1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590793 inlägg · 6217 ämnen

Här kommer floppen. Nu väntar jag på turnen och rivern...

« · 1083909 · » Till forumet

Sv: Här kommer floppen. Nu väntar jag på turnen och rivern...
RTS: Skulle inte Chris Pronger ses som en "30-minutare" om han lirade i Elitserien? Han ska väl kunna spela 30minuter/match? Får vi in 4 stycken så kan ju #3 och #8 sitta på bänken när 4xPronger lirar sina 30minuter vardera.
Kommentera

Taurus: Det räcker inte med enbart en fysisk back, det behövs fler än så!
Kommentera

Laken: Jodå, det behövs en till back, men jag begränsade mig vid 2 st då vi bara får ha 2 st transatlanter i varje lag.
Kommentera

Laken: Jo men utan centrar spelar det ingen roll om vi så har 8 st defensiva superbackar vill jag påstå. Centerpositionen är den absolut viktigaste i hockeyn tillsammans med försvaret.

Säg att Hedström blir kvar och vi värvar Back A och Back B, då är du alltså nöjd? Trots att vi kommer ha en ytterforward som direkt ogillar att spela center som ska hålla ihop våran leading line?
Kommentera

Frella: Nej, målvaktspositionen är viktigast men där bör vi inte lägga pengarna enligt mitt sätt att se det.
Alla vet ju redan att Hedström inte är någon personlig favorit, så jag hoppas han lämnar och blir ersatt av en "riktig" center.

Men säg två defensiva backar då och en center - då vore jag nöjd!
Kommentera

Frella: Tja får vi två bra backar kommer det iaf att se mkt bättre ut det är ett som är säkert. I det här läget skulle jag hellre ta två bra backar än två bra centrar.
Kommentera

Patrick Polly: Isf kan vi nog säga adjö till ES enligt mitt sätt att se på saken. Precis som Jimmy skriver i bloggen så har vi de ggr KS varit nära eller att vi hamnat där så har centersidan varit den stora bristen. I år stoltserar vi med två centrar som håller ES-klass...
Kommentera

Frella: Jag säger inte att vi inte behöver en center, men jag anser att vi har större behov av backar. Persson, Ericsson o Lotvonen är inte bra. Jonsson o Skogs har inte heller varit bra. De som får godkännt av mig är Styf, Moe o Lehtonen. Går inte att bygga ett lag på 3 backar. Moe o Styf är dessutom inga stjärnor direkt...
Kommentera

Frella: Tar för givet att du syftar på Bagarn och Wandell. Även Pyörölä håller ju klassen men vill ju inte spela där.
För utom dessa kan eller har väl följande provat på centerpositionen: Samuelsson, Hedström, Lander och Erik A.

Detta laget är så satans felbyggt!
Kommentera

Laken: Ja vi har väl inga andra än dom två vad jag kan se? Inga som jag vill luta mig mot i en tuff avslutning av ES och definitivt inte i KS. Dit hör inte Pyörälä heller även om han gör det bra.

Med Styf och Lotvonen tillbaka tycker jag nog att vi har tillräcklig kompetens för att nöja oss med en backvärvning. En duktig två-vägscenter i förstaformationen kommer även han bidra med stabiliserat försvarsspel.

Ev skulle jag vilja se en värvning av en mv men har ingen koll alls på marknaden där. Jag har svårt att se att Åkerlund helt plötsligt är jämnheten själv och Backlund vet vi ju var vi har.
Kommentera

öppnar inte TJ plånboken kan man ju alltid prova nåt nytt.

Moe-Jonsson
Tenkrat-Andersson-Pääjärvi

Erixon-Lethonen
Pyörälä-Wandell-Hynning

E.Andersson-Skogs
Axelsson-Lander-Svensson

Hedström-Samuelsson-Sundh
Kommentera

Jag röstar i det här fallet på Laken och Polly. Två backar och en center alltså. Samtidigt ska vi väl komma ihåg att Styf kommer tillbaka......någon gång.

Ska vi vara lite mer realistiska så lär vi väl få se en back och en center inom kort. Nu har det ju ändå gått 18 omgångar. Nu finns det absolut inga alternativ längre. Nu är det upp till ledningen att reda ut allt skit och agera helt enkelt.
Kan inte Pärssinen komma tillbaka i gott slag lär vi kanske få se en forward också eftersom Mäkiaho nu är ett minne blott.

Ny center
Wandell
Bagarn
Samuelsson/Lander

Det borde duga, beroende på hur bra centern är.

...och backsidan då givetvis.
Kommentera

Abron: Jag håller med. Erixon gör en mycket stabil insats. En av de bättre idag. Han har växt mycket den senaste månaden. Kul att se.
Kommentera

Skarin: Skulle Styf eller Lotvonen bli borta länge så måste man ju givetvis handla två backar men nu räknar jag nästan med att båda två är i eller nästintill speldugligt skick 13 november.
Kommentera

Frella: Problemet är som sagt att Moe, Persson och Erixon inte håller måttet i egen zon. Dessutom får vi kallt räkna med att någon av de rutinerade backarna är borta p.g.a. skada, sjukdom eller liknande i matcherna.

Målvakterna vill jag ge chansen längre tid, tills vi fått ordning på försvarsspelet i egen zon.

Men det är klart, som jag skrivit tidigare, en tekningsduglig tvåvägscenter vore inte helt fel förutom backförstärkningarna.
Kommentera

Om vi får ett par backar och en center så kan vi i alla fall nöta in försvarsspelet i de tre första BORTAmatcherna efter uppehållet: Frölunda, Färjestad och Linköping... Vi har så klart även hemmamatcher därimellan.
Kommentera

Laken: Persson skulle aldrig ha värvats, man hade lika gärna kunnat spela Mats Hansson eller Fredric Mannström där. Moe tycker jag håller som back i ett ES-lag men hade märkbart tunga ben idag, kanske den spolierade försäsongen börjar göra sitt till? Erixon blandar och ger men idag tycker jag han gör det bra. Kommer väl troligtvis att ansluta till IFSH om Timrå plockar in backförstärkningar om nu inte Persson skeppas.
Kommentera

Laken:Är inte Sanny på väg tillbaka...
Kommentera

Eftersom timrås ledning verkar köra snålvm i allt dom gör så är det tveksamt om det blir nån back eller center av nån högre kvalite. Kanske nån ny typ som Blake Sloan på ingående?
det gäller att inte gripas av panik och att man verkligen scoutar och tar reda på vad man ev värvar.
Kommentera

Frella: Tack för en rolig och givande diskussion.
Instämmer, Persson borde aldrig anslutit! Moe tycker jag är bra i speluppbyggnaden och i exempelvis power-play men tycker mig se att han har problem defensivt i egen zon. Därför bör han vara 7-8 back med fokus på numerära överlägen.
Erixon gör absolut sitt bästa och har tagit steg frammåt men under dessa (kris)tider bör han få utvecklas mer i lugn och ro.
Kommentera

Långben: Inte vad jag vet, det har jag svårt att tro.
Kommentera

Laken: Man måste ju trots allt helst få till en hyfsad mix av defensiva och spelande backar. Moe är i min bok fan så mycket bättre än vad Skogs är just nu t ex. Nu kanske Skogs dras ner lite i skiten av Perssons misstag, men det är fortfarande för dåligt från Skogs sida däremot har han härliga pucktransporter, men de är alltför sällsynta.
Kommentera

Laken: Tycker det är fel att "hänga" ut Persson. Alla måste väl vid det här laget ha känt till att klubben sökte en ung back som förhoppningsvis kunde blomma ut här.
Skulle Oliver-Ekman Larsson ha sagt ja till kontraktsförslaget i somras lär väl det tuggats om honom också.
Kommentera

Laken:

Då är vi väl alla klara vad som gäller!

1.Två riktigt bra backar,lite små fula extra plus!

2.En riktigt bra förste center,,då menar vi en riktigt jävligt bra tvåvägare!

packat å klart,,,
Kommentera

Långben:

ÄR DET INGEN SOM TÄNKER PÅ MÅLVAKTSBITEN, MAN BÖRJAR ALLTID BAKIFRÅN!!! BACKLUND KAN GÅ TILL SUNDSVALL ETT TAG Å BYGGA UPP SIG LITE!!
Kommentera

keni: okey backe har väl inte vara nån tät keeper så här länge,men han behåller vi ett tag till!
Kommentera

Skarin: Min mening är så klart inte att "hänga" ut Persson men jag måste ju få förklara vart jag tycker mig se bristerna i denna upplaga av Timrå IK.

Och det är nästan omöjligt att göra det utan att nämna några namn, hade jag exempelvis bara skrivit att backsidan är för tunn så hade man frågat mig vilka backar jag syftar på.

Men nu är vi där vi är och måste förstärka upp svagheterna i laget.
Kommentera

Laken: Nu är vi där vi är, det vill säga sist.
Kommentera

Som jag vill efter uppehåll (eller iaf inom nån månad)

Målvakter:
Backlund
Åkerlund

Forwards:
Pyäörlä - NY - Pärssinen
Tenkrat - Wandell - Pääjärvi
Sundh - Bagarn - Axelsson
Svensson - Erik A - Lander

Samuelsson till Sundsvall.

Backar:
Lehtonen - Skogs
Styf - NY
Lotvonen - Robin J
extra backar: Erixon, Moe

Dennis Persson till Kovland.

Fullt lag det men man får väl byta vissa efter skador osv. Vad hände med Jonte kanske ni undrar?`Han råkade få en spik i foten och försäkring pröjsar större delen av hans lön säsongen ut.
Kommentera

Laken: det kommer ljusare tider... Styf o Lotvonen tillbaka så får vi lite bättre stabilitet på back sidan och då kommer det väl lite bättre uppspel till forwards med. Och ha tålamod med jonte, de lossnar nog snart för han med
Kommentera

Laken: det är tradition här i gästboken att hänga ut en back per säsong! Just nu är det flera som hänger...
Är vi desperata...IGEN?
Kommentera

orion: Desperat?
F..n vi har ju fastnat i ett U-båts nät utan för spikarna och kommer inte lös.
Syrenivån är nere på 7,85%.

Bara fri uppstigning som gäller snart om vi inte skall kvävas och få kval.
Kommentera

orion: Äh, nu slipper vi hänga ut några backar under några säsonger framöver bara. Kanske blir bäst att allt gnäll kommer denna säsong, så det blir lite trevlig och positiv stämning i gästboken några år framöver?
Kommentera

ITK: Det skulle ju va roligt och vinna lite oftare.Det måste vara ett
stort missnöje med challe i truppen.Så här dåligt ska dom bara
inte prestera.Börja med att ta bort Charles-Ingvar.
Kommentera

keni: Vad ska vi med Backlund till, vi har ju en bra målvakt.
Kommentera

Manderville: Inte så dumt förslag! Här är ett annat.

Moe-Lethonen
Pyörälä-Wandell-Pääjärvi

Erixon-Styf
Tenkrat-Lander-Hynning

Jonsson-Skogs
Axelsson-Andersson-Svensson

Kommentera

Frella: Håller med, ta hem Mats Hansson igen. Han kan iaf åka skridskor med lite fart! Ingen defensiv talang dock...
Kommentera

Patrick Polly: Jag hade bytt plats på Hynning och Pääjärvi, vilket ger oss:

Moe-Lethonen
Pyörälä-Wandell-Hynning

Erixon-Styf
Tenkrat-Lander-Pääjärvi-Svensson

Jonsson-Skogs
Axelsson-Andersson-Svensson

Sedan så kanske jag skulle byta plats på Jonsson och Styf, eller Erixon och Skogs, men det spelar nog inte någon större roll.

Kommentera

Jensen_12: Ja det kan nog oxå funka. men det viktigaste är att man lyfter upp Lander o MPS från 4:e linan o till minst en andra lina så de får bättre omgivning. Att lira med Samuelsson är inte good enough tycker jag.
Kommentera

Patrick Polly: Ja självklart ska Styf in, men vet vi när han är tillbaka?
Vi kan bara hoppas väldigt snart !
Kommentera

Patrick Polly: Absolut, får de harva i 4:e linan så kan vi helsa defarväl till nästa år.
Kommentera

Manderville: Hittade en länk angående Styfs skada. Blir det operation så sägs han bli borta 4 veckor. Om det är 4 veckor efter skadan, eller 4 veckor efter operationen vet jag inte. Det kanske står i artikeln som jag länkar.

Kommentera

Nu har den där jävla grisen wernblom fått en video på HL.se
Kommentera

Jensen_12: dom kanske ska säga hur det gick med Styf, om de blev gips eller inte, DÅLIGT av timrå!
Kommentera

Blizzard: ....."Pär Styf hoppas slippa operation för att kunna vara tillbaka före landslagsuppehållet i november."

Det blev tydligen operation då !
Kommentera

Blizzard: Jag leker TT för en stund och använder mig av en lokal källa istället för att leta i kvällspressen. Även om jag i min enfald trodde att folk höll reda på sådana här saker.
Kommentera

Frella: verkar som folket inte läser st/dagbladet, det länkas ständigt till kvällspress före lokalpress (även i sådana fall där lokalmedia varit före med artikeln).
Kommentera

Patrick Polly: Inte för att låta överdrivet tjatig/negativ nu men Pääjärvi och Lander har, trots deras pigga och inspirerande offensiv, fortfarande ganska stora problem i försvarszon och dom är inne på en hel del bakåt. Jag tycker fortfarande att Pääjärvi är en av dom få i laget som visar vilja på isen men kom samtidigt ihåg att det fortfarande är en 17-årig junior vi pratar om.

Det här är ju garanterat den främsta anledningen till att Challe bitvis matchar dom ganska sparsamt. Faktum är att Pääjärvi producerat lika mycket (lite?) som Lotvonen trots betydligt fler spelade matcher. Nu ska man ju inte ösa kritik över en 17-årig grabb hur som helst heller men jag tror att han måste växa in i rollen på sikt och ska man möblera om dessa två herrar i femmorna så tycker jag att det är bäst att dom spelar i olika formationer.
Kommentera

Olle: Jo men de matchar ju tre juniorer tillsammans. MPS, Lander o Samuelsson. Klart de inte blir så bra defensivt då. Sära på dem så blir det såklart mkt bättre.

Tja hur mkt speltid får Lotvonen per match o hur mkt får MPS? Hur mkt PP spelar Lotvonen vs MPS? Räkna på det....
Kommentera

« · 1083909 · »