Backspelet är bedrövligt idag tkr jag.. hoppas verkligen att dom skärper sig nu i andra.. O då menar jag att alla spelare ska rycka upp sig, inte bara backarna. Annars går detta illa
Ambroo: Ok jonte fick väl lite för mycket där.Men när jag skrev detta så kom bilden upp med en passiv hedström och det är ju inte hans stil.Hela laget är ju passiva jonte kanske skulle få spela lite i 4kedjan och vila lite.Man saknar hans fysiska spel lite.
Sedan bör väl Backe kunna göra en idiot räddning någon gång när vi ligger under i matcherna. Just nu gör han bara kanonmatcher när vi har tagit ledningen. Hade vi gjort första målet hade han säkert spikat igen. Så fort vi släpper till så rullar det bara på. Nä detta var pinsamt.
Röda Tallen: Vi har ju rubbat HV71 ett par gånger tidigare denna säsong, så varför skulle vi inte kunna göra det nu? Att vända 2-0 till 2-5 i Kinnarps Arena är mycket bra, att vända 2-6 till 6-6 hemma i E.ON Arena är ännu bättre.
Talangscouten: Jag ser inte på matchen, jag lyssnar bara på webradion men jag tkr att de verkar som att Backe spelar rätt så bra ändå! Han räddar mkt tkr jag.. fast de e lite oturligt m returerna ibland
Timrå får sig en riktig lektion, må jag säga. Ligga på är en sak, att inte ha något tålamod ö h t en annan. Att missa de lägen man skapar när man fyller på med fyra man en tredje.
Men HV är bra i dag. En sådan matchöppning och med den spiritualitet som dom uppvisar är det bara att vika sig. Avklädning! Bara att lärdom av detta, även om det svider.
Nä fyfan. Förluster är väl skitsamma så länge dem vinner då och då... Men att bortamatch efter bortamatch vika ner sig som vilket pissgäng som helst, det är oacceptabelt.
Usch, detta är inte kul, precis lika jobbigt som vanligt när hemmalaget får ett tidigt mål på ett tveksamt ingripande av målvakten. Det verkar som om man tappar modet liksom........och sen rullar det på....sen är det förstås viktigt att få in nån puck nån gång....
Bryter man inte kontraktet med finnkoko till nästa säsong så har man inte ambitionen att vara ett topplag. Han värvades på vitsorden om att han skulle vara en skridskoskicklig PP-back med fina händer och ett bra skott... Är det talangscouten som hittat honom?!
RocknRolf2: Javisst...asså, jag kan ta att man loosar borta mot serieledarna. Det är sättet man förlorar på som är beklämmande och det har varit lite väl många sådana förluster den här säsongen.
...och där var det definitivt godnatt, och tack för kaffet. Onödig utvisning av Hedström, å andra sidan var den riktigt petigt dömd. Någon som inte saknar Styf och Lotvonen i dag? Backparen ser ut som om dom träffat varann för första gången i samband med nedsläpp.
Talangscouten:Börjar det inte bli dags att fundera på en målis till innan slutspelet börjar ..backlund tar er inte vidare från kvarten ..ser väldigt stabbig ut ..påminner lite om chesmanek faktiskt
Okej att det är serieledarna vi möter, och att dom har ett grymt bra spel. Men vad är det för fel på att skjuta när man får chansen ??. Istället för att lalla som dom gör med pucken. Vad i h-vete väntar dom på egentligen !!??
RTS: Jag måste få svara så jag klipper och klistrar detta: "Per HApps: Nja det får du väl tycka om du vill men ingripandet på 1-0 målet får han ta på sig. Men tycker du han är ny Kapanen så okej för dig. RTS Idag kl. 20:13"
Det är 2 mot 1... Han går ut på skytten... Backen misslyckas med att täcka av passningsvägen... Vad göra?
Ambroo: Kokko går väl ungefär jämt ut med Aalto skulle jag vilja säga. Aalto gjorde ingen vidare andrasäsong, men många var dåliga ifjol. Många glömde snabbt hur bra Aalto var under lockouten