Förbryllas fortfarande över vad som händer i början av andra perioden. Vad gör LaLeggia? Oskarshamn får lite tryck. Men när LaLeggia får pucken, helt ohotad slår han bort den jättenonchalant ungefär som att han är hårt uppvaktad. Pucken hamnar rakt i gapet på Oskarshamnsspelare. Han hade lätt kunnat ta pucken och gjort något bättre, istället slår han iväg den med enhandsfattning. Wtf. Vi gjorde Oskarshamn betydligt större genom vårt obegripliga försvarsspel. Är som allt det positiva vi fick ut efter uppehållet nu är som bortblåst och vi spelar på exakt samma passiva och nonchalanta sätt i egen zon som när vi förlorade 12 raka. 1-1 målet så har vi 3 pers flera meter ifrån sargen och killen som lägger passningen får hur mycket tid som helst.
thorwald: En situation från matchen som jag stör mig på nått djävulskt. En Oskarsspelare hugger på Johanssons plockhandske. Våra mes backar står som två mesproppar och tittar på, ingen markerar. Tyvärr återkommande där man inte står upp för varandra.
Oskarshamns 2-2 också slarv, den gången av Alvarez i kombination av returen som JJ gör i sekvensen innan dukar upp bordet. Annars finns det väl inte så mycket att säga om målen. Oskars får enkla mål samtidigt som de förtjänar det genom att de var mycket mer påkopplade matchen igenom. Nä en genomgående nonchalant passivt och pucktittande match där knappt någon i laget får godkänt.
Det finns en nonchalant kultur i laget som stör mig. Många som inte ger det där extra eller är fysiska utan istället bara ser ut att glida runt lite helt oengagerade.
Sune: Sune back on top :-) Ta det inte personligt men det vore jävligt skönt att slippa se din nuna här igen... För det skulle ju innebära att vi har vunnit flera matcher :-)
Sputnik: Tyvärr, glöm Didrik. Senast jag så honom var han på väg in till en mjölkbar i Morristown iförd trenchcoat.
Rip Kirby: Orkar egentligen inte kommentera dagens match alls men kan iaf konstatera att man idag personifierade total menlöshet och tafatthet. Herregud liksom...Måste vara soppatorsk i skallen OCH i benen. Vann man ETT kampmoment? Hade man nån tanke med nåt?
Fan vad skönt med ledighet så man slipper bli förnedrad på några dagar och kan koncentrera på lite god öl och bra musik och slippa hockeyskiten.
Nisse1: Vi har lite för många spelbare som inte går på maxprestation när det är match. Sen har vi ngt spelare som kanel inte ska spela på denna nivå som ändå får spela. Olofsson mfl. Det som svider kanske mest är att Lundin inte är i närheten att vara på SHL nivå. Det tror jag är en stor missräkning inte bara för mig.
kulltorp: Givetvis har Lundin i grunden ett spel som håller för SHLm däremot så sa jag redan när truppen var spikad att Nubben spelar ett vågat spel att gå in med Lundin som andrecenter. Han har kommit helt fel in i säsongen och saknar allt vad självförtroende är, likaså Lööke som har enormt svårt att förvalta alla lägen han får.
Det är Nubben som tyvvärr byggt centersidan för naivt ännu en gång i SHL.
kulltorp: Nej.. Ytterst besviken på att Lundin inte klarade av att ta steget. Så framträdande i HA, så intetsägande och ibland rent ut sagt dålig i SHL. Eller var det #54?
Greven: Visst kan man inte blunda rör att Dahlén hade betydelse för Lundins framgång, men sådant beslut som han tig helt fri framför mål idag och vänder upp med nån konstig backhand, ja det talar om att han saknar all form av självförtroende. Skjuta, ja det vet vi han kan egentligen!
Nisse1: var ju samma sak när hartmann låg under tre oskarshamnsspelare framför deras kasse. Walli och nån spelare till bara cirkulerar medan han får stryk.
Kräks på fegheten och lojheten men det är ju ett tecken på något större. Att man inte lyckats sätta en sammanhållning och lagkänsla i gruppen. Då får vi också såna här matcher när halva laget bara åker runt och väntar ut tiden istället för att jaga, när vi ligger under med ett par mål.
Pelle Hallin, Jonte Hedström, Kalle Koskinen, Pär Styf och liknande spelare med faktiska balls hade aldrig tolererat sånt här.
bar mofftak: ja jo men Näkyvä, Virtanen, Pudas, Ryan, Caito osv. spelar i princip lika mycket varje match och man ser sällan så kapitala misstag från dom? Med viss reservation för att man inte ser lika många matcher med deras lag så klart.
297: tänkte på Laleggia ... imponerad av hans prestation. Han har lyft sig mycket. Lite lättare att få rollen i första backpar än att spela i tredje backpar förra säsongen.
17500 / 0.125 140000
Eventuellt fick han böter för 2 matcher, men han lär inte tjäna 70000.