaren blundar för en solklar överträdelse som skulle släppa in bönderna från byn in i matchen igen men det går ju inte för sig i SHL.
Rallarn: Helt värdelös period kryddat med ett stolpskott från 2 meters håll från Hanzl. Nu måste en rejäl uppryckning till i tredje för att vi ska vinna.
Nisse1: Våra backar från Allsvenskan spelar iaf smart och lämpligt för sin förmåga. Som t.ex Svensson som gör det riktigt bra även Vesterlund är helt okej. Erixon och Bohm ser ut som yra kycklingar mest hela tiden, inget fysiskt spel heller. Zajac slarvar endel, men har stor uppsida eftersom han är skicklig med pucken när han får det att stämma och viktig offensivt. Nä jag skulle vilja se mer närkamp försvarsmässigt. Tryck till dom och släpp inte till några ytor.
Linkovich: Enig. Ett uppskruvat, energiladdat Frölunda med 12000 i ryggen i Scandinavium.. ja då tycker jag att Timrå gjort helt Ok insats första 2. Kvällens Frölunda skulla ga tvålat dit torsdagens Lulä med 7-1. Enda anmärkningar från min sida: - Lite väl seeega på rören i en del situationer när det ser ut som en och ibland två Timråspelare är före initialt men hungrig indian kommer 1 på pucken. - Vid 2-1 målet och vid några andra tillfällen synkar man inte vem som ska kliva på puckflrare utan 2-3 soelare glider undan i stället.
Hanzl måste börja sätta lite lägen nu. Hans passningsspel är riktigt bra, men ska man vara underdog-lag så går det inte att ha en förstecenter som är så ovän med pucken i skottlägen.
söder över: jag tycker Timrå krigar på bra. Moralen är det inget fel på. Frölunda är jävulskt spelskickliga. Önskar mer från Lööke dock. Olofsson är som en ny spelare.
Hahl Bundy 2.0: Hanzl kan omöjligen bli kvar säsongen ut. Visst har han 4 poäng på 5 matcher men hade han något som helst målsinne hade han stått på 4+4 minst. Rattie däremot, skriv livstidskontrakt.
…och då gör Hanzl världens snyggaste ass till kungen som reducerar. Haha yes!