1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591004 inlägg · 6217 ämnen

HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand

« · 1878196 · » Till forumet

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
eltifoso: jag tror inte heller det, tänk vad bra erfarenheter detta ger honom inför framtiden.
Kommentera

Har observerat en del patetiska försök av kurbitstomtarna att framställa Leksand som hockeyns svar på hårdrock...

Det är som att Maria Montazami från Hollywoodfruarna skulle vara Schwarzenegger i Terminator...
Kommentera

eltifoso: Man vaknar med en konstig känsla i kroppen. Närmast; skräckblandad förtjusning. Men ändå inte riktigt så. Det är som att den känslan har legat med panikångest och fått ett barn. Ett barn som äter och fräter på en in ifrån. Nervositeten är påtaglig, redan 10 timmar innan nedsläpp. Försöker tänka på annat, försöker skjuta betydelsen av matchen ifrån mig. Men känslan i kroppen gör sig ständigt påmind. Svårt att fokusera på annat.

Men samtidigt; vilken häftig tid vi entrar nu. Det är det här allt handlar om. Supporterskapet at it's finest. Täta matcher, känslofyllda matcher. Matcher där allt står på spel - I love it!
Kommentera

Vilmos Gallo levererar när han blir intervjuad i Hockeypuls. Skulle lätt passa som citat på en röd t-shirt.

Reportern:

- Du har ett plåster på kinden?

Gallo:

- Nja... Jag fick en klubba på träning i ansiktet så dom var tvungna att sy, men det är inget man tänker på, det är bara roligt tycker jag.

Med den inställningen kan man nog gå jäkligt långt...
Kommentera

Jensen_12: Tror inte det blir aktuellt innan kvarten oavsett
Men är det oförändrat på skadefronten inför kvarten ligger han nog i riskzonen för er...

Kör hårt ikväll, ingen håller väl på Leksand en kväll som denna?
Kommentera

Färjestad kallar tillbaka Zetterlund.. (twitter)
Kommentera

Ragnarok: fan vad trist. Och det är klubbvevarpsykopatens fel! Grrrrr
Kommentera

Kattgubben: Så sjukt att ett sånt idiottilltag får påverka så långt från hans egna lilla värld
Kommentera

eltifoso: ja det känns extremt ruttet. Som straff och kompensation borde han få spela med oss efter avstängningen, utan lön...
Kommentera

Kattgubben: Den dåren vill ni väl inte ha i ert lag? Vore väl bättre om han tvingades spela mot er....visserligen kan det bli en och annan avslagen handled...men ni får ju 5 minuter pp, och det är ni ju bra på.
Kommentera

NoMercy: ja det är fan sant! Blir bara så frustrerad över situationen.
Kommentera

Ragnarok: Dåliga omen vill vi inte har....
Kommentera

Trist med Fabbe, inte minst när det kommer så tätt inpå match. Men: ingenting som ska ha någon avgörande betydelse för Timrås kommande äventyr. Fullt manskap i örvrigt, och bra alternativ på forwarssidan. Inte minst nu när Wedin är tebaks.

Börjar bli riktigt nervös nu. Kvällens match sjukt jävla viktig. Förlust, och det är stenhård press i match två. Klarar vårt mindre rutinerade lag det tryck som en sån här final egentligen innebär? Lika bra eller bättre än leksands gammrävar?
Låt oss hoppas det. Men det var ju inte igår som Timrå spelade den här typen av matcher.

Hualigen. Det här blir knallhårt. Hoppas på rejält med folk och ett jävla tryck i hallen. Gäller att sätta ner foten från början och visa att det är jobbigt att möta Timrå på bortais.

K a n det gå?
Kommentera

Bragd-Birger: Nånting säger mig att kvällen kommer bli låååång.

Tippar Timrå 3-2 OT
Kommentera

Kattgubben: Tror inte ni vill ha honom
Kommentera

Där kom Dricko och finalserien är räddad 👍
Kommentera

Bragd-Birger: Oerhört tveksam till att det kan gå. Otroligt viktigt med seger ikväll... längesen man var så här bajsnödig. Var det så här det kändes?
Kommentera

SMÅLAND: Frånsett kortsidan K L så ser det väldigt välbesatt ut i prickräkningen nu... Kanske runt 3-400 icke bokade platser.

K L kanske köps mesta av folk på plats?

Tips: Runt 4800 ikväll....
Kommentera

”Framåt Timrå! - Heja Di Röde!”

Den är effektiv. Jävligt effektiv.
Kommentera

Ragnarok: Känns ju ändå lite betryggande att Wedin är tillbaks, han har ju samma driv som Fabbe, bara att vi byter ut en högerskytt mot en vänsterskytt. Aja vi har ju så många högerskyttar ändå. 😋
Kommentera

Sputnik:

Bra inställning. Att vända det negativa till något positivt. Det har jag också börjat lära mig även om det inte är möjligt alla gånger.

Om jag inte minns alldeles fel så var det väl just Wedin som skyfflade in en balja nu senast i comebacken.
Kommentera

Freddie A verkar ha ungefär samma inställning. Fast nu drabbas vi av ytterligare avbräck. Så lagom roligt.
Kommentera

DJ Hemp: det är två mindre avbräck enligt mig :)
Kommentera

HA-final i kväll. Spännande! Få se nu. Vad visar Sportkanalen vid den tiden?

*trumvirvel*

En repris på Volvo Ocean Race i segling!!!1!1

Är det inte det ena rejset så är det det andra.

Man får sätta sitt hopp till hesgoal.com.

Såna här gånger kan man önska att Timrå låg minst 80 mil söderut...
Kommentera

PezN:

Ärligt talat var det också min tanke men det känns nedsättande mot grabbarna att skriva så. De kanske läser HS regelbundet och tappar allt självförtroende. Om jag vore spelare skulle jag antagligen undvika alla hockeymedier.

(Den andra meningen var ironisk. Lika bra att poängtera det. Man vet aldrig...)
Kommentera

DJ Hemp: Vad sjutton är Sportkanalen? Finalen visas på Cmore.
Kommentera

DJ Hemp: alla spelare går att ersätta med våra juniorer. Tänkte mest att det inte var en spelare i första linan eller Hauke, för nu är de dags för dessa herrar att kliva fram på allvar. Inget ont om varken Enqvist eller Enock men de är inte våra spetsspelare direkt.
Kommentera

Min tanke kring formering av kedjor inför kvällen.

1:a
Dahlén Olofsson Wedin
2:a
Parks Karlsson Hållander
3:e
Berglund Boyce Johnsson
4:e
Gallo C.Jansson Persson

Extra: Lavoie

Alternativ: byta plats på Olofsson och Karlsson.
Lavoie och Olofsson avlastar varandra då Olofsson dras med sjukdom.
Lavoie används tex i PP och offensiva tekningar.

Hade gärna fått in Westin i uppställningen dock men finns lite överskott på ytterforwards.
Kommentera

Axle San:

Den har man inte. Alternativen är hesgoal.com (gratis är gott!) eller pay-per-view (för hutlösa 199 kr!).

Sportkanalen visar restprodukter från Cmore.
Kommentera

Vaskar ni en ståplats ikväll landsortsfans?
Kommentera

DJ Hemp: En månad Cmore är prisvärt annars 👍
Kommentera

PezN:

Precis min tanke.

Nu ska man väl inte måla fan på väggen men det har ju hänt förr att det blir nya avbräck när det närmar sig matchstart.

Och så naturligtvis:
Kommentera

Axle San: Sportkanalen är en av c more kanalerna helt perfekt
Kommentera

Axle San:

199 kr/mån? Ja, det är ju lika mycket som EN match i ppv i mitt TV-system. 🙂

Men jag hoppas på hesgoal.com. Det ekonomiska utrymmet är ytterst begränsat i nuläget.
Kommentera

DJ Hemp: skicka in en influensa-kamikaze i deras omklädningsrum så blir det nog andra bullar 😂
Kommentera

600 sittplatser tillgängliga. Då är jag osäker om dom öppnat upp längst upp på kortsidan, tror inte det. 4000 sålda för drygt 2-3 timmar sedan. Inte alls bra, och hoppas alla försöker få med sig en extra person, det gör så mycket.

Vaska inte en ståplatsbiljett, ge bort den istället. Finns många ungdomar som inte har råd att gå på hockey men mer än gärna vill dit. Jag gav bort 3 biljetter igår på twitter och fler hängde på.
Kommentera

Vi har gjort det här för, Knylan, Smokey och jag (samt Skarin med hökögonen).
Kommentera

JobbaPuck: Det är så vackert att jag nästan gråter.

Nu sjunger vi kör:

Prövningar vi möta få
Och vi ofta ej förstå Herrens vägar
När Han önskar, att vi himlen skola nå
Sina barn Han leder här, genom sorger och besvär
Vi förstår Hans vägar bättre ovan där
Ovan där randas morgonen
Och därhemma samlas helgonen
Vi skall då förtälja om vår resa här
Här vi känna brist och nöd
Sakna ofta hjälp och stöd
Trötta anden hungrar, törstar
Under ökenfärden här
Men vi tro på Herren Gud
Lita helt uppå Hans bud
Frestarn lägger ut försåt
Snaror på vårt levnadsstråt
Hjärtat gråter för vart fåfängt ord
Och tanklös gärning här
Och i prövningarnas ugn
är ej lätt att vara lugn
Kommentera

nectis: bra gjort! bättre ge en biljett till behövande än att bara vaska och det blir tomma platser. Dock så bör man ställa ett krav till den som får biljetten, personen får inte ha nån röst kvar efter matchen. 😉
Kommentera

Sputnik: hörde nu att i går var 1700 biljetter sålda o plus årskort så blir det 3000
Kommentera

Kom igen nu för fan Timrå, balla inte ur nu !
Kommentera

El Maco: vaskar inte, men jag sponsrar gärna två ståplats om någon vill gå men inte har möjlighet!
Hör av er här på sidan om du vill ha två biljetter ::)
Kommentera

Axle San: folk är så otroligt lata och snåla nuförtiden.
Folk sitter hellre framför teven än hjälper till och skapa stämning på plats.... jättetrist.
Sedan har vi ju även "Generation Gratis" som med ljus och lykta letar gratis-stream istället för att åka ut på plats. (Varken film musik eller övriga nöjen får kosta nåt för Generation Gratis).

Tacka vet jag 00-talet då Timrås matcher ofta var nära fullsatt, grym stämning på läktaren men sen började alla matcher tv-sändas också då dog stämningen tyvärr.
Kommentera

timråhockey: 4000 sålda vid 12-tiden.
Kommentera

Matchlänk, matchlänk hela da’n! 🙂🏒🥅
Kommentera

DJ Hemp: snälla TimråGuden. Giv laget styrka och mod, och lagomt med tur. Giv oss en seger ikväll. Och en inte alltför nerverande match. Gärna en trygg 6-3 seger. Tack Timrå Guden!
Nu blir det seger boys and girls.!!!!
Kommentera

DJ Hemp: Var några som övervägde att åka ut till ladan och skapa stämning ikväll så fick du dom säkert att stanna hemma nu när Gratis alternativet dök upp
...... starkt jobbat, Leksands supperklubb tackar dej nog ödmjukast då dom får briljera både på hemmaplan och borta.
Kommentera

BlackBay:

Självklart vill man ju komma undan så billigt som möjligt för det är fan jävligt dyrt att leva. Livet är en ständig kamp för att överleva och då gäller det att leta efter de minst kostsamma alternativen. I alla fall när landet styrs som det gör nuförtiden.

Bor man dessutom närmare 100 mil från arenan är hesgoal.com verkligen guld värd.
Kommentera

« · 1878196 · »