Ohre river av sin andra nolla på rad idag borta mot MIF (vinst 4-0). Ska man våga hoppas på att vi äntligen ser ut att ha ruskat fram en framtida förstekeeper från våra egna led?
När hände det senast? Peter Toresson?
Knylan (eller vem som känner sig manad): om TIK skulle hamna i att släppa ett antal spelare innan 31/1, finns det då några hyfsade juniorer att fylla på med? Tabellplaceringen ser ju bra ut...
Vad i helvete håller J20 på med egentligen? De hade stort häng på top 10, låg på femteplats för bara några matcher sedan. Nu har man tagit en poäng på fem matcher och har 9-25 i målskillnad under samma period.
I helgen ett dubbelmöte mot VIK borta, 6-3 i fredags och 4-1 igår. Idag Brynäs borta och man skämmer ut sig med 8-2 i arslet. Något verkar vara konstigt.
Tror vi behöver steppa upp intresset kring J20 en aning. Ikväll slog man Skellefteå på hemmais med 4-1, riktigt jävla starkt. Jonathan Dahlén har snittat en pinne per match sedan han kom in i laget och kommer garanterat runda av säsongen med riktigt fina siffror, ikväll 1+1.
Det finns spännande spelare på gång. Det är nästan så att jag inte skulle protestera om man testade att ställa Ohre någon match, från start. TIK har t.o.m något på gång på målvaktssidan.
Ny hemmamatch imorgon 15.00 mot Luleå (bedrövlig matchstartstid med tanke på att A-laget spelar 16.00 och matchen visas på TV).
Såg precis Jimmie Jansson sätta en klasstraff i straffläggningen HV J20:s åttondelsfinal mot VIK.
Han ser lite ut som Mikko Luoma i kroppen på något sätt, dock mer offensiv då. Kommer bli mycket intressant att se honom i TIK-skjortan.
Skön skräll att Örebro, som slutade femma i fortsättningsserien, går och slår ut vinnaren av top 10 serien Frölunda med 2-1 i matcher. Man torskar alltså första matchen hemma, sedan vinner man båda i Göteborg. Lag 15 i Sverige mot lag 1.
hubbenorlen:Nu tänker du galet alldeles oerhört..
Är du över 40 år kommer varken du eller jag vara vid liv nästa gång...det har du mitt ord på,därav vill jag ha elitserien att gå på nu medans jag lever !
nectis: Tiden innan Allvenskan var det ännu värre att följa bortamatcherna. Hade man tur läste Radiosporten upp ställningen i div 1-matcherna under periodpauserna i Elitserien, men oftast bara i slutet av sändningen. Ibland inte ens då.
Det hände att man fick vänta tills dagen efter och morgontidningen.
När jag bodde i London på 90-talet var det helt omöjligt. Jag fick gå till Picadilly Circus där det fanns ett tidningsstånd som sålde två dagar gamla Dagens Nyheter.
Och det var inte alltid de hade med resultat från div 1 heller.
Då blev det till att stoppa i ett pund i telefonautomaten och ringa en kompis.
På typ 10 sekunder skulle man hinna ställa frågan hur det gick för Timrå och få svar.
Då fanns det ingen tid för artighetsfraser.
Knylan: Jag brydde mig minst 100 procent mer om Timrå innan vi gick upp i Elitserien igen. När målet var uppnått så var det liksom över på ett sätt.
Kan förvisso ha med åldern att göra, men jag bryr mig inte på samma passionerade sätt längre.
Men jag tror att passionen, åtminstone delvis, skulle komma tillbaka om vi åkte ur.
Att gå upp i Elitserien är större än att vinna SM i mn bok.
Dream Team: Jag kommer ibland på mig själv med att drömma om en riktig ökenvandring igen. Åka ur ES och sedan bara rasa genom systemet. Till slut så är vi inte ens topp fem i distriktet. Har en känsla av att det skulle bygga min karaktär då jag inte var med på Lejonströmtiden. Inte för att det är speciellt kul att följa Timrå IK nuförtiden heller, men självspäkaren i mig vill plågas något alldeles oerhört.
Nälden borta. A-laget får åka kollektivt till matchen. Bussbyte i Ånge.
1 | Sollefteå HK | 12 | 0 | 6 | 89 | 93 | -4 | 25 |
2 | IF Sundsvall Hockey | 12 | 0 | 6 | 93 | 52 | +41 | 25 |
3 | Timrå IK | 11 | 1 | 6 | 90 | 67 | +23 | 24 |
4 | Piteå HC | 10 | 1 | 7 | 82 | 67 | +15 | 21 |
5 | Kiruna HC | 9 | 1 | 8 | 63 | 56 | +7 | 19 |
6 | Bodens IK | 9 | 1 | 8 | 80 | 81 | -1 | 19 |
7 | Kiruna AIF | 8 | 0 | 10 | 71 | 74 | -3 | 16 |
8 | CRIF | 8 | 0 | 10 | 63 | 72 | -9 | 16 |
9 | Bergnäsets IF | 5 | 1 | 12 | 66 | 100 | -34 | 11 |
10 | Tegs SK | 3 | 0 | 15 | 63 | 98 | -35 | 6 |
7:11 | 1-0 (SH1) | TIK | 41. Nilsson, Ludvig 9. Strömberg, Didrik | Pos. Part.: 1 , 6 , 9 , 23 , 41 Neg. Part.: 7 , 20 , 25 , 41 , 42 , 50 |
15:10 | 2-0 (PP1) | TIK | 41. Nilsson, Ludvig 45. Pettersson, Emil 29. Öhrn, Daniel | Pos. Part.: 1 , 24 , 29 , 34 , 41 , 45 Neg. Part.: 6 , 9 , 15 , 21 , 25 |
4:58 | 3-2 (EQ) | TIK | 41. Nilsson, Ludvig 45. Pettersson, Emil 58. Lander, Filip | Pos. Part.: 1 , 18 , 24 , 41 , 45 , 58 Neg. Part.: 3 , 17 , 25 , 39 , 41 , 50 |
49:54 | 4-2 (PP1) | TIK | 41. Nilsson, Ludvig 45. Pettersson, Emil | Pos. Part.: 7 , 29 , 34 , 35 , 41 , 45 Neg. Part.: 6 , 9 , 15 , 25 , 40 |
söder över: eller nä det blev det inte... det är visst slut!
hehe
3 pinnar till j-20! bra jobbat!
j-20 står upp! f,ö gillar jag deras backars rörlighet på offensiva blå under pp...
den hada men görna sett i a-laget med!
söder över: det osar nu...
biffarna har plockat målisen och får tryck...
och
utv tik...
nu blir det nerv!
söder över: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!1!1!
2-3! MURLEY SKOTT FRÅN BLÅÅ! såg inte om någon var på den framförkassen!
så såg jag just en j-20 killa gröta in en kvittering framför brynäs kasse i BP!
WIN WIN WIN!!!
Jag var aldrig orolig.
Starkt jobbat av J20! Kul med spel i Top 10 efter jul. Mer utvecklande.
Idag håller vi på Västerås mot Djurgården. Hur osannolikt det än är att VIK som bara vunnit fyra matcher (däribland mot oss...) ska lugga DIF.
I början av november slogs vi om serieledning. Nu är det mikromarginaler som håller oss på slutspelsplats. Junisarna har fortfarande en hygglig chans för jag tycker att avslutningen ser lite enklare ut än för AIK. Men det bygger ju på att laget ändå vinner. Har inte varit så mycket sånt på slutet.