Underbar seger ikväll! Ännu ett resultat som inte går kubens väg, fy satan vad jag föraktar denna zebra. Men det här var ett styrkebesked!! Hoppas ryggen är ok med Pärssinen. Det är ju trevligt att han kan näta två gånger trots uppenbara smärtor men inte utan att man blir lite orolig ändå.
En annan sak som det uppenbarligen måste pratas om är spelet framför egen kasse. 1-3 målet är bedrövligt och det var fler än 2 gånger som ingen ville kliva upp på back...HV71 är fel lag att ge dessa fördelar.
Timrå Icon: mm . se där .åke har en otrolig högsta nivå . i klass med lindbäck . synd att han inte har jämnheten . han har gjort en dålig match i år . direkt efter skada . sen vart han dissad . märkligt vad en del får lite utrymme
fighter: "Utvisningarna kostade oss matchen" står den förbannade pottsorken Janne Carlsson och säger!!! Men tjena! Mysko då Åke intervjus och pratar småländska hehe
Förbannat skön seger! Själv körde jag en oldschool i kväll utan TV och radio. Endast Swehockey och denna sida. Funkade ju ypperligt.
Men Timrå är märkliga i år. 1 pinne på tre hemma, sedan 6 på tre borta. Mot VF, FBK och HV. Skönt att Åke höll också, även om jag som sagt inte såg hur han gjorde det.
Och Snippan ångar på. Nästan så att man tar två wirrar i kväll. Eller, VF torskade ju också. Vi tar en trippel, och låter dimman ta oss!
Timrå Icon: Genom att prata småländska så gnider han in saltet djupare i HV-såren.
Han får dessutom gärna fortsätta med alla sina vidskepligheter (och gärna lägga till några) så länge som det leder till att hans vänskap med stolparna fortsätter.
liston: Personligen så är jag inte upprörd på Kuben. Visst, han missade Laines filning och highstickingen på Jokela. Normalt missar Zebrorna betydligt värre saker än så. Synd på målet dock.
mikenomad: Tror ChipsDick gjorde det medvetet. Han visste att han skulle bli avstängd över jul och nyår. Nu får han vara hemma och umgås med släkten och barna och käka chips och dricka öl, istället för att åka till Östersund o Vimmerby bla.