1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

592031 inlägg · 6217 ämnen

HV 71 - Timrå IK 2009-01-08

« · 1108898 · » Till forumet

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-01-08
falo:
Enda sättet är att tillåta sparkar, man får ju nicka i fotboll
Kommentera

scim: Äh, jag ger mig - Du vann

Det var spark,
Det var solklar spark, faktiskt - Riktigt klart case nu när jag tänker efter
Att HV fick ett mot sig förra matchen had eingen påverkan
Måldomaren hade ingen press på sig alls
passningen var Nick,
Hela Timrå är dopade med geleråttor
MoDo är bäst,
Övik är en grym stad
Det är möärkligt att TIK supportrar är upprörda
och du är en hederspalle

Kram kram

Skriv gärna här i fortsättningen också
Kommentera

scim: Jag tycker du är lik spud.
Kommentera

NuMo: Vem som helst förstår väl skillnaden på en sparkrörelse och en vinklad styrning?
Kommentera

scim: ja ja du tror vad du vill i din värld
Kommentera

Matchen mellan HV och Timrå säsongens måste varit säsongens
tråkigaste match..

Kvällens batalj saknade både fart och intensitet.

Vad har hänt med Timrå?

Man är ju van vid ett skridskostark TIK som forecheckar högt
trots bortplan.TIK var ju ett av få lag som kom till Kinnarps Arena
och inte spelade grishockey.

Idag var man helt uddlösa, inte en chans att TIK går till
slutspel med det spelet som man visade upp i kväll.

Tur för TIK att HV spelarna hade käkat valium eller nått..

Hade HV spelat som har gjort de senaste omgångarna hade inte
TIK
Kommentera

NuMo: tack
Kommentera

lincoln: Jag är saklig, men du verkar snarstucken.
Kommentera

falo: Ja, det stämmer det du säger, men han fortsätter sedan och fullföljer med foten efter pucken, Rörelsen må ha varit oavsiktlig för att dämpa pucken, men att pucken for iväg. Men det är en annan sak.
Kommentera

scim: Var tvungen att kolla om du var ett troll....Det var du
Vad trist
Har du ståfräs nu när du får parera och psyka?
Kommentera

falo: Enligt wikipedias definition är det fortfarande en spark. Enkelt förklarat så är det isåfall en spark så länge skridskon rör sig mot pucken.
Kommentera

Spark eller inte. kollade på HV:s forum och dom flesta hade nog inte protesterat om det hade blivit mål.(se länk) Nu har tyvärr det gått prestige i det här fallet och domaren vågade inte stå imot. vad skall man då ha dessa videogranskningar, till när dom flesta kan sitta hemma och se repris på repris och få en helt annan uppfattning än vad som döms.
Kommentera

falo: Jag bara undrar jag med, går det att sparka med skridskoskenan i isen.
Ser aldrig att foten lyfts från isan. Styr den gör han ju och är det OK??
Kommentera

NuMo: ja men va fan han åker åt det fållet och vinklar foten så det i åkningen blir en bredsida
Kommentera

...måste ändå säga att intervjuerna med Liv samt Berglund var riktigt bra bägge två utan gnäll ifrån någon sida om vad som borde varit eller ej...

Liv delar jag bestämt åsikt med angående att man faktiskt borde lätta på reglementet ang spark/styrning eftersom det är SKITSVÅRT att ta dessa beslut från situation till situation. Han tyckte ju själv att det nog var en sparkrörelse men erkände genast att den inte på långa vägar var så tydlig som i Röglematchen och som jag tolkar det så hade ju inte ett dömt mål varit en skandal i detta fall eftersom det i mina ögon mer känns som en styrning. Eftersom vi nu tycker olika utifrån hur vi ser på saker och ting... ...alltså tolkar personligt... ...så borde man som Liv också sade kanske tillåta dessa ("tilltag") situationer så att det blir mycket enklare att gilla läget. Alltså, är pucken i målgården så blir det tilldömt mål oavsätt hur den tog sig dit.

Tolkade ej heller Berglund som bitter eller kontrollerat arg utan nyanserad, lugn och saklig i sina argument över denna situation samtidigt som full förståelse fanns över domslutet. Nya tag nästa match.

Synd att vi inte fick fler poång med oss ifrån Jönköping men å andra sidan.

Vi losade inte.
Kommentera

Loma: Falo satte ribban, jag gjorde mig bara lite lustig över en överflödig formulering som man bara hakar upp sig på ifall man vill det.
Kommentera

Snälla, försök att ignorera modoliderna som har hittat hit i kväll. De njuter av att sticka en pinne i myrstacken och röra om.
Kommentera

scim: ja om pucken befinner sig i luften och spelaren nickar in pucken i mål så är det mål det står i regelboken och jag vet ensom gjort det tror till och med att det var i en timrå match
Kommentera

falo: Kan man nicka med någon annan kroppsdel?

lincoln: Enligt NuMos definition ser jag inte varför det skulle vara omöjligt, vare sig i teorin eller praktiken?
Kommentera

scim: I ett sånt här läge så kanske man ska tänka på vad man skriver i första hand och inte bara komma in och provocera. Ser också att du fortsätter på den inslagna vägen i din första post riktat till falo. Stort!
Kommentera

Ok match defensivt, Tenkrat och MPS bra, går på mål, Backe inte polare med pucken den studsade som den ville från honom, men det är en riktig JÄVLA skandal att målet döms bort, antingen får inte pucken styras på skridskon in eller släpp allt, nu är det ju larvigt, Rögle får sitt godkännt men Timrå sitt bortdömt...LÄGG NER!!!
Kommentera

falo: wikipedia är ju ingen direkt sanning men så här beskrivs en spark där.

"att med horisontell kraft tillfoga en stöt med foten"

Att benet måste pendla är en konstig beskrivning.
Kommentera

Grabbar den sparken kan avgöra om vi spelar slutspel eller åker ner KS. Vilken jävla pajas serie elitserien blivit.... Grattis RBK
Kommentera

scim: Är du dum på riktigt?
Kommentera

scim: har du huvet på foten hur ser du ut då ??????????????
Kommentera

falo: Står denna definition i regelboken?
Kommentera

scim: Du kan väl i alla fall hålla med om att det är teoretiskt omöjligt (a la den magiska kulan som skulle mördat Kennedy) att komma inbromsandes med båda rillorna och få en puck reflekterandes från en back 1,5 meter bort och samtidigt hinna lägga upp en sparkrörelse? Eller hur ser du på det?

Kram kram!
Kommentera

NuMo: jag håller mig till ämnet men du vetr ju tydligen inte vad en spark är " en pendlande rörelse med benet" och det gör han fan inte
Kommentera

kryptonit: Skulle inte tro det, snarare tvärtom. Lönelyft, bonus och en fruktkorg får han.
Kommentera

falo: Sorry, beige kommentar av mig om "Mirre" men jag var lite "uppskruvad" efter feldomslutet och hans utvisning i sudden mot de överjäligaste av överjävliga i pp :-)
Kommentera

falo: Får man nicka in pucken med fötterna?
Kommentera

andyo: Nåväl, nu måste väl även denna video-domare ta time-out resten av säsongen, eller???
Kommentera

Kongo: Klart att jag vet det och jag anser att han fullföljer med foten efter pucken. Det är solklart, men du får naturligtvis tycka att han satte foten i en potta eller vad du vill.
Kommentera

ja men va fan han gör ju ingen pendlande rörelse som rögle spelaren gjorde han har foten i en bred sida på väg framåt sen tycker jag att släpp på regeln en då för du får faktiskt nicka in pucken med huvet
Kommentera

Hälge: Jag hoppas att man går ut och tydligt förklarar vad som är spark, för det råder ju stor förvirring nu, inte minst bland videodomarna. I övrigt håller jag med dig, slopa regeln.
Kommentera

NuMo:
Solklar spark? Vet du vad en sparkrörelse är?
Stick!
Kommentera

Loma: Är jag förbjuden att svara på ett inlägg riktat mot mig?
Kommentera

falo: Ja helt under isen var han inte iallafall, hoppas på mer av honom framöver,men nu vill jag att Linkan "gasar" och visar att han också duger nåt till...

En center och en tuff back tack!!!
Kommentera

Helt rätt av Bagarn att skicka pucken i sargen, för att understryka att detta inte tolereras. Sedan tycker jag inte bara måldomaren som felar. Som jag uppfattar det så begär han inte granskning förrän HV-spelare/ledare och publik reagerar.

Därmed skickar jag ut en fråga till alla hokkykunninga: Har ett lag rätt att begära granskning?

För övrigt en habil insats på bortaplan, äntligen. Känns dock som HV var ganska lama idag.
Kommentera

scim: Jag håller med dig om att han ändrar vinkeln, men jag tycker inte att det är en spark.

Enklast är ju att ta bort den där regeln.
Kommentera

scim: Sluta upp med att dryga dig nu för i helvete.
Kommentera

Simmalugnt: njaaa på hemmaplan är vi grymma serrö!
Kommentera

falo: Vad är det för jkla sätt att debattera? Håll dig till ämnet.
Kommentera

Loma: Ja, jag skrev så, och det speglar väl vad jag skrivit här inne också? Jag tar det mesta med sans, det är ju trots allt bara hockey.

Skjuter man pucken i nättaket är det mål, om man nu inte sparkar dit den.
Kommentera

Solklart mål!

Tyvärr får vi betala för videodomarens insats i Rögle. Ingen sparkrörelse.
Men det är en pissregel, styra ok, sparka inte ok. Antingen ta bort det helt att pucken inte får röra skridskon, eller släppt det fritt. Detta håller inte längre.

Förövrigt var det en grymt seg match, sämsta stämningen någonsin. TIK var nästan inte värd poäng ikväll, men HV var inte mycket bättre heller...

På lördag blir det däremot 3 lätta poäng!
Kommentera

scim: Hur i helvete kan han sparka in pucken då den styr på en annan skridsko framför mål. Han måste vara bättre än Slatan om han klarar av att sparka puck hjäveln i mål.
Kommentera

NuMo: vaed har du drukit då rävgift eller ?????
Kommentera

T T: undrar hur många timmar det dröjer innan pressen lynchar Challe för det hans uttalande nyss.

Klart som fan att målet dömdes bort av en sorts politisk betydelse. Videodomaren och huvuddomaren tog lång tid på sig innan man "kom fram" till att Tenkrat sparkar in pucken. Situationen är ju helt annorlunda än Abbotmålet, den var så klar den kan bli. Det var inte Tenkrats mål.

Men jag håller med Stefan Liv, ta bort den här jävla regeln. Anledningen till att folk sparkar/styr/random in pucken är till största del pga att deras klubba är upphakad av motståndaren - bland annat i Tenkrats situation. Om regelns syfte är för att skydda målvakterna mot skador, som Tomas Ros skriver på sin världsberömda blogg, så var man lite väl 'kreativa' när man la till den.

Känns skitbra det här nu. Rögle fick med sig poäng på ett helt oförsvarbart sätt, och på grund av det så tappar Timrå 2 poäng.
Kommentera

Loma: Nån som sätter emot att Petter tycker det är spark på kanal nio?
Kommentera

sargad: ja inte tyckte jag han var dålig iaf Nate DiCasmirro hans första i timrå och elitserien det är ju ingen super stjärna men han kan nog mera ska du få se vänta bara tills han blir varm i kläderna vilken match som helst
Kommentera

« · 1108898 · »