Vilken vändning denna säsong tagit. Det här hade man inte ens sett i sin absolut sjukaste fantasi då man åkte hem från Stockholm och Globen i tisdags. Men vi spelade bra redan i den matchen, faktiskt.
Håller vi i detta och tar en slutspelsplats kommer vi bli jobbiga i en kvartsfinal. Adam Svoboda börjar växa in i det här nu och Pavel Rosa kan kanske bli en riktig succé bara ryssjävlan kan fixa pappren.
LingaN: Vilken glädje! Micke Andersson hoppade i båset ;-) Kenta fullkomligt lyste i Tv-intervjun. Det har jag inte sett honom gjort sedan möjligtvis ifjol.
Matchen förefaller ha varit en väl genomförd bortamatch... Kämpa, kämpa, kämpa... inte gå framåt i onödan..inte gå bort sig. Stabilt målvaktspel.. Och inte krocka för många gånger med sina egna!!!!
Per HApps: Han är klar. Han blev tydligen klar 15 minuter innan matchstart. För sent för att delta i matchen, men han kommer vara med mot Mora på Torsdag. Kanske inte så dumt att göra debut på hemmaplan ändå!
arf: Den matematiken hängde jag inte med på...Vinner Mora i morrn är de väl 4 p före inför matchen på tors? Då kan vi ju i bästa fall gå om Brynäs väl...Bäst vore en pinne till Mora o en till Brynäs i morrn.
arf: Åh, herregud vilken skön vinst. Jag tordes inte ens lyssna på webradion, satt nervöst framför hockeysnack och swehockey. Helt otroligt bra att spöa HV borta. Av de bilder jag såg spelade Svoboda grymt. Äntligen hans första nolla! Jag blev också imponerad av Styfs avslut. Distinkt och välplacerat. Åh, gud vad skönt!
Jag är ruskigt imponerad av TIK:s kämpande matchen igenom.
Nu gjorde visseligen Hv71 ett riktigt bottennapp men det föringar inte TIK insats.Svoboda var riktigt bra och räddade TIK när Hv71 pressade på i slutet.Men Hv var inte värda att vinna idag.
Laban: Ja, och här florerar det rykten om att han är klar för oss. Tydligen var det till och med nån som visste vad han skulle tjäna hos oss samt att han skulle ansluta till oss den 30:e... Du ser, rykten är rykten tills att någon klubb verkligen går ut med det officiellt.
Fantastiskt roligt iallafall att vi har en RIKTIG TIMRÅKILLE i toppen på SHL målligan framför alla coola kanadicker och finnar. Stort Grattis Filip ♥️♥️♥️