1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

GO TIMRÅ GO

« · 898819 · » Till forumet

Sv: GO TIMRÅ GO
JimmyH: Ja, det var känslor i den stilen du pratar om när det gällde Löven på den tiden. Jag vill minnas att jag nog kände ett visst mått av ångest med. En viss målvakt med efternamnet Wikström var nog den som utgjorde den största delen av just detta.

Kvalserien 2000 så minns jag att vi bilade upp fyra killar till Umeå. Vi hade vad jag kommer ihåg vunnit de sex inledande matcherna i kvalserien, men sen hade maskineriet börjat hacka lite lätt innan detta. Sagt och gjort, där skulle bilas upp till Umeå för att se Timrå ta ytterligare en skalp. Eller inte... förlust 1-2 inför 4450 åskådare och Löven gick upp,

Löven vann och man gick upp, men för egen del så gjorde vårt eget avancemang ett par dagar efteråt att den förlusten försvann väldigt långt ut i periferin.
Kommentera

Ja, vad ska man säga, HUR SKÖNT SOM HELST äntligen så har hockeysäsongen börjat igen, nu fick man visst tillbaka livsglädjen!

hoppas inte killarna sätter för hög press på sig själva.

Jag ser med tillförsikt emot denna säsong..

Det ska bli HUR KUL SOM HELST!
Kommentera

Dream Team: Själv var jag inte ur mitt Löven-problem förrän efter vi skickade ner dem i kvalserien i Elitserien säsongen efter då vi slog dem i två raka matcher i slutskedet av grundserien, 1-0 och 5-2 tror jag att det blev och de matcherna gjorde att Lövens hopp om att undvika kval var lika med noll.

I och för sig så minns jag också kvalserien 2002 då vi bortaslog Löven i Umeå för första gången sedan oktober 1995, fast samtidigt så var Löven inte de gamla Löven då, de var aldrig ens nära att utgöra ett hot om de två elitserieplatserna.
Kommentera

Ambroo: Det här U18-landslaget är ju makalöst. Det var länge sedan Sverige hade ett så här bra landslag på juniorsidan.

Att underåriga Timråspelare är med och dominerar gör ju inte saken sämre. Anton Lander har nu även fått 2-0 målet.

Så på två matcher emot ett toppat Kanada och värdnationen Tjeckien så har Lander 3+0 och Pääjärvi 1+2 i poängväg. Helt makalöst!
Kommentera

Dream Team: Reminder.
Mannen som uppfan puckjongleringen.
Kommer ni ihåg när han sprätte upp den i Krysset mellan skridskorna?
Kommentera

Helg Ernest: 72 pinnar som 37/38-åring är inte heller värdelöst...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Helg Ernest: Vem är det du menar, Crippe?
Kommentera

Ett klipp från gårdagens match, Pyöräläs mål
Kommentera

samt Styfs mål
Kommentera

Då blev laget lite tunnare under Clas Ohlson Cup...

Eric Moe, Sebastian Erixon och Oscar Johansson är uttagna till U20-landslagets turnering i Ryssland.
Kommentera

the_dude: Härligt nybba att du fixar lite moviiiiiiiiies
Kommentera

JimmyH: Jo du. Det var grymma matcher med enorma känslor mot Löven. Och för att inte tala om alla tunga hemresor.......
Många ångestfyllda minnen dök upp igår.
Kommentera

Ambroo: Fega jävlaSkellefteåsvin ekades också i ladan igår som en passning till Johan Backlund.

Avd Psykologisk krigföring.

Sundsvall Hockey - Timrå IK, Djurgården - AIK eller Morden i Midsomer - släng er i väggen.

Ställ lagen Luleå, Björklöven och Skellefteå på isen och vips har vi krig utav gigantiska mått.

Det är absurt hårt att spela hockey eller supporta ett hockeylag i Västerbotten/Norrbotten.

Sanna mina ord.
Kommentera

Uno Gordon:
Du gillade inte min idé med
"Löven är scheläftes farmarlag scheläftes farmarlag.....?

Tror dom där "green devils" hade blivit sugen att bråka då *s*
Kommentera

TIKbiff: Eeehhh...nej de där grabbarna är inte att leka med. Det räcker till att jag kallade Jesper Jäger för jävla fitta i ett öltält på Supercupe/Jämtland Hockey Cup i Brunflo för några år sedan bland en hord utav Lövensupportrar och i en diskussion med "Motala-Roffe".

Det bara blixtrade i ögonen på honom. Jag var övertygad om det var kört när han började veva högernäven mot mig. Men tack vare tre av hans kollegor som bröt ned på golvet undkom jag utan några som helst blessyrer.

Det hjälpte föga att jag försökte kontramed, amen kalla Huss för jävla fitta du då? Det har du full rätt i världen att göra.

Men det var inte läge att förhandla där och då. Han skulle bara ge mig en präktig käftsmäll i retur som tack liksom.
Kommentera

Sa jag makalöst tidigare idag?

"De båda övriga svenska målen gjordes av Timrå-duon Magnus Pääjärvi-Svensson och Anton Lander. "
Kommentera

JimmyH: Vad har de på tre matcher? 4+0 på Lander och 2+3 på MPS?
Kommentera

Ambroo: Japp, med reservation för att de kan ha gjort assist idag också.

Med tanke på att den här turneringen håller högre klass än U18-VM sätt till de som deltar och att dessa Timråspelare är ett år yngre än de övriga så är det här riktigt stort!
Kommentera

Rok Ticar klar för J20 nu! Känns rätt bra.
Kommentera

Jensen_12: Med tanke på att Oscar Johansson blev uttagen J20-landslaget så kan jag tänka mig att Rok kanske får prova på A-lags spel emot SaiPa och i Leksand.
Kommentera

JimmyH: Är det verkligen så dåligt med hockeytalanger i sverige så man måste importera redan på J20 nivå?
Kommentera

GävleLasse: Möjligt, eller om alla tänker långsiktigt med A-laget :O
Kommentera

Jensen_12: Men jag tycker att det är att ta det ett steg för långt. Att lag i ES har många importer är en sak. Men juniorhockeyn borde prioriteras för svenska spelare. Det är viktigt för svensk hockeys framtid.
Kommentera

GävleLasse: Jag tycker att du är lite rasistisk nu.

Jag gillar att Sverige hjälper att utveckla yngre talanger från mindre hockeynationer. För att bredda hockeyn i världen.
Kommentera

JimmyH: Så länge de inte tar hit utländska domare går det ju an...
Kommentera

GävleLasse: Lär ju knappast vara så att den där slovenen hindrar en kommande storspelare i Timrås juniorlag att växa fram heller, och därför så hotas inte direkt svensk hockeys framtid särskilt mkt av det heller. Men det är klart det blir mindre istid för några av dom svenska spelarna i juniorlaget, men det är ju i såna fall för att dom är för dåliga, och på den här nivån så ska man vara bra för att få spela, oavsett ursprung
Kommentera

JimmyH: rasistisk? Vad är det för rasstiskt med att vilja se att man satsar på svenska spelare?
Kommentera

andyo: Nej kanske inte den där slovenen, men det kan mycket väl växa och fler importer dyker upp i de olika juniorlagen.
Kommentera

GävleLasse: Jag förstår inte varför en Sloven ska måsta stå tillbaka för en sämre svensk spelare i Sverige.

Då får svensken chansen bara för att han är svensk.

Det är som jag skrev lite rasistiskt.
Kommentera

JimmyH: Jag tycker lite likadant. Sen är det säkert bara bra att en spelare som är duktig kommer in och sporrar alla andra att bli lika bra. Det blir lite mer kamp om platserna!
Kommentera

Jensen_12: Oavsett nationalitet!
Kommentera

GävleLasse: Man har självklart beslutat att införe en tvångskvot med spelare med tuffa hockeynamn som associerar till klubbnamnet i juniorlagen. Fast där var väl i sådana fall SSK:s sloven Blaz Gregorc snäppet vassare.
Kommentera

GävleLasse: Det är alltså dax att stoppa alla norrmän och danskar oxå?
Kommentera

Swordster: Jag förstår lite hans oro,men några importer ska man nog ha och då menar jag riktigt bra spelare som kan lyfta andra spelare.Men jag är emot det som många lag gör idag,att man tar många halvtaskiga spelare som ofta är sämre än många juniorer det gillar inte jag.Nej en begränsning av importer skulle vara önskvärt om man kan få det rättvist men det blir nog svårt,storstadslagen får ju fördel då. ähh det vetefaan hur man ska lösa detta.
Kommentera

fighter: Om man tittar på NHL där man oxå har många importer och även på juniorsidan. Har jag fått uppfattningen att man måste jobba för at få en plats. Och är man tillräckligt bra då får man spela. Och så är de väl här oxå
hoppas jag allt annat för ju inte hockeyn framåt. Sen skiljer de sig ju ofta vad ledare, föräldrar, och supportrar tycker. Men man måste väl lita på ledrana som klubbarna valt
Kommentera

Tvåtallar: Ja det är en svår balansgång detta,jag förstår vad du menar.Men det kan finnas talanger som ger upp när konkuransen blir för stor,ska jag välja hockey eller fotboll tex.Konkurans är bra många gånger,men det får inte bli för mycket,förstår du hur jag menar eller tycker? detta är bara mina tankar lite.
Kommentera

fighter: Om man ger upp för att konkuransen blir för stor. Då har man inte psyket för att spela i de stora ligorna senare. Så då blir det ju bara ett naturligt bortfall.

Vill man komma någonstans då får man kämpa också. Går ju inte att glida på en räkmacka genom livet och hoppas att allt presenteras på silverfat.
Kommentera

fighter: Om de är Mobbingen inom idrotten du är inne på så förstår jag...
De är bland de värsta som finns
Men annars är de som jag ser de framförallt två saker som ska till om de ska bli en bra hockey spelare Enorm vilja och talang
Kommentera

Maggan: Jo det är klart som faan att man måste kämpa,hela livet är ju kamp,och den börjar redan från start med en simtävling,sen är det bara kamp,dagis,skola,jobb ja allting.
Kommentera

Tvåtallar: Ja mobbning är det värsta som finns.Vilja och talang javisst,men tonåringar är känsliga.Men vad jag menar med onödiga importer är i första gand a-lagen,jag tycker det är för många b-importer och det tror jag kan hämma en del bra spelare,faan det är ingen ide att jag kämpar dom tar ju ändå in nån utifrån tjeckien tex.dock är timråik bra på att ge ungdomar chansen,men det finns 11 andra lag i elitserien.Men som sagt det är vad jag tycker och det står jag för andra kanske tycker anorlunda och det är helt ok.
Kommentera

JimmyH: 1+1 på bägge igår tydligen. Vilket på TRE matcher ger 4+1 på Anton och 2+4 på Magnus, om jag nu räknat rätt... Fantastiskt!
Kommentera

Ambroo:

"Men att Anton Lander (4+1) och Magnus Pääjärvi (2+3) är etta och tvåa i poängligan i turneringen efter gruppspelens tre matcher ger sköna vibbar inför framtiden.
Båda är ett år yngre än de flesta i turneringen. För Pääjärvis del är det till och med debut i 90-landslaget. Han har nyligen flyttat upp till Timrå och han och Lander har alla möjligheter att skapa en ännu bättre kemi tillsammans och bara bli bättre och bättre under säsongen.

Det är ju inte ofta man får se två av landets bästa spelare i en årskull spela i samma lag."
Kommentera

En gammal Timrabekantning, Mats Hansson, spelade enligt uppgift i Frolunda-trojan i gardagens match mot Farjestad.

Innebar det att Hansson som lamnat KalPa for Boras den har sasongen kommer dyka upp pa motstandarsidan for Timra iar?

Boras och Frolunda har ett samarbete men jag gissar att avsikten bara var att fylla pa hos Frolunda under forsasongen.
Kommentera

Johan J: Ja dom kallade in honom,dom hade en del skador.men det tycker man ju är konstigt det är väl bättre att lufta några fler junisar,ibland förstår man inte hur ledningen i frölunda tänker.
Kommentera

Angående Hansson medverkan i matchen.
Kommentera

Koski: "Han skjuter i alla fall tillräckligt bra för att bli sjundeback i 2005 års svenska mästarlag."

Inte dåligt!
Kommentera

Nästa talang att nå ett landslag från föreningen är Frida Svedin Thunström. Född 89 är hon och hon har blivit uttagen i Damlandslaget i hockey.
Kommentera

GävleLasse: Du har säkert märkt att TIK just nu har en pojk/juniorsida som inte varit starkare på 30-40 år?
Kommentera

« · 898819 · »