1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587649 inlägg · 6217 ämnen

HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand

« · 1879998 · » Till forumet


Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
DJ Hemp:

Nu tycker jag det börjar likna en häxjakt på mig. Vänd på saken istället, kanske ligger nått i det jag säger?
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
FH - avdammad:

Du tänker alltså på vänsterkvinnorna (och männen). Ja, de finns tyvärr lite överallt. Inte alls roliga.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
DJ Hemp: Bara att läsa ett vanligt kommentarsfält på DN. Dom finns överallt.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Men hörrni ungdomar! Nu börjar det fanimej dra ihop sig här. Lite patetiskt försök till arbete kvar, sen hoppas det in i bil och färdas norröver. Hyfsat pepp!

Och hyfsat smånervös faktiskt. Det här är på riktigt. Leksand är nere i brygga, och jag tror inte att det myspirrar i leksingarna inför tanken på att skrinna ut i NHK. Flyt i inledningen och två snabba puckar så tror jag det är klart. Men: kan det verkligen gå så lätt? Förhoppningsvis ja, förmodligen inte. Det är sista chansen nu för Ejendahls pågar, och det där med att knyta ihop säckar kan ställa till det.
En vinst för leksingarna ikväll, sen en till hemma i övermorgon...så är det riktigt jävla dramatiskt på lördag. Den dramatiken vill vi icke ha.

Tror dock det går vägen ikväll. Det känns så. Kan inte föreställa mig annat än att det kommer vara ett jävligt fokuserat och stridsberett Timrå som beträder isen. Och förhoppningsvis får dom den inramningen dom förtjänar. Nu ska det bli fullsatt, och nu ska det bli tryck utav helvete. Blotta tanken ger mig gåshud.

Fan så underbart det ska bli!
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
1. Nu var det ju en fågel som hade viskat i hans öra så skyll inte bara på Sune. Även fåglar har ett visst ansvar.

2. Politiskt trollande/fanatism - vad innebär detta närmare bestämt?
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
El Maco: Ahh, dåligt uppmärksammat av mig.Till mitt försvar vill jag dock säga att jag i dessa kvaltider är ett nervöst vrak. Det är nästan taskigt av Sune att utnyttja mitt svaga hälsotillstånd på det där viset.. Blir lite som att stjäla godis av ett barn.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
El Maco: Känns lite som det gått inflation i troll. Att extrema personer håller på med politisk trollning är hemskt och oförsvarbart, men förklaras av politisk fanatism. Men att man ska hålla på att trolla på hockeyforum... Har man då ett liv?
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Mickra: Sune är ett så kallat troll. Ingen hemlighet, han har till och med valt profilbild med omsorg. Så nä, räkna inte med att Thelins ersättare blir en Schweizare.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Krossa ni leksand idag så de förlora hafinalen med 3-0 så de går med sänkta huvuden inför playoff😀 de får gärna missa shlkval😀
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
El Maco:

En helt naturlig känsla.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Mickra:

Korrekt, han och Eldebrink som assisterande.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
JanneH: utan Gallo så hoppas jag att Berglund gör sig själv till martyr ikväll! Han kommer inte behöva snacka särskilt mycket skit med leksingar för att hamna under deras skinn och få dem att fokusera på helt andra saker än hockey! Ligg på som ett plåster och påminn om gatstenar och manspms! 😂

Den rollen tar inte Hållander! Han avgör det här målmässigt ist!
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Sune: Som assisterande tränare då förmodar jag? Jag tar för givet att Freddan kör vidare.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Så Leksand kommer sakna fyra spelare till dagens match pga. skador/sjukdomar. Hur ska man se på det? Är det skador eller "skador"? Har man kanske gett upp det här lite och istället vill spara dessa för viktigare matcher?
Kommentera


Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Sune: nästan saknat dig 😘
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
En fågel viskade i mitt öra att Reto Von Arx kan vara på ingång till klubben nästa år, som tränare.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Puckat: Ja Galló spelar verkligen "slutspelshockey" men vi har sån bred på forwardssidan att det ska fan gå ändå. Hållander tillbaka uppväger ju att Galló saknas.

DET KAN GÅ...
Kommentera


Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Lucas: I kväll borde det vara läge för västra stå att få med sittplats på "hela hallen..." & "andra sidan...".
Mot Oskarshamn var det dött, men i kväll tror jag vi får en grym stämning i arenan!
Kanske även läge för musikbåset att damma av "Euphoria" vid mål eller slutsignal om vi vinner? Vem minns inte Euphoria mot Leksand när vi vann kvalserien :)
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
BlackBay: ja den är RIKTIGT bra
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
BlackBay: För mig är det här ändå största pepplåten (se länk), och den har ju börjat spelas igen med jämna mellanrum. Tycker man enbart ska köra Timrålåtar som de 3 sista innan lirarna kommer in på isen.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
tjobba: nåt jag saknar är klackpeppen i form av Nannes Grönvalls "vi är dom tuffaste" före nedsläpp..... brukar bli bra fart på ståplats då
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Otto1: 227 sittplatser kvar nu
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Otto1: slutsålt på ståplats?
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Ett tifo jag gillat genom åren var de röda flaggor som placerades ut på sittplats i kvartsfinalen mot Modo. Skapade ett mäktigt, rött hav. Se länken så förstår ni. Skulle gärna se ett sånt här tifo igen i SHL-kvalet, om vi nu sätter någon av våra matchbollar mot Leksand.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
timråhockey: Sprid till alla ni snackar med att det snart är slutsålt. Sånt sprätter fart i röven på folk och sprider sig som en löpeld.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Otto1: kan bli fullt jobba fans
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
306 sittplatser kvar
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Puckat: Ett har man lärt sig denna säsong och det är att det finns många spelare med karaktär som kan kliva fram istället då. Tror hela Timrålaget kommer tugga fradga ikväll med ett förhoppningsvis Fullsatt och kokande NHK i ryggen!
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Enock (sjuk) Westin (sjuk) Liljendahl (skada) och Galló (skada) osäkra till spel. Enqvist kommer troligtvis lira. Galló är ett stort tapp om han inte kommer till spel. Bortsett Dahlén så tycker jag han har varit vår bästa forward i finalen.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Leksand sänder 30 min från isträningen.

Samling i mittcirkeln 15:30 in.

Genomgång med Leffe. Inte allt för muntra toner.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Sputnik: Intressant lyssning med Aftonbladets hockeypodd, en del Timråsnack har man klämt in. ☺️
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Internetannonsörerna är extremt skickliga på att spåra surfvanor. Senaste veckan har jag varit väldigt mycket på Leksandsidor och direkt slår algoritmerna till med anpassad reklam.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
DJ Hemp: Lycka till imorn mot knektarna!
Var sällan jag såg ett lag så överlägset som ni var igår.

Ser fram emot att kolla matchen imorn , slängde några getögon på slutspelet i SHL tidigare ikväll, intensiteten och inramnings var som en fesljummen 2,8a i jämförelse med era drabbningar

Släpp pucken
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
DJ Hemp: Lyckades också hamna på Oscars efter den matchen. Såg många minnesgoda ögonblick därinne...Undrar om inte Bulla drog en helikopter vid Nyköpings matbord....
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Otto1: Jag vet inte men jag slutade räkna vid 500 och då var det några platser kvar.
Kommentera


Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Lucas: Hockeypuls sändning från dagens träning
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Sputnik: misstror dig inte, men vart får du informationen från?
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Timråit H-sand: Hållander lämnar klartecken för spel. Berättar även om nya kontraktet.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
tjobba: Måste ju i alla fall bli över 5000 imorgon. Vore härligt om det kom över 5500 vilket det kanske bli. Blir ruskigt tryck då💪💪💪!
Om det skulle vara så att Hållander, Westin och nån av Gallo eller Liljendahl inte skulle kunna spela så har vi två mycket kompetenta spelare i Kaiser o Jansson från J20 laget som var med på träningen idag och inte alls gör bort sig.
Två rejäla bitar dessutom på över 90 pannor som kan spela fysiskt framförallt då Kaiser och Jansson som lite smartare center då. Skulle gärna se de. Känns intressanta framöver.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Otto1: Och kanske 500 ståplatser kvar? Gissar på 5500 imorn!
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Simmalugnt:

Jag räds inte heller något av dessa lag. Var ju lite småkaxig härinne i går. Men det är knappast ovanligt att det uppstår en del hinder på vägen. Tippar därför att vi får missflyt i morgon och torskar efter sd (2-3). Fan, man har väl varit med förr. Minns att vi vann de sex första matcherna i Kvalserien 2000 för att sedan torska tre i rad. Inte för att vi hade några som helst problem med Nyköpings NH90 i sista matchen men LITE nervös var man ändå på vägen ut till arenan. Resten är historia.

Lyckades snylta mig in i en minibuss finansierad av Robert Bergh på vägen tillbaka och sedan var där ett fantastiskt trevligt firande på Restaurang Oscar i Sundsvall. Fick med mig delar av en kristallkrona hem. Alla var glada. 🙂
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Med risk för att jinxa hela helvetet säger jag att jag varken räds Leksand eller Karlskrona.

Det här känns som fotbolls-VM 94 eller säsongen 99-00. Allt går stolpe in till slut.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
hubbenorlen:
26st på G Höger
7st G Vänster
1st på H Vänster
3st på I Höger
12st på I Vänster
18st på J Höger
50st på J Vänster
50st på K Höger
57st på K Vänster
64st på L Höger
86st på L Vänster
56st på A Höger
15st på A Vänster
5st på B Höger
1st på B Vänster
3st på C Vänster
4st på D Vänster
6st på Högerbalkongen
1st på Mittenbalkongen

Totalt kvar: 465
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
El Maco: MäCktiga Läxand som klagade på tomma stolar i första matchen. De fyllde själv inte ett NHK på sin hemmamatch. 60 pers på bortasektionen kontra våra 200.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
hubbenorlen: man går in från stationär dator på tik.ebiljett.nu och klickar runt på sektionsillustrationerna. Översikten funkar inte i min iphone (men man kan köpa biljett). Ser rödare ut än på mycket länge. Är väl högst upp på västra det finns större block med platser, på långsidorna ströplatser och några platser närmast sargen eller intill bortastå.

Såg att Leksand Superstars inte kör supporterbuss upp så blir förhoppningsvis en väldigt liten bortasektion på ståplats. Packa hela stå fullt med tikare istället.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
hubbenorlen: Räknade prickar. 450ish sittplatser kvar nu. Har alltså sålts 3-400 senaste 4 timmarna. Det blir slutsålt.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
hubbenorlen: Snabbräknade prickar precis, tippar på 405 lediga sittplatser
Kommentera

« · 1879998 · »