1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590441 inlägg · 6217 ämnen

Hemsidan...

« · 909715 · » Till forumet

Sv: Hemsidan...
Knylan: hehe, var inte för hård mot honom nu =D
Kommentera

the_dude: Björn är inget föredöme, jag ska ta upp detta med honom. Omgående.
Kommentera

Och, inte minst. Vi behöver en till som kan lösa av trumman om jag inte är på plats, vilket kan hända ett antal gånger i vinter.

Kriterier för att bli trumslagare: taktkänsla, känsla och blick. Samt en förmåga att kunna irritera medelålders män i Modos gästbok. Det sista är dock inget krav.
Kommentera

Knylan: Jo, borde ju vara många som kan hjälpa till med såna saker...
p.s. det där med fotografer, jag skickade in bilder till björn på tikare från två av kvartfinalresorna men dom publicerades inte så dög de inte eller? =P
Kommentera

Skarin: "Hemsidan ja. Ja, den lär både bli snyggare och bättre när den nya kommer upp."

Vad gäller Timrå IKs hemsida borde den väl ha små, på gränsen till obefintliga möjligheter att kunna bli så mycket sämre?

Och på tal om nya hemsidor, var det inte tal om att också SK var i färd med att göra om sin sajt?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Knylan: Är det politiskt korrekt med att starta en firma? Fast det kanske är din dröm ;-)
Kommentera

Knylan: Framförallt skulle jag vilja se/höra nytt blod på läktaren (klacken).
Mer engagemang. Mer liv och rörelse. Mer fantasi. Mer röj. Mer 2007 helt enkelt.

Hemsidan ja. Ja, den lär både bli snyggare och bättre när den nya kommer upp.
Kommentera

Det enda jag tycker saknas på timraik.nu, och som är 90% av en bra hemsida är engagemang. Resterande tio procenten fylls upp av resurser och design, och det saknas visserligen också.

Timraik.nu är bedrövlig. Tikare.se är också bedrövlig men där har vi stort engagemang när det gäller det som publiceras i textväg.

Vart är alla med engagemang? Finns det verkligen ingen med kompetensen och viljan? 97% av dagens ungdomar har var och en i åldern 8-20 år större kompetens än hela TIK-kansliet. Det måste finnas folk som är villiga att engagera sig. Och det gäller alla delar, främst inom supporterklubben som jag företräder.

Så. Alla youngsters som vill börja engagera sig och därigenom få ut mer av matcherna än bara matchen i sig är härmed tvingade att kontakta mig. Vi behöver folk till tifogruppen och tikare.se. Vi behöver fotografer, vi behöver folk som vill sälja matchlotter, vi behöver folk som kan tänka sig att ställa upp och vara bussvärdar på bortamatcherna. Någon som är duktig på grafisk design. Vad Som Helst. Man behöver inte ens bo Sundsvall/Timrå med omnejd.

Man behöver inte veta hur många assist Robert Carlsson gjorde säsongen 98/99 eller vilken tekningsprocent Micke Lind hade i oktober 2002. Vi måste bara få lite ruljans på grejerna, lite nya ansikten. Starta en firma, gör vad fan som helst. Bara det ideella engagemanget för supporterklubben och Timrå IK blir större.

I framtiden ska vi inte behöva hålla på och mekka med SK-styrelsen inför varje årsmöte, det ska bara rulla på.
Kommentera

Frella: Tack för det tipset. Nu slipper man allt elände..!
Kommentera

Dream Team: Ja hemsidan kan man tycka mycket om,men allra viktigaste måste väl ändå att man uppdaterar mycket oftare.
Kommentera

Marcus: Det är en sak som helt dominerar i vad jag anser kan förbättras på hemsidan.

Reklamen!

Det är på tok för mycket reklam på sidan. Det är nästan så att det enda man ser är reklam när sidan kommer upp. Man får verkligen anstränga sig för att hitta någon eller några rubriker och artiklar som faktiskt handlar om hockey och om Timrå IK i all röra med blinkande och färgglada bilder.
Visst förstår jag om klubben behöver använda sig av hemsidan som ett medel att göra sina sponsorer nöjda, men sidan blir ack så mycket mer svårläst tack vare detta.

En idé, om det nu är möjligt, är kanske att ge reklamen lite mindre plats rent utrymmesmässigt. Ja, alltså i hur stor plats reklamen ges. Alternativt var på sajten den placeras nånstans.
Kommentera

Frella: Det är ju det som är det tragiska. Varför kan inte klubbarna själva få skapa dessa banners så det flyter ihop bra med sidan i övrigt.

Jag skulle kunna köpa att alla lag skall ha samma budskap, men inte att alla lag skall ha samma storlek på dessa banners. Vad skulle det göra för skillnad om man gjorde om topbannern i längd så denna passade in?
Kommentera

T T: Tur man har adblock som plugin i Firefox så man slipper se skiten. Inte särskilt anpassad banner för TIKs del iaf.
Kommentera

T T: Det ser allmänt för jävligt ut på nästan alla lags sidor. Frölunda tycker jag är undantaget, de har fått till det hyffsat med dessa banners.

Usch!
Kommentera

...har fått nya vackra banners.

SHL fortsätter att leverera till folket.
Kommentera

Frella: Att det var borta är nog inte fel, jag tror att det kom tillbaka samtidigt som truppen för J20 las in.
Kommentera

LingaN: Ja, det är säkert så.
Kommentera

Hälge: Det var borta är jag rätt säker på, men har lagts till igen, dock lite dåligt till tycker jag. Men så är det ju en sida för sponsorerna att visa upp sig på och inte en sida för Timrå IK att visa upp sig på...
Kommentera

Knylan:
Här snackar vi TIFO'n.
www.dn.se/content/1/c6/47/32/67/Korea.swf
Kommentera

Hälge: Jag tror man la till det för någon dag sen.
Kommentera

Tyvärr så vet jag inte i vilken tråd det skrivits om att antalet sålda biljetter-läget försvunnit, men den informationen finns fortfarande kvar och finns längst ner till vänster (såg jag idag).

Har det skrivits om detta tidigare, så är det helt okej att ta bort detta inlägg.
Kommentera

LingaN: Det är "UTE" att gnälla på sounenirerna. Snälla sluta !!
Kommentera

friskan: Vad lustig du var. Köp några "fina" örnmessprylar i souvenirshoppen.
Kommentera

friskan: Jag har då inte fått hem något medlemskort...
Kommentera

friskan: Har du nån bild?
Kommentera

LingaN:
Bli medlem i Timrå IK så får du bl.a ett medlemskort med de berömda tallarna på, som du kan hänga runt halsen och titta på hela dygnet.

Riktigt snyggt medlemskort som alla "tallefjantar" bör ha.
Kommentera

pettsson: De har kommit dit nu, det tackar jag för. Det blir liksom lite roligare när man har både namn och ansikten på dem.
Kommentera

rupert: Ny elitserietabell finns...In på Arenan sedan spelprogram så ligger den där...
Kommentera

LingaN: Håller med! Men vad de styrande anser i den här frågan är dess värre allmänt känt.
Kommentera

rupert: Men jag menade på den officiella sidan. Var mycket snyggare uppe för att få se en tall-logga så krävs det att man ska scrolla ner.
Kommentera

LingaN: tikare.se har tallarna kvar...och på den officiella sidan har tallarna fått flytta ner till högerhörnet.
Kommentera

Har någon fått reda på just varför dem på hemsidan tog bort tall-logan?
Kommentera

rupert: som sagt, det är mycket som inte uppdaterats känns det som. Nu har de väl fått in nya bilder på alla spelare iaf.
Kommentera

pettsson: Fast lite märkligt är det att inte ha en aktuell elitserietabell utan förra årets sluttabell....
Kommentera

Hälge: Du har både J18 och J20 under Lagen - Juniorlagen.
Kommentera

LingaN: dom håller på att underhålla severn tydligen det stod igår. det är nog ingen risk att det blir tall bakgrund vi får dras med pippin.
Kommentera

Vad händer på hemsidan nu? För mig går det ej att komma in på den.
Opperar man in en fet tall-bakrund?
Kommentera

Skulle vara roligt om trupperna för J18 och J20 fanns någonstans också på sidan.

Eller har jag missat det på något sätt och det finns där framför näsan på mig ?
Kommentera

Är nästan med glädje man ser nermonteringen av sidan, först tallarna i toppbilden, sen biljettläget. Hoppas man fortsätter i denna takt och gör om hela sidan snart. I nuläget orkar man inte besöka sidan annat än då man klickar på direktlänk via HS.
Kommentera

SaraS: Rättar mig: Moderklubb står visst, men inget annat...
Kommentera

Men varför är spelarpresentationerna så taffliga? Ålder, moderklubb, meriter?? Är det under konstruktion tro? Infon lär ju finnas, även om det tydligen var knapert i matchprogrammet också?
Kommentera

Klickade mig ner på "Kontakt" och under "Marknad" fanns lite info om medarbetare på marknadsavdelningen, mailadresser och telefonnummer. Noterade att riktnumret ej är utsatt. Lite blytung bymentalitet faktiskt.
"Jasså, finns det fler regioner än 060... Hade vi ingen aning om"
Kommentera

Kul initiativ med ny design av hemsida. Måste dock tyvärr hålla med diverse tidigare talare om att den ger ett rörigt intryck, till stor del p.g.a. all blinkande reklam på sidan. Förstår att reklamen har sitt syfte men hade kanske kunnat presenterats på ett snyggare sätt samt minskat på gif-animationer.

Toppgrafiken är rätt schysst och den blå bakgrundsfärgen har jag inga problem med (vilket vissa andra haft). Personligen hade jag gärna sett att länkarna som finns i dropdown-menyn öppnades i nytt fönster (som de "vanliga" länkarna gör) eftersom jag känner mig mest hemma med det.

Vidare så är t.ex. spelarpresentationerna inget vidare sexig för tillfället. Förhoppningsvis arbetar ni på det.

Som nämnts tidigare känns sidan rätt tungladdad trots adsl-uppkoppling och det är ju ännu värre för de med "snigelmodem". Något att ta i beaktning kanske.

Hade också gärna sett en direktlänk till ett diskussionsforum, lämpligtvis då Hockeysnack trots att det är tikare.se:s officiella gästbok. Tycker det ska finnas i anknytning till klubben.

Det viktigaste är dock som alltid att sidan hålls uppdaterad + att det gärna serveras matnyttiga nyheter, krönikor, spelarintervjuer m.m. så att det hela tiden finns "liv" i sidan. Mycket viktigt!

Det var några tankar så här i förbifarten...
Kommentera

Frella: Räcker med att trycka på den stora örnen ..
Kommentera

TD: Men använd då Länkar under huvudmeny för att komma till startsidan.
Kommentera

gud: Du har ingen länk till förstasidan, men väl nyhter från timraik.nu
Kommentera

gud: Som tur är så finns inte den länkad på Timraik.nu .., men dock på andra supporterklubbars hemsidor..
Kommentera

TD:
Annars så är det bara att trycka på nyheter uppe på toppen i denna gästbok så är du inne...
Kommentera

TD: Ska väl inte behöva länkas dit då HS har en länksamling...
Kommentera

Hemsidan har fått ny färg, sen att man inte har nåt forum gästboks länk
gör att den ligger i botten vad gäller övriga lag i serien.
Det samma får man väl säga om tikare.se också, ingen länk till timraik.nu det samma med hockeysnack.com ingen länk till timraik.nu. det är nog satt i system? ex vis
hockeysnack brynäs har fler länkar till olika hemsidor.
Kommentera

« · 909715 · »