1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

592870 inlägg · 6217 ämnen

HV 71 - Timrå IK 2009-01-08

« · 1108919 · » Till forumet

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-01-08
superfalle: Spark eller inte..skit samma ..dömt är dömt..1 poäng borta mot HV....bra.
Ny match hemma på lördag..3 poäng...Djurgården avhängd.
Timrå Hej!!!!
Kommentera

fyfan va värdelöst och typiskt att det är just VI som ska råka offer för den här skandalen, klart som fan domaren inte vågade göra annat än att döma mål efter rögle fiaskot ! men tenki har ju för i helvete skridskon i isen och bromsar in pucken och sist jag kolla är det fullt tillåtet ? , men självklart är det vi Tikare som ska råka ut för sånt här jävla skit, aldrig kan vi få må bra 2 omgångar i rad :S ta bort den där förbannade regeln NU och andersson gjorde så j*vla rätt, synd han inte siktade på videodommaren ;)

Alltid Rött, Alltid Rätt !
Kommentera

Loma:

Med tanke på TIK prekära tabellplacering och att HV inte var på
topp i kvällens match, så är jag förvånad att TIK inte var bättre.

Jag menar att här får TIK världens chans att ta 3 p då HV var
mer än lovligt tama men man tar den inte.
Kommentera

Loma: Ok =). Men... I beg to differ. Har inte uppfattat något av det han/hon sagt som speciellt provocerande och då tycker jag ändå at det borde vara ett korrekt dömt mål oavsett vad Wikipedia säger =)
Susning.nu är min bibel, där får man alltid korrekta definitioner av vad som är sant =).
Kommentera

glenninski: Ja och ja.
Kommentera

Det var ett himla gnäll på scim. Är han/hon verkligen så provocerande eller är det besvikelsen över att vi förlorade två eventuellt korrekta poäng som talar?
Kommentera

NuMo: ok . var var sparkrörelsen då .. om inte tenkrat är en ninja med dom snabbaste reflexerna på planeten
Kommentera

NuMo: Nu var jag lite seg i svaret. Ser att det postats efter att jag svarade...
Kommentera

Laban:

Matchen mellan HV och Timrå säsongens måste varit säsongens
tråkigaste match..

Kvällens batalj saknade både fart och intensitet.

Vad har hänt med HV?

Man är ju van vid ett skridskostark HVsom forecheckar högt
trots hemmaplan.HVvar ju ett av få lag som inte spelade grishockey i l Kinnarps Arena

Idag var man helt uddlösa, inte en chans att HVgår till
slutspel med det spelet som man visade upp i kväll.

Tur för HVatt TIKspelarna hade käkat valium eller nått..

Hade TIKspelat som har gjort de senaste omgångarna hade inte
HV haft en chans
--------------------
Var det då du menade...Tycker inte att det är bortalagets fel att HV är kassa. Hade TIK spelat normalt hade det blivit 0-5
Kommentera

Laban: Bra så.

Ska man skriva som du skriver så kan jag ju säga som så att om TIK haft med sig farten man hade mot Modo så hade man vunnit med 5, 6-1 ikväll.

Jag tycker TIK stoppar upp HV effektivt och är det lag som har den största viljan, men tyvärr så blir vi offer för en politisk domardebatt där vi blir brutalt våldtagna.
Kommentera

Loma: Jag har ju just definierat vad en spark är. Att det är en styrning innebär ju inte att det inte är en spark.
Kommentera

73Sjöbba: Jag tycker ni bör överväga att stänga möjligheten för modoiter att skriva här.
Kommentera

falo:
Enda sättet är att tillåta sparkar, man får ju nicka i fotboll
Kommentera

scim: Äh, jag ger mig - Du vann

Det var spark,
Det var solklar spark, faktiskt - Riktigt klart case nu när jag tänker efter
Att HV fick ett mot sig förra matchen had eingen påverkan
Måldomaren hade ingen press på sig alls
passningen var Nick,
Hela Timrå är dopade med geleråttor
MoDo är bäst,
Övik är en grym stad
Det är möärkligt att TIK supportrar är upprörda
och du är en hederspalle

Kram kram

Skriv gärna här i fortsättningen också
Kommentera

scim: Jag tycker du är lik spud.
Kommentera

NuMo: Vem som helst förstår väl skillnaden på en sparkrörelse och en vinklad styrning?
Kommentera

scim: ja ja du tror vad du vill i din värld
Kommentera

Matchen mellan HV och Timrå säsongens måste varit säsongens
tråkigaste match..

Kvällens batalj saknade både fart och intensitet.

Vad har hänt med Timrå?

Man är ju van vid ett skridskostark TIK som forecheckar högt
trots bortplan.TIK var ju ett av få lag som kom till Kinnarps Arena
och inte spelade grishockey.

Idag var man helt uddlösa, inte en chans att TIK går till
slutspel med det spelet som man visade upp i kväll.

Tur för TIK att HV spelarna hade käkat valium eller nått..

Hade HV spelat som har gjort de senaste omgångarna hade inte
TIK
Kommentera

NuMo: tack
Kommentera

lincoln: Jag är saklig, men du verkar snarstucken.
Kommentera

falo: Ja, det stämmer det du säger, men han fortsätter sedan och fullföljer med foten efter pucken, Rörelsen må ha varit oavsiktlig för att dämpa pucken, men att pucken for iväg. Men det är en annan sak.
Kommentera

scim: Var tvungen att kolla om du var ett troll....Det var du
Vad trist
Har du ståfräs nu när du får parera och psyka?
Kommentera

falo: Enligt wikipedias definition är det fortfarande en spark. Enkelt förklarat så är det isåfall en spark så länge skridskon rör sig mot pucken.
Kommentera

Spark eller inte. kollade på HV:s forum och dom flesta hade nog inte protesterat om det hade blivit mål.(se länk) Nu har tyvärr det gått prestige i det här fallet och domaren vågade inte stå imot. vad skall man då ha dessa videogranskningar, till när dom flesta kan sitta hemma och se repris på repris och få en helt annan uppfattning än vad som döms.
Kommentera

falo: Jag bara undrar jag med, går det att sparka med skridskoskenan i isen.
Ser aldrig att foten lyfts från isan. Styr den gör han ju och är det OK??
Kommentera

NuMo: ja men va fan han åker åt det fållet och vinklar foten så det i åkningen blir en bredsida
Kommentera

...måste ändå säga att intervjuerna med Liv samt Berglund var riktigt bra bägge två utan gnäll ifrån någon sida om vad som borde varit eller ej...

Liv delar jag bestämt åsikt med angående att man faktiskt borde lätta på reglementet ang spark/styrning eftersom det är SKITSVÅRT att ta dessa beslut från situation till situation. Han tyckte ju själv att det nog var en sparkrörelse men erkände genast att den inte på långa vägar var så tydlig som i Röglematchen och som jag tolkar det så hade ju inte ett dömt mål varit en skandal i detta fall eftersom det i mina ögon mer känns som en styrning. Eftersom vi nu tycker olika utifrån hur vi ser på saker och ting... ...alltså tolkar personligt... ...så borde man som Liv också sade kanske tillåta dessa ("tilltag") situationer så att det blir mycket enklare att gilla läget. Alltså, är pucken i målgården så blir det tilldömt mål oavsätt hur den tog sig dit.

Tolkade ej heller Berglund som bitter eller kontrollerat arg utan nyanserad, lugn och saklig i sina argument över denna situation samtidigt som full förståelse fanns över domslutet. Nya tag nästa match.

Synd att vi inte fick fler poång med oss ifrån Jönköping men å andra sidan.

Vi losade inte.
Kommentera

Loma: Falo satte ribban, jag gjorde mig bara lite lustig över en överflödig formulering som man bara hakar upp sig på ifall man vill det.
Kommentera

Snälla, försök att ignorera modoliderna som har hittat hit i kväll. De njuter av att sticka en pinne i myrstacken och röra om.
Kommentera

scim: ja om pucken befinner sig i luften och spelaren nickar in pucken i mål så är det mål det står i regelboken och jag vet ensom gjort det tror till och med att det var i en timrå match
Kommentera

falo: Kan man nicka med någon annan kroppsdel?

lincoln: Enligt NuMos definition ser jag inte varför det skulle vara omöjligt, vare sig i teorin eller praktiken?
Kommentera

scim: I ett sånt här läge så kanske man ska tänka på vad man skriver i första hand och inte bara komma in och provocera. Ser också att du fortsätter på den inslagna vägen i din första post riktat till falo. Stort!
Kommentera

Ok match defensivt, Tenkrat och MPS bra, går på mål, Backe inte polare med pucken den studsade som den ville från honom, men det är en riktig JÄVLA skandal att målet döms bort, antingen får inte pucken styras på skridskon in eller släpp allt, nu är det ju larvigt, Rögle får sitt godkännt men Timrå sitt bortdömt...LÄGG NER!!!
Kommentera

falo: wikipedia är ju ingen direkt sanning men så här beskrivs en spark där.

"att med horisontell kraft tillfoga en stöt med foten"

Att benet måste pendla är en konstig beskrivning.
Kommentera

Grabbar den sparken kan avgöra om vi spelar slutspel eller åker ner KS. Vilken jävla pajas serie elitserien blivit.... Grattis RBK
Kommentera

scim: Är du dum på riktigt?
Kommentera

scim: har du huvet på foten hur ser du ut då ??????????????
Kommentera

falo: Står denna definition i regelboken?
Kommentera

scim: Du kan väl i alla fall hålla med om att det är teoretiskt omöjligt (a la den magiska kulan som skulle mördat Kennedy) att komma inbromsandes med båda rillorna och få en puck reflekterandes från en back 1,5 meter bort och samtidigt hinna lägga upp en sparkrörelse? Eller hur ser du på det?

Kram kram!
Kommentera

NuMo: jag håller mig till ämnet men du vetr ju tydligen inte vad en spark är " en pendlande rörelse med benet" och det gör han fan inte
Kommentera

kryptonit: Skulle inte tro det, snarare tvärtom. Lönelyft, bonus och en fruktkorg får han.
Kommentera

falo: Sorry, beige kommentar av mig om "Mirre" men jag var lite "uppskruvad" efter feldomslutet och hans utvisning i sudden mot de överjäligaste av överjävliga i pp :-)
Kommentera

falo: Får man nicka in pucken med fötterna?
Kommentera

andyo: Nåväl, nu måste väl även denna video-domare ta time-out resten av säsongen, eller???
Kommentera

Kongo: Klart att jag vet det och jag anser att han fullföljer med foten efter pucken. Det är solklart, men du får naturligtvis tycka att han satte foten i en potta eller vad du vill.
Kommentera

ja men va fan han gör ju ingen pendlande rörelse som rögle spelaren gjorde han har foten i en bred sida på väg framåt sen tycker jag att släpp på regeln en då för du får faktiskt nicka in pucken med huvet
Kommentera

Hälge: Jag hoppas att man går ut och tydligt förklarar vad som är spark, för det råder ju stor förvirring nu, inte minst bland videodomarna. I övrigt håller jag med dig, slopa regeln.
Kommentera

NuMo:
Solklar spark? Vet du vad en sparkrörelse är?
Stick!
Kommentera

Loma: Är jag förbjuden att svara på ett inlägg riktat mot mig?
Kommentera

falo: Ja helt under isen var han inte iallafall, hoppas på mer av honom framöver,men nu vill jag att Linkan "gasar" och visar att han också duger nåt till...

En center och en tuff back tack!!!
Kommentera

« · 1108919 · »