1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590413 inlägg · 6217 ämnen

HV 71 - Timrå IK 2003-01-30

« · 204821 · » Till forumet

HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
Tyvärr så blir det nog storstryk ikväll, tipppar att HV vinner med 7-1
där sopan Hult "Gör alltid mål mot TIK" gör 2 snabba mål inom loppet av två min och matchen är körd.
Timrå`s chans är att som mot Tälje ta ledningen med 2 eller 3 mål.
HOPPAS JAG HAR FEL!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
Många av er har helt rätt i det mesta här på gb:n. Frågan är inte om vi kommer att förlora utan med hur mycket? Vi kommer säkert att förlora med minst 17 - 1. Domarjäveln kommer att spela fram till minst hälften utav målen. Allt kommer att gå HV:s väg ikväll. Det är säkert Vinnerborg som dömer också.

Davidsson och Sahlsten gör minst fyra mål var. Kent-Anders och Nubben kommer att få gå hem efter den här matchen helt klart. Dom kommer att få sparken och Molla kommer tillbaka som gubben i lådan efter SHG.

Faan vad jag är less, vi kommer nog inte att vinna elitserien i år heller. Hockeylivet är jobbigt just nu. Jag är så less så jag orkar nog inte slå på teven och kika på skiten ikväll.

C+ suger fett. De visar alltid fel Timrå-matcher. Varför ska de överhuvudtaget visa matcher med Timrå? Jag uppmanar nu alla att mailbomba C+ och att vi där kräver ett totalstopp utav Timrå IK i direktsändning.

Faan vad allt känns hopplöst i dagsläget, faaaan också.......*SUCK* Och snart är det slutspel också, vad har vi igenkligen där att göra?
Kommentera

Glömde att lägga ut länken till C+.

www.canalplus.se/
Kommentera

mike66:

Usch då, jag lider med dig. Men jag tror jag har en enkel lösning: Timrå och Brynäs kan byta placering - då känns allt normalt och då borde alla bli nöjda.
Kommentera

mike66: Om jag tar med mig "grillorna " och en platta öl.
Då kan väll du och jag gå till plan och köra lite man mot man hockey om inga fler hänger på så vi kan dela upp i lag. ( c :
Kommentera

westerlind: Ja tänk om allt kunde återgå till det normala. Vi gör som vanligt och vänder uppochner på tabellen. Tänk att man aldrig kan få vara glad och lycklig.

Kämpa Brynäs.
Kommentera

mike66: Har Ni is på "löta"? Funkade invigningen? Härligt med lite rådepp!
Kommentera

Helg Ernest:
Du menar säkert att det är alldeles för lite spontanhockey nuförtiden. Var nyss upp på Löta, inte ett barn så långt det södra ögat kunde nå. Likadant ute på gatan det finns liksom inget liv och rörelse längre. Vad gör igenkligen alla superokända människor?

Spontaniteten är död.
Kommentera

mike66: Jag läste det i Dagbladet i går ! Det är Movares fel !!!!
Alla sitter inne och spelar TV spel. Den som inte tror mig , läs gårdagens Dagblad ! Movare in action !
Kommentera

mike66: Blir det bara aningen värre än vad det är för tillfället så kanske det skulle vara läge att dra igång ett sådant där kollektivt cyanidsaftkalas som Mr Jim Jones körde i Sydamerikas djungler... Lär inte vara några problem att hitta kandidater i Timråtrakten.
Kommentera

Smokey:
Det blev en alldeles underbar hockeyinvigardag. Allt klaffade till 110%. Isen var kanonfin, mycket folk, matcherna blev en höjdare. T.o.m Niklas Zetterström var med och lirade. Sundsvall skämde dock ut sig och torskade på straffar mot Njurunda SK.

Dagens höjdpunkt stod dock Nolbys veteranlag för. Aldrig någonsin har ett hockeylag varit så totalt utdömt/nederlagstippat på förhand som vi nu var. Inte ens Timrå IK var så utdömt i årets ES och det vill inte säga lite det.

Barnen med föräldrar stod och hånlog åt oss när vi äntrade isen. Lille Kalle 11 år hånskrattade och sa - Ni kanske hänger med i en perre gammgubbar,hehe sedan blir det minst tvåsiffrigt. Detta fick oss gamla farbröder plus ett inlånat nyförvärv i Patrik Westergren (Timrå IK f 1986) att bli rejält förbannad och taggade.

Första perren spelade vi som i trans. 17 - 11 i skott och en komfortabel 3-0 ledning. Plötsigt så tystnade en del utav publiken. T.o.m en del vuxna stod och hånade oss/mig under matchen. - Hörru miiike, haru lepra i armarna elle? Men allt eftersom matchen fortled så tystnade asgamarna bredvid sargen.

Tillslut så lyckades vi lägga omkull de dövas Tre Kronor med 8 - 5 och 42 - 44 i skottstatistik. Jag m.fl funderade också lite smått på att lägga rören på hyllan efter denna heroiska insats.

Givetvis så blev det segerbankett på Aveny senare på kvällen.

Matchfakta:
www.nolbyhockey.nu/nolby_trekronor_2003.htm
Kommentera

mike66: Har Timrå IK lagt ner sitt veteranlag? Minns att man alltid for in till Gärdehallen på 80-talet och såg på "Veterancupen"
Kommentera

Helg Ernest:
Moverare har gjort comeback i Nolbyvetsen igen, kul. Givetvis är det mesta Moverares fel och är man s k journalist så är man. Detta är självklart en bidragande orsak till att alla barnen inte går ut på gatan och leker lekar istället.

Nä, lägg ner alla dessa s k spelrecensioner i alla tidningar så kanske vi får ut barnen på gatan istället. Det kanske låter lite hårt att att köra ut barnen på gatan men det behövs. Tro mig.

Förrseten, vad väger en 11 åring idag jämfört med för säg 20 år sedan? Barnen blir bara fetare och fetare idag tackvare en allt tråkigare datorvärld.

Det var bättre förr när vi var smärt och fin och vig som ett Franzjäger.
Kommentera

Dream Team: Nog har Timrå ett veteranlag alltid. Här kommer spelarpresen:

w1.605.telia.com/~u60517886/lagen/timra_ik.htm
Kommentera

mike66: Där ser man, inga dåliga lirare...
Kommentera

Dream Team:
Nä dädära blir en svår nöt att knäcka. Tyvärr så blev den förra matchen inställd i förra veckan när det digra blidvädret satte in på allvar. Ena dagen 4 plusgrader och den andra så är det -20 grader. Finns det inget mitt i mellan? Men vi får väl se om Bärra Littmar och gubbarna kan komma ut något mer framgenom.

Apropå veterancup så vet jag att det snackas en del om detta. Skulle vara kul om det kunde återupptas igen.
Kommentera

mike66: Jag instämmer med du, jag!

Varför lämnar vi inte walk over, vi förlorar ändå också får vi en extra dags vila!!!

Hv- tik 17-1

Mike är bäst ingen protest!
Kommentera

mike66: Verkligen! Det var en riktig höjdare tidigare att se "di gamle" visa upp vad gamm-kropparna fortfarande mäktar med i rinken. Hoppas...
Kommentera

Kvällen domare:

Referee: Thomas Andersson
Linesmen: Joacim Karlsson och Per Svensson
Kommentera

Dream Team: undrar just om ni kommer i 5-0 överläge och sen kommer hv vändningen.......som vanligt. hehe :-)
Kommentera

sektionU: Det brukar se ut så när HV spelar hemma. Man ska nog inte bli förvånad iaf =)

Mitt tips är Timrå-seger 4-3...
Kommentera

mike66:

Du har det inte lätt du Mike. Har du redan glömt TIK:s insatser i vinter?? Nu har det gått lite trögt några matcher. Hur många matcher torskade HV på raken, för några veckor se´n ???
Ryck upp dig. Gå ut på balkongen och vråla ut ett Tarzan-vrål !!!
Match igen på lördag, se´n får TIK:arna vila upp sig och träna i lugn och ro. Se´n får vi se The Big Red Machine på isen igen!!!!!
Sedan stavas egentligen så här !! Och inte som du stavar "igenkligen". Vad betyder DET ?? Är det finska ???
Ha det så bra !!

TIMRÅ IK 4 Ever!!!
Kommentera

hassebasse:

Är du seriös, eller skämtade du tillbaka? (Inte lätt för någon som inte brukar läsa så mkt i TIK-gästboken att hålla koll på folks ironiska ådror och relationer till varandra...)
Kommentera

Dream Team: Jág vet inte anledningen. Föroppningsvis bara sjuk.

Det hade varit kul att sett fler juniorer ikväll. Zetterström och Lauritzen tex.
Hoppas Öhrling får stå också så Kapanen får vila, men så blir det nog inte
Kommentera

hassebasse: Nu är det ju faktiskt så att:

"egentligen" stavas: egentligen!
men
"igenkligen" stavas: igenkligen!

Rätt ska vara rätt!

6-1 ikväll, sanda mina ord!
Kommentera

knaskamilla:
Tjaba !!

Bo "Bulla" fyllde 50 för ett tag se´n (tror jag). M.a.o. det var ironi den här gången. Den gode Bulla ( f.ö. en mycket trevlig person, och verklig TIMRÅ-kille sedan barnsben), skulle nog i dagens form inte orka många varv runt rinken.
F.ö. tror jag att TIMRÅ IK skräller i kväll och tar minst 1 poäng.
Blir det straffar, så tror jag på 2 Points.

TIMRÅ IK 4 Ever!!!
Kommentera

Slask: Varför vilar Nordgren idag?
Kommentera

orion:
Okay Orion, jag ger mig !!
Tänkte´ntepådeju!!!

Lovar att sanda mina ord i fortsättningen.

TIMRÅ IK 4 Ever!!!
Kommentera

BOSSE:
Hanharontienaskrisskon !!!

Sanda mina ord.

TIMRÅ IK 4 Ever!!!
Kommentera

hassebasse:

Jo, lite koll på TIKs historia har jag (läs: Bulla). Fast det stod inget om honom i det inlägg jag reagerade över...

Jejje. Jag har spelat pengar på TIK. De får så lov att vinna.
Kommentera

hassebasse: TIK forever vete fan, men i trettioen minuter till, sen får vi se.
Timrå serverar, HV regerar!!!
Kommentera

Nu ni... denna kväll kan bli fruktansvärt värdelös eller helt underbar. Själv tror jag på nått mitt i mellan.

Sen får vi ju inte glömma bort att kika in Söråkersmaffian ("Jag", "hoppzan") och Jimmy som tagit bilen ner med några till jag inte kan minnas hette. Ej att förglömma SMÅLAND heller...

Gör jag rätt eller fel i att spela in matchen? Kan man bedöma efteråt, bör tillägga att jag spelar över Färjestadsmatchen. Får ju inte bli större siffror iaf.
Kommentera

Knylan: Jag hoppas på ett trendbrott. D.v.s slut på förluster när Canal+ sänder. Än så länge ser det bra ut. Var på väg bort och se matchen, då kompisen ringde - Comhem har kodat om så matchen går ej att se. Det ser bra ut!!!
Kommentera

Även Wallenberg sjuk...
Kommentera

webbradion sänder inte från HV71-TIK tydligen ....jag får iaf inte igång sändningen.
Kommentera

Nu är webbradion igång...
Kommentera

nu har dom fixat det.
Kommentera

dr-nix: Inga tydliga målchanser, avvaktande...
Kommentera

challe tror på storstryk 7-3 hade han tippat.
Kommentera

dr-nix: Power-play TIK...
Kommentera

Timrå slarvar, bjuder på friläge bla...
Kommentera

slarvigt, hafsigt.. låter som leksandsmatchen..
Kommentera

Kapanen har börjat riktigt bra...
Kommentera

Hälge: "Vänskapshockey" hittills. Ingen tändning alls.
Kommentera

Dream Team: Kan nästan fortsätta så, tycker jag.

Nu. Boxplay.
Kommentera

16.24 TIK utvisning Rajamäki
Kommentera

Rajamäki utvisad, 16.24
Kommentera

Hälge: Vore skönt att "vila" sig igenom matchen...
Kommentera

Timrå fulltaliga, inga målchanser...
Kommentera

« · 204821 · »