1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588768 inlägg · 6216 ämnen

HV 71 - Timrå IK 2007-01-22

« · 822699 · » Till forumet

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Hahl Bundy:

Nää..Här är det ganska varmt..
Kommentera

Ambroo:

Jag skiter väl i dina bubblor som klubben för inbördes beundran skickar till varandra.

Det enda felet jag gjort idag var att se fel plus minus på swehockey.
Kommentera

FM: Ja till att börja med ska han vara bra i egen zon, det defensiva arbetet går först enligt mig. Man ska hjälpa målvakten så han ser puckarna, ta bort returer o.s.v. Sedan skadar det ju inte med bra speluppfattning, balans och skridskoåkning (som Strålman). Då kan man lösa de flesta situationer.

Själv då?
Kommentera

Talangscouten: Fattar egentligen inte vad du svarade på ? Jag undrade vilka de övriga 3 backarna var efter som du skrev för typ 13 min sen : "Koskinen är given på två backpar om han håller sig frisk".

Så jag undrar bara,vilka är de 3 övriga backarna (eftersom 2 backpar = 4 backar) om man utgår från att Kalle är frisk ?
Kommentera

Talangscouten: Jag kommer aldrig att kunna bevisa för dig vad jag menade, för du tror mig uppenbarligen inte. Det får jag acceptera.

Men jag kan lova dig, jag skulle aldrig ljuga för att ge Ambroo rätt. Vi är inte så pass såta vänner, om man säger som så.
Kommentera

Jag tycker det är kallt ute jag!
Kommentera

FM:

På min profil så skrev jag efter säsongen ifjol om vilka som skulle fått vara kvar. Inte vilka vi hade eller skulle ha värvat.

"Dessa spelare borde få stanna, resten är upp till nubben..."
Kommentera

Laken: Hue definerar du en klassback ? Vilka egenskaper ska man då ha ?
Kommentera

Poffa:

du skrev:

"Fel av mig, han skrev "föredettingen som vi fick", trots det var det enkelt att räkna ut vem han menade. Framför allt då han pratade om nyförvärv i allmänhet."

Han pratade bara om Kokko, han var också ett nyförvärv inför säsongen.
Kommentera

Poffa: För att förvirra de hela ytterligare så var väl Kokko inne på 4 bakåt igår oxå även jag förstod vad som menades....
Kommentera

Talangscouten: Hade "bedömningen" varit förr 2-3 år sedan så hade jag inte sagt nått, men nu måste jag få fråga samma sak som FM...
Kommentera

Skarin: Ja om man ser till samtliga hans matcher så tycker jag att han är godkänd. Han har dock en något vikande formkurva. Mot FBK hade han ju ett allvarligt misstag när Chrippe gjorde mål (om jag nu minns rätt).

Men problemet är, som jag ser det, att vi endast har tre riktiga klassbackar denna säsong Strålman, Sanny och Lotvonen. Styf tycker jag till exempel är på tok för ojämn. Och ett lag bygger man som sagt alltid bakifrån.
Backlund har också blandat fullkomligt lysande insatser med mindre bra ingripanden men bör få chansen som förstemålvakt även kommande säsong. Däremot måste vi ha en backup som kan gå in och storspela när Backlund tappar i form och det har vi tyvärr inte idag enligt mig.
Kommentera

Talangscouten: "...då allt vi fick napp på var en föedetting som var inne på fyra bakåt igår"

Hur kan man tolka det som att han pratade om någon annan än Niskanen? För mig obegripligt.
Kommentera

Talangscouten: Men för hel.... Du måste ju lida av grav dyslexi! Jag kan inte förstå hur nån kan missuppfatta det där?! Sen att jag missar i stavningen i just det inlägget är för att det är svårt att hålla sig kall och resonera vettigt med folk som ändå inte vill/kan förstå.

Du gör dig heller inte så bra i betraktarens ögon... Fick nyss en bubbla: "Han har inte varit sämre än någon annan in förlustmatcherna" -citat Talangscouten om Niskanen. För att 4 inlägg senare skriva "Helvete, jag läste fel på swehockey, okej minus 6 var ju inte så bra direkt" Sen klagar han på dej att du går efter stat.

Det sista som du skrev i ditt senaste inlägg syr dock ihop din dag rätt bra: "Även en talangscout kan göra fel..."
Kommentera

Talangscouten: Vilka är de andra 3 backarna då ??
Kommentera

Ambroo:

Tycker att min bedöming efter förra säsongen är klockren. Koskinen är given på två backpar om han håller sig frisk. Vilket han inte lär göra längre.
Tyvärr.
Kommentera

Som det ser ut nu är jag mest orolig för målvaktssidan. Backe är vad det verkar på tok för ojämn. Håller med Wikegård, han är ingen målvakt som vinner matcher åt sitt lag. Han är bra då backarna är bra, är de dåliga är även han dålig. Kliver sällan fram och gör idiotmatcher och på så vis räddar poäng när övriga laget sviktar. Men går han sönder, vågar inte tänka på det, ja då kan vi snacka kris...då har vi ingenting! Asplund håller inte, så enkelt är det!
Kommentera

FM:

Helvete, jag läste fel på swehockey, okej minus 6 var ju inte så bra direkt.

Även en talangscout kan göra fel...
Kommentera

Talangscouten: Kan inte din bänkgranne försvara sig själv?!

Han har -6 (2:8)

Jo han har varit bedrövlig i de tre senaste bortamatcherna. Minns indianen mot FBK som definitivt sänkte oss. Såg du MIK-matchen? Och igår så var han som sagt bedrövlig tillsammans med Kokko och det är inget annat än fakta.
Kommentera

Laken: Nej precis. Men du och scouten är nöjd med Niskanens insatser i övrigt då med andra ord?
Kommentera

Poffa:

I det inlägget vi pratar om har han aldrig nämt någon nykomling!

Ambroo skrev:

"Talangscouten: Var nånstans hyllar jag honom? Jag har heller inte sagt/skrivit att jag föredrar honom iställer för en sån som Kokko! Jag konstaterar bara att det är imponerande av ett lag som Piteå att ha en sån spelare på kroken då allt vi fick napp på var en föedetting som var inne på fyra bakåt igår...

Det hade vi säkert gjort, men frågan är ju om vi ens funnits om du suttit vid tyglarna.

Nic hade en för liten hjälp eller var det huvudet som var för stort?"

Dags att börja lukta på det där luktsaltet nu hoffa...
Kommentera

Ambroo: Nej "GUD" brukar ju vara närvarande här då och då... :-)
Kommentera

Talangscouten: Niskanen har minus 6,borde inte en talangscout ha koll på de ?
Kommentera

Skarin: Ok.
Ja det var sannerligen inte många som var bra igår...
Kommentera

Ambroo: Vad gäller Koskinen så lever man i det förgångna om han tror på det där. Han var sheriff i egen zon för 2-3 år sedan. De sista åren har han antingen varit skadad eller åkt runt och varit rädd för att bli skadad. Misstänker nästan att karln är hypokondrier eller nåt...
Asplund kändes förra året som en ok back-up, men då jämförde vi med Oksa och då verkade det mesta ok. I år har det med pinsam tydlighet stått klart att han inte på långa vägar håller ES-klass...
Kommentera

Ambroo:

Speldum verkar vara ett ord som du gillar, just nu passar det in bara på dig.

Niskanen har gjort ett stabilt jobb dom matcher han spelat, även överraskat poängmässigt.

3 poäng på 7 matcher varav 2 mål ,o plus 2 i plusminus statistiken är ju inte dåligt.

Han har inte varit sämre än någon annan in förlustmatcherna.
Kommentera

Laken: Njae, men gud ser allt vad du skriver och det är verkligen ingen underdrift när det gäller den här gb:n...
Kommentera

Laken: Niskanen har hittills inte alls sett förtroendeingivande ut. Har inte gett den där stabila tryggheten i defensiven. Han har blandat hyfsade lösningar ute på isen med en mängd mindre bra sådana. Det positiva är väl att han gjort två mål. Om det räcker till godkänt är möjligt. Men då har jag inte sett matchen igår, förutom målen. Och där var han inte godkänd. Han får skelleftematchen på sig att visa lite stabilt backspel, om han nu inte går skadad.

Kokko får hittills godkänt av mig. Men inte ett andetag till. Enligt vissa rapporter var han riktigt dålig igår, som många andra iofs ;)
Kommentera

Ambroo: Nej men du kanske är All Mighty himself?
Kommentera

Poffa: Läs "Talangscoutens" profil... När det är gjort så kan vi ju diskutera vem som egentligen är knockad. "Koskinen: Given på två backpar... Asplund: Bra backupp..." Jag mfl vet faktiskt inte om det handlar om floskeltoppen eller om det verkligen är på riktigt...
Kommentera

Poffa: Det som är lätt för vissa är.....mindre lätt för andra.

Så är det.
Kommentera

mikenomad: Förlåt, det ska aldrig hända igen. :-)
Kommentera

Poffa: Fel av mig, han skrev "föredettingen som vi fick", trots det var det enkelt att räkna ut vem han menade. Framför allt då han pratade om nyförvärv i allmänhet.
Kommentera

friskan: Nej, inte helt och hållet. Där har du rätt! Men något enstaka betyg kan ändras till det positiva eller negativa.
Kommentera

Poffa: Tänk på vad du begär nu...
Kommentera

Talangscouten: Han skrev "nykomlingen", hur svårt är det att fatta?
Kommentera

FM: Jag välkomnar en diskussion om enstaka betyg men däremot orkar jag inte motivera samtliga betyg som Ambroo vill, dessutom efter varje match.
De är inte bara för mig själv, vem som helst får gå in och läsa.
Ja du, Hedström har inte varit riktigt bra flera matcher i rad sedan han huserade med Hahl och Pärssinen. Han betyg har således dalat ifrån en fyra till en tvåa.
Självklart, jag gillar mothugg... ;-)
Kommentera

Poffa:

Om du är en utomstående så kan du omöjligt ha förstått vad han menade. Eftersom han aldrig hade nämt Niskanen.
Kommentera

friskan: I love you;-)
Kommentera

Laken: Och i o m den förklaringen så kanske man ska akta sig för att debattera.

Jag har några funderingar/frågor som du kanske kan hjälpa mig med... Är du totalt blicklös vad gäller sättet att överhuvudtaget se spelarnas prestationer ute på isen och vad som sen följer statistiskt? Är du så fullständigt speldum när det gäller det taktiska att du på allvar tror att du kan inbilla omgivningen om att spelare som Kokko och Niskanen skött sig och spelat efter riktlinjerna?
Kommentera

friskan: Klockrent :)
Kommentera

Laken:
Men går det att betygsätta efter vad som setts i TV-rutan, du kan ju missa någon som gjort ett fantastiskt jobb med att "ta bort" spelare men det har inte visats i TV-rutan.
Det är ungefär som att betygsätta kläderna på artister när man hört låten på radion.
Kommentera

Laken: Annars kunde man ju lätt tro att du vill ha en diskussion om betyg mm eftersom du:
1. Ständigt hänvisar till din profil.'
2. Har betyg i din profil. Om de bara är "för dig själv" så kanske en liten bok hemma vore på sin plats.

Eftersom du uppfyller ovanstående så lär du nog få leva med att folk ifrågasätter och undrar. Personligen undar jag hur du kan ha en 2:a på den som leder den interna poängligan,i synnerlighet om man jämför med vad du har för betyg på vissa andra.

Annars tycker jag som du,att de är roligt med dom som har åsikter. Sen är de ju så att har man åskiter får man räkna med lite mothugg ibland. Kan man inte ta de så kanske man ska tona ner sina åsikter lite.
Kommentera

Ambroo: Nej men snälla nån jag sätter väl vilka betyg jag vill under min egen profil!?! Jag orkar inte skriva långa förklaringar på vartenda spelare som sedan ev. ska ändras efter varje match. Jag styr ju själv över hur jag vill ha det! Dessutom bör man komma ihåg att det är den senaste matchen/insatsen som etsar sig kvar och mina betyg gäller för HELA säsongen, hittills...

Personligen tycker jag det är roligt med folk som vågar ha lite åsikter även om jag inte alltid nödvändigtvis håller med.
Kommentera

Laken: Ja och det kommer man verkligen långt med i en diskussion...
Kommentera

Ambroo: Kriterierna är något så enkelt som vad jag personligen tycker de presterar på isen.
Kommentera

Laken: Det är mycket möjligt, men det är ändå spännande att se vad som finns på marknaden, även om det bara är på papperet... Är det bara komplementspelare du är ute efter så är det kanske dags för dig att ha liite mindre krav på de du sätter betyg på... Niskanen har -6 på sju spelade matcher. Då har man dessutom vunnit en hel del så hur kan du då få det till godkänt? Vilka kriterier går du efter egentligen?
Kommentera

mikenomad: Hmmm..."prasterar" ska naturligtvis vara "presterar"!
Kommentera

Poffa: Jag trodde aldrig att jag skulle skriva det här till dig, men tack!
Kommentera

Talangscouten: Pojkar, pojkar...är det inte dags att avsluta den här "jag vill inte ligga med Kokko men det vill du"-diskussionen nu? Som jag kan utläsa det är Ambroo duktigt less på vad han prasterar på isen. Ni andra två tycker inte heller att han är världens bäste back men att han åtminstone duger, att det finns sämre.

Fine. Andas nu och gå ut och se till att få lite frisk syre i lungorna...
Kommentera

« · 822699 · »