1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

HV 71 - Timrå IK 2008-01-26

« · 973482 Till forumet

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-01-26
innekillenskomp: Är det bra fiske i ovanför Gaulfossen denna tid på året?
Kommentera

innekillenskomp: away tittade på fåglar.
Kommentera

Jag gillar inte Challes inställning att han går ut i tidningen och säger att matchen emot HV var slut vid 4-1 vad ger han för signaler till våra killar?

Är detta varför vi aldrig lyckas vända ett större underläge, för att vår tränare tycker att matchen redan är över, Skäms ta me fan, en match är aldrog över.

Vi gjorde banne mig 3 mål på 1,38 emot brynäs, samt att vi gjorde ytterliggare ett senare den matchen.

Hallå fyra till emot HV och vi hade spikat igen hade blivit seger med 4-5.

Challe mana på grabbarna i stället, ge inte upp det är skam för klubben!
Kommentera

lungan: Men kamma dig nu vetja! Varför ödsla energi på att jaga ikapp ett horribelt stort försprång och ändå inte få ut någonting utav det hela. Finns ingen anledning att lägga kraft på att jaga ikapp HV71 i nuläget. Låt dem få rinna ifrån. Hade poängavståndet varit som högst 6p hade jag kunnat köpa din inställning. Men nu snackar vi 16p, 13p före matchen. Rent vansinne att tömma sig på en forcering framåt i en match som inte betyder någonting alls.

Ikväll däremot är det enbart 3p som gäller. Därmed basta.
Kommentera

Uno Gordon: "...i en match som inte betyder någonting alls." Sen när betydde en ES-match ingenting alls? Sen när blev det skitisamma om man förlorar tre poäng? Snälla, du som har allt så klart för dig uno...svara på det och förklara det så att även en novis som jag förstår.

Det jag tror lungan, jag och vissa andra vänder oss mot är de dubbla budskap som de kring laget sprider. Om det ingår i den medvetna mörkningsstrategi som de antagit denna sässe och det gynnar laget så är det väl gott nog. Men det är förbannat irriterande att match efter match läsa att en av lagets bäste spelare är spelduglig men vilar för bättre tider. Å ständigt detta "nästa match, då...". Det får en att undra vad som egentligen är fel.

Fäll ner pungen å landa.
Kommentera

mikenomad: hur vi du göra då chansa med en av lagets viktigaste spelare i en match som inte gäller speciellt mycket.. med en dryg månad till slutspel .. tror du något annat lag hade gjort det..... det gäller att ha hela spelare i april
Kommentera

superfalle: Ja, jag tycker man ska "chansa" att spela med de bästa spelarna i en match där viktiga ES-poäng står på spel. En match som på förhand redan är förmodligen en av säsongens svåraste. Jag gillar inte förhållningssättet att "lägga sig" redan på förhand och nästan räkna med förlust. Som vissa här antyder är helt ok.

Är spelarna däremot inte hela o friska ska de naturligtvis inte heller spela. Men då tycker jag man kan sluta med mörkningslöjlet (om nåt sånt praktiseras) och helt enkelt offentliggöra att Timo är skadad och lär inte lira ännu på några matcher.
Kommentera

mikenomad: Jag tycker jag gav en målande beskrivning varför inte skulle hetsa upp oss över Pärssinens frånvaro i en "seriefinal" mot ett lag som låg 13p före nedsläpp och som sedermera utökades till 16p. Om avståndet varit 10p färre hade saken varit annorlunda. Men det finns ingen anledning att gripas utav panik eller oro inför det faktum vi står inför. Pärssinen kan spela om du det skulle "knipa" men eftersom spelare som Björn Svensson, Anton Axelsson, Peter Regin, Oscar Sundh och Johan Andersson "vikarierat" alldeles förträffligt är det bara dumt och onödigt att kliva på för tidigt. Vi står inte och faller med Pärssinens frånvaro i nuläget.

Tror Timrå lärde sig en nyttig läxa efter fjolåret. Visserligen varit vi då väldigt ont om folk och hade förvisso inte så många alternativ, men jag tror ändå att man ångrade sig en smula över att man konstant matchade Hahl med en sargad handled och lät honom gå på sprutor en längre tid tills det inte hölllängre och så var han borta ända till sjunde avgörande matchen i kvartsfinalsspelet.

Och hade situationen varit omvänd att vi skulle slagits för våran existens så hade man säkerligen chansat i en betydligt högre utsträckning än vad som är fallet i dagsläget.

Krånglande ryggar är ingenting att leka med, tro mig jag har haft ryggskott och det kan göra nåt så gröndjävulskt ont ibland så tårarna tittar fram.

Pärssinen är alltför viktig för att gamblas med nu när vi har en stabil position top 3.

Vi har ingenting att vinna på en chansning utan snarare allting att förlora.

Så coola ner, det kommer fler!
Kommentera

Uno Gordon: Tack för en utförlig och sansad redogörelse som jag (tro´t eller ej) till stora delar köper. Nån panik känner jag definitivt inte, tycker tabelläget är alldeles förträffligt.

Att tredjeplatsen däremot skulle vara stabil är inget annat än en jättehägring. Jmf lagens poäng bakom HV och du inser nog att ett ras ner till 5,6,7 plats skulle kunna gå rätt fort. Seriesegern bryr jag mig inte om men top 4, eller egentligen top 3, känns oerhört viktigt om vi nu inte i år igen ska tvingas nöja oss med kvart eller semi.

Eftersom våra kära mindre bemedlade länsgrannar gick och vann hela skiten förra året känner åtminstone jag att det i år är viktigare än någonsin att svara på samma vis!
Kommentera

Uno Gordon: Stabil position i top 3 är väl att ta i? Både Modo och Linköping flåsar oss i nacken. Modo dessutom med en match mindre spelad. Djurgården och Frölunda ligger inte heller så långt efter. Det är väl egentligen bara ner till Brynäs på åttonde plats det känns lite mer betryggande. "Stabil position i top 3", nej inte ännu. Spela med friskt manskap, oavsett vad dom heter, och sikta på tre pinnar!

Oh, du Gordon. Vad menar du med de tre sista orden före utropstecknet?
Kommentera

mikenomad: Vi har vunnit de matcher på slutet vi på förhand ha tippats vinna. 4-3 mot Frölunda, 4-3 mot Brynäs och 4-1 mot Mora vilket gör mig lugn. Och helt ärligt tror jag inte Södertälje har någonting att sätta emot ikväll heller. Förlusten senast har Timrå skakat av sig och nu tittar man framåt. Vi vinner med 4-1 och fortsätter plocka poäng mot de lag vi förväntas plocka poäng emot.

Anton Axelsson, Björn Svensson, Johan Andersson och Mika Pyörälä gör målen.

Och så länge vi vinner "måstematcherna" så kommer vi inte att falla tillbaka.
Kommentera

John K: Jag nynnade på Triple and Touch slagdänga om missade morgontåg. De kommer fler tåg och matcher framöver.

Och vi har saken i egna händer!
Kommentera

Uno Gordon: Härligt med optimism, det behövs verkligen härinne! :-) Jag vill heller inte vara nån neggoprofet så jag släpper det där nu och ägnar mig åt att göra allt i rätt ordning här hemma timmarna fram till nedsläpp ikväll. Allt för att TIK ska ha så goda möjligheter som möjligt att bärga tre pinnar. Att gå så långt som likt dig gå ut offentligt och tjoa om tre poäng och flermålsseger det gör jag dock inte. Nån gräns har jag och om jag ens tänker i de banorna är kvällen redan förstörd! ;-)
Kommentera

Kvällens match sänds förövrigt på www.myp2p.eu via sopcast/VLC.
Kommentera

Hur gör man för att se matchen, var snäll att förklara för en dum och oteknisk lantis
Kommentera

« · 973482