1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590257 inlägg · 6217 ämnen

IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2013-12-05

« · 1601434 Till forumet

IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2013-12-05
Matchtråd!!!1!!1!1
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2013-12-05

Stoff:

Jag respekterar ditt aningen pessimistiska tips, men varför inte använda dig av den matchtråd som jag så vackert skapade i går?

Kommentera

Jag känner mig lite neggo så jag säger 4-1 till Malmö tyvärr :/
Kommentera

Grattis!

malmö har tydligen värvat Robin Rahm! era vinstchanser steg just med 400%

Kommentera

Testar ett långskott och tippar 27-24.
Kommentera

brynäs08: Jepp, vi ta'rom i labbet i morgon.
Kommentera

Tror att Malmö piskar oss jag också, med låt säga 5-2. Ingen katastrof i så fall, då SSK torskade mot VIK i kväll. Andras olycka, vår lättnad.
Kommentera

Äntligen får man i alla fall se TIK i rutan igen. Har ju inte varit så alltför ofta på sistone. Nu har även den nya bildskärmen anlänt på posten, så att man kan börja använda datorn hemmavid igen. Blev ju jävel när man olyckligt råkade smasha sönder ännu en härom veckan. Det är lite synd att grejer i regel håller dåligt numera. Man måste väl få bli lite arg ibland. Och jag menade inte att klippa till den så hårt... : (
Kommentera

Mörkret faller över staden, men hemma hos Nalle är det tänt. Varför då, undrar ni? Alla andra sover ju. Det började med en oskyldig snoozning klockan 14:30 och en vecka senare var 22:00 - uppe med tuppen!
Kommentera

DJ Hemp: du kan lägga dig nu så tar jag över jouren. Vaknade just sju timmars tidskillnader före.
Kommentera

El Maco:

Bravo Le Mac! Jag föll också i sömn lagom till ditt nattskift, eller vad man nu ska säga. Men vad hände egentligen sedan? Jag kan inte se att här har varit någon vidare aktivitet...
Kommentera

El Maco:

Sju timmar före... Arbete i Singapore? Semester i Thailand? Fan vet... : )
Kommentera

DJ Hemp: På A svarar vi A. Men nu på väg hem, via Thailand, direkt utan semesterstopp. 16 mysiga timmar all in all. Tack Timrå för att jag kommer landa med tre poäng till imorgon klockan sju svensk tid.
Kommentera

El Maco:

Aha, kanon! Helt bakom flötet är man alltså inte, bara lite. 16 timmar på ett flygplan - huga! Jag tyckte det var jobbigt nog att flyga från Miami via New York och Paris till Stockholm. Ganska trångt och en dumjävel till fransos i stolen bakom. Dessutom en djävulsk jetlag vid framkomsten. Somnade flera gånger om i flygbussen och fortsatte sedan i samma stil...

Kommentera

DJ Hemp: du som är frankofil? Nåja, jag flyger inte i ett sträck, seg omlastning i BKK gef några av de 16 timmarna.
Kommentera

El Maco:

Jag må ännu vara lite av en frankofil, men det innebär absolut inte att jag förbehållslöst älskar alla fransoser. En idiot är en idiot är en idiot... : )

Kommentera

DJ Hemp: Vad gjorde idioten? Som gjorde honom till en idiot menar jag..
Kommentera

Herminator:

Inget särskilt egentligen. Jag var förkyld vid tillfället och kunde inte stoppa min hosta. Då började idioten att klaga gång efter annan för att min stol rörde sig under hostandet, så att hans matbricka rubbades. Jag förklarade att det inte var något att göra åt, men han fortsatte och var dessutom smått oförskämd. Och då tände jag till nåt djävulskt... "Nu är det du som slutar klaga och håller igen käften, grodjävel - faan!", fast på engelska. Sedan blev det tyst. Men vi fortsatte att bråka på Charles de Gaulle. Satan vad skönt det var att slippa det aset sedan...

Det här kanske inte hade så mycket med MIF - TIK att göra, men...

Kommentera

Ärligt talat så tror jag att Timrå vinner mot Malmö, och att man både kommer att spela bra och ta poäng de kommande matcherna. För nu är det snart uppehåll.

Kommentera

Trodde att de spelade idag. Imorgon alltså? Oh, well. I och för sig redan torsdag här. Dags att fälla sätet och sova.
Kommentera

El Maco: Om du hinner till matchstart i förväg får du gärna meddela resultatet. Skulle behöva lite oddset-cash så här inför jul.
Kommentera

Bragd-Birger: Timrå vann!!! Töm bankkontot, lös ut pensionssparandet och ta ett sms-lån och satsa allt, jag garanterar!!! 1!!
Kommentera

El Maco: Gött mos! Jag går all-in!
Kommentera

El Maco: Fasen vad bra!! Hur såg Hallin ut? Då kan man se julkalendern ikväll istället
Kommentera

Timrå Icon: Tror du julkalendern visas på O´Learys?
Kommentera

Frella: Ja det är ju där alla tomtar är.....
Kommentera

El Maco:

Då undrar jag bara en sak. För jag är uppriktigt intresserad. Hur blev vinst vinst?
Kommentera

Tyvärr är matchen inte spelad ännu. Det står fortfarande 0-0 och jag är så jävla besviken. Ser att matchen även sänds i TV10, så då kan ju de flesta se den. Jag säger så här jag: Det kan sluta hur fan som helst. Malmö är ju nästan lika opålitliga och inkonsekventa som vi. Hemmatorsk mot bottenlaget Almtuna, bortavinst mot serieledande Karlskoga och sedan nollade i Mora är t ex de tre senaste resultaten. Summan av summarum: Det är närmast omöjligt att tippa en hockeymatch...

Redigerad kommentar

Kommentera

DJ Hemp: Örn är en av de största fåglarna inom hökfamiljen, större än höken, hur nu det påverkar kvällens utgång. För övrigt vet jag inte om varken röd örn eller röd hök finns. Ingendera flyger fram på isen för tillfället.
Kommentera

sargad:

Möjligen död hök, för Malmö tycks liksom aldrig riktigt få till det igen (med reservation för innevarande säsong). Det kan stundtals se hur bra ut som helst, men så ställer några obegripliga förluster till det och laget missar kvalserien.

Frågan är när Timrå kommer att "få till det" igen. Det synes ju ha varit en hel del pissdålig scouting samt bekväma "hemvändarvärvningar" de senaste åren. Liksom bara sämre och sämre...

Kommentera

Ingen Moe och ingen Bergman.
Kommentera

Kollar uppsnacket på Tv-10. Kan ett lag vara mer nederlagstippat än mitt älskade Timrå IK? Ta nu och visa att stormen Sven är en fjärt i rymden mot vindarna från norr! I ren trots har jag slängt in deg på 0-11.
Kommentera

Smokey: Varför står inte Norja?
Kommentera

hubbenorlen:

för att man kanske vill vila efter typ 17 raka matcher ?

prova nått nytt ?

Kommentera

hubbenorlen: misslyckat powerplay och nu en TIK:are ut...
Kommentera

Ser i alla fall rätt bra ut... 0-0
Kommentera

Timrå är klart bättte. Men sjukt svårt göra mål. Vatför tror jag äckelmalmö snart får ett skitmål?
Kommentera

Smokey:

Joji, Timrå tog över mer och mer. Ändå var det äckligt nära 1-0 i arslet i slutsekunderna. Ishockey...
Kommentera

Smokey: Vi borde kanske försöka låna hem Max Friberg? Han går ju inte direkt bra i AHL. Tror han skulle må bra av spel i Allsvenskan.
Kommentera

Anton Blomqvist ser en annan verklighet än alla andra när han blir intervjuad. Ändå är gröthalsen med och lirar! Malmö är hockeyns svar på glassbilspunka. Men fräckt att dom lirar surfin bird i hallen. Hallin het.
Kommentera

DJ Hemp: Sant. Där visar Timrå att vi har TVÅ bra målvakter.
Kommentera

hubbenorlen: Synd att vi inte kan ta till vara på sånt spelföretag. Jag är mer än tillfreds med spelet :-) Nu skulle vi bara haft nån som kan skjuta mer än 20 km/h. Kan inte vara mycket slitage på garagedörrarna i Timråområdet :-(
Kommentera

Oj oj nu trycker Malmö på sjukt hårt! Jag skriker av typ skräck framför dumburken. Hur fsn ska vi klara detta?
Kommentera

sargad: Stenqvist skadad igen? Oturspojk!
Kommentera

Jockz: Såg riktigt ont ut.
Kommentera

Undra om Roffe tar sin klassiska timeout 18.3 idag också?
Kommentera

Timrå klarade första värsta pressen. Och vänder ditrekt. Sätt en puck nu!
Kommentera

Jockz: Såg riktigt ont ut.
Kommentera

Sinnessjukt dåligt pp av Timrå IK. 3 försök och typ ett halvtaskigt avslut på mål. Men vi är bra med ändå. Häng i!!!
Kommentera

Smokey: Jag kommer att tänka på Barcelona när jag ser Timrå idag. Tipo-takt, smånätt och till o från riktigt underhållande men bara "mittfältare".
Kommentera

sargad: Tiki-taki förstås
Kommentera

« · 1601434