Man ligger under med 6-1 och är totalt utspelade, och allt man gör är att gnälla på Svedberg. Visst, han motsvarar kanske inte förväntningarna kontra hans lönepost, men ibland känns det bara löjligt att allt skulle vara hans fel.
josha840: Nä inte många som gör det idag. Förlorarmentaliteten biter sig fast och nu tror väl ingen av spelarna på nånting längre. Pinsamt är det! Sämsta laget brukar hamna sist!
TIK-Lund: Skulle för det första aldrig startat med Svedberg. Och borde vid 3-1 bytt. Då för att försöka väcka laget o dels hade ju inte Svedberg övertygat heller... Helt jävla obegripligt!
"Det finns inget svårare i hockey än att leda med 7-1 inför sista mot ett lag man fullständigt spelar ut och förnedrar, med en målvakt som släpper in så gott som alla skott men som av nån outgrundlig anledning ändå står kvar."
Kerstin_k: ja ganska så pinsamt om de är "kontakt" han ifrågasätter. Men frågan är om de inte kan vara öhneruds felaktiga utrustning (ej knäppt hjälm) som han påpekar. Fortfarande pinsamt men frågan är vad reglerna säger kring de i målsituation? Någon som har koll?
TIK-Lund: Haha nämen släppte Svedberg ett mål till högt på plockhandssidan?! Den har man inte sett förr :)
Hade jag varit Brattström hade jag signat med vilken AS/SHL-klubb som helst. Har man inte fått chansen efter detta så är ju hans chanser bättre som backup i Vita Hästen, hos oss verkar han sitta i frysboxen.
8671: Fy fan vad less jag är på den här säsongen. Den var körd redan innan den började, alla som sett en hockeymatch i sitt liv kunde se det när Nubben satte ihop laget. Han sa det t.om själv, att vi gick upp för tidigt och att vi därför tvingades ställa upp med i stort sett ett HA-lag. Att man sen trodde det skulle bygga intresse för aktieförsäljning är patetiskt. Jävla dyngförening
Svedberg är värvad för att ta skott med fri sikt, med få undantag, det gör han inte. Han släpper i alla fall 1-2 mål per match i snitt (om inte mer?) som han SKA ta. Sedan på det är det väl tänkt att han ska mixa dessa basräddningar med en och en annan poängvinnande räddning i.o.m att vi alla visste att vi skulle ha ett sämre försvar under mycket press. Hade det varit Bratten som presterade så här hade det varit mer lättsmält.
Men kvällens match är klasskillnad rakt igenom, vet inte ens om jag är arg på någon del av laget. Vi är sämre rakt av.
Gav upp strax innan 6-1 , men jag är inte säker på vad som händer här . Mobbar man Svedberg eller Brattström nu ??? Jag ser en film istället . Det är onödigt att vara arg , man blir bara förbannad
Känns stabilt att totalt vika ner sig. Fuck målskillnad! Svedberg är en slips, men laget är horribelt idag. På hälarna från start och helt frånåkta. Patetiskt.
mikenomad: jag tänker på intervjun med nubben där han säger att Freddan är den enda i laget som sitter säkert. Med honom måste man ju resonera så att han tog upp laget några år för tidigt, då är han ursäktad om han åker ur med laget i år.
Litar laget på han? Det är den stora frågan. Gör dom inte det är det fn det sämsta som kan hända i ett lag då utespelarna börjar kompensera sitt spel för en bristande keeper.
klart att ALLT är ej svedbergs fel försvaret läcker som en SIL men lite krav kan man ha på honom han går ju ner på knä hela tiden NUBBEN ..du får ta på dig värvningen av sållet
mikenomad: Största problemet var väl egentligen starten på säsongen. Vi - och säkert spelarna - blev lite mind fucked och fick hybris. Förväntningarna steg. Och ju mer av verkligheten som kom ikapp; desto hårdare föll vi.
I dagens match är det enkelt att gnälla på Svedberg. Men det här är ju en Kollektiv härdsmälta från busschauffören via materialarna, tränarna, utespelarna till Svedberg. Hela vägen rakt igenom.
Svedberg må haft jävligt dålig hjälp mot ett bra motstånd och han må definitivt ha tagit flera av målen och varit den bärande spelaren som han värvats för att vara. Han är inte vad vi behöver. MEN; hur i helvete kan han få stå kvar?! DET är den här matchens stora frågetecken.
Förra året förvisso i HA så tabbade sig Timrås backar sjuk många gånger också, skillnaden då var att laget hade en målvakt som tog puckarna och gjorde de avgörande räddningarna för laget.
Det vi ser i Svedberg är att han inte visar eller hållet den klass laget behöver. Han ska vara lagets bästa spelare och rädda upp situationer likt Kindwalls felpass, det är min förväntan i alla fall.
Nä ingen är beredd att offra sig för laget och ingen vill längre hjälpa en medspelare.
Detta lag är sämst och ja vill de inte spela bättre så kommer nuvarande trupp spela ut laget i våra hjärta ur finrummet igen.
Något måste ske, någon måste göra något för detta kommer inte hålla!
För mig är det Svedberg som ska få sparken för han var värvad för att vara ett monster och göra det avgörande räddningarna men han har inte levt upp till förväntningarna någonstans!
Bragd-Birger: Inte konstigt att man är på hälarna kan fan inte hålla käften längre när spelare sitter och festar långt in på söndagmorgon på storgatan vet minst 3 som var där för jävligt mot spelare sponsorer supportrar mfl
Kerstin_k: Det måste nästan vara så att han får stå kvar som någon sorts signal från lagledningen.
Kan det vara så att det har knorrats från styrelsen om att den största budgetposten ej fått starta/stå kvar i några matcher? Skrämmande om så. Eller så vill man få Svedberg att själv vilja lämna...
lungan: fast om du förväntar dig att han ska reda upp alla försvarets misstag så är det inte konstigt att Svedberg inte uppfyller dina förväntningar. Det hade inte Lundqvist eller Lehner heller gjort.
Modano: och sen undrar folk varför ingen köper aktien? Man lackar ju inte en Toyota -94 i rent guld. Man kanske får uppgradera kärran först innan man börjar smycka den.
bar mofftak: Detta är fan inte okej, man låter inte en målvakt stå kvar efter 7 insläppta, man låter inte ens en och samma målvakt släppa in 7 mål i en match, det får man dela mellan målvakterna isåfall. Otroligt elakt av lagledningen, målvakterna är ju förfan också människor
TIK-Lund: Matchen är körd, skitsamma vem som står. Synd på varumärket, nu är vi slagpåsen och ointressanta som sista åren i eliten. Blir en ond spiral detta.
mikenomad: Tror ChipsDick gjorde det medvetet. Han visste att han skulle bli avstängd över jul och nyår. Nu får han vara hemma och umgås med släkten och barna och käka chips och dricka öl, istället för att åka till Östersund o Vimmerby bla.