"Den första säsongen på det nu gällande kontraktet, 06/07. Var hans insats där verkligen inte tillräckligt tillfredsställande enligt dig och flera andra?"
KniveN: Hela Jonte diskussionen är väl vad han har presterat i Timrå med sitt nuvarande kontrakt och framför allt på senare tid. Då känns det som att gamla meriter är ointressant.
Även om det var en rättvis seger till slut så var SAIK mycket, mycket nära att trycka dit fyran. Då hade det varit kört så klart. Det var sisådär bakåt.
73Sjöbba: mikenomad: "Inte heller under de perioder han faktiskt varit skadefri har han presterat tillfredsställande. Fakta är att han nu är inne på 3:e säsongen av kontraktet och vi väntar fortfarande...."
JimmyH: "mikenomad: Ett litet påpekande i debatten som stör mig:
Den första säsongen på det nu gällande kontraktet, 06/07. Var hans insats där verkligen inte tillräckligt tillfredsställande enligt dig och flera andra?
Han vann nämligen den interna poängligan i både grundserie och slutspel.
Detta trots att han hade tappat flera kilo i muskler på grund av ätstörningar och att hans kedjekamrater gick skadade i typ hälften av matcherna."
73Sjöbba Vad har det där med gamla meriter att göra? JimmyH ville bara påpeka att han inte bara hade varit dålig under dom 3 åren. Inte direkt så att Jimmy hävdar att han är bra nu BARA för att han har varit bra, vilket ditt uttalande antyder.
Hälge: Spelar ingen roll om han så spytt galla över Timrå men nu gör han inte det, tvärtom. Jag kommer alltid att gilla honom. Tråkigt att det blev som det blev. Han kommer nog aldrig att säga nåt ont om Timrå, däremot kanske om Challe nån gång. :) Men det känns inte så.
Hahl Bundy och Hälge: Personligen hyser jag inte längre några speciella känslor mot Hedström. Dock kan jag tycka att han uttalar sig klumpigt och icke-genomtänkt ibland - som mot Skellefteå. Nej, jag kan inte säga varken att jag gillar eller ogillar honom.
Hoppas dock han misslyckas i alla matcher mot Timrå, klubben i mitt hjärta!
Laken: Jag tycker att det är en kul typ som behövs med sina "klumpiga" uttalanden, men givetvis hoppas jag att han inte har sina bästa dagar då de spelar mot Timrå.
Laken:Jag undrar hur gammal Jonte ÄR, han ser nog sig själv som en 10årig liten vilse pojke i den stora grymma världen,som man säger :klipp dig och skaffa ett jobb, att tycka synd om sig själv... som han gör, är bara ett sätt att man skall ha översende med hans misstag. Det är synd on Jonte.........han är en patetisk figur
Fantastiskt roligt iallafall att vi har en RIKTIG TIMRÅKILLE i toppen på SHL målligan framför alla coola kanadicker och finnar. Stort Grattis Filip ♥️♥️♥️