BlackBay: Håller med dig. Förresten så tycker jag att Wikegår gav oss fingret med glimten i ögat, alltså han menade inget med det.. Fan, vi måste ju tåla lite. Wikegår håller jag själv som favorit, han sa ju i hockeykväll att vi tillhörde den övre halvan av elitserien och spelade en kanonhockey. På frågan om det skulle komma ett ras för Timrå svarade han, NEJ! det blir inget ras, Timrå är för bra. Så LÄGG NER denna tråd nu.
Det som fick Wikegård att agera är enligt min mening att han och det lag har representerar har bristfällig kommunikation med de egna supporterleden. Mer öde hockeyarena än den som väntar i Globen är svår att tänka sig. Publiktrycket på hemmaplan är i det närmaste noll när Djurgården spelar. Ofta är det gästande lags supportrar som tar över tillställningen på läktaren och det lämnar en stor lucka bakom sig. Önskar Wikegård kunnat hantera sitt eget humör bättre. Djurgården avväpnar för övrigt gästande supportrar innan de får tillträde till arenan. Tro fan om de inte använder stämman för att göra sig hörda, oavsett om laget spelar hemma eller borta.
Även jag blev mäkta irriterad över Herr Wikegårds uppträdande. Ytterst oprofferionellt. Jag var så arg att jag skrev ett mejl till Aftonbladets Lasse Anrell. där jag bland annt frågade om det inte är böter om man som tränare perkar finger åt publiken. Lasse svarade att han höll med.
Nu knäcker vi HV på torsdag å ladda som f-n under uppehållet.
Visst Wikegårds beteende va helt oacceptabelt så kan jag förstå hans irritation.. Robert Lahti borde till att avstängas för gott.. Har han gått igenom en omgång utan att få officiell kritik???
Skulle inte tro de, men visst Wikegård va inte rolig på nåt sätt!
Har börjat fila på om man kanske skulle pilla ihop en tvåpinnsflagga som skulle innehålla texten "Puss Wikegård" och sen ett utsträckt långfinger.
Tycker förresten att vi ska ha två trummor och en säckpipa nästa DIF match hemma så ska Niklas "Dom har ett komplett lag" Wikegård få höra på slattermaskin på Södra Stå. Det måste inte låta bra, huvudsaken karln får ett större hjärnsläpp och förslagsvis moonar åt oss.
Finns det några mer hetstränare i ES? Pelle Bäckman, går det inte att få honom att sätta tuggummit i halsen? Jag älskar att se en motståndartränare gå över gränserna. =)
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·