Och, inte minst. Vi behöver en till som kan lösa av trumman om jag inte är på plats, vilket kan hända ett antal gånger i vinter.
Kriterier för att bli trumslagare: taktkänsla, känsla och blick. Samt en förmåga att kunna irritera medelålders män i Modos gästbok. Det sista är dock inget krav.
Knylan: Jo, borde ju vara många som kan hjälpa till med såna saker... p.s. det där med fotografer, jag skickade in bilder till björn på tikare från två av kvartfinalresorna men dom publicerades inte så dög de inte eller? =P
Knylan: Framförallt skulle jag vilja se/höra nytt blod på läktaren (klacken). Mer engagemang. Mer liv och rörelse. Mer fantasi. Mer röj. Mer 2007 helt enkelt.
Hemsidan ja. Ja, den lär både bli snyggare och bättre när den nya kommer upp.
Det enda jag tycker saknas på timraik.nu, och som är 90% av en bra hemsida är engagemang. Resterande tio procenten fylls upp av resurser och design, och det saknas visserligen också.
Timraik.nu är bedrövlig. Tikare.se är också bedrövlig men där har vi stort engagemang när det gäller det som publiceras i textväg.
Vart är alla med engagemang? Finns det verkligen ingen med kompetensen och viljan? 97% av dagens ungdomar har var och en i åldern 8-20 år större kompetens än hela TIK-kansliet. Det måste finnas folk som är villiga att engagera sig. Och det gäller alla delar, främst inom supporterklubben som jag företräder.
Så. Alla youngsters som vill börja engagera sig och därigenom få ut mer av matcherna än bara matchen i sig är härmed tvingade att kontakta mig. Vi behöver folk till tifogruppen och tikare.se. Vi behöver fotografer, vi behöver folk som vill sälja matchlotter, vi behöver folk som kan tänka sig att ställa upp och vara bussvärdar på bortamatcherna. Någon som är duktig på grafisk design. Vad Som Helst. Man behöver inte ens bo Sundsvall/Timrå med omnejd.
Man behöver inte veta hur många assist Robert Carlsson gjorde säsongen 98/99 eller vilken tekningsprocent Micke Lind hade i oktober 2002. Vi måste bara få lite ruljans på grejerna, lite nya ansikten. Starta en firma, gör vad fan som helst. Bara det ideella engagemanget för supporterklubben och Timrå IK blir större.
I framtiden ska vi inte behöva hålla på och mekka med SK-styrelsen inför varje årsmöte, det ska bara rulla på.
Marcus: Det är en sak som helt dominerar i vad jag anser kan förbättras på hemsidan.
Reklamen!
Det är på tok för mycket reklam på sidan. Det är nästan så att det enda man ser är reklam när sidan kommer upp. Man får verkligen anstränga sig för att hitta någon eller några rubriker och artiklar som faktiskt handlar om hockey och om Timrå IK i all röra med blinkande och färgglada bilder. Visst förstår jag om klubben behöver använda sig av hemsidan som ett medel att göra sina sponsorer nöjda, men sidan blir ack så mycket mer svårläst tack vare detta.
En idé, om det nu är möjligt, är kanske att ge reklamen lite mindre plats rent utrymmesmässigt. Ja, alltså i hur stor plats reklamen ges. Alternativt var på sajten den placeras nånstans.
Frella: Det är ju det som är det tragiska. Varför kan inte klubbarna själva få skapa dessa banners så det flyter ihop bra med sidan i övrigt.
Jag skulle kunna köpa att alla lag skall ha samma budskap, men inte att alla lag skall ha samma storlek på dessa banners. Vad skulle det göra för skillnad om man gjorde om topbannern i längd så denna passade in?
Hälge: Det var borta är jag rätt säker på, men har lagts till igen, dock lite dåligt till tycker jag. Men så är det ju en sida för sponsorerna att visa upp sig på och inte en sida för Timrå IK att visa upp sig på...
Tyvärr så vet jag inte i vilken tråd det skrivits om att antalet sålda biljetter-läget försvunnit, men den informationen finns fortfarande kvar och finns längst ner till vänster (såg jag idag).
Har det skrivits om detta tidigare, så är det helt okej att ta bort detta inlägg.
Är nästan med glädje man ser nermonteringen av sidan, först tallarna i toppbilden, sen biljettläget. Hoppas man fortsätter i denna takt och gör om hela sidan snart. I nuläget orkar man inte besöka sidan annat än då man klickar på direktlänk via HS.
Men varför är spelarpresentationerna så taffliga? Ålder, moderklubb, meriter?? Är det under konstruktion tro? Infon lär ju finnas, även om det tydligen var knapert i matchprogrammet också?
Klickade mig ner på "Kontakt" och under "Marknad" fanns lite info om medarbetare på marknadsavdelningen, mailadresser och telefonnummer. Noterade att riktnumret ej är utsatt. Lite blytung bymentalitet faktiskt. "Jasså, finns det fler regioner än 060... Hade vi ingen aning om"
Kul initiativ med ny design av hemsida. Måste dock tyvärr hålla med diverse tidigare talare om att den ger ett rörigt intryck, till stor del p.g.a. all blinkande reklam på sidan. Förstår att reklamen har sitt syfte men hade kanske kunnat presenterats på ett snyggare sätt samt minskat på gif-animationer.
Toppgrafiken är rätt schysst och den blå bakgrundsfärgen har jag inga problem med (vilket vissa andra haft). Personligen hade jag gärna sett att länkarna som finns i dropdown-menyn öppnades i nytt fönster (som de "vanliga" länkarna gör) eftersom jag känner mig mest hemma med det.
Vidare så är t.ex. spelarpresentationerna inget vidare sexig för tillfället. Förhoppningsvis arbetar ni på det.
Som nämnts tidigare känns sidan rätt tungladdad trots adsl-uppkoppling och det är ju ännu värre för de med "snigelmodem". Något att ta i beaktning kanske.
Hade också gärna sett en direktlänk till ett diskussionsforum, lämpligtvis då Hockeysnack trots att det är tikare.se:s officiella gästbok. Tycker det ska finnas i anknytning till klubben.
Det viktigaste är dock som alltid att sidan hålls uppdaterad + att det gärna serveras matnyttiga nyheter, krönikor, spelarintervjuer m.m. så att det hela tiden finns "liv" i sidan. Mycket viktigt!
Hemsidan har fått ny färg, sen att man inte har nåt forum gästboks länk gör att den ligger i botten vad gäller övriga lag i serien. Det samma får man väl säga om tikare.se också, ingen länk till timraik.nu det samma med hockeysnack.com ingen länk till timraik.nu. det är nog satt i system? ex vis hockeysnack brynäs har fler länkar till olika hemsidor.