Det var ju givet att "jonte" skulle få ett kontraktsförslag. Det lär vara bra mycket bättre än förra gången då han tackade nej. Det är bara att önska honom lycka till hos ankorna!
Däremot måste vi få in lite klasspelare snarast. Framför allt en första center plus en målskytt av rang.
Det som är mest oroväckande är att GIffarna och Tik har följt varandra år för år. Åker Giffarna ur i år vilket är mycket troligt hoppas jag att TIK bryter mönstret och inte går samma öde till mötes.
Ett annat tecken är att örnen inte är kvar (officiellt) längre, glöm inte att det var när örnen landade i Timrå det började gå bra igen...
Talangscouten: visst fan har du rätt, jag har funderat över hur lika Gif och timrå har gått. Men Att jonte blir kvar tror jag inte, Anaheim verkar ha bestämt sig för att ha honom i sitt lag i höst.
Talangscouten: Vet inte om jag kan hålla med angående TIK och GIF. När bägge lagen var nya i respektive serie stämmer det att man följdes åt. Men på senare år tycker jag att giffarna har varit ner i botten och harvat medan Timrå har legat i toppen av elitserien. Det jag däremot vill höja en varning över är målvakterna. Timrå var ett bottenlag i elitserien innan Kapanen kom. Nu är målvaktsparet nytt och man vet inte hur bra de är. Hoppas inte att Oksa är en ny DeRouville...
Fet-Ecke: Angående Kapanen så måste jag säga att jag störde mig på en sak. När aftonbladet rankade målvakterna före förra säsongen (innan lockouten) så var inte Kapanen topp 5 i elitserien. Enligt var Lundqvist bäst men sedan tyckte jag att det var jämnt. Exempelvis tycker inte jag att varken Liv, Honken eller Stana var bättre. Det känns faktiskt som Kapanen var en av elitseriens mest underskattade målvakter (det var bara timråsupportrarna som förstod hur bra han var). Är nu Mika Oksa i samma klass så har Timrå en ny fantom.
Nu har jag personligen aldrig sett denne Oksa men enligt en finsk kontakt så är det en målvakt som mest stått i skymundan som andrekeeper. När han väl fick stå som etta var han okey, varken mer eller mindre. Men vem vet, han kan ju få sitt genombrott i den svenska ligan istället?
Poffa: En lagom blandning ångest och extas är givetvis det ultimata hockeyelixiret. Att enbart glida på i allmänt gemüht kan bara göteborgare finna glädje och mening i. Ur den synvinkeln ser årets timråsäsong betydligt mer givande ut än de tre föregående.
Angående Kapanen så var/är han ett unikum. Aldrig någonsin sämre än sitt max i de matcher som betydde något. Lägg där till en utmärkt jämhet och en extremt låg procent plattmatcher. När man tänker på Timrå med Kapanen vs Timrå med DeRouville/Andersson/Ahl blir man närmast chockerad över skillnaden. Att han var så underskattad som han var är i sanning ett mysterium.
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·
Däremot måste vi få in lite klasspelare snarast. Framför allt en första center plus en målskytt av rang.
Det som är mest oroväckande är att GIffarna och Tik har följt varandra år för år. Åker Giffarna ur i år vilket är mycket troligt hoppas jag att TIK bryter mönstret och inte går samma öde till mötes.
Ett annat tecken är att örnen inte är kvar (officiellt) längre, glöm inte att det var när örnen landade i Timrå det började gå bra igen...