Skarin: Skullre det inträffa är det en ren bonus. Jag kan inte klandra gubbarna när det verkligen försöker. Svårt att bli förbannad i nuläget. Bara uppgiven.
Ett hett tips är att Johan Asplund gör debut i Skellefteå på lördag. Inte för att Backlund varit dålig på något sätt. Tvärtom. Men det kan vara läge att vila honom nu när vi möter Skellefteå. Asplund behöver få en bra start mot ett relativt överkomligt motstånd där han förhoppningsvis inte bhöver stå kall i två perioder utan får göra några ingripanden och känna på pucken och bli lite varm i kläderna.
Jean1: Jo men börjar man tänja på gränserna går det lätt över. Du vet väl hur bra omdöme vi har bland alla ordningsmakter i landet. Det vill vi behålla.
ernie eagle: Mkt talar för att Asp står på lördag, även om jag inte tror det. Men det viktigaste är att Koskinen och Sanny kommer tillbaka så fort som möjligt och att det blir fyra dagars ledighet för rött och vitt.
ernie eagle: Nej låt Backlund stå, Skellefteå är ett lag vi ska ha bakom oss, dom tar tre poäng ikväll. jag förstår mig inte på dom som säger att det är en trist serielunk, just dom tre poäng man kanske "kastar i sjön" för att man inte spelar med det bästa laget kan vara avgörande i slutändan om man tar sig till slutspel eller ej, eller ännu värre en kvalserie. Alla poäng räknas i slutänden, glöm inte det.
Hua. Dags för Timrå att sluta att utnyttja utvisningsbåset som rekreationsplats. Låter som om det är tokmycket utvisningar. Hoppas på en bättre 3:e. Det är ju bara två mål som skall hämtas in.
TIKbiff: Jag tror absolut inte det blir någon lätt match mot Skellefteå, tvärtom.
Men nu har Backlund stått i samtliga matcher och det kan vara skönt med en konstpaus för honom. Asplund är inte så dålig att han inte förtjänar en chans.
Anledningen till att vi förlorade i lördags och i förmodligen också ikväll har inget med Timrås försvarsspel eller inställningen att göra. Snarare det att bensinen är slut.
Man försöker, viljan finns där men orken tryter. Ögonlocken trillar igen och benen blir som spagetti, man bara stumnar, man försöker febrilt väcka liv i ens kropp man allt man ser framför sig är en är enm stor jävla skylt som det ilsket står STOPP på med vita bokstäver mot en röd bakgrund.
Eller som att beställa in en grogg kvart i tre på Espan. Sorry grabben det blir inget mer ikväll - du är för full och nu tänker vi börja räkna kassorna.
VÄLKOMMEN ÅTER!
Så jag ser inget fel med att ställa Aspen mellan stolparna. Jag litar på att han gör ett fullgott dagsverke ifall han får förtroendet av Kenta.
ernie eagle: Tyvärr så är det nog så ändå att Sanny och Kalle K betyder en hel del ändå, kan väl vara så att våra forwards känner ett större ansvar hemåt nu när Moe och Svedberg spelar tillsammans, det gör att dom inte har samma ork framåt..eller?
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.