Andersson: Nej, inte idag. När vi har fullt lag, JA. Men ikväll saknas Hanzl och Wedin. Frölundas 3e och 4e ser, om vi ska vara ärliga, rätt så starkare ut, På förhand.
Känns jädrigt nervöst faktiskt, å andra sidan så blir det väl ingen halshuggning efter en eventuell premiärförlust borta mot sillstryparna i göttelabåårg...
Man hoppas att vi kan hålla ihop spelet, och att våra forwards kan sätta sina chanser, för det kommer vi att få.
kulltorp: Precis vad jag tänkte. Jag har inga förväntandet inför dagens premiär, bara förhoppningar. Ett fungerande spel och en hyfsat jämn match så är jag nöjd. Det var ett tag sen vi mötte ett lag som redan är uppe i SHL-tempo.
Hahl Bundy 2.0: Haha sluta ta utvisningar borta mot Frölunda? Räcker med att vi tittar lite konstigt på domaren så hittar han en 2a. Trippingen på Laleggia går dock att blunda för. Frölunda samt Färjestad borta är sån tortyr i bortdömningar så man borde faktiskt hoppa de matcherna.
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·
Ä ni mä rabbuslingar??