1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587712 inlägg · 6217 ämnen

Frölunda - Timrå IK 2006-10-03

« · 759739 · » Till forumet


Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Grattis till segern.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
piff: Tack du söta rara lilla vän :)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Tacklingen mot Sanny var allt annat än en olyckshändelse, fulare tackling får man leta efter... Ska bli skönt med en rejäl avstängning mot Plüss.

Rest in pieces Martin plüss...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Dalan:

Lägg ner det är en olyckshändelse. Pluss gör det inte medvetet, Hu hade du resonerat om det varit tvärtom??
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
mattias - 74: Likadant.. hade knappast försvarat en timråspelare som tacklade sådär.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Dalan:

det är ingen tackling det är en olyckshändelse där båda jagar pucken och pluss är lite för het
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
mattias - 74: Olyckshändelse?

Javisst .. han planerade säkert inte att skicka in honom på sjukan men han måste ju stå för sina handlingar..
Han hakar och sedan knuffar.. helt klart för att få Sanny ur balans, väldigt dumt så nära sarg!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
mattias - 74: Såg det på tvn nu.Hur jävla fult som helst.Först hakar
han fast Sanny sen skjuter han iväg han i sargen.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Bo Bly:
Stäng av idioten i 8-10 matcher. Hur många ver det nu Sjögren fick för sin armbåge mot Bulan Berglund?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
mattias - 74: Spelar fan i mig ingen roll om det var det. Om du sett det Sjögren fick 9 matcher för mot Bulan som kunde spela nästa byte - så är det här minst 20 matcher. Men så kommer det ju naturligtvis inte bli för Frölunda är ett mkt "respekterat" lag nu än vad Timrå var på den tiden vilket kanske ger 1-2 matcher, högst 3.

Det där domslutet var väl bland det enda han lyckades döma rätt på. Den här matchen var liksom de flesta andra byggd på kompesationer, redan efter att Mange tacklade Alaavara så började det.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
actionleif: Tycker att denna situation är fulare än Sjögrens
tackling på Bulan.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
mattias - 74: Nej, och den var verkligen inte lika ful som Svedbergs tackling... ;)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
actionleif: Jag tycker det var matchstraff. Men du menar att Plüss medvetet skickar in honom i sargen? Det är kamp om pucken och Frölunda jagar kvittering samtidigt som det gått kräftgång spelet innan. Klart man vill mycket då.

Jag tycker inte det som hände efter en minut var finare när Timrå spelaren knuffar in Alavaara i sargen så hjälmen flyger av. Hade Alavaara slagit huvudet i isen och blivit liggande efteråt så hade jag undrat vad du tyckt?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Hoppas verkligen att det inte vart något allvarligt med Sanny Lindström såg riktigt otäckt ut.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03

Nyss hemkommen ifrån Scandinavium och smällen för Sanny var en ren olyckshändelse..Men vi på läktarna var otroligt nervösa.Vare sig vi var Timråiter eller Frölundaiter..

Hoppas för guds skull vi slipper att vara med om en sån väntan igen i framtiden innan det blev spel igen..Fy faaan vad läbbigt det var..

När det gäller matchen så speglar 2 - 1 till Timrå ganska bra..Frölunda sikta in sig så mycket mer på defensiven än vad allafall jag sett dom spela tidigare i Scandinaviun..Timrå ville mer och Frölunda kan tacka Gissted för att det inte blev mer mål i röva för Frölunda..

Men men..Publiken i Scandinavium..Vad är det för fel på dom?? Imponerande att det fortfarande är så många på arenan och låter så jävla lite..Nu kan Frölundasupportarana skylla på att det var under 10.000 på läktarna och bla bla bla..Vi timråsupportrar nästan pissade på dom och vi var mycket mindre i antal..

Härligt var det när spelarna tackade oss efter matchen..

TACK TIMRÅ IK att ni gör våran tillvaro till det bättre i en stad där de flesta Frölundasupportrar har tappat ödmjukheten..

Dream Team kommer in lite senare och ger er en liten matchrapport..

Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
FreddanVF: Manges tackling var klockren!
Axel mot axel .. inget fegtryck i ryggen
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Dalan:
Ja hur fan Andersson kunde få det till kneeing när han gick in med arslet för är ju en större gåta än Jesu jungfrufödsel.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
gud:

Tack för att du är ödmjuk och ser det om en olyckshändelse. blir säkert ingen avstängning och skall inte vara det heller!!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
actionleif: Ja den var klockren. Men våldsam tackling en halvmeter från sargen ger matchstraff.

LÄS VÅLDSAM TACKLING I SARGEN
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Om 10 matcher så har vi Frölunda hemma.. undrar om Plüss spelar då ..
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Per HApps: Nicke åkte på en likadan när vi hade 4-3 mot FBK borta som vi förlorade på. Lite tråkigt att det ska jämnas ut mot er och inte mot FBK.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Per HApps: Domherre Andersson kommer nog få ett varmt välkomnande nästa gång han kommer hit. Vilken jävla pajas till domare.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
FreddanVF: läs CAPS LOCK.

Om du tycker det skulle varit matchstraff så tycker jag att ni fick igen den utvisningen på Svebbas rövtackling flera gånger om.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
TIFO-förslag: Krya på dig, Kapten Sanny!!!

Rätt att Pluss får matchstraff, tror dock i n t e för en sekund att han försöker skada Sanny medvetet!

Dessutom, sportslig publik i Scandinavium!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Dalan: Säg någon domare som är bra?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Åsså om vi nu alla stämmer in i denna gamla välbekanta låt som jag alltid velat sjunga!

Alla heter glenn i göteborg, allla heter glenn i göteborg, alla heter glenn, alla heter glenn, alla heter glenn i göteborg!!

Alla heter glenn i göteborg, allla heter glenn i göteborg, alla heter glenn, alla heter glenn, alla heter glenn i göteborg!!

Mmmm vikken skön timrå vinst....

Någon som förstår hur massor ur hemmapubliken kan börja gå hem när det är 5 minuter kvar och ställningen är 1-2????????

Sveriges bästa hockeypublik? jo jag tackar jag
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
FreddanVF: "Säg någon domare som är bra?"

Ja, alla läktar- och soffdomare verkar ju iaf vara experter...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
FreddanVF: Finns många som är bättre än vad Andersson var idag.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
actionleif: Jag jämförde med tacklingen Plüss gjorde. Dom var samma goda kålsupare. Bara att Plüss tackling hade värre resultat då båda är rätt låga när det sker. Jag försvarar inget. Dessutom så tycker jag inte det var matchstraff.. .Men kanske en 2a. Nu friade Andersson helt. Det tycker jag absolut var ett misstag i den situationen.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Huge: "Ja, alla läktar- och soffdomare verkar ju iaf vara experter..."

Vi har tillgång till repriser :)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Hoppas verkligen Sanny repar sig!
Samtidigt hoppas jag folk inser att Plüss inte gör detta för att skada. Killen är inte den typen som medvetet försöker skada motspelare. Men visst, matchstraff är inget att snacka om, otäckt.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
gud: Yep!

Kan instämma - Hörde bara er på webbradion.

Det där skämtet till pay per Gnu funkade dock inte. Så nu åker UPC på en brevbomb imorgon.

Oj oj oj vad skönt om det visar sig att Sanny, trots allt, "bara" har en hjärnskakning. Man höll ju på att sätta segerkonjaken i fel strupe. Jag tycker nog inte heller att det såg ut att vara medvetet. Kanske att han är lite het i situa´tionen (Pluss), men jag kan dock inte hålla med om att det ser så där medvetet ut. Men jag kan ju ha fel.

Skit samma - Huvudsaken är att det går bra med Sanny!

Eloge till grabbarna - Shit - vi leder med fem pinnar.

Gud: Ser fram emot en utförlig matchrapport. skicka den till UPC också så kan de få animera matchjäveln åt mig. Kommer inte glömma detta i första taget.... en av bara två matcher på TV - OCKSÅ HÄNDER DETTA. ..... Det finns ingen rättvisa när Pay per Gnu inte funkar....
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
FreddanVF: Så du kallar det Plüss gjorde för tackling iaf .. jag tycker mer det var hakning och knuff .. men men ..
Den dan man inte får tacklas (som Manges tex.) kan vi börja kolla på innebandy istället.

Antar att vi ser världen med olika färger ;)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Danne_l: Enligt GP har Sahlgrenskas Pressjour sagt att Sannys skada är lindrig vilket känns som ett skönt besked.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
sheriff:

De ÄR och kommer alltid VARA medgångare. Det är viktigare att komma hem i tid än att heja fram "sitt"!!?? lag. Nu kommer de vita snuttefiltarna till användning.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
ja hoppas att det inte är så allvarligt med Sanny Lindström som det värkar utan att han kan komma till baka till ett normalt liv så han inte får någe men krya på dig Sanny
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Danne_l: Håller med dig fullständigt. Den Martin Plüss jag känner till är inte den typen utan en oerhört duktig hockeyspelare.

Nu lägger vi detta bakom oss!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
FreddanVF: Det är väldigt bra med de nya reglerna mot hakning också..att Pluss hakade sig fast på väg in mot sargen bidrog till händelsen med det menar jag inte att han hakar mer än nån annan... utan bara att det är bra att hakningar stävjas rejält.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
actionleif: Javisst uppskattar jag alltid tacklingar. Men den på Alavaara tycker jag var farlig för den var nära sargen. Hade den varit på open ice hade den varit klockren(are). Sen när blev man utvisad för knuffar? Hakning kanske. Men har aldrig sett en hakning ge matchstraff. Han tog för Checking from Behind och checking är nog tackling om jag kan min engelska rätt.

Så ja han tacklade honom i ryggen.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Danne_l: Helt inne på din linje - Dvs Inte meningen
Vi ses i finalen!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
actionleif: Svedberg fick GA-MI.Pluss MATCH.Skillnaden?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Laken: Så bara för att han är känd för att vara snäll så kan han inte göra "elaka" saker?
Det tycker jag låter konstigt..

Tyvärr så lär väl domarnämnden också tänka så ..
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Bo Bly: Tror att MATCH innebär avstängning även nästa match.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
För övrigt tyckte jag att Timrås vinst var trevlig!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03

Som Danne_l tar upp så var det faktiskt en olyckshändelse..De flesta som kan/vet hockey vet också om at Pluss inte är en pissnisse som försöker att "skada" spelare..

Men det är så jädra synd att en mindre bra domare Andersson hittar ett matchstraff på en av de snyggaste tacklingar som har hänt i Scandinavium historia..Andersson måste va den enda jävel i hela Scandinavium som såg att det skulle vara matchstraff..Ursäkta min skrift..Jäääävla skitdomare...

Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
gud:

Olyckshändelse säger du ja. Ändå var du en av de som stod i trappan då hela Scandinavium satt och höll andan och skrek att de jävla sillstryparna skulle börja spela hockey?

Men kul att ni hördes lite i de två sista perioderna idag, eloge;)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
actionleif: Fick Antti 2 matcher för det han gjorde mot Mattsson så lär Plüss få minst 5.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
actionleif: Måste bara säga att det var tur att Frölunda hade
en riktig målvakt i dag som inte hoppade.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
gud: Jag tror linjedomaren tog det beslutet.... Han tog lite tid på sig att blåsa av. Precis som linjemännen tod 5 minutaren på A-J i Karlstad... Vad vore hockeyn utan linjedomare... Mycket bättre.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
FreddanVF: Ja då ser jag mycket hellre 2 domarsystem istället för att linjemännen ska få gå in och bestämma..
Kommentera

« · 759739 · »