1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591033 inlägg · 6217 ämnen

Hemsidans kvalitet

« · 22366 Till forumet

Hemsidans kvalitet
Hur är det möjligt att en hemsida som ska representera MITT favoritlag är så dålig ??
Det måste bero på TIK´s ledning (styrelsen?) som inte kan utse ideella personer, alternativt anställa personer som har tiden och kunskapen att vårda en sådan utmärkt informationskälla som en officiell hemsida är. Det kan ju inte vara möjligt att man ska gå till TIK031´s hemsida och finna att den är MYCKET bättre på alla punkter utom kanske designen, men det är ju så att smak ska man kanske inte diskutera.
Diskutera TIK´s officiella hemsida skulle vi behöva göra mycket mer för den är varken informativ eller särskilt väl underhållen (nyheterna kommer in senare än på andra ställen). Ta exemplet med Ed Ward både St-online och Aftonbladet var före hemsidan. Det är väl HÄR det ska finnas tillhands först för alla trogna supportrar eller ?? Och i min enfald så vill jag även tro att reportrar inom rikspressen kollar efter nyheter om lagen på hemsidorna. Vad ska dom tro ?
Men det är kanske bara jag som tycker att styrelsen sköter detta dåligt.
P.S Detta är INTE kritik till dom som jobbar med hemsidan, utan det är eran brist på resurser (tid).
Kommentera

Sv: Hemsidans kvalitet
Hm...nu har länken "Laget" försvunnit. Jag slår vad om att nästa länk som försvinner är "Magazinet".
Kommentera

Ifråga om hemsidor, så är konkurrens ett sätt att bli bättre. Nu när TIK031 lagt in massor av uppgifter om spelarna, så vill väl den officiella inte vara sämre, eller? (Gör gärna ett avsteg från principen att inte blicka nedåt i tabellen och kolla konkurrensen mellan rfn och RBK. Deras officiella har blivit mycket bättre i år, jämfört med förra säsongen).
Kommentera

mm jo detta med hemsidan ...har vi några supporters som är bra med hemsidor? ...ni kan väll anmäla er till markus..dom godtager säkert hjälp.. vi borde kunna fixxa till en duglig hemsida ...det är inte så svårt att göra
Kommentera

dr-nix: Det är enklare att göra en inofficiell hemsida, i väntan på att denna ska "lyfta" mot fjolårets nivå. Möjligen är det så att ingen vill vara "ordförande" i webgruppen, för någon måste vi ju kunna "kasta skit" på. Som det nu är famlar vi i blindo...
Kommentera

Jag håller med ..kanske vi skulle ta och sätta ihop våran egen variant? ...jag är gärna med på ett hörn men jag är inte så begåvad när det gäller html..
Kommentera

dr-nix: Grabben håller på med TIK-Skånelands hemsida, men saknar lite text att fylla sidorna med. Skicka gärna lite smånotiser, debattinlägg och krönikor till mig, så kommer hemsidan ut snabbare i cyberrymden. Vi tänker bl a göra en överskådlig länksida till våra olika supporteravdelningar i landet.
Kommentera

dr-nix:
Om det ändå bara var HTML men numera ska det vara en massa Javascript och grejer också. Och vilket jobb puh..snacka om att man skulle behöva vara ett gäng på 10 man som arbetade med hemsidan.

Förstår precis hur en del måste känna sig angående detta med hemsidan. Det är många sköna timmar varje dag som går åt kan jag lova, vågar inte skriva hur många timmar jag själv har lagt ned på TIK031´s sida för då skulle ni tro att jag var galen, det tror i och för sig frugan redan.

Jag har då också fuskat med mycket inklistrade grejer på hemsidan och arbetat i en HTML-Editor, Frontpage 2000 som underlättar betydligt. Är själv ingen stjärna på det här med hemsidor men klarar numera att snickra ihop en hyfsad sida iaf.

Men skulle man jämföra sig med Markus och grabbarna så har man nog inte mycket att komma med. Det kommer säkert att ordna sig med Timrås officiella hemsida, bara grabbarna får lite stöd från styrelsen, för det krävs en del tid och har man då ett jobb på sidan om så kan det bli lite tajt.

Själv så kallas jag numera för diskbråcket och det är därför jag har offrat min dyrbara tid till att hjälpa TIK031, får se efter sjukskrivningen hur mycket man hinner med sig på hemsidan har ju också mitt älskade Nolby Hockey att ta hand om både hemsidan, team-92, ismaskinen,

frugan ska ju ha sitt men har blivit lite åtsidosatt ett tag och barnen, ja man var ju upp i morse och skjutsade 9 åringen på träningsläger i Gärdehallen,,Puuh det tär på kan jag lova...Och imorgon kl 08.00 skall 12 åringen dit..Nä nu är det kväller....
Kommentera

Dessvärre tycks det vara mycket snack och lite verkstad kring det mesta som rör TIKs ansikte utåt dvs hemsida och "synbar" marknad dvs souvenirförsäljning osv.

Inofficiella hemsidor i all ära, men det är och förblir den officiella som vi medlemmar kan och bör ställa krav på. Trådar behandlandes detta ämne har under en längre tid kommit och gått på gästboken och frågan kvarstår ännu:

Hur har Timrå IK tänkt att hemsidan ska återta positionen som en av landets ledande klubbsidor?

"Classic collection" tråden orkar jag knappt ens tänka på...
Kommentera

Kanske det vore bäst om SK flyttar över all sin information
till Svenskafans.com.
Patronerna verkar vara nöjda med den lösningen i alla fall.
För som det är nu så är det ju rent ut sagt pinsamt hur
illa hemsidan blir behandlad.

Skarin skriver på SF.com och han har sagt att dom kan lägga upp
en TIK sida på några dagar med reseinfo, inför match,
supporterinfo, statistik, bilder, webshop osv.osv.

Vad tycker ni kära webkollegor??????

Om frågan med Ja besvaras så kan nog Skarin knyta kontakter
redan denna vecka.
Om frågan med Nej besvars så leveri vi vidare som vi nu gör.

Skicka mess till Per HApps så slipper vi söla ner gästboken
med en massa Ja eller Nej.
Kommentera

En ny hemsida är i antågande inom den närmsta tiden. Det har och jobbats fortfarande på en ny hemsidelösning. Dagens hemsida är under all kritik, milt sagt.

Men den som väntar på något gott...
Kommentera

Alla: PerHApps förslag är ett seriöst sådant!! Han har mandat att föra SK:s talan i denna fråga.

Att flytta över SK:s del av hemsidan till Svenska fans innebär att vi får hjälp med de tekniska saker som vi har problem med för närvarande. På så sätt kan vi koncentrera oss på att utveckla och uppdatera.

Alltså... Vad tycker Ni? Ta chansen och avge era åsikter med ett mess till Per HApps.
Kommentera

Per HApps: Jag föredrar att ha hela konceptet Timrå under en portal och förespråkar med andra ord att även Supportersidorna återfinns hos timraik.nu
Kommentera

« · 22366