1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Här kommer floppen. Nu väntar jag på turnen och rivern...

« · 1083988 · » Till forumet

Sv: Här kommer floppen. Nu väntar jag på turnen och rivern...
Frella: Tack för en rolig och givande diskussion.
Instämmer, Persson borde aldrig anslutit! Moe tycker jag är bra i speluppbyggnaden och i exempelvis power-play men tycker mig se att han har problem defensivt i egen zon. Därför bör han vara 7-8 back med fokus på numerära överlägen.
Erixon gör absolut sitt bästa och har tagit steg frammåt men under dessa (kris)tider bör han få utvecklas mer i lugn och ro.
Kommentera

Långben: Inte vad jag vet, det har jag svårt att tro.
Kommentera

Laken: Man måste ju trots allt helst få till en hyfsad mix av defensiva och spelande backar. Moe är i min bok fan så mycket bättre än vad Skogs är just nu t ex. Nu kanske Skogs dras ner lite i skiten av Perssons misstag, men det är fortfarande för dåligt från Skogs sida däremot har han härliga pucktransporter, men de är alltför sällsynta.
Kommentera

Laken: Tycker det är fel att "hänga" ut Persson. Alla måste väl vid det här laget ha känt till att klubben sökte en ung back som förhoppningsvis kunde blomma ut här.
Skulle Oliver-Ekman Larsson ha sagt ja till kontraktsförslaget i somras lär väl det tuggats om honom också.
Kommentera

Laken:

Då är vi väl alla klara vad som gäller!

1.Två riktigt bra backar,lite små fula extra plus!

2.En riktigt bra förste center,,då menar vi en riktigt jävligt bra tvåvägare!

packat å klart,,,
Kommentera

Långben:

ÄR DET INGEN SOM TÄNKER PÅ MÅLVAKTSBITEN, MAN BÖRJAR ALLTID BAKIFRÅN!!! BACKLUND KAN GÅ TILL SUNDSVALL ETT TAG Å BYGGA UPP SIG LITE!!
Kommentera

keni: okey backe har väl inte vara nån tät keeper så här länge,men han behåller vi ett tag till!
Kommentera

Skarin: Min mening är så klart inte att "hänga" ut Persson men jag måste ju få förklara vart jag tycker mig se bristerna i denna upplaga av Timrå IK.

Och det är nästan omöjligt att göra det utan att nämna några namn, hade jag exempelvis bara skrivit att backsidan är för tunn så hade man frågat mig vilka backar jag syftar på.

Men nu är vi där vi är och måste förstärka upp svagheterna i laget.
Kommentera

Laken: Nu är vi där vi är, det vill säga sist.
Kommentera

Som jag vill efter uppehåll (eller iaf inom nån månad)

Målvakter:
Backlund
Åkerlund

Forwards:
Pyäörlä - NY - Pärssinen
Tenkrat - Wandell - Pääjärvi
Sundh - Bagarn - Axelsson
Svensson - Erik A - Lander

Samuelsson till Sundsvall.

Backar:
Lehtonen - Skogs
Styf - NY
Lotvonen - Robin J
extra backar: Erixon, Moe

Dennis Persson till Kovland.

Fullt lag det men man får väl byta vissa efter skador osv. Vad hände med Jonte kanske ni undrar?`Han råkade få en spik i foten och försäkring pröjsar större delen av hans lön säsongen ut.
Kommentera

Laken: det kommer ljusare tider... Styf o Lotvonen tillbaka så får vi lite bättre stabilitet på back sidan och då kommer det väl lite bättre uppspel till forwards med. Och ha tålamod med jonte, de lossnar nog snart för han med
Kommentera

Laken: det är tradition här i gästboken att hänga ut en back per säsong! Just nu är det flera som hänger...
Är vi desperata...IGEN?
Kommentera

orion: Desperat?
F..n vi har ju fastnat i ett U-båts nät utan för spikarna och kommer inte lös.
Syrenivån är nere på 7,85%.

Bara fri uppstigning som gäller snart om vi inte skall kvävas och få kval.
Kommentera

orion: Äh, nu slipper vi hänga ut några backar under några säsonger framöver bara. Kanske blir bäst att allt gnäll kommer denna säsong, så det blir lite trevlig och positiv stämning i gästboken några år framöver?
Kommentera

ITK: Det skulle ju va roligt och vinna lite oftare.Det måste vara ett
stort missnöje med challe i truppen.Så här dåligt ska dom bara
inte prestera.Börja med att ta bort Charles-Ingvar.
Kommentera

keni: Vad ska vi med Backlund till, vi har ju en bra målvakt.
Kommentera

Manderville: Inte så dumt förslag! Här är ett annat.

Moe-Lethonen
Pyörälä-Wandell-Pääjärvi

Erixon-Styf
Tenkrat-Lander-Hynning

Jonsson-Skogs
Axelsson-Andersson-Svensson

Hedström-Samuelsson-Sundh
Kommentera

Frella: Håller med, ta hem Mats Hansson igen. Han kan iaf åka skridskor med lite fart! Ingen defensiv talang dock...
Kommentera

Patrick Polly: Jag hade bytt plats på Hynning och Pääjärvi, vilket ger oss:

Moe-Lethonen
Pyörälä-Wandell-Hynning

Erixon-Styf
Tenkrat-Lander-Pääjärvi-Svensson

Jonsson-Skogs
Axelsson-Andersson-Svensson

Hedström-Samuelsson-Sundh

Sedan så kanske jag skulle byta plats på Jonsson och Styf, eller Erixon och Skogs, men det spelar nog inte någon större roll.

Kommentera

Jensen_12: Ja det kan nog oxå funka. men det viktigaste är att man lyfter upp Lander o MPS från 4:e linan o till minst en andra lina så de får bättre omgivning. Att lira med Samuelsson är inte good enough tycker jag.
Kommentera

Patrick Polly: Ja självklart ska Styf in, men vet vi när han är tillbaka?
Vi kan bara hoppas väldigt snart !
Kommentera

Patrick Polly: Absolut, får de harva i 4:e linan så kan vi helsa defarväl till nästa år.
Kommentera

Manderville: Hittade en länk angående Styfs skada. Blir det operation så sägs han bli borta 4 veckor. Om det är 4 veckor efter skadan, eller 4 veckor efter operationen vet jag inte. Det kanske står i artikeln som jag länkar.

Kommentera

Nu har den där jävla grisen wernblom fått en video på HL.se
Kommentera

Jensen_12: dom kanske ska säga hur det gick med Styf, om de blev gips eller inte, DÅLIGT av timrå!
Kommentera

Blizzard: ....."Pär Styf hoppas slippa operation för att kunna vara tillbaka före landslagsuppehållet i november."

Det blev tydligen operation då !
Kommentera

Blizzard: Jag leker TT för en stund och använder mig av en lokal källa istället för att leta i kvällspressen. Även om jag i min enfald trodde att folk höll reda på sådana här saker.
Kommentera

Frella: verkar som folket inte läser st/dagbladet, det länkas ständigt till kvällspress före lokalpress (även i sådana fall där lokalmedia varit före med artikeln).
Kommentera

Patrick Polly: Inte för att låta överdrivet tjatig/negativ nu men Pääjärvi och Lander har, trots deras pigga och inspirerande offensiv, fortfarande ganska stora problem i försvarszon och dom är inne på en hel del bakåt. Jag tycker fortfarande att Pääjärvi är en av dom få i laget som visar vilja på isen men kom samtidigt ihåg att det fortfarande är en 17-årig junior vi pratar om.

Det här är ju garanterat den främsta anledningen till att Challe bitvis matchar dom ganska sparsamt. Faktum är att Pääjärvi producerat lika mycket (lite?) som Lotvonen trots betydligt fler spelade matcher. Nu ska man ju inte ösa kritik över en 17-årig grabb hur som helst heller men jag tror att han måste växa in i rollen på sikt och ska man möblera om dessa två herrar i femmorna så tycker jag att det är bäst att dom spelar i olika formationer.
Kommentera

Olle: Jo men de matchar ju tre juniorer tillsammans. MPS, Lander o Samuelsson. Klart de inte blir så bra defensivt då. Sära på dem så blir det såklart mkt bättre.

Tja hur mkt speltid får Lotvonen per match o hur mkt får MPS? Hur mkt PP spelar Lotvonen vs MPS? Räkna på det....
Kommentera

Olle: Pääjärvi visar åtminstone vilja och jobbar alltid på som fan, i bättre sällskap skulle det kanske gå att producera också, han och Wandell kan bli kanon!
Kommentera

Patrick Polly: Challe sa ju att han dragit lott om hur formationerna skulle se ut, Det säger ju ALLT!!
Kommentera

Patrick Polly: Lotvonen har spelat 6 matcher färre än Pääjärvi och är defensiv back. Jag säger inte att Pääjärvi varit dålig men samtidigt hade jag hoppats på lite fler än 2 mål på 19 matcher.
Kommentera

Olle: Skönt att han får spela med samuelsson då?
Kommentera

janssonovich: Han lider väl förmodligen av samma dåliga självförtroende som resten av gruppen. Det vill liksom inte riktigt lossna för någon tycker jag. Dumt att gå in på enskilda situationer men mot LHC hade han t ex chans att kvittera i öppen bur och drar den i utsidan av buren. Med bättre feeling i truppen och lite medgång så hade den ju suttit 9 gånger av 10.
Kommentera

Olle: jamen nu kanske det var den där gången han missa. Nu sätter dom 9 gånger irad innan dem missar det igen. ;)
Kommentera

Olle: Ja nånting är ju som tusen gånger sagt inte som det ska, men innan vi vet vad, så sluta klaga på Challe! Jag börjar snart demonstrera :O
Kommentera

nectis: Faktum var ju att min avsikt var att skriva 10/10 men det blev något galet någonstans på vägen :)
Kommentera

janssonovich: Personligen så har jag en klar bild av varför jag tycker att Challe felar och varför jag tycker att ett alternativ med mer rutin skulle passa dagens Timrå bättre men det börjar bli så tjatigt om att skrika "sparka" eller "avgå". Alla vill ändå sparka alla och ersätta alla med alla...
Kommentera

Olle: Haha ja det brukar vara så i hårda tider, men att värva vetta fasen om det hjälper nu, killarna måste stepa up och ta fram det bästa som finns i varenda klubbspets och skridskoskena. Nu är det fasen på allvar..
Kommentera

janssonovich: Det har varit allvarligt väldigt länge nu. Spelarna och ledarna har fått mer än den tid dom kan anses vara skälig i det här tillfället.

Det är dags att göra något mer radikalt åt det, och jag tror och hoppas det händer nu strax.

När rykten så som att någon spelare ska ha hållt på med någon annan spelares fru, oavsett om det ligger nått i det, då är något fel. Så är det bara.
Kommentera

Olle: Haha, aa men det blev ju lite komiskt
Kommentera

andyo: Ja, men vad som ska göras.. Skaffa hjärta?
Kommentera

janssonovich: Jag tror det blir svårt att klättra i tabellen utan att värva en förstacenter. En sådan fattades innan säsongen började, det är en fundamental spricka i ett hockeylag, vi provade utan och det funkade inte. Det och, i dagsläget när i princip alla backar är skadade eller halvskadade, en stabil defensiv back på 195 cm. Backsidan behöver akut avlastning och centersidan behöver akut spetskompetens.
Kommentera

janssonovich: Ja, varför inte börja med att ha ett stort jävla obligatoriskt möte i arenan med alla fans. Alla spelare, ledare och styrelse ska medverka, och se fansen i ögonen utan visir, sarg, omklädningsrum eller några individuella skygglappar.

Ingen behöver säga nått på mötet. Fansen på en sida, resten på den andra.
Kommentera

andyo: ...skygglappar som skiljer dem åt. ska de stå såklart..
Kommentera

Olle: Ja men vad ska man göra när det inte finns pengar?
Kommentera

andyo: Tror du styrelsen vågar se någon i ögonen?
Kommentera

janssonovich: om jag ska vara ärlig så är jag mycket mer osäker på spelarna i det här fallet.

Och vad beträffande pengar så säger ju TJ, CE och SL att det inte finns några pengar bara för att alla ska försöka gå på det tillslut.

När ett företag är i kris och måste ha pengar så skaffar dom pengar, annars går man i konkurs, detta gäller även ishockeyklubbar, och i allra högsta grad Timrå IK Red Eagles.
Kommentera

andyo: Sant, sant.. En rejäl back och en första center vet ungefär alla att vi behöver, men de verkar vara svårt att få fingarna ur arsle
Kommentera

« · 1083988 · »