1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590541 inlägg · 6216 ämnen

HV 71 - Timrå IK 2007-01-22

« · 822234 · » Till forumet

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Dream Team: Gah... Vilken kväll det blev. Ett totalblekt Timrå mot ett effektivt HV. Säger sig själv. I dag var vi riktigt under isen. Inte en puck gick rätt, studsarna bestämde sig för att jävlas konstant och inställningen var nog inte vad den borde vara.

Tyckte ändock att Strålman och Backlund klarar sig med godkänt betyg. Resten får fundera på sin insats idag. Kanske nån till som borde få godkänt, men överlag var det totalmörker idag.

Slashingen som Jonte åkte på, och som sedemera föranledde ett baklängesmål, var nog den löjligaste slashingen i år. Konsekvent bedömning tack. Men å andra sidan förlorade inte domaren matchen åt oss. Det vara bara en händelse som jag reagerade lite extra över. Det blir liksom en himla massa utvisningar om man väljer den nivån på bedömningen.

Näe, nu återstår det bara att gräva ner sig för kvällen och konstatera att vi förlorade mot ett bättre lag idag.
Kommentera

Idag var det mysdress och dykarskor på samtliga.
Kommentera

Ambroo: Jaha, slut på bedrövelsen för ikväll dårå. Inte mycket att säga om det. Det var väl julklappat och klart redan efter första perioden. Å andra sidan; Hade vi i likhet med underlägen 0-2 och 2-6 lyckats vända eller komma ikapp även i den här matchen mot HV så hade väl Pelle Mårts haft sina dagar räknade. Det är ju bara Frölunda som har oartigheten att spela bort tränare från deras poster, menar jag.
Kommentera

Ambroo: 14 år rättare sagt. Jag har gått på hocket ett jäkla bra tag och jag har lärt mig en hel del. Jag går inte på hockey för att äta godis och träffa kompisar om det är det du tror.

Jag går på hockey för att jag är jävligt intresserad av Timrå och gillar sporten. Om jag inte var intresserad av hockey eller inte kunde ett piss så skulle jag förmodligen nog inte läsa 90% av inläggen som skrivs här. Inte heller skulle jag tagit ledigt från skolan och åkt på bortaresor.
Kommentera

Det är en gåta hur det kan svänga så förbaskat????
Var det där samma lag som slog DIF med 5-0 i lördags????

Jaja! Hundhonan har redan publicerat den sannolika förklaringen till kvällens match! hem.bredband.net/hundhona
(Den mest sannolika förklaringen)

Hä ä´bara å bryt' ihop å' kom' igen!!!!
Kommentera

Äntligen är eländet slut. Dumstrut på mig som ville se en offensiv, frejdig satsning. Även om jag inte direkt med det menade 'och gå på med alla gubbar och lira som om nästa mål vinner'. För uppenbarligen var HV på spelhumör idag, och med den frenesi/fantasi dom uppvisade hade det varit betydligt bättre att köra en riktig grisdefensiv från första nedsläpp.

Fyra matcher kvar innan uppehållet, varav tre går under kategorin 'ska vi jävlarimej bara vinna'. Nu är det bara att se om årets Timrå kan studsa tillbaka lika fint från en genomklappning som man gjort tidigare säsonger.
Kommentera

Per HApps: Nu missförståd du nog Roffe
Kommentera

Det här var ju inte så roligt. Backlund måste ändå få godkänt, även om han kanske inte gjorde någon matchavgörande räddning.

Å andra sidan så gjorde ingen utespelare något positivt matchavgörande framåt eller bakåt.

Nu får spelarna några dagar med träning och kommer förhoppningsvis rejält taggade till matchen mot SAIK.
Kommentera

Vilken back var det som fick kliva av och varför????????
Kommentera

Vi tar med oss 3:e perioden - 0-0 och ETT skott på mål- heder åt Kokko
Kommentera

Det var den matchen de.. Hoppas dom spelar bättre på lördag hemma mot SAIK
Kommentera

LingaN: Inte omöjligt, men du är bara tolv år och vad vet du egentligen om hockey?
Kommentera

Per HApps: ...innan Manderville blev klar för Blus that is.
Kommentera

det viktiga är väl att det inte inträffat någon ny skada än
Kommentera

druiden: man undrar ju vad f-n det beror på - det har ju sett ut så här långt före Kentas vara eller inte vara och nu när vi har 4 kedjor så kan vi väl inte gnälla på alla dessa skador heller....

Går det däremot magsjuka i truppen så OK då....
Kommentera

Talangscouten: Var du tvungen att googla de där herrarna eftersom det tog sån tid innan du svarade?
Kommentera

Ambroo: Kalla mig vad du vill men jag tycker att Svedberg är BÄTTRE än Kokko. Kokko kan slarva så jävulskt mycket i offensiv zon. Man är nästan rädd varje gång han har pucken i PP. Svedberg är bra mycket stabilare än Kokko när han spelar enkelt.
Kommentera

3-3 i djurgården - brynäs nu..
Kommentera

RocknRolf2:
Varför skulle Blues släppa Mandeville till Timrå då man ligger femma i ligan och stormar mot slutspel. Plus att han lirar center i förstalinen?
Kommentera

RocknRåffe2:

Varför ville man inte det då?
Kommentera

Ambroo:

Ta på Sydvästen också.

Håkan Andersson o Christer Rockström är dom bästa svenska scouterna.

Sedan kommer jag nog på en fin 3:e plats, alldeles före Anders Hedberg.
Kommentera

Talangscouten: Ja, självklart hade man haft råd att värva Manderville om man nu bara velat.
Kommentera

Gusse: Han är varken sämre eller bättre än någon annan. Sen att Krizan har högre lägstanivå är väl ingen hemlighet... Måste man skriva det?
Kommentera

timrå_ik: OKSA fick ju gå ifjol med ett sämre lag på papperet i alla fall..
Kommentera

timrå_ik: Det är inget annat än en total kollektiv genomklappning av hela laget under ledning av Jonte H . Och jag ser matchen på TV..
Kommentera

Talangscouten: Bäst man iklär sig regnstället då... Sen är det väl bäst för Håkan Anderssom att se upp då en speldum fan som du flåsar honom i nacken.

Vet Thomas Johansson om att han är din eminenta källa?
Kommentera

Stark dom är Brynäs, nu leder dom mot DIF.
Kommentera

lincoln:

Har du inte hört Virus då?? Katastrof!!!!!!!!!
Kommentera

Ambroo: Det är sant, men talanglös är han inte
Kommentera

så här skrev nån Håller med den som sa att detta nog är det sämsta vi presterat i år. Första femman (i första hand Jonte och Warg) är ju nån helt annan stans.
har ni sett matchen? nää tänkte vell de timrå är inte dåliga dom SÄTTER BARA INTE CHANSERNA OCH BACKLUND GÖR EN JÄVLA SVAG INSATS
Kommentera

Vi få hoppas nu att det inte bli en effekt som det blev förra året i linköping när laget fick reda på att coachen avgår och laget faller helt totalt!
Kommentera

Ambroo: Japp jag är från övik..men alla kan ju se att Backlund går inte in å vinner matcher åt Timrå lika många gånger som dom andra målvakterna..När timrå hadde som mest skador skulle Backlund ha räddat nån poäng åt laget..istället så blev han mycket sämre..Men han kanske lyfter i ett slutspel..men det tror inte jag ..
Kommentera

Ambroo:

Jag pissar på dig med min blick för spelet hockey o mina kunskaper om talangfulla spelare!
Kommentera

Talangscouten: Är du blicklös?! Byt nick...
Kommentera

RTS: Han är/var inte värvad på de premisserna.
Kommentera

Nån mer än jag som kollar på PPV och reagerar på en sak...

- på radion är en grej, men så här osannolikt partiska brukar inte reportrarna vara...kanske bisittaren, men inte både reporter och bisittare...

Det ät falsett varenda skott från HV... rösten spricker när det blir mål!

Nu är man ju extra pissed beroende på läget men ändå...Skärpning där
Kommentera

Laken: Eftersom att han värvades som klassback så är han med tanke på det, näst efter Svebba (som är ursäktad då han är begränsad), Moe (som är ursäktad då han är valp) och Koskinen (som är ursäktad pga sitt skadehelvete), vårt svagaste kort på backsidan.
Kommentera

Ambroo:

Han är en bra skridskoåkare med bra balans, bra spelsinne, med ett hyffsat skott.

Däremot för klen i närkapmerna o ingen ledare på isen som man trodde att han skulle vara efter sin tid som kapten i den finska ligan.

Men som sagt den finska ligan är överreklamerad.
Kommentera

uhahl: Precis som tik gör hv bra ikväll.
Kommentera

Teamreux: Nej Styf spelar inte, han är sjuk
Kommentera

RocknRolf2:

Precis!!!

Nubben köpte en spelare som var totalt otränad, kom hit kände att han inte höll tempot, fejkade skada, kostade en massa cash. Nubbens största misstag efter Oksa.

Hade man lagt pengarna direkt på sheriffen som kom till Europa i alla fall utan sin familj. Så hade allt varit kanon. Men som vanligt så skulle man "misshandla" kent genom att inte ge honom ett kontrakt i tid. Varje år har han fått kommit när vi har behövt haft hjälp. Han hade varit värd ett kontrakt direkt i år. Synd att det inte var Blues som var avhängd så vi kunde ha gjort en "kapanen".

I o för sig var det bra att Wennerberg gick sönder så vi fick hit Nylander.
Kommentera

va sa han komentatorn"många som spelar alibi hockey"
Idag suger hela Timrå.
Djurgården måste ha gjort Tik bra i lördags.

Nästa trend att bli bruten( målproduktionen sviktar? i HV 71
Kommentera

Ambroo: Jag håller inte med dig ang kokko, Han blir aldrig en världsback men tycker han i genomgående gjort en godkänd säsong, visst lite poäng, ingen tacklare, inget passningsgeni men klart godkänd NÄR han spelar enkelt.
Kommentera

Talangscouten: tror jag inte ett smack på. Vi har ju vunnit i smedjan och i kinnarps i år.

Sure, det går inte mer att spekulera över eventuella effekter av Kenta-affären.
Kommentera

Ambroo: Kokko har väl inte varit så dålig denna säsong? Hyfsat spelsinne, bra passningspelare. Nja, då finns de andra som varit sämre?
Kommentera

Bragd-Birger: Styf spelar inte va??
Kommentera

ÄlskarTIK: Jag tror att det inte bara är Styf som har magsjukekänningar. Så jävla kraftlöst. Fredrik Warg är sämst på plan.

Spy och skit i några dar nu så är vi friska och krya tills på lördag och krossar äckelskaik!
Kommentera

Håller med den som sa att detta nog är det sämsta vi presterat i år. Första femman (i första hand Jonte och Warg) är ju nån helt annan stans.

Sedan kommer ju allt på en gång. Allt studsar emot, alla motlägg åt helvete etc. Det ser faktiskt ut som DIV 1 mot ES där ute. Inte alls kul att inse att man köpt den matcjen på PPV.

Såg vart åt det barkade första 2 minuterna. Man kunde riktigt se hur HV spelarna tänkte:

" Fan, här är det ju öppna ytor, det är bara att köra.... vi får ju kontringslägen och spelvändningar som om vi mötte Detroit på bortaplan..."

Jaha.. det är val bara att totta på sista 20 och se om vi kan undvika rekordförlust. Kanske putsa till det till, låt säga 3-5...

FORZA TIK... bara att glömma det här...vi mörkar formen...
Kommentera

Upp i det blå efter 5-0 mot DIF - pinsamt dåligt bortaspel igen.
Timrå saknar mycket just nu bl a en riktigt jävla bra målvakt - statistik ljuger aldrig - bra räcker inte. Försvarsspelet.... Viljan..... Här har man chans att knappa in på toppplagen och då verkar det som dom inte vill vara med, mycket förbryllande... men vi får väl konstatera att nåt topp lag är de inte... nu heller.

vad som oroar är ju inför slutspelet.

men det är klart det blev ju ingen ersättare för Pärssinen som Nubben så stort lovade... Vi tappade en hel 1:a kedja utan att egentligen göra nåt åt det så med tanke på det så är väl 5 platsen mer än godkänt. Trodde nån på allvar att Ryno och de andra 86:orna skulle styra upp den här skutan.
Det är så ojämnt agerande från match till match. Går väl bra att kämpa i 3:e när det står 0-5....

Men va f-n det kommer ju fler matcher.. KÄMPA TIMRÅ när ni har lust och ORK....
Kommentera

« · 822234 · »