Marcus: Klubbmärket på hemsidan!!! Man vaknade upp till en roligare värld i morse. Tack Marcus och alla ni andra som har verkat för denna lilla (eller kanske gigantiskt stora) förändring. Nästa steg i denna livsviktiga process måste vara att Timrå börjar producera supporterprylar som är värd namnet (och där givetvis örnskrället lyser med sin frånvaro). Om inte marknadsavdelningen snart börjar röra på sig (börjar snart tycka att de uppträder lite arrogant) har vi andra inte tid att vänta. Jag vet att tex i Tik08 finns det driftiga Tikhjärtan som har kraften, fantasin och visionerna att visa väg. Kanske dax för dem att vakna??? Det är nu eller aldrig!!! Pucken är släppt. Förövrigt tycker jag Granloboys lilla betraktelse av en dag på storgatan är en mycket dyster läsning.
Åhh, så vackert. Ett första steg mot ett återupprättande. Tack till Marcus och Kenneth Westberg. Nu har den här helgen gett mig minst tre anledningar till att återvända lyrisk till Stocksvall.
ernie eagle: Ingen fara för min del.Tyckte bara att BlackBay fick ta två rätt så onödiga påhopp på kort tid. Och då kändes det som att jag kunde ställa upp i hans ringhörna. Inget mer. Som sagt... jag har full förståelse för att det kan bli många "småfrågor" som kan te sig irriterande i era öron. Sådant händer... speciellt om det inte sker öga-mot-öga utan i skriftlig form på ett diskussionsforum. Så med mig har du ingen oplockad gås... och jag hoppas du känner på samma sätt.
Jag lovar att hålla i hatten (om jag använde någon) och följer med mot de högre höjderna du lovar (trots min höjdskräck) ;-)
RedEagleJkp: Okej då får jag också be om ursäkt för att jag tog det på fel sätt. Förklaringen kan vara att jag vart och fortfarande är förkyld men är på bättriongsvägen inte är lika mottaglig för "kritik" eller hur man nu ska definiera det hela.
Jag är normalt en uppspelt och uppskruvad figur som är glad och trevlig men dom senaste dagarna har jag inte riktigt vart mig själv. Det är givetvis ingen ursäkt snarare en förklaring till varför jag skrev som jag gjorde.
Självklart så ska inte detta gå ut över medlemmar. Nu har det till viss del gjort det ändå.
Jag både hoppas och tror att ni skall bli nöjda och glada över den produkt som vi inom SK ska leverera inom kort!
Håll i hatten - för nu lyfter vi mot högre höjder!
ernie eagle: Jag har full förståelse för att denna fråga kan vara jobbig att höra gång på gång... men är inte det en negativ effekt som bl.a. du som verkar involverad i SK och hemsidan tyvärr måste stå ut med? Och kanske har jag fel men det låter som att du mer tolkade kommentaren "När kommer den nya hemsidan från SK?" som ett klagomål på att det tagit lång tid... men jag tolkade den personligen som att det var en fråga som ställdes med förväntan i rösten. Tror nog att de flesta som ställer frågan uppskattar ert arbete i SK då ni kan komma med egna sidor som ingen av oss andra mindre supporteravdelningar kan bjuda på (är själv delaktig i den lilla skara som kallar sig för TIK036). Och jag tror också att de flesta utan problem kan stå ut den extra tid som eventuellt behövs för att ni ska känna att ni kan stå för det resultat som blir resultatet av ert arbete. Ni gör ett bra och viktigt arbete som glädjer många... inklusive undertecknad.
Hoppas också att du inte kände dig personligen träffad av mitt uttryck "grupp för inbördes beundran". Kanske valde jag fel tillfälle att vädra en åsikt som jag första gången tänkte för ett bra tag sedan (vi pratar om tidsrymden 1-2 år). Om så är fallet så ber jag så mycket om ursäkt... det var inte mitt syfte att någon skulle känna sig anklagad.
RedEagleJkp: Självklart får man ställa frågor men faktum är att jag hört frågan hundrafemtioelva gånger och därför tycker det hela börjar bli aningen tröttsamt speciellt också eftersom ett utskick gått ut till ALLA på HS med uppgifter som är av vikt.
Det vore skillnad om ingen info hade getts och folk undrade. Då hade jag inte sagt någonting men när folk tjatar i tid och otid då försvinner lätt lusten att göra någonting också. Vi är till för medlemmarna och vi ska göra en bra produkt, då får det ta den tid det tar.
Har vi varit utan hemsida hela sommaren så kan vi nog vara utan någon vecka till också. Allt måste nämligen klaffa. Och om inga komplikationer tillstöter öppnas sidan upp igen på www.svenskafans.com nu på måndag - håll ut!
Och jag brukar väl vara behjälplig med info om jag vet något som kan vara av intresse även för en större publik, tjat har jag dock inget till övers för!
Är det inte lite onödigt gnälligt kring denna tråd? So what om BlackBay råkar fråga "fel" person om när SK:s nya hemsida kommer... eller om han råkar fråga om någon vet något om matchen TIK-Mora? Det finns kanske fler som kan ge svar på den sista frågan än den person som så vänligen skulle försöka återkomma med besked efter kl 20.
Ibland känns det som att det finns någon slags "grupp för inbördes beundran" här på HS där vissa personers åsikter och kommentarer accepteras utan omsvep medans andra inte tillåts att göra minsta lilla "misstag". Är det det som kännertecknar Timråfans? Jag som trodde vi alla kämpade mot samma mål och kunde ge varandra hjälpsamma upplysningar om någon verkar vara "fel ute" i sina tankegångar eller påståenden. Men ack vad man bedrog sig.
Nä kom igen nu och bete er som en enad grupp även om alla måste få ha olika uppfattningar och åsikter. Nog kan vi väl hålla en trevlig ton mot varandra ändå?
Nu över till något trevligare... Giffarna leder med 1-0 med ca 20 min kvar att spela av matchen... om det nu tillåts att det snackas fotboll här i Gästboken.
BlackBay: Marcus har absolut ingenting med SK:s hemsida att göra. Dessutom måste jag ifrågasätta precis som actionleffe om du verkligen är läskunnig? För Octagon har gjort ett massutskick per mejl här på HS om att på MÅNDAG 16/9 startar nya hemsidan på www.svenskafans.com med en rykande färsk intervju med Robert Carlsson som jag har sammanställt!
Hoppas slippa fler frågor nu angående hemsidan. Vittja era brevlådor istället för terrorisera Marcus med frågor han inte kan besvara!
Marcus: Lysande !!! The two pines project. Jag säger då det. Underbart. Det känns som att natten här på hospitalet kommer att gå fort då man får göra en så trevlig bekantskap. TACK !
Det krävs inte mkt. för att sidan ska hålla elitklass (vad det nu innebär). Men för att det ska vara en riktigt bra sida så krävs engagerade och kunniga supportrar. Helst skulle jag se att SK tog över den, men den dagen kommer nog aldrig.
RedEagleJkp: Ja visst är det trevligt! Lagbilden i den storlek jag hade tänkt mig blev till ett enda gytter. Man såg inte vem som var vem. Så den hamnade på sidan tills vidare. Några skrivbordsunderlägg är inte tänkta vad jag vet. Men jag är inte med i webb-gruppen så jag sitter inte inne med svaren på dina/era frågor. Jag är är den som utför en del av deras önskemål.
Marcus: Trevligt att det börjar hända lite saker på timraik.nu. Var in och kollade på lagsidan igår och plötsligt fanns det en lagbild ovanför spelarnas namn och vald spelares bild... men nästa sekund var den borta. Vad hände? Gjorde ni ett test på hur det skulle se ut men var inte nöjda med resultatet eller vad? Hade varit trevligt om lagbilden var med på sidan.
Sedan var iofs lagbilden lite liten så man såg inte så bra vem som var vem. Hann tyvärr inte testa om den var klickbar så att man kom till en större version av bilden. Hade kunnat vara trevligt om man kunde ladda ner lagbilden och använda som skrivbordsunderlägg på datorn. Finns det några sådana planer?
Kör du IE eller Netscape eller nåt annat ?