Ambroo:
Så det där snacket om tradition och klubbkänsla kan man således känna sig fetlurad på. Med andra ord spelar det ingen roll vart Arenan ligger om inte spelarna känner sig delaktig.
Olle: Du menar alltså att Challe Berglund är den som ska hängas? Fler som är av samma åsikt? Jag tycker det är att dra förhastade slutsatser.
Olle: Jag vidhåller fortfarande att det mest ekonomiska för att ta oss ur krisen är att få in en ny röst i båset.
Samtidigt vet jag inte om Challe ska lastas för föreningens usla resultat - så här långt.
Det finns saker som Challe kan påverka och han har säkert försökt. Sedan finns det saker som är svårt att påverka där man får anta att berörda parter löser det på bästa sätt.
Om det sedan är den bästa lösningen att sparka tränaren...njae, jag är skeptisk.
Simmalugnt:
TIK är en klubb i fritt fall helt utan tanke och krisplan.
FAN vad jag saknar en styrelse och lag med KLUBBHJÄRTA
Lehtonen - Vår toppback börjar ledsna på det mesta såväl i som runt truppen och det är framförallt på ledarna och spel(ar)kvalitén han är besviken - NHL nästa.
E. Andersson - Vår femtecenter(!) anses "misshandlad" och är allt annat än nöjd då han vantrivs både i Timrå IK och i IF Björklöven - Framtid?
Hedström - Vår största "stjärna" ser ut att ha slocknat helt och lär inte tändas av att han inte ens platsar på tre kedjor - Nästa man till rakning?
Hynning - Vår poängmässigt sett bästa ytter verkar redan ha tankarna hos sin framtida arbetsgivare Linköpings HC - Garanterat hans sista säsong.
Mäkiaho - Vår största flopp alla kategorier blev alltså först att lämna och det kom som ett brev på posten - Tack för ingenting.
Pyörälä - Vår bästa forward överlag är så trött på att spela center att han överväger att lämna klubben om situationen inte ändras - Försvinner i vår?
Pääjärvi-Svensson - Vår största talang är så missnöjd med sin speltid att hans pappa, agent Gunnar Svensson, börjat kolla runt - På väg bort?
Det är alltså det jag har vetskap om som jag tar upp. Vad som felar hos övriga/i övrigt det har jag inga uppgifter om mer än att Axelsson talar om dålig stämningen/obefintlig sammanhållning. Spelarna tittar snett på varandra och det är rent allmänt en massa negativa vibbar som sprids dem emellan.
Check eller bet? Raise... All-in!