1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590405 inlägg · 6216 ämnen

IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-02-10

« · 1797960 · » Till forumet

IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-02-10
Tjohoo!
Trådstartsdebut.
Vi är fyra som åker upp från Växjö idag.
Kommer det några fler från forumet?

Alltid rött, alltid rätt!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-02-10
RunarUp: Runarup åker upp. Tyvärr åker jag inte ner. Blir tv igen, hoppas på bättre inlevelse än förra sändningen, och bättre spel :)
Kommentera

Uppställningsdags.
Kommentera

Hälge: 9 personer på bortastå.
Plus mamma och pappa Dahlén precis bredvid.
Det blir bea det här.
Kommentera

IK Oskarshamn - Timrå IK 0-0
Kommentera

Jädrar vilken fin hall de har i Oskarshamn, och vilken produktion av sändningen,
Kommentera

Känns inte bra, känns som vi bara åker och jagar.
Kommentera

Heisenberg: god fart på ohamnarna....
Kommentera

Fortsatt sjabbel vid frilägen ser det ut som.....Fokus nu!
Kommentera

Tydligen match nr 100 i A-laget för #54.
Kommentera

Kan Roger väcka laget! Ska vi behöva få ett mål i arslet för att börja spela? Mönstret känns igen.
Kommentera

erathoo: 4 min bp nu. Känns tungt.
Kommentera

Alltså dessa höga klubbor.....Vad är det med dem....????
Surt...
Kommentera

STARKT!!
Kommentera

Knylan: tänkte samma sak, hoppas detta tänder igång grabbarna
Kommentera

Lite tur måste man ha...
Kommentera

IK Oskarshamn - Timrå IK 0-1
Kommentera

erathoo: jävlar..först 4 min. Bp...sen 0-1
Kommentera

erathoo: Borde väl vara en 2:a på IKO spelaren som sätter dit huvudet när Basse ska lyfta ur pucken, typ diving.
Kommentera

Gorkyman: Känns tacksamt att vara i ledning efter första.
Nu steppar vi upp.
Kommentera

Tja, det var väl rätt hyfsat det där. Mattsson mycket stor i kassen, det känns bra. Juniorkedjan blodhundar rejält när de får spela, hade även några anfall. Med lite flyt hade det kunnat stå 0-2 också. Målet låg i luften där direkt efter att vi klarat av fyraminutaren, vi är bra i de lägena. Bra BP dessutom.

Bättre än förväntat.
Kommentera

RunarUp: Tycker allvarligt att regelboken är aning felaktig vad gäller höga klubbor. Finns flera situationer där klubbor hamnar i ansikten på spelare helt utan möjlighet för spelare att förhindra det och helt utan uppsåt. Här borde det finnas utrymme för domarna att kunna läsa situationerna istället.
Kommentera

Gorkyman: gött med en hyfsad förstafemma....0-2 nu!
Kommentera

Fan vad vassa vi är. Oerhört duktiga på det snabba, korta passningsspelet. Sjukt fint mål där. OMÖJLIGT att hänga med för IKO.
Kommentera

IK Oskarshamn - Timrå IK 0-2
Kommentera

Alltså det där måste fan ha varit årets sekvens. Sinnessjukt pass av Elias, sen efterspelet som kröns av Westins mål. Helt otroligt.
Kommentera

Knylan: nämn nu bara inte ordet som börjar på "ef" och slutar på "ektivitet", då kanske det blir en jinx av det hela! Det ser bra ut!
Kommentera

Olle: scheisse.... Typiskt. Himla skit
Kommentera

Olle: Det må vara hänt att vi tappar in någon puck eller två, men vi måste fan stanna upp en aning och ta in vilket sanslöst geni Elias är. Sen har vi Dahlén OCKSÅ.

Jag gillar att Thelin är med i båset också. Han har en hel femma med i matchen, fullt rimligt att han då också är med i båset.

Där kom då en puck i arslet. Vi ska vara så pass starka att vi reder ut detta ändå.
Kommentera

erathoo: jag hade inte gråtit floder om man hade tagit time out nu. Vi spelar 4-4 som om det vore boxplay och nu har Oskarshamn momentum.
Kommentera

IK Oskarshamn - Timrå IK 1-2
Kommentera

Knylan: åååååå, vilket jäkla slarv.....
Kommentera

Olle: exakt, blev så otroligt hattigt då....
Kommentera

Knylan: dom är enastående talanger helt klart.

Varför slutsatsen att vi borde vara starka nog att vi reder ut det här? inte för att negga men jag tycker inte att Oskarshamn är sämre än andra lag vi släppt in i matcher och gett bort poängen till. Jag hoppas på vinst lika mycket som du men inte tycker jag att vi är speciellt vassare än motståndet, trots att vi har lite mer spets än dom.
Kommentera

Känslan är att detta k a n gå, men det blir svårt. Oskarshamn är tunga, och jobbiga som fan när dom får grepp och bara pumpar på.
Behövs lite mer kontroll i egen zon, lite onödigt många gånger som det stressas rensningar som bara förlänger pressen.

Framåt ser det bra ut överlag tycker jag. Ovant att se #54 schabbla bort ett friläge dock. Läge att revanschera med en puck i sista. I övrigt är han ju, som vanligt, fantastico. Precis som EP. Vilka jävla spelare dom är. Ynnest!

Fullt ställ i tredje nu. Poäng ska det fanimej bli. Gärna minst 2.
Kommentera

Olle: Vi har en nivå som IKO och i stort sett alla lag i den här ligan saknar, en nivå som vår förstakedja står för. Vi skapar lägen ur situationer som inte finns. Sen är det som det är, vi saknar den där dödliga effektiviteten och brister trots allt lite bakåt. Men det ser bra ut, vi gör en bra bortamatch. Därför BORDE vi vara starka nog att ta hem detta, men vi möter ett lag som även detta år är starka i offensiv zon. Framförallt i PP. Vi ska inte behöva dra på oss två BP per period, det är deras chans.
Kommentera

Knylan: Vi måste vara på väg att slå nåt inofficiellt världsrekord i fjolliga utvisningar.
Hög klubba, puck out och för många spelare på isen.
Sluta upp med det. Nu!
Kommentera

Knylan: delar bilden av att vi ibland håller en väldigt hög nivå i anfallszon men samtidigt är vi ju ett av de sämsta lagen i ligan när det gäller att göra mål, därför tänker jag inte luta mig tillbaka innan detta är klart.
Kommentera

Timeout i åååår! Nu är det slarvigt och bedrövligt, hjälp av domaren får vi också, vi skulle ju haft minst ett boxplay än så länge i tredje perioden.
Kommentera

Olle: å där kom BP: t
Kommentera

erathoo: "ungdomlig entusiasm", lika briljanta som dom kan vara i offensiv zon, lika slarviga kan dom vara i spelet utan puck.
Kommentera

Olle: BOYCE BOYCE BOYCE
Kommentera

erathoo: oj så viktigt!
Kommentera

Olle: 3e assisten på JD...
Kommentera

erathoo: Härligt med 3p efter en halvdan match
Kommentera

Och BIK torskade.
Kommentera

Woody:

När Boyce gör mål vinner vi alltid. Nu tar vi 3:e platsen.
Kommentera

Jag vet inte vad man kan begära mer av en bortamatch. Vi trycker dit Oskarshamn i känsliga lägen. Precis efter att de sumpat ett PP på fyra minuter utan att egentligen skapa så mycket, då virvlar vi fram en två mot etta och tar udden ur dem. Topplagsbeteende. De fick aldrig riktigt tro på detta, det är helt avgörande för att vi ska lyckas hålla undan i såna här matcher med ett såhär ungt lag.

Dessa mycket viktiga tre poäng tar vi med nio ombytta spelare i juniorålder, av sammanlagt 22.
Kommentera

Knylan: Grymt skönt med 3 poäng! Hoppas vi får tillbaka spelare till nästa match.
Kommentera

Olle:

Ja, framförallt EP:s defensiva jobb har mycket övrigt att önska mellan varven...
Kommentera

« · 1797960 · »