1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587721 inlägg · 6217 ämnen

Forum

« · 2719439 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
Zoogin62: Vet inte om det är just en "Antegrej". Dock så car det för mycket av den varan av tappade föermålsledningar förra säsongen!
Men får vi tro Jokinen så avskyr han ju "styrspel"(Trap)
Så förhoppningsvis är det en del vi slipper se framöver, att det kommer att gasas även vid ledningar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Ja, ett riktigt jävla fiasko från ST. Gillar det jag såg men skulle vilja ha en skriftlig version av Kapanens intervju sedan.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik1: Jag hoppas vi slipper uppleva att som ifjol när TIK leder med 2 eller fler kassar helt börjar att försöka försvara ledningen. För att sen sen förlora vi fulltid.
Det är få andra lag som gör/gjorde så.
Skulle tro att detta var en Ante grej?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: 2024 och man får inte till en livesändning. Avgå alla!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Jo, det kändes inte som de gamla vanliga ispremiärerna där man mest glider på en skridsko och halventusiastisk spelar av den sedvanliga 5 mot 5 matchen.

Nu kändes det som att Jokinen ville få ut nått även av detta träningstillfälle. Något han även nämnt förut. Att spelarna kommer fundera på vad som är fel om det inte är intensitet på träningarna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik1: Håller med. Tempot och skridskoåkningen kändes som man låg nära max genomgående under passet. Det lovar mer. Kravställan är nyckelordet här. Och att alla spelare köper in på det.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Turkiska Tiken : VAD FAAN HÅLLER NI PÅ MED ST???

Detta var under all kritik!!!

SKÄRPNING!!!

Utan ljud i 95% av sändningen!!! Hur är det möjligt ens???
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik1: Nä det var mycket upp och ner! Men kul att se intensiteten precis som du säger!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Svårt att bedömma spelarnas prestation utifrån en ispremiär som sagt. Men jag gillade intensiteten i alla övningar och spelmoment!
Jokinen ser inte ut att tumma på nånting. Om det så ens handlar om en ispremiär.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik1: Lundmark överraskade mig! Fin puckbehandling och hela tiden huvudet högt med en bra blick för spelet!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
2magisk: Eisenmenger har #41 :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Vilket nummer hade Maximilllian?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Turkiska Tiken : #48 Linus Carlsson(Uppsatt som både back och forward, oklart), #15 Hugo Bergendahl, #36 Lukas Sagranden, #37 Hugo Engfors, #39 William Lindgren
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Turkiska Tiken : Missade namnet på den andra. Men vet att det var minst en till utöver Sagranden som sagt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik1: Vilka fler juniorer var med? Var svårt att uppfatta via STs haveri.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik1: Om jag såg rätt spelare(svårt att se numret på tröjan insändningen ibland och inget ljud)
Så såg Sagranden riktigt intressant ut!
Det var väl han som la en fin straff också?

Svårt att sia om efter en isprämiär, men han såg ut att ta för sig i allafall. Fin teknik i spelet 3 mot 3 också.
Potentialen finns där!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: ST blir sämre för varje år.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Haha, jo bara skoja lite. Var lite ironi på just avsaknaden av ljudet. 🙈

Hann i allafall uttyda lite snabbt av Kapanen att Olivers önskan är en säsong i Timrå. Så chansenr väl rätt god att få se honom i Timrå kommande säsong. 🙏
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik1: innan ljudet försvann var det uselt. Usel sändning öht. Fy fan va dåligt. "Tekniska problem". Ingen skäms?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Vilket ljud?...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Uselt ljud är det i alla fall.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: Samma visa varenda förbannade gång, stoppa i kabeln i uttaget.. ST.nu
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Bad_Brett: Ja men Larry Luras…
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Patrick Polly: Larry Huras sa väl ungefär samma saker...

youtu.be/u-XehRJHmZE?feature=shared
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Jamen det var mycket folk här! Kul!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Bjuds dä på fickljumnen Explorer under ispasse ida???🙏🙏🙏
Låt dä rinna lätt ida rabbuslingar 🥳🥳🥳
Olli " Günther " Jokkinnen
Halleluja 😇😇😇
Uppladdat:

450x300-abris8_0.jpgabris8_0.jpg

Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: och Jokinen verkar vara bra på att sälja in sin spelide! Det kommer bli jäkligt spännande att följa den här säsongen!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: oavsett om man vill spela på ett offensivt eller defensivt spelsätt så tror jag det viktigaste är att man får alla att köpa in på det och kan utföra sin roll i sömnen. Visst man kanske blir lättlästa men ett lättläst lag som vet vad de ska göra har det fan så mkt lättare än ett gäng yra höns där varken de själva eller motståndaren vet vad det ska göra
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik1: det stämmer bra det där! 👍
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Om man får summera lite av Antes tid som huvudtränare så känns det som mycket handlade om "riskminimering".

Där känns det dom den största skillnaden mellan Jokinen och Ante, där Jokinen känns som att han vill spela en intensiv "in your face" hockey, där spelarna skall våga.

Spelet var ju inte katastrof under Ante, utan allrahelst förra säsongen så skapade vi trots allt ganska mycket.
Känslan är också att dels så kommer vi ha lite mer tyngd i och med lite nya värvningar med just tyngd.
Sen verkar Jokinen trycka mycket på kampviljan och att mycket av träningarna kommer att handla mycket om just kampmoment.
Vilket jag tror kan öka produktionen då vi kan bli starkare kring kassen och spela med mer attack och skymning.

Ja egentligen var vi rätt svaga framför båda delarna av isen framför kassen.
Både i offensiv och defensiv zon med Ante vid rodret.
Inte bara förra säsongen, utan det var ju en rätt stor anledning att vi torskade mot Örebro i kvarten då vi var väldigt mjuka framför egen kasse.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Patrick Polly: Tyckte mest vi brände massvis med klara lägen hela säsongen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Patrick Polly: exakt! Det finns ju kreativa spelare i laget, men det kändes som att det bara var Hållander som utnyttjade det han var bra på! Men det var ju inte förrän efter jul!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Jag hoppas innerligt att jag inte behöver svära över att vi är som klistrade efter sargerna i vårt anfallsspel och tvingas ta avslut i dåliga vinklar =)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Hoppas vi kommer få de betydligt mindre av varianten ”passa upp till stillastående spelare på offensiva blå som bara skarvar vidare in i anfallszon”

”Don’t ever standing still”
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Patrick Polly: håller med om det. Om det då var tränaren som inte lyckades förmedla sin spelide, eller om det var spelarna som inte köpte den vet jag inte. Men framförallt anfallsspelet kändes lite för uppstyrt!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Pinaceae: Att titta på videos med Olli är ju rena terapin. Han säger bra saker hela tiden. Älskar karln!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Jo men frågan är väl vilken struktur vi hade? Jag vill påstå att det såg ganska ostrukturerat ut bitvis. Var det inte någon spelare från Färjestad som sa att "Timrå och OIK spelar annorlunda än alla andra" och att de inte förstod deras spelidé?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: ”I fucking hate it!”
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Oskars väger lätt mot Linköping. Ända bara ett mål i matchen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: förmodar att alla lag måste ha struktur i laget och spelet. Men känslan är att det ska vara mer skridskoåkning. Av träningen online så är det mycket rör på benen, start och stopp.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Patrick Polly: Antes ledord är väl struktur! På gott och ont!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Pinaceae: Denna var ganska skön: "You are gonna be a fast playing team, that plays fast hockey. You're not gonna hear me say OK let's play trap"
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Patrick Polly:

Hittade citaten om det hela, igen.

Kommentera

Sv: Apropå nånting...
lungan: Du kan avgränsa säsongerna utifrån datum i SHLs verktyg, under ”Visa filter” och sen välja datum istället för säsong. Vill man jämföra säsongshalvor så är ett tips att vi nådde 26 spelade precis vid jul.

Tar man specifikt Jonte så taktade han mot samma poängskörd som året innan under den första halvan, sen så dök det. Precis som för laget, som tex droppade nästan 10% i PP jämfört med 22/23 sett över hela säsongen. Där ligger nog mycket i haveriet under andra halvan, i den mån man ska ta till såna kraftuttryck när vi inte ens var nära att blanda oss i bottenstriden.

Något dog just i samband med soppan runt Ante. Vi låg upp mot 22% i PP under första halvan, strax över 10% andra halvan. Vad som dog har jag ingen aning om, vi kan lika gärna utgå ifrån att det var en svårförklarad slump även om konspiratorikern i mig vill leta efter andra förklaringar. Att enbart lasta Ante för det hela bär emot, Kimmo förtjänade även han kritik. Det jag läser in i rekryteringen av Nubben är att Kimmo själv känner att fjolåret blev pannkaka, vilket är ett sundhetstecken och prov på självinsikt. De påstådda splittringar som fanns i truppen tror jag Nubben är som klippt och skuren för att motverka.

Sen ska man komma ihåg att vi plockade en poäng färre ifjol jämfört med året innan men tappade samtidigt tre placeringar. Ligan var inte lika jämn som den ofta brukar, känslan är att den kan bli jämnare i vinter. Exakt hur många vinster som krävs återstår att se men grundnivån finns i laget, det ser man på 5v5-spelet. Jag har svårt att se PP vara så vansinnigt dåligt i år igen och skulle man få upp det, samtidigt som vi också kan vara mer aggressiva och få med oss fler PPn, så bör poängantalet komma upp på konkurrensmässiga nivåer.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Pinaceae: "spelare måste få misslyckas när de försöker göra något bra."

Får en att tänka på OJ's årets mål. Först sa han att Ante förbjöd han att göra den, då trodde man det var lite skämtsamt, men sen förstod man att det absolut inte var något skämt då Ante bekräftade det. Kanske tagits upp nu på senaste, inte hängt med så bra.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Pinaceae: Amen to that! Jag blev gruvligt besviken när Ante i TV säger att han sagt till OJ att inte göra så och att han ska ta honom i örat (årets mål). Vilken coach säger så... Att uppmuntra en viss mån av artisteri tycker jag man kosta på sig som coach, det är ju inte så att alla våra spelare är artister, flåt mig Sheriffen! =)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
bar mofftak:
"
Det är en del av Jokinens filosofi som vi supportrar måste jobba med, spelare måste få misslyckas när de försöker göra något bra.
"
Så sant!
En inställning som alla organisationer behöver.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
lungan: Tycker du är lite orättvis mot Wedin. Han missa väl hela försäsongen och typ dom 15 första matcherna? Hade väl bäst poängsnitt i laget dessutom.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
angeroath: Enligt telefonsvararen så skulle dom öppnat i slutet av Juli. Men ja, det är semestertider fortfarande. Skitdåligt system.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Skulle tippa på att dom har semester och att du egentligen bara ringer en obemannad telefon. Dom borde göra om kösystemet.
Kommentera

« · 2719439 · »