Per HApps: Mäkiaho är väl den som har satt in dom hårdaste tacklingarna än så länge... Och han stod även upp för backlund när han blev påkörd mot Rögle med en stenhård tackling.
Alltså herregud, hur han folk säga att Jonte ska försvinna? Att han inte har presterat? Har sett folk som skriver att han inte presterat på 2½år, de har han! Kolla bara första året han kom tillbaka från NHL, han vinner interna poängligan!!! Är inte de att prestera? och trots de ( vad jag antar ) så lär han nog inte ha varit helt återställd från sviterna han ådrog sig i NHL som gjorde att han flyttade hem igen. Och sen året efter så blandade han och gav (vilken spelare spelar bra ALLA omg?) för att sedan få den där tacklingen som förstör hela året. Han börja precis hitta sin rätta innan. Sen hur folk kan klaga på han iår fattar jag inte alls, Då han fått spela på en position han aldrig spelat på förr (utom typ 2 matcher eller nåt då han varit ytter) Vafan hur lätt är de för honom!? Tänk er själva att få byta roll i erat arbete ni som har ngt. Att få byta ett år från att vara Svenskalärare till att bli mattelärare, att få jobba med att laga brödrostar ist för datorer, att få mura skorstenar istället för att snickra ihop träkojor.
Han hör inte hemma som center och om inte Charles förstår de så kommer han aldrig att bli samma spelare igen om han får fortsätta harva runt som center, nä få ihop han med en spelskicklig center ungefär som hahl så kan Jonte få komma till sin rätta och jobba fram lägen åt den och samtidigt få några smörpass av den.
Visst, i dag vände opinionen i och med ett inlägg från "pratarn". Det blev helt plötsligt synd om "375 000 i månaden-Jonte". Vi borde inte ställa så stora krav på denne överbetalde stackare som ådrog sig svåra sviter efter alltför mycket sushi-ätande i soliga Kalifornien. Herregud, jag fick fan i mig nästan tårar i ögonen... Det är väl för fan Timrå IK det handlar om! Föreningen är i behov av pengar och då har vi inte råd att avlöna en idiot som kostar TIK mer än någonsin. När han äntligen fick chansen i en comeback (mot HV71), så svarar han för en av de mest puckade tacklingar man skådat och blir avstängd i tre matcher. Tack, precis vad vi behövde... Jag har också mått dåligt och inte kunnat prestera på 100% av min förmåga på min arbetsplats. Men jag gjorde i alla fall mitt bästa. Tjänade vid tillfället 21 000 i månaden och fick gå direkt. Ingen i ledningen brydde sig. Jag tog dock beskedet som en man och skrev ett vacket avskedsbrev. Det är lite grann i det perspektivet jag betraktar "Jonte", hans prestationer och hans lön. Så fick jag "gråta ut" en smula också. Pengarna uteblev dock...
Poffa: Ja det kostar Timrå 18milj, men Jonte "fick" 14 brutto på 4 år och som jag fattar det ska hans optionsår vara värt 325k i månaden så han bör ha kring 270 nu alltså, spelar ingen roll, mycket pengar ändå.
DJ Hemp: Du säger att det är föreningen Timrå Ik det gäller, får jag fråga vad du har för insyn i förening igentligen????...tror du att det gynnar förening att kalla spelare i förening för idioter?? tycker ditt inlägg är tusen gånger mer idiotskt och skadligt för förening än tacklingen Jonte delade ut mot hv.
Ballong försäljare som du sprider bara negativa vibbar som ingen gynnas av, och speciellt så missgynnas förening, som du så fint säger att det handlar om, människor som du skulle fan få gå med DUMSTRUT på matcherna.
FAN FATTAR INTE FOLK HÄR ATT DET FINNS GRÄNSER FÖR VAD MAN KAN KASTA UR SIG.
BLIR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD!!!
DJ Hemp Hoppas du är stolt över ditt bidrag till föreningen Timrå Ik, du ser verkligen till föreningens bästa.
Vilken soppa vi har kokat ihop intervjun i ST med Linkan som jag länkar till är det bara velande å ena sidan har vi inte råd att värva nån å andra sidan är frågan om vi inte måste värva någon det här sänder sjuka signaler till befintlig trupp.
Kanske det finns en sanning om att Timrå har bjudit ut Hedström på marknaden och om så är fallet måste väl Hedström ha varit informerad och villig att bryta kontraktet det här verkar bara konstigt för det var väl kanske dom pengar som frigörs där som är tänkt att användas till nyförvärv.
Linkan du måste vara tydlig ena dan ska du värva andra dan duger våran trupp så har det varit hela sommaren när man läst om Timrå i media. Ekonomin är viktig men ställ inte ett minusresultat mot att ev hamna i en kvalserie med många spelare med utgående kontrakt det kan bli ännu dyrare.Jag tar hellre ett minus resultat ett enstaka år än att spela Rysk roulette med med våran elitseriestatus
73Sjöbba: Vad är det som är så svårt att förstå med dom kommentarerna, det blir en hets jakt på enskilda spelare och ledare som är värdelöst för föreningen.
Timrå har ansetts vara en trevlig förening för spelare och ledare att komma till, men detta håller på att förstöras genom ett gäng bortskämda så kallade supportrar som spyr galla över enskilda spelare här på internet......det gnälls tamefan på allt, det är inte bra reklam för Timrå IK, vet att många spelare och ledare läser vad som skrivs här på GBn, gå till dig själv skulle ditt Timrå hjärta som kanske ny spelare växa om du fick läsa allt skitsnack här?
Jag kanske var orättvis när jag riktade all min kritik mot bara DJ Hemp, fler än den signaturen som har trampat över gränsen, jag är bara så less på att lyssna på allt skitsnack och spekulationer som inte leder nån vart och bara förstör för Timrå, plus att man som supporter börjar att kalla en spelare för en idiot,alkolist,mmmm då har det bara gått för långt.....det är skvaller hit och dit, rykten och hörsägnar som inte har nån botten nånstans...faktum är att många rykten som sprids kommer just från HS,Och sedan hammnar i lokal och rikspress, det tycker iallafall jag är bara åt helvete att det får ske.
Just nu så blåser det kalla vindar om Timrå IK och det vore ju fan själv om dom få procenten som supportrar betyder för föreningen och laget ska svika oxå.
Huvud uppgiften vi supportrar har är att stötta laget, men jag vetefan om vi alla kan säga att vi gör det just nu när det behövs som mest.
klimtakjaaka: Så, rent hypotetiskt, oavsett hur jävla dumt förening, spelare eller ledare beter sig så ska man stödja dem till 110% och bara hålla masken?
Poffa: Självklart ska man ha rätt att uttrycka sitt missnöje, det är väl en del av grejen med ett disskusion forum, tycker bara att man bör tänka sig för innan man slänger ur sig saker som inte är sant....och i en förlängning skadar det man bryr sig om.
The Fat Bastard: Ja, det är ju underbart att föreningen är tydlig och rak. Kan tänka mig att spelarna blir frustrerade över all denna information. Ena gången ska en spelare lämna och nästa ska en ny komma för att allt i tredje hand ska vara precis så som det har varit.
Förvirrande. Jag tror som sagt att Jonte var tungan på vågen angående nyförvärv. Om man hade lyckats sälja honom hade man fixat nått nyförvärv, men nu blev det inga nyförvärv.
Hedström är nog lika het som Mats Sundin att bli Luleås nyförvärv haha.
"Kan inte låta bli att kommentera de massiva ryktesspridningarna som just nu florerar kring Luleå Hockey. Vi börjar med Jonathan Hedström som i söndags dementerade å det kraftfullaste till kollega Appelgren.
Nästa rykte?
Per Ledin. Om vi säger så här - Per Ledin har kämpat för en chans i NHL under hela sin karriär. Han petades från Colorados trupp som en av de sista spelarna. Tror någon på fullaste allvar att han ger upp drömmen om NHL efter två månader?
Skulle inte tro det. Men jag har gärna fel. Sedan finns det andra små godbitar, Shayne Toporowski och Mats Sundin (!) för att nämna några. Japp, ni läste rätt. Sundin har ju en stuga i Kainulasjärvi..."
Snacka om att tidningarna i norr går liiiiite för långt=)
Kanske imorgon kan vi läsa "Mats Sundin klar för Luleå!!"
klimtakjaaka: Kan bara säga att jag håller med dig fullt ut vad gäller Dj Hemp. Ett utalande som han gör kan bara bevisa hur lite insikt han har i de ämmnen han tar upp. Till att börja med tycker jag det är avskyvärt hur han kan hoppa på någon ang den psykiska ohälsa Jonathan har genomlidigt. I detta fall måste vi alla suportrar tillsamans vara ett stöd för att stärka Jonte. Jag är övertygad om att med rätt stöd och delaktighet från oss samt de övriga i förenigen så kommer Jonte vara tungan på vågen i ett kommande slutspel !!! För det är vad vi siktar på antar jag ? Och Sjöbba Timrå ik är verkligen beroende av ett socialt samspel som fungerar i alla kontext!!!
pratarn: Ja, det du sklrev från början om att hur man tycker om TIK skiftar från match till match håller jag med om men, men , men..
Jag tror säkert att Jonte försökt komma tillbaks, men samtidigt har det flesta på detta forumet överskattat Jonte totalt, han är inte född til sniper/målgörare, han är en grovjobbare ungefär typen som Toni Mäkiaho och vi ser vad han visar nu. Jag hade inte blivit ledsen om Jonte gått till SAIK med en sån lön igentligen, vi hade fått tre st mika pyrölä för jontes lön och den är för stor, det går inte att komma ifrån, och sedan är jag glad över att han inte spelar och dessutom gör poäng, läste ni ABs artikel 150 000 per poäng (inte säkert att den stämmer men iallfall.) Det som också är konstigt det är att det du skrev tyckte flera av dom som varit hårdast mot Jonte var ett bra inlägg, vilket är konstigt me det kan bero att vissa blir VÄLDIGT påverkade av vad som skrivs och sägs av ANDRA.
Jag saknar den Jonte som det var tänkt att vi skulle ha för en normal lön på 150 000 kanske i månaden och en kille med Hjärta och Kämpaglöd för Timrå.. Jonte har varit min favorit spelare ända sedan han åkte till NHL FÖRSTA gången, då var han en riktig Payn in The ASS som man brukar säga.. Men vi ser ju denna trend med Per Ledin nu också, han var också en ssån här typ nu helt plötsligt har han flyt och är nu vass poänggörare men om han blir skadad vad händer då han tappar formen och han kan inte komma tillbaka till någon av han spelstilar.
Dock var det dumt av styrelsen att ge han sån här stor lön vilket orsakade att man inte hade råd att köpa en ny Center och då skolade man om Jonte till det som knappt kan teka ännu ett dumt drag som leder till att han måste byta spelstil igen..
Visst han har säkert haft det tufft med anorexia och så men man kan inte vara hur JÄVLA snäll som hellst mot en spelare som kanske tar mer plats i Omklädninsrummet än självaste tränaren, och då måste något hända. Ingen verkar våga sätta sig emot han utan det är han som bestämmer i omklädningsrummet och därav bråk med challe. En annan dum sak var ju att han får bestämma själv om han vill stanna sånt borde inte få finnas i ett kontrakt,
Jag är säker på att Jonte tyvär för min del kommer stanna i Timrå med sin enorma lön, detta rykte är bara något desperat försök av både LHFS fans och Timrås ..
Så ni har minst ett år till efter denna säsong att vara snälla och sedan hata Jonte.
mackelito har sagt sitt.....även fast alla kanske inte badar i fontänerna efter mitt tal.
Mackelito: En fråga till dig då? Är påståendet att Jonte tar mer plats en alla andra i omklädningsrummet och tilloch med mer en tränaren bara dina spekulationer ?? Utan källor kan du ju inte annat en att betraktas som ett rykte annars !
Mackelito: Kan bara inse och beklaga faktum att rykten och hörsägnar är fakta i dina ögon, snälla börja med att läsa artiklen som AB publicerade, kommentera inte Rubriken bara.
Helt otroligt hur folk kan dra slutsater och fakta från ingenting.
maskot: Jag har en källa med god insyn i klubben och dessutom trodde jag det var allmänt känt för dom flesta att Jonte vill bestämma mycket i Timrå ik och att han anser sig vara en stjärna..
pratarn: Bra skrivet inlägg. Du får med dig rätt många där.
När det gäller hockeysnack är det ett forum för supportrar och andra intresserade. Här kommer det alltid finnas rykten, spekulationer, fabulationer och starka åsikter. Så är det och det är ju det som är grejen med ett forum. Så om du är dödligt less på det så måste jag nog tyvärr för din del säga att det kommer inte bli bättre.
Intressant när du skriver att merparten av skribenterna på HS är svart/vita i sina kommentarer. Håller inte med. Vågar snarare påstå att det är du som är svart/vit i din bedömning av inläggen. En väldigt liten del av alla som skriver här har extrema åsikter vid vinst eller förlust. Alla ska avgå vid förlust samt SM-Guldet är klart vid vinst. Precis som du skrev. Men det är en liten del. Det är oftast samma personer varje gång som har de extrema åsikterna.
Stämningen påverkas alltid efter lagets resultat. Stämningen kommer alltid vara sämre efter efter en förlust jämfört med en vinst. Här gäller det att inte se inläggen svart/vit som jag tror du gör. Vad menar man egentligen när man skriver att Dennis Persson gick bort sig fullständigt vid första målet eller att Mikko Lehtonen har ett bra skott?
Då kommer vi till Hedström-debatten. Häxjakt är ett starkt ord. Jag tycker inte att det bedrivs någon häxjakt på Hedström härinne. Jag har sett några hårda ord men de är lätträknade. Jag ger dig rätt när du skriver att åsikter som säger Hedström ska bort inte stöttar honom. MEN som jag skriver längre upp så är forumet till för att framföra åsikter osv. Dom flesta här inne vill Timrå IKs bästa och man måste också få framföra saker som man tycker är dåligt.
Många däribland jag ser gärna att Timrå släpper jonte till en annan klubb för att få loss pengar. Ska vi inte få ha de åsikterna för att "vi inte stöttar jonte"? Jag har ingenting emot Hedström och vore såklart jätteglad om han äntligen skulle komma igång. Min åsikt är att jag tror inte att han kommer att göra det i Timrå. Därför vill jag att man släpper honom till en annan klubb om det finns möjlighet. Det är ingen häxjakt.
Så återigen så tror jag att det är du själv som ser allting svart på vitt.
Bergius: Ang. "Jonte". Har han inte sagt en gång för alla att han skall fullgöra sitt kontrakt med Timrå för sedan eventuellt avsluta karriären i Skellefteå? Det betyder vad jag förstår att Luleå-snacket är ankskit från början till slut. "Jonte" kommer att bli grymt viktig för laget nu i höst o vinter. Japp!
pratarn: Tror man måste skilja på häxjakt och rena personliga påhopp på Jonte, sånt är aldrig acceptabelt oavsett vilken det rör, och distanserade, genomtänkta utvärderingar av honom som spelare.
Jag vidhåller att hittills med facit i hand har inte Jonte varit enn lyckad värvning! Jag tillhör den skara som dessutom är osäker på om han någonsin kommer prestera vad som förväntades av honom, han är trots allt en av ES absolut bäst betalda spelare!
Det är en sak att vi supportrar inte skall kasta skit på honom, TIK som förening med mål att nå sportsliga framgångar har inte råd att betala de pengarna för en spelares möjlighet att "komma tillbaka" som människa. Delar av 1:a säsongen kunde jag acceptera, t.o.m hela 1:a kanske. Men nu är tålamodet slut.
mikenomad: Jag delar nog dina tankar kring ämnet. Det är ju faktiskt ingen lekstuga det här där spelare kan komma hit och inte göra.....någonting! Att vara en av de bäst betalda spelaren i hela elitserien gör ju att supportrar går i taket om den spelaren inte presterar eller framförallt inte visar upp ett hjärta, ett hjärta som i det här fallet är för Timrå IK. Det är klart det uppstår diskussioner, jag menar, Jonte har väl inte visat särskilt mycket för denna klubb sedan lockouten både på plan och utanför? Alldeles för lite i min smak i alla fall. Det går att utveckla ganska enkelt, men det gör jag inte.
Jonte ska inte få många chanser till men han behöver inte packa väskan redan. Nu får han börja visa varför han från allra första början blev rödvit! In i skiten och kör och lägg ner centersnacket!
Vi har all rätt att kräva resultat nu, inte minst när vi faktiskt saknar en riktig förstecenter och har gjort det hela säsongen dessutom. Det är också upp till klubben att visa vad man egentligen ville med denna säsong, inklusive centeruppsättningen. Blir det final?
Skarin: Väldigt trist att jonte aldrig blev timrås svar på Andersson i FHC, Bremberg i DIF eller Davidsson i HV. Väldigt trist att optionsåret är jontes val, annars hade jag gott kunnat se att man lät honom gå ner i lön för en säsong till. Det kan inte vara kul för jonte att veta om att han är kraftigt överbetald heller (ur en sportslig synvinkel). Om jag vore han skulle jag iaf bli påminnd om det varje gång en sån som bagarn täcker skott med ansiktet.
1-4 blir det ikväll, no doubt in my mind. Kan man slå Skellefteå på bortaplan med övertygande siffror då är vändningen ett faktum, dyngpisk ikväll och status återgår till "balle" igen.
mikenomad: Jonte har kommit tillbaka från en skada som faktiskt avslutat många karriärer och han har dessutom blivit placerad i en position som han aldrig(?) lirat i. Med detta som bakgrund tycker jag att man bör ge han mer än de 8 matcher han lirat i år före man dömmer ut honom fullständigt.
FM: Återigen; det handlar inte om att döma ut ngn fullständigt eller att t.o.m ägna sig åt smutskastning av Jonte som person. Allt sånt är förkastligt och den ryktesspridning som varit kring hans person är mkt olycklig. Det jag däremot anser är att han inte på långa vägar infriat de förväntningar åtminstone jag hade på honom, förväntningar som jag till skillnad från vissa andra tycker man visst kan koppla till den mängd pengar TIK betalar honom.
Inte heller under de perioder han faktiskt varit skadefri har han presterat tillfredsställande. Fakta är att han nu är inne på 3:e säsongen av kontraktet och vi väntar fortfarande....Jag tar mig friheten att ifrågasätta om han någonsin kommer tillbaka. Blir han kvar tänker jag inte ägna mig åt skitprat utan naturligtvis stötta honom och ingen blir gladare än jag om han "hittar tillbaka"! Tror dock att den bästa lösningen för alla parter vore en nystart i en annan klubb samtidigt som TIK frigjorde pengar till en annan spelare.
mikenomad: Ett litet påpekande i debatten som stör mig:
Den första säsongen på det nu gällande kontraktet, 06/07. Var hans insats där verkligen inte tillräckligt tillfredsställande enligt dig och flera andra?
Han vann nämligen den interna poängligan i både grundserie och slutspel.
Detta trots att han hade tappat flera kilo i muskler på grund av ätstörningar och att hans kedjekamrater gick skadade i typ hälften av matcherna.
JimmyH: Ja vilken start det blev på den säsongen. Och vilken kedja det var, den med Pärssinen, Hahl och just det Jonte. Sedan gick ju för ovanlighetens skull finnarna sönder, då blev det ju mer som det blev kanske. Men det var en kul tid, tills alla skador dök upp en efter en. Och hade Hahl kommit tillbaka tidigare och spelat hela kvartsfinalserien mot Modo så hade vi vunnit där. Bara en sådan sak.
Skarin: Det där är inte klarspråk mot de frågor jag ställde. Vi bedriver heller ingen tvåpatrskommunikation här utan det här är till för att alla ska läsa.
Skarin: Okej, då gör jag bedömningen att du helt saknar förmågan att svara på en fråga i klarspråk. Det behöver kanske inte vara negativt för dig alla gånger. Men från och med nu så ska jag anpassa mig till din nivå lite mer.
Du får här lite stöd:
Du skrev: "grym i början."
Vad jag då vill veta mot frågan om du verkligen inte tycker att hans insats 06/07 var tillräckligt tillfredställande för dig är:
Sen då? Och på detta en slutlig bedömning hans säsong 06/07 från din sida. Gärna med argument.
JimmyH: Jo Jonte var bra. Framförallt i början precis som alla andra. Han ingick i en skön leadingline och var väl, typ, bäst. I takt med alla skador blev allt sämre, för alla. Typ. Inget konstigt i det egentligen. I kvarten mot Modo var väl alla bra, förutom Warg för att överdriva ett par smulor. Typ.
"Jonte har väl inte visat särskilt mycket för denna klubb sedan lockouten både på plan och utanför? Alldeles för lite i min smak i alla fall."
Och retuschera det till:
"Jonte har väl inte visat särskilt mycket för denna klubb förra säsongen och den här både på plan och utanför? Alldeles för lite i min smak i alla fall."
FM: För de som främst ser till hans prestationer denna säsong så bör ju positionsbytet till center hamna på hans "pluskonto". Det är ganska mycket begärt av honom att han helt plötsligt ska producera som center, vinna tekningar och samtidigt ta större ansvar i det defensiva arbetet. Detta är ju inte på något sätt jontes fel, ledningen får ta på sig blundern att man inte hittat en rutinerad center på den platsen.
Fantastiskt roligt iallafall att vi har en RIKTIG TIMRÅKILLE i toppen på SHL målligan framför alla coola kanadicker och finnar. Stort Grattis Filip ♥️♥️♥️