jag har sett åhlund i samtliga matcher han har spelat hittils och har min klara uppfattning om honom. Visst har han blivit bättre men det har ju hela TIK blivit så ni kan ju inte påstå att det är åhlund som blivit så mycket bättre sedan första värmingen i globen mot AIK det var ju total katastrof, han var mest ivägen hela tiden. Det är tack vare EDWARD som åhlund har klarat sig och peltoma har också bidragit med lite till att åhlind överlever i TIK. Det är den sämsta forward jag har sett i TIK på 2 säsonger, han är alldeles för "loj" och slö hela tiden samt otroligt nonchalant inför uppgiften. det är inte bra att en gubbe har den inställningen för det kan lätt smitta av sig på andra spelare. EDWARD har precis rätt inställning men att ha åhlund och EDWARD tillsammans är ju helt fel en som sliter för två och en som är med på andras bekostnad. det finns säkert ett 10-tal lägen då åhlund bara hade behövt ta ett par skär till för att kunna ta en puck i försvarszon men istället går det till anfallande laget och de får en gratis chans. jag tror åhlund är på väg bort från TIK, jag ger honom 3 matcher till, sedan är han historia.
Vill att TIK tar vara på EDWARD på ett bättre sätt, jag kan tänka mig att han är ganska less på att spela med en spelare som bara glider med...
Nänsén vill jag ha tillbaka, där har vi rutin som är äkta. Undra vad han tycker om åhlund??? =)
Kikade på Arboga-Hammarby idag och i Arboga finns det två ryssar. En 16 åring rankad som europas bästa 16 åring. Och hans farbror 38 åriga Andrei en riktig tuffing i Cheryakov klass om ni minns den Vikaren. Hammarby har Oscar Steen en speedkula som får Ove Molin att framstå som långsam.. Samuelsson en vänsterforward som kan bli hur bra som helst. Värva från dom. Det kostar 400.000 men vad kostar det inte att åka ur?
En mycket intressant tråd må ja säga... Min uppfattning av Åhlund är att han varit över förväntan... inte klockren men över förväntan...
Han är som Skarin säger bra i det defensiva spelet o det känns rätt stabilt när han är inne... Men sölar lite pucken o vinner för få tekningar, men det beror nog oxå mkt på att han egentligen inte är center... Dessutom så om man tittar noga på planen så agerar Peltomaa center när motståndarn har pucken när vår checkingline är inne...
Anledningen till att han värvades tror jag är att han är en hygglig spelare som kan användas på de flesta platserna o som utfyllnad vid ev skador... Nu har han Hautamaas plats i laget... Åhlunds tillkomst gjorde det oxå möjligt att prova Zäta som ytter tex... då hade vi centrar så vi klarade oss...
Åhlund kommer mer o mer... Även helgonförklarde Lindholom var kantig i början... Nu tror jag inte han kommer ge samma effekt som Lindholm gjorde o det begär jag inte heller men en tillgång är herr Åhlund iaf...
Hur kan du sitta här och påstå att de borde ta Tjobba tillbaka, inget ont om honom, men såg du en enda match han gjorde sista åren man kan ju inte tro det.
RED DEVILS: kan du säga nåot bra som nänzen gjorde för timrå på slutet. ok han har varit väldig bra men det var då, och man kan inte leva på gammla meriter
Tjobba vräker tydligen in många mål där han spelar. Klart att han skulle ta en plats i Timrå, för där vräker vi också in många mål, typ två mål per match. Lägg ner Tjobba nu. Nu hoppas man snart få se en hemma vinst. Älska Timrå ik
Nu har jag inte nypt Åhlund i sidfläsket, det verkar många andra ha gjort. Annars känns snacket om hans fetma som något slags myt som baseras på hur han fick sparken från Tyskland. Är det någon som sitter inne med uppgifter om hans BMI?
El Maco: Du ska bara veta, spännande kvällsläsning, Lika spännande som aktiefonderna,,,,F-n att dom inte ger ut en sepparat tidning om spelares BMI, som typ Affärs värden eller dyl,,,
han var inne på samtliga farligheter som modo hadde.
han är slut som spelare rutin kanske han har men vart då ifrån???
tycker han är det sämsta vi har... och har haft på flera år.
blä