erathoo: Vore trevligt om backarna själva kunde göra någon gubbe eller dumpa på ett bättre sätt. Nu söker vi svåra passningar i mittzon och är lättlästa
Korkat och slarvigt av Wall-E, men frölundaiten borde fan fä matchstraff för idiotiskt agerande. Kollar bakåt flera ggr, ser att han har en spelare i ryggen...och då bestämmer han sig för att dra en stoppsladd 2 meter från sargen?
Många lärdomar att dra av den här matchen. Disciplin det första. Är det 3 utvisningar i offensiv zon?
Jo, och det måste bli snabbare beslut när vi får pucken, otaliga ggr har Frölunda snott tillbaka pucken bakifrån när vi såsar. Lander var ju inne på det också...
kulltorp: Utvisning på Walli, inget att säga om. Men 5+20 njaa. Framflr allt var det bara toppen på ett feldommarveslutsisberg. Vid flera tillfällen förstärker Frölundaspelarna minsta kontakt och slänger klubbor och kroppar... oskönt a'la spansk fotboll.
Men jag gläds med JJs asgrymma spel. Laget får lyfta sig spelmässigt framöver för han kan knappast stå på huvudet så här match efter match. Sheriffen ser ut att fortsätta på i samma stil som ifjol, glädjande.
Den här matchen är naturligtvis förlorad även om vi mot förmodan skulle stå emot BP 3,5 minut i början på 3e. Har en stark känsla av att domargänget inte skulle tillåta en Timråseger under några omständigheter. Med det sagt så gar Frölunda varit bättre än oss i 5-5 men känslan är att vi ännu inte kommit in nån matchrytm, inte bara p g a domarna ska sägas.
Grishockey: precis men modolojderna är duktiga på att kommentera när det går emot oss. Hade han kommenterat positivt när vi ledde hade jag inte sagt något. Hade jag gjort som Rytter i deras bok hade jag blivit avstängd.
Frölundaspelaren vände om och tittade på Walli minst två gånger innan han vände sig om och körde in i sargen. Walli borde givetvis inte hajade klubban i ryggen. Solklar utvisning. Men tveksamt matchstraff…
Frågan är hur många matchers avstängning det blir.
5 matcher skulle inte förvåna mig. VF är vidriga skådisar som förlöjligar hockeyn. Släppet av klubban är smart, men inget man gillar. Dom kan lira hockey men man tappar all respekt för allt fjantande.
Labban: vi är ju exakt där alla trodde vi skulle vara just nu. Vi hänger med hyfsat i spel 5-5 men vi är för dåliga i defensiven och vi måste förlita oss på våra stjärnor i offensiven (och JJ som varit ett monster). Upp till bevis, ut och leverera.
Timrågogogo: Rytter är de väl inget fel på och han sa ju bara sanningen, ska du lacka gör de på vårt spel, vi tar enormt mycket dumma utvisningar de borde ju alla se, vi sätter oss själva i skiten.
Jalasvaara: Jag är nöjd egentligen trots att jag svär som faan i soffan. Vi ligger under med 1-2 mot Frölunda borta trots hemmadomare deluxe ( jfk hade fått hjärtinfarkt efter 1 minut denna match om vi varit Modo). Vi saknar 2st Top 6 forwards och har häng efter 2 perioder. Nu kör vi!
Rytter: Jag har då inget att anmärka på. Det är helt okej att ha olika åsikter. Så pass mycket självinsikt har jag också att jag vet att man inte är helt neutral i stridens hetta.
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·