1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590381 inlägg · 6216 ämnen

HV 71 - Timrå IK 2008-01-26

« · 972876 · » Till forumet

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-01-26
Yellowcard: tur att LHC torska ikväll:)
Kommentera

mikenomad: "Nu förlorade vi inte ikväll pga detta, inte ens en Kapanen under glanstiden hade räddat oss ikväll. Till det var resten av laget alldeles för dåligt..."

Nej men dåså. Känn lite lugn.
Kommentera

Ingen som har en kommentar om hur vi formerade oss idag, förutom målvaktsvalet? Försökte vi spela eller "grisa"?
Kommentera

hehe kanske... backe var väl inte så överdrivet duktig han idag heller=P
Kommentera

John K: Formsvacka? Nja, inte ett dugg. Vi har tagit tre raka segrar innan dagens match med sargat manskap. Det är riktigt bra gjort.

Förhoppningsvis kan #27 vara med och leka lite på måndag. Den matchen blir oerhört viktig.
Kommentera

jonmannen: På det stora hela håller jag med BB & co, Challe agerar nog utifrån vad han anser är bäst för laget. Självklart har han kollen som vi inte har och en massa anledningar till att vila vissa spelare. Men väljer man att tro att det är sant det som står i tidningarna, att de anledningar han anger där är de som gäller, ja i så fall tycker jag som du. Dvs vad gäller målvaktssidan skall n:o 1 stå alla matcher som det öht är möjligt och inte vilas för att ge tvåan chansen.

Överlag tycker jag att Challe verkar resonera så därför tycker jag valet av målvakt är x-tra märkligt när man står inför en av säsongens svåraste bortamatcher och dessutom har hela 1:a femman borta redan. SÅ himla bra har det väl inte gått på slutet (tre raka till trots) att vi har råd att bjussa bort poängen?! Nu förlorade vi inte ikväll pga detta, inte ens en Kapanen under glanstiden hade räddat oss ikväll. Till det var resten av laget alldeles för dåligt...
Kommentera

Yellowcard: Ja, vi hade fått en pinne, kanske tre, om Backe stått.

*ironi*
Kommentera

Dream Team: Kämpa var rätta ordet. Nu bryter vi ihop sen kommer vi igen och kämpar ner Södertälje totalt på måndag. Vi får ta dagens match som en tillfällig formsvacka.
Kommentera

Assyriska har kvitterat!
Kommentera

sargad: Såg matchen och det var rätt så avslaget - men timrå var inte direkt dåliga, vi hade många chanser men idag satt dom inte bara. 91-orna var riktigt bra. Timrås misstag var att matcha fel målvakt - efter 4-1 så dog matchen.
Kommentera

Bragd-Birger: Får man inte ha en åsikt ifall man inte läser tidningen? De bästa målvakterna står nästan samtliga matcher. Med få undantag.
Kommentera

Dream Team: Nähä, det bidde inget annat än ett tröstmål. Sicken besvikelse. Jaja, Lander/Pääjärvi har väl spelat 0-0 iaf, om man nu ska försöka leta något positivt mitt i all bedrövelse. Inte illa av två -91-or.
Kommentera

Dream Team: Tråkigt köper jag inte. Däremot roligt och trevligt att vi får uppleva en Grand Slam utan Federer för en gång skull.
Kommentera

Under omständigheterna var ju en förlust i dagens match mycket väntat, inget konstigt med det. Vad som kan diskuteras är hur matchbilden sett ut och där har jag själv ingen aning eftersom jag inte ser matchen.

Jag kan dock tycka att i en match som HV borta med 6-7 spelare borta varav 3-4 stycken är nyckelspelare så borde styrkorna formeras äckligt disciplinerat defensivt. Liksom för att testa hur/om laget kan spela på ett tillknäppt sätt och även att se hur ett ordinarie HV tacklar en sådan uppgift.

Om så är fallet(grisig defensiv) så kan jag motsträvigt acceptera en stortorsk, men om man försöker "bjuda upp" till spel borta mot HV med dagens förutsättningar så måste jag ifrågasätta Challe & Co. Det vore ju lite släng av hybris enligt mitt tycke. Så min fråga till er som ser/sett matchen, vilket spel försökte sig vi oss på idag?
Kommentera

Skarin: På tal om tennis så var det förstås som Jimmy sa extremt tråkigt att Federer åkte ur borta i Melbourne. Vårt spel i PP skrämmer inte så många ikväll heller. Om det är Sfefan Livs förtjänst? Inte någonstans.

Se där! 6-2! KÄMPA!
Kommentera

Bragd-Birger: Och det kanske mest intressanta med Håve Frikyrka IK är ju hur i helvete deras publik och klack får så mycket beröm lite här och där. Enligt mitt sätt att se och höra håller publiken en medelmåttig klass. Minst sagt.
Kommentera

Tjalle: Nej men ser man på. Tja, han var ju inte skymd iaf. Det var ju inte Åke på fjärde heller. Se hur det kan vara. Hahaha.
Kommentera

fighter: Själv ska jag öppna en flaska whisky, slänga korken och dricka mig till Mummaland.

Hockey är en skitsport. Och HV är fortfarande ett fruktansvärt menlöst lag. Från en menlös stad, med en menlös befolkning. Ingen slump att Sveriges mest frikyrkliga, skitnödiga hålor har hockeylag med namn som är helt...menlösa.
Skellefteåseger på det här, annars kommer jag hulkgråta med brynja vid köksbordet på finskt vis.
Kommentera

Dream Team: Ser man på ;)

Förlusten är den mest väntade sedan det kalla kriget. Det som är enormt tråkigt är ju siffrorna. Tennis iofs, men tråkigt ändå.
Kommentera

Dream Team: Backe ta på sig när Styf friställer en kille? Nja...
Kommentera

Skarin: Vi blir allt rejält avklädda ikväll. Vi räcker inte till med det manskap vi ställer på isen, så enkelt är det. Dock så får Backe allt ta på sig det sjätte målet.
Kommentera

Får #36 assist på 6:an?
Kommentera

Bragd-Birger: Folk här inne verkar tro att det är första gången i världshistorien som en andrekeeper matchas mot sitt forna lag.

Backlund?
Kommentera

Bragd-Birger: Självklart är det helt rätt av Challe att vila Pärssinen om han inte är 100% återställd. Och som du skriver är ju tre raka segrar i ryggen ingen paniksituation.

På måndag är han tillbaka. Kanske.
Kommentera

Bragd-Birger: jajamen då är vi överens,du får ha en trevlig lördagskväll själv ska jag gå ner till puben och lyfta en bägare eller två.
Kommentera

jonmannen: Om man inte ids läsa anledningarna till att Åkerlund står, hur kommer man då på tanken att såga det beslutet?
Kommentera

mikenomad: Fortsätter min terrierimitation: vad är anledningen till att 'speldugliga' spelare inte spelar? Du tror inte att just Challes uteblivna panik också innebär att man verkligen, verkligen vill vara riktigt säker och inte chansa det minsta när det gäller comebackerna? Tre raka segrar har ju gjort att han förmodligen är behagligt avslappnad. Men visst fan hade t ex Pärssinen lirat idag om det inte fanns någon som helst fördel med att låta honom vila.
Kommentera

Skarin: Mmm, det är ju inte direkt några dussinlirare vi har borta idag.
Som experterna säger så är årets upplaga av Es den mest jämnaste. Vilket lag som helst kan slå vem som helst, om man har ordinarie lag vill säga :/
Kommentera

Skarin: Javisst....det är lite tröttsamt att hela tiden läsa typ: "Han hade kunnat spela redan idag men vi vilar honom till nästa match.."
Kommentera

Bragd-Birger: Jag tycker att man ska ha förtroende för en målvakt och backupen ska endast spela då denne är sjuk,skadad eller i behov av vila. Jag har inte sett vad Challe har skrivit i Dagbladet men om han angav anledningen att Backe behövde vila så är jag med på noterna. Men då tycker jag det är ytterst konstigt att han bytte in honom nu i 2:a då matchen i princip redan är förlorad (tyvärr)
Kommentera

mikenomad: Herregud, det är ju finnar vi pratar om här. Finnar av stål, hehe.

Spelar inte Pärssinen på måndag så börjar man ju undra vad karln är gjord av.
Kommentera

Skarin: Undrar hur det låter på LHC H.S - 0-5 mot DIF med fullt lag!!!
Kommentera

fighter: Tack för påpekandet, det hade jag inte alls förstått tidigare. Hoppas du också förstår att det finns 'besvara'-funktioner på alla inlägg just därför att det är tänkt att man ska kunna bemöta någons påstående om man finner det stimulerande. Om man då utrycker sig såsom det anstår en äkta 'vinnarskalle' får man nog räkna med att det kommer en replik.
Kommentera

Hahl Bundy: Och tar vi bort nyss nämnda spelare i HV så är jag övertygad om att vi enkelt hade vunnit idag.
Kommentera

Hahl Bundy: Precis. Vissa av de bästa är dessutom enl. uppgift i speldugligt skick men vilas ändå. Vilket jag tycker är en märklig inställning om man har (som man uttryckt) ambitionen att ta upp kampen med HV om seriesegern. Det är ju så pass tight att det även går snabbt att rasa nedåt i tabellen...
Kommentera

Ice Tea: Hmm PRÄXIS skulle det va...
Kommentera

Hahl Bundy: Nä, vi saknar ju en del. Jonte, Ricky, Pärss, Hynning och Lotvo.

Det är som att plocka bort Davidsson, Thörnberg, Voutilainen, B Melin och Per G. Så, vi hade ju ett litet handikapp på förhand, hehe. Sedan står ju inte säkerheten och vinnaren själv i mål också. Backlund.
Kommentera

Hahl Bundy: Päxis - håller med - lite skillnad på HV och Mora typ.
Kommentera

jonmannen: Men om du inte inte lastar Åkerlund för något av målen, varför är du då kritisk? Vad i de anledningar som Challe gav i Dagbladet är det du tycker är felaktiga? Kampen om andraplatsen är väl knappast en isolerad händelse för just i kväll? Förhoppningsvis inte, eftersom ett Timrå utan 3 av sina toppspelare naturligtvis är hyfsat mycket sämre än det enda lag som varit överlägset alla andra elva så här långt in i serien.
Kommentera

mikenomad: Jag undrar jag hur mkt bättre Åkerlund är efter denna match. Måste ju tänka på karlns självförtroende också. Han kunde fått stått mot Mora :P
Kommentera

Bragd-Birger: vem vet om vi tar oss till slutspel,som jag skrev ibland kanske man skriver ett inlägg i stridens hetta om du förstår vad jag menar.
försök att förstå detta detta forum är ju till för att skriva om hur man känner sig och för sitt lag.
Kommentera

Det är ju seriens överlägset bästa lag vi möter, så om vi ska ha en chans att rubba dom så måste vi ha dom bästa med. Det har vi inte idag.
Kommentera

Bragd-Birger: Anledningen som Challe framför är att båda måste matchas, att det är bra att hålla igång Åkerlund så att han är mer redo ifall Backe blir indisponibel.
Konstigt du skriver förresten, du vet fast du inte vet i samma mening....

Aha, du är ironisk. Kul.
Kommentera

fighter: Inte bara inläggen jag pratar om. Får en massa sms av Backe-wannabees också.

Hur som helst. Denna förlust hade vi väl väntat oss.

Jag ser redan fram emot måndagens mycket viktiga match mot Assyriska. Vinst där, då ser det väldigt bra ut att hamna topp 4.

mikenomad: Ja, han har varit ok på slutet. Backe får gärna vara mer än ok i fortsättningen. Det blir viktigt.
Kommentera

Ähh, med så här många borta i laget så blir det svårt att stå upp mot Hv på bortais.
Glöm det här, bryt ihop o kom igen, nya tag på Måndag.
Kommentera

Skarin: Om du följer tråden lite bättre så kan du se att jag skrev "Inte för att lasta Åkerlund för något av målen" i det första. Men jag ifrågasätter starkt att man väljer att matcha andremålvakten mot bästa tänkbara motstånd när andra platsen står på spel. Speciellt då Backe vart bra i de senaste matcherna. SÅ pinsam kan du vara själv
Kommentera

mikenomad: Jag är också kritisk till att man lät Åkerlund stå. Jag har visserligen inte en jävla aning om varför, men jag vet att man gjorde det bara för att man är kärringar som bestämt sig för att man inte ids ligga topp 2 längre. Agera Nubben!!1
Eller nåt.
Kommentera

Bragd-Birger: Håller med...
Kommentera

Släng Fladderlund åt helvete!
Det är bara 1 jag ger godkänt än så länge och det är Björn Svensson
Kanske Backlund får godkänt efter matchens slut.

Kommentera

fighter: 'Vinnarskalle' måste vara ett av de mest felaktigt använda orden härinne. Om den tåga som 'vinnarskallarna' här inne uppvisar delas av laget lär slutspelet ta slut efter första förlusten.
Kommentera

« · 972876 · »