1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

HA Slutspelsserien 2020

« · 2045948 · » Till forumet

Sv: HA Slutspelsserien 2020
Torsdagens omgång i SHL spelas utan publik
Låst ämne

corona virus
tomma läktare???
Låst ämne

8671: Vi kanske behöver kalla in den där fläskalainen vi hade förra året, som "livvakt" åt våra stjärnor. Tycker inte sånt ska behövas, men lag som beter sig så här respektlöst är så irriterande, minst sagt.
Låst ämne

Chivaz: Hellre uttala sig "respektlöst" på ett forum än att verkligen bete sig och spela respektlöst oansvarigt på riktigt som Karlskoga.
Låst ämne

Olli Hahl: Hellre tala och föra sig på ett respektabelt sätt gentemot andra lag och individer inom sporten än att spela respektlöst. Hockeyn på isen är känslor det. Debatten utanför bör föras på ett betydligt bättre och mer moget sätt än så.
Låst ämne

Chivaz: Intressant att du tycker att det jag sa om Karlskoga var respektlöst... Intressant ur den synvinkeln om vad som brukar kunna sägas om diverse lag i dessa gästböcker. Tycker jag att Karlskoga är ett skitlag som ingen skulle sakna så skriver jag det. Vad andra skriver om andra lag respektive supportrar eller spelare... så får dom göra det. Du är nog värmlänning som blev lite kränkt för ditt lags skull. Jag godtar ursäkten.
Låst ämne

"Jag tycker det är pinsamt, skamfullt. Det är tragiskt att se en förening som BIK Karlskoga hålla på på det sättet de gör. Spelare och tränare står och säger att det är en krock. De borde bli avstängda resten av säsongen allihopa. Nu kan de inte bli det, men jag tycker det är pinsam nivå, säger Dahlén."
Låst ämne

hockeynews.se/articles/13559/

Det är helt sjukt att Lundh försvarar tacklingen på Dahlén. Visst det är inte världens otäckaste smäll men väldigt onödig då Dahlén varken har puck eller ens är i närheten av den. Jag tycker att Dahlén är i en försvarslös situation och att han satsar vårdslöst.
Låst ämne

Utgår från att Timrå IK (kanske alla lag) låter oss som respekpublik swisha över en massa entrestålar fast vi inte besöker hallen.
Någon vaktis kan väl stå på Västra stå och hålla upp en skylt med totalbeloppet så att våra lirare och styrande i TIK fattar att vi bryr oss om ekonomin och framtida stordåd trots Corona.
Vad sägs om den idén? Och vilka ställer upp?
Låst ämne

Olli Hahl: Word!
Låst ämne

Smokey: Jag coronavaskar en sittplats på långsidan bara för att jag vill när jag ändå inte ska dit;)
Swishnr?
Låst ämne

russkiy medved blyat: Allt för att skada. Hoppas diciplinnämden ser de och ger en lång avstängning.
Låst ämne

Smokey: Bra initiativ! Hur kan vi eskalera detta? Kan vi få med företag? Var swishar man?
Kan vi ha en räknare till varje hemmamatch så vi ser vad vi får in med privat och företagsponsring?
Förslag?
Låst ämne

Chivaz: Men snälla! Kliv ned från dina höga hästar. Är du nån jävla pingstpastor! Vad är problemet? Karlskoga har spelat på gränsen hela säsongen. Nu tillintetgör de en av våra bättre spelare i ren frustration och du försöker att mana till lugn och förståelse. Har du inte förstått ett dugg? Det är hockey, det är känslor, det är passion!!! Ta ditt jävla snusförnuft och dra dit pepparn växer...
Låst ämne

En match spelad med mersmak. 3p nästa och jag tar fram dyringen i spritdkåpet och firar in bäst av 3 mot modo. Sen vidare till 4 raka mot Oskarshamn för att sedan etablera sig i SHL. Till hösten kommer Lander, Gallo mfl hem och en slutspelsplats finns inom räckhåll. Ser inga som helst konstigheter i detta. Detta Timrå kommer flyga igenom kvalet. Sen är vi i finrummet igen! Skål!
Låst ämne

Mappe: Kanske har skrivits förut, men jag var på matchen så läser inte förrän nu. Helt horribelt av domarna att inte blåsa av spelet direkt. Jag satt
30m från händelsen men såg direkt att Lundin var jävligt illa däran. Vet inte hur länge han var medvetslös men en stund var det allt. 4 domare på isen men ingen fick upp pipjäveln till käften. Då rök topplocket på undertecknad. Fortfarande jävligt arg över det.

För att inte prata om tacklingen. Till och med Rosen på Aftonbladet tycker att det är den fulaste tacklingen den här säsongen, det säger en del.

Skön seger. Måtte Griskatterna förlora sig till sommarlov.
Låst ämne

Hassan: Helt enig. Såg nyss intervjun också. Satt och precis intill plexiglaset på långsidan. Att försvara sånt där får mig att bli skogstokig
Låst ämne

Konstig match.

Tyck dock att Timrå tar tag i det hela bra efter det där skitbytet som man gör där uppspel och passningarna i egen zon är nonchalanta och BIK får 0-1...

Tycker alla som spelade gjorde stabila insatser!

Tillsammans funkade man bra!

Som blindgångarn Arto konstaterar så står Timrå upp bra med forechecking på BIK och även egna blå blir en mur som drar ner BIK’s tempo rejält!

En annan kul detalj är alla de kliniska avsluten!

Utöver 8 gjorda så har vi ett par i stolpen och en ruskigt ren ribbträff.

Målen är det NHL-klass på! Sista maskan i krysset om och om igen!

Även BIK’s 2a är grymt redigt!

Det blev som jag tyckte runt Paprikan. Det stannar vid game för honom medan Eklind som visade upp riktigt bajsig attityd får match penalty. Hoppas nämnden anser att han spelat klart med hockey tills en bit in i nästa säsong!

Han kan välja att svänga undan. Om han vill tackla så kan han göra det utan att hoppa.
Han gör det värsta han kan av situationen!
Sjukt rutten lirare!
Såg att Thörnberg fick en hjärnskakning i vintras...
Jag har verkligen NADA sympati med honom! Alla jävla knätacklingar han delat ut och smällen bakifrån in i sargen för Sebbe Erixon (som inte ens gav granskning av disciplinnämnden) har gjort att det enda jag kan säga är KARMA din inavlade idiot!!!

Eklind hamnar i samma fack nu...

Tacklingen på Dahlén var en krock! Hahahahahahaha! 🤫 #skullegåtttillspecsavers2
Uppladdat:

0x600-ae3d814c-9eda-4bc9-b4ce-2628c0a848c4.png

Låst ämne

Mappe: väl talat...

På många sätt kan man se likheter mellan BIK och Löven.

Löven så klart vassare på det mesta men just hedersamt spel haltar hos dem båda!

Slewfootings, smällar mot huvudet, blindside, och en massa jävla filmningar är inte särskilt svåra att hitta när BIK spelar match...
Låst ämne

Grabola: Men om vi får möta Löven är väl risken 0-2 i matcher och tidigt sommarlov för oss? Hoppas verkligen Löven kvitterar i morgon!
Låst ämne

KulltorpsOlli: Om beslutet blir att Timrås återstående matcher spelas inför 500 åskådare hoppas jag de platserna går till ståplats och klackkärnan. De som kan garantera sång och stämning. Hellre det än 500 tysta på sittplats. Allt det här är sorgligt. Säsongens roligaste tid är nu och jag önskar jag hade varit på plats idag och man har sökt ledigt 23 mars för eventuell hemmamatch mot Modo/Björklöven. Men man måste ha respekt för Corona och de regler som införs.
Jag räknar med att jag sett min sista match i NHK Arena denna säsong, tyvärr. Hoppas bara laget fortsätter rocka på och tar steget tillbaka dit vi hör hemma!
Låst ämne

tjobba: Löven hade bara otur i första. Körde över Modo fullständigt men fick inte in puckarna. De tar 3 raka nu
Låst ämne

Grabola: Hockeyn blir ändå jävligt märklig nu. Corona står i fokus och det är väl klart spelarna kommer påverkas av allt som händer och att ingen sitter på läktarna. Känns som många matcher kan gå hur som helst nu. Det lag som lyckas fortsätta fokusera 100 procent på spelet utan påverkan utifrån kommer kunna gå upp i SHL.
Låst ämne

Sputnik: Grattis till slakten av grislaget, dock trist med corona. Löfven borde väntat med detta besked till i morgon kväll, hur tänker karln? Nu kan väl SHL se möjligheten att stänga serien för gott i alla fall
Uppladdat:

0x600-gertjonnys.jpg

Låst ämne

Tacklingen på Dahlén tycker jag är ruskigt feg och ful.

Den på Lundin blir också väldigt ful pga utgången och hur den träffar. Dock tror jag helt ärligt inte att det var menat att bli sådär. Det går riktigt snabbt i svängarna där och Karlskoga-spelaren hinner inte tänka många millisekunder, försöka ta sig undan och riskera att bli skadad själv eller fullfölja och vinna duellen och han väljer det sistnämnda. Sen är inte Lundin med för fem öre och lite eget ansvar bör man ha som hockeyspelare i en sån situation.

Dock tror jag på att en lång avstängning kommer att delas ut för det är väl där vi är i svensk ishockey just nu.
Låst ämne

3405: BIK-spelaren hann tänka att "nu hoppar jag in den" iaf.
Låst ämne

tjobba: Det känns bra att inte Nubben gjorde några dyra panikvärvningar på slutet, spåkulan funkade! 😉
Låst ämne

Tom Topp: Vi har haft stommen å spelt ihop laget...
Å köp en massa pengakåda spelare håll int...
MOT SHL 20/21!
Låst ämne

tjobba: Så måste man man tänka. Jag tänker dessutom köpa stödbiljett och hoppas att fler tänker likadant, så att inkomstbortfallet inte blir så stort för klubben.
Låst ämne

KulltorpsOlli: Angående att stödköpa biljetter inför matcher med tomma läktare; Är det någon som kan dra i det och samla ihop t.ex. med klubben? Vore kanon om någon kan ta på sig att åtminstone kolla upp vart man kan swisha. Sen är det såklart ett plus om någon orkar dra i det så att företag hakar på.
Låst ämne

Perreman: kan ta och ringa kansli då dom öppnar klockan 9 och skriva ut det i diverse grupper och på twitter. förutsatt att dom ens tar emot sådana "donationer"
Låst ämne

Öndulat: Det är nog inga problem att stödköpa biljetter, på hemsidan kör de på som om ingenting har hänt. Den sidan är verkligen ett unikum i motsatsen till up to date...
Uppladdat:

0x600-screenshot20200312074428.jpg

Låst ämne

3405: Blindside, hoppar in den, rätt i huvudet. Fulaste tacklingen jag sett i år. Nu har jag ingen aning om hur Lundin mår, men det är exakt såna där tacklingar som avslutar karriärer.
Låst ämne

Hassan: Ja då uppfattar vi den olika för uppfattar inte att han hoppar in den. Båda svänger i full fart vilket gör det svårt att hinna agera. Har bara svårt att tänka mig att någon gör något sånt där frivilligt i dagens ishockey. Men ja en fin tackling slutar det absolut inte i. Hoppas verkligen inte att det är med mening man gör en sån här sak.
Låst ämne

3405: Men desto fler gånger jag tittar på den är jag inne på erat spår. Jag har nog varit för blåögd.
Låst ämne

3405: Om du kollar reprisen så ser du att båda skridskorna lämnar isen. Det gör de inte efter smällen, som det ibland gör när man tacklar vid sargen. I min värld ändrar boforsaren riktning, alltså söker aktivt tacklingen på Lundin, som inte har en chans att se den komma, inte en chans att förbereda sig för smällen då han inte har ugglans fantastiska egenskaper att vrida på huvudet, den träffar huvudet och det är bara tur att Lundin inte också smäller huvudet rakt i isen också, för då hade han garanterat legat i ett mörkt rum till tjugondag knut.

Att det sedan tar 10 sek och ett färdigspelat bogoranfall innan domaren blåser av, ja det är också en jävla skandal.

Jag gillar fysiskt spel. Men det Bofors sysslade med igår var inte fysiskt spel. Det var ovårdat fulspel långt över vad jag tycker bidrar till nånting annat än skador. Parrikka var väl det tydligaste exemplet på det, men han fick ju som tur var duscha tidigt.
Låst ämne

Hassan: man kan ju lätt jämföra denna smäll med Bartosak, och konstatera att den på Barto var som en sommarfläkt. Trots att alla modoiter skrek på "dödsstraff".
Låst ämne

KulltorpsOlli: Absolut. I viss mån. Sedan kan jag hålla med om att målvakten aldrig är tacklingsbar i målgården, om han nu var i målgården. Sedan vet jag dock inte om det Åslin gör kan klassas som tackling.
Låst ämne

KulltorpsOlli: det som hände burrtiosack var ju bara en filmning. Han behövde vila ruset av sig och såg chansen 🙂👍
Låst ämne

I Plivit Arena har dä haft dä vita Corona tältet länge...
Dä kann vi hinka lätt innan match imorgen!
Låst ämne

Linkovich: Har du ingen som helst skam i kroppen?
Låst ämne

Appropå annat än fula tacklingar, jag gillar verkligen Madsen. Han håller verkligen hög klass på den här nivån. Andralinan över huvud taget maler på rätt bra. Men igår gjorde hela laget en rejäl insats, hoppas det är slutspels-Timrå som ser ut så här match efter match. Jäklar vad vi checkade fast Karlskoga periodvis igår, det var riktigt käckt att se. Offensiven på det sen, härligt!
Låst ämne

Olli Nomadinen : Nu jobbar föreningen för att fixa en Swish-lösning.

"Swishkampanj
Vi får in många frågor angående en swishkampanj. Det är fantastiska att se vilket engagemang detta väcker och givetvis så kommer det att komma ut en kampanj inom kort. Men vi ber om lite mer tid för att ställa iordning allt som behöver göras inför en sådan kampanj."

Alltid rött, alltid rätt!
Låst ämne

Hur mår #33 Albin Lundin?

Otäck smäll som bör få konsekvenser för den spelare som utförde handlingen. Det såg ut som Dahlén och Lööke fick begränsad speltid efter händelsen. Tycker Bofors uppträdande var fult matchen igenom. Det började inte vid första matchstraffet.
Låst ämne

RunarUp: varför ska det ta någon tid, upp med ett nummer och slå upp kampanjen eftersom, typiskt Timrå.. Modo har redan fått in 200.000
Låst ämne

hanzon: Ähh.... finns en hel del i er bok som tycker Lundin får skylla sig själv och att det var ”en bröstvärmare rakt framifrån” så kasta inte spjut i radhus
Låst ämne

Propagandus: Skillnaden är väl att Modo och Björklöven spelar ikväll varför publiken är mer engagerad just idag.
Låst ämne

Dagens fråga, vem är det vi ser på bilden? Ledtråd: han är en riktig legend.
Uppladdat:

0x600-4e7042b1-d02b-43cd-bc47-8a38a7113904.jpeg

Låst ämne

russkiy medved blyat: Kamil Piros?
Låst ämne

Rip Kirby: Guldstjärna till kirby.
Låst ämne

« · 2045948 · »