1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590692 inlägg · 6217 ämnen

Ispremiär 4:e augusti

« · 404652 · » Till forumet

Ispremiär 4:e augusti
Nu måste alle man ur huse, vi måste ju slå det lilla samhället Skellefteå publikmässigt på ispremiären imorgon. Ta med frugan/maken, sambon, ungarna, mor och far, grannen och hela släkten.

Visa att Timrå är bäst på allt!!!!!!
Kommentera

Sv: Ispremiär 4:e augusti
tezzan: 3500 på en ispemiär är en fin siffra. Frölunda hade 50-100 pers :) Men lagen verkar inte satsa på det. Tycker gott dom kan lägga det kvällstid och annonsera om det och presentera spelarna så skulle det bli lite jippo av det.
Kommentera

MoK:

Ja, det är lite knepigt att inte fler lag gör så, faktiskt. Spelarpresentation är en bättre idé än den jag hörde i Kempis igår som gick ut på att puckförande spelare skulle ha en ring runt sig med namnet på spelaren bredvid (eller hur det nu var)...
Kommentera

knaskamilla: Låter knepigt ja :) Men vi har längre fram en Kick Off på ett ställe i GBG dit alla medlemmar i Frölunda bjuds in där dom presenterar spelarna o lite sådant. Där brukar det vara en hel del folk o trevligheter. HAr ni något sådant?
Kommentera

knaskamilla:

Du vet ju inte vad du pratar om. Vi ville implementera den teknik som finns i NHL-spelen från EA Sports. Spelaren med pucken skall ha en liten färgad stjärna under sig på isen och så skall det stå namn och nummer så man vet vilken spelaren är.

Det vore något att skryta om det.
Kommentera

knaskamilla: Det var nog som så att jag kom på den briljanta idén att man borde överföra systemet med spelarpresentation på isen på det sätt som det görs i EA:s NHL-spel, så att man slipper famla i blindo för att försöka ta reda på vem som är vem.
Kommentera

Poffa: HAhah implementera teknik frånm ett TV spel... ja det var något nytt... och rätt töntigt med tanke på vart det kommer ifrån isåfall :)
Kommentera

MoK:

Nej, något sådant har vi inte. Däremot hade MoDo en träff för medlemmar i Sthlm i våras, och de säger att de ska bli bättre på att erbjuda sådana saker för medlemmarna. Återstår väl att se vad det blir av de planerna...
Kommentera

knaskamilla: Tycker allmänt klubbarna borde göra lite mer saker för sina medlemmar. Men det är väl ont om tid för sådant. Vet när vi var uppe i Gävle och kollade match och gled med Brynäs supportrarna till en pub och festade. Dit dök några spelare upp och tjötatde o skrev autografer. SÅdant e trevligt.,
Kommentera

MoK:

Töntigt? Nä, stenkallt. Det skulle slå världen med häpnad. Dessutom skulle jag vilja se den där shoot-o-meter:n som också finns med. Så man ser hur hårt spelaren kommer skjuta.

Coolt!
Kommentera

Poffa: Ideen tycker jag e rätt cool eftersom det e rätt svårt i början att finna nya spelar4e, det töntiga var att man kopierar det från ett TV spel.

Det där med att se hur hårt spelarna skjuter hade däremot vart rätt coolt. Tänk att se pucken gå i mål från blålinjen via ett slagskott o på jumbotronen se hastigheten :)
Kommentera

MoK: Jaså minsann, nu blir jag kallad töntig också. Det var då det värsta...eller förresten, det stämmer nog ganska bra ändå...
Kommentera

Paddan: Haha se tidigare inlägg så ser du vad jag tyckte var töntigt och inte.
Kommentera

MoK: Hehehe, nog förstod jag det. Ville bara ta chansen när den nu var så uppenbar.
Kommentera

Paddan: Jo man får passa på, ytters sällan man får sådanna klockrena lägen :)
Kommentera

Paddan:

Att erkänna att du är en tönt? Hmm... Ja, alla är vi ju olika. ;P
Kommentera

knaskamilla: Jepp, någon gång måste man ju göra det också. Lika bra att klara av det innan säsongen börjat så jag får ha Wildetröjan ifred ;)
Kommentera

För att nu, efter lite tillfälliga störningar ;) återgå till ämnet ispremiärer så lyckades man tydligen skrämma ihop ett ansenligt antal åskådare på LHCs första isträning.

Verkar som att det snart kommer att bli unikt ifall man INTE ställer till med ett spektakel kring första isträningen.
Kommentera

tezzan: Skulle tippa på att det kommer vara runt 1000 personer där imorrn.

Man kan ju undra vad de gör i Skellefteå då de har mer folk på en isträning än vad de brukar snitta i Grundserien. Eller äör det bara brist på nöjeskonkurrens kanske?
Kommentera

JimmyH: Skam vore det ju annars!! Detta är ju vad man lever för och pratar om hela sommaren.
Kommentera

tezzan: Menar du att de enda du lever för och pratar om på sommaren är första isträningen? Isf är du tom mer fanatisk än jag själv. Jag anser den vara överskattad men man går ju såklart dit ändå. Alltid kul att se de nya i Timråställ och höra intervjuer. Jag är mer för att gå på icke-jippo träningarna då de kör lite hårdkörning istället.

Däremot så längtar jag starkt efter att få se någon träningsmatch, tråkigt att de aldrig kan ha någon på hemmaplan nuförtiden bara. SCA-Cupen missar jag och mina kompisar pga att vi är på Finland - Sverige i World Cup den helgen. Funderar på någon i Sandviken, Skellefteå eller Västerås men det är ju en bit att sätta sig och åka själv för en träningsmatch. Skulle helt enkelt kännas fel att inte ha sett laget i en enda match innan Luleåresan.
Kommentera

JimmyH:

De spelar väl i Kempis också?
Kommentera

knaskamilla: Jo men de är väl senare? Efter World Cup är avslutat alltså. De spelar i Lugano också hehe.

Kempis är jag nog inte så sugen på. Där är m,an inte mer än nödvändigt. ;) Blir väl minst 3 matcher då. Ska vara om Foppa och alla hans NHL-kamrater som Aftonbladet lovat är med då den träningsmatchen.
Kommentera

JimmyH: Nej, jag menar att man bara går och väntar på att allt ska sätta igång igen. Isträningen är väl ett roligt jippo som ger en försmak på vad som komma skall. Allra helst kan det ha betydelse för de som kanske aldrig har en chans att få komma nära och se eller träffa spelarna på nära håll. Du ochh jag som är djupare engagerad ser ju saker och ting på annat sätt kanske. Vi uppskattar nog en match mer än puckskjutning och autografskrivning..
Kommentera

JimmyH:

30 augusti. Dagen före WC börjar, om jag inte har helt fel.
Kommentera

knaskamilla: Nej du har rätt. Jag som har solsting. Man kanske tar sig en tripp till Domsjö då.
Kommentera

JimmyH:

Åk till Hörnett i stället, tycker jag.
Kommentera

Det ser ut att gå tungt för Sundsvall Hockey.

"Isproblem i Gärde

SUNDSVALL 2004-08-04 [13:30]
Onsdagens ispremiär för Sundsvall Hockey blir inte av.
I ett mail meddelar klubben att ispremiären i Gärdehov är inställd, på grund av problem med isen."

(Saxat från st.nu)
Kommentera

Hemkommen från premiären. 2162 åskådare var på plats och det får väl anses som en bra siffra.

Det såg väl ut som det brukar på en premiär, dåliga mottagningar och många felpass. Kapanen höll nollan i matchen.

Svårt att hålla reda på vem som var vem av utespelarna.
Kommentera

Hälge: 2162 åskådare på träningen?
Inte en chans!
Omkring 1 500 enligt de funktionärer som höll räkningen.
Kommentera

Moverare:
Så du var där :)))) hmmmmm

Kom ut ur garderoben och erkänn din kärlek till TImrå IK.
Kommentera

Per HApps: Ingen kärlek, försökte få Erik och Johan att inse att de passar bättre i blått.
Kommentera

Moverare: Ok, då ljög väl speakern, dårå.
Kommentera

Hälge: Alla Timråbor överdriver, det är det som kännetecknar en Timråbul.
Kommentera

Kom till SA vid 18,30 tiden så med tanke på hur många bilar det fanns så kunde man tro att det var match. Det måste varit drygt 2000 pers.
Kommentera

pasi: Omkring 1 100 hade tydligen passerat vändkorsen vid stora entrén och ytterligare 300 möjligen 400 hade gått in från baksidan. Allt enligt de funktionärer jag pratade med.
Kommentera

Moverare: Själv var jag inte där men ändå. Mitt hjärta sitter dock för alltid fastnaglad på sodapannans topp. Du själv finner ingen ro i hockeylivet, men ro utav bara faen så ska du se att du också hittar hem tillslut...

Amen och nu ska jag ut och spöa bollar IGEN...!
Kommentera

Bert Callaway: Jäkla sadist, förstår du inte att bollarna också har känslor...
Kommentera

Oavsett hur många som har klivit in så hade ni mer än oss! ;-)

Det är vad som händer i den sista slutspelsmatchen som räknas!

Välkommen till mig på SCA cupen så skall vi spela "Svälta Räv"
Kommentera

Paddan: Jag spöar hellre en boll än en Sundsballare...
Kommentera

Moverare: Speakern sa "kvällens publiksiffra, 2162 personer!"

En nästan full långsida och en hel del folk även på kortsidorna så det kanske kan stämma.
Kommentera

Röda Tallen: 2162 var lågt räknat av speakern i båset. Tänk dig alla som "plankade" in. Det var säkert uppemot 3500-4000 som hade hjärtat där...
Kommentera

Bert Callaway:
Hörde av puckkallarna att det var 8004 på plats..
och då var inte de som "plankade" in inräknade...
Kommentera

Nu blir det TIK på MittNytt.
Kommentera

Eller var det nån där överhuvudtaget.. Existerade verkligen träningen?! Mystiskt.
Kommentera

gud: Och inte att förglömma alla vilsna hockeysjälar som glider omkring uppe i taket a´la Ghostbusters... 12 104 plus ett kattkräk vid namn vi alla känner till...

Mjau påre...!
Kommentera

Hälge:

Oj. I mitt MittNytt var det bara Foppa och co i hockeyväg. Tror jag.
Kommentera

Röda Tallen: Kanske, men i såna fall är publikkapaciteten i proppskåpet omkring 12 000 personer.

B
Kommentera

knaskamilla: Byt teve eller kanal...
Kommentera

Moverare: Byt hockeylag eller kommun...
Kommentera

« · 404652 · »