Bragd-Birger: Läge att damma av Challe lagom till Kvalserien?
Då har han ju fått belastat MoDolidernas budget optimalt och han kan vifta med sin stora röda finne i omklädningrummet osv.
Sannerligen en nygammal röst och Jonte och Challe kan få ge varandra syndernas förlåtelse. Kalla in en katolsk prälle från Gotland (Mitt happyplace) som idrottspsykolog.
Nog med förslag?
Redigerad kommentar
Olle: Jag tänker så här. Om 5 månader kan Timrå vara ett allsvenskt lag eller ett elitserielag. Kan jag göra någonting för att påverka det?
Förmodligen inte. En konkret möjlighet finns dock: att hysta in en slant.
Huruvida det hjälper eller inte vet jag inte. Men jag trivs inte riktigt med tanken på att stå där i mars och känna att, fan...inte ens det gjorde jag för att försöka bidra.
Bragd-Birger: Hur många har försvunnit från läktarna vid tidpunkten för perras avresa? Har man råd att vara avhängd så här tidigt? Vem fan vill se skiten?! Jag är avundsjuk på dig för att du fortfarande orkar sitta och söka lösningar i formationerna. Själv ligger jag bara i ett hörn och dricker ur en fickplunta...möjligtvis att jag kan väsa ur mig ett "avgå alla" i mellanåt.
erathoo: Om han inte har fått sparken efter att ha satt rekord i sämsta PP i modern tid, kört ett lag i botten två år i rad och inte lyckas flippa en jävla seger mot ett specifikt lag på 8 raka matcher...då tror jag nog inte att lite cash kommer att motivera ledningen till att sparka honom heller.
Men som sagt, jag dömer ingen för att dom tror på det här.
Andersson: Även om det blir kvalserien så måste vi väl ändå ställa upp för att hjälpa föreningen att klara oss kvar i eliten,kom igen alla pessemister skänk en slant till det sjunkna skeppet så vi kan värva flera spelare eller ledare ??
Kattgubben: Alla skall naturligtvis skapa sig en egen uppfattning, det är alltid det bästa. Min är att pengarna som skänks inte kommer att placeras på ett område jag finner önskvärt. Faktum är att jag tycker att alla värvningar med perra kvar vid rodret egentligen är pengar rakt i sjön.
Om en ny tränare får chansen att sätta sin prägel på laget så kommer jag att omvärdera mitt ställningstagande omgående. Då har ledningen visat att man vill göra ett seriöst försök. Om andra tror att snabba värvningar för en billig penning är lösningen på den här krisen så tänker jag inte hålla det emot dessa personer.
Olle:Absolut. Fast jag tänker som så att det är inte nuvarande ledning jag skänker pengar till, utan det är den för tillfället grovt misskötta klubben som jag önskar ska uppstå ur askan när den här mardrömmen är över, och att försöka rädda det som nu räddas kan... när krutröken skingras finns själva essensen av Timrå kvar ändå, och nog vill man väl på nåt sätt att detta Timrå ska komma så lindrigt undan som möjligt.
Eftervärldens dom på ledningen inkompetens skall dock, med rätta, vara hård.
Kattgubben: Jag dömer inte de fans som ovillkorligt skänker pengar till det här sjunkande skeppet, däremot hyser jag en viss respekt för dem som ställer motkrav innan dom öppnar plånboken.
Jag menade inget personligt mot superfalle, allt jag säger är att det inte bara går att kräva extra pengar från de som redan föder föreningen och samtidigt ignorera dessa personers högsta önskan. Sparka perra.
superfalle: Är du en sån där som skänker pengar åt någon som knackar på, visar en bild på en golden retreiver och vill ha pengar för sina astmasjuka barn?
Alla skriker efter perras avgång och föreningen vill ha pengar från fansen för att köpa nya backar...konstigt att folk är ovilliga att investera i det här...
Per HApps:
Nja nu tar du i ....
Förra gången de blev kvalserie tog väl Timrå ca 45-50 poäng i grundserien.
Kommer ihåg att de gjordes 99 mål framåt , på 50 matcher
fast å andra sidan ... hur många poäng har vi nu ?
Andersson:
Jo, men om vi ska vara lite realistiska. Ekonomin är inte direkt den bästa. Även om ni skulle värva flera spelare, är det ganska troligt att ni hamnar i Kvalserien. Är det inte då bättre att kunna ta in några riktiga stjärnor på korttidskontrakt i januari istället?
Hasek är väl klubblös? Det vore lite coolt.
Bad_Brett:
Tycker att jag har hört de där med att avvakta förut , i något sammanhang , i den här klubben
Andersson:
Frågan är om det inte är bättre att avvakta tills någon riktigt bra målvakt och center dyker upp, en att panikvärva redan nu.
Modano:
Brukar han sätta betyg på perra ?
Icetea: Man kan inte värdera upphämtningen. Vad skiljer den mot den "ärofulla" torsken mot SAIK på hemmaplan senast eller strafftorsken mot Luleå? Vi är långt förbi det här med "goda intentioner". Det får se ut precis hur som helst så länge poängen trillar in.
Fast fuck it. Inte ens det spelar roll längre, vi är så avsågade att det är pinsamt.
Lakens åtgärdslista:
* Bort med Perra och Clabbe
* Värva en ny förstemålvakt
Slut.
Redigerad kommentar
Olle: TRÄNARBYTE då hakar jag på annars får det vara...
Jag vet inte vad som är fel men när laget presterar på det här viset i det läget som laget befinner sig i tabellen då måste nåt vara fel... frågan är vad det finns för alternativ på tränarposten förutom Ante K.
Visst nära en upphämtning men det räcker liksom inte att ge bort matchen i de två första perioderna
Skandalöst svagt minst sagt
Ny tränare, Ny målvakt, en sniper och en bra back så kanske vi klarar KS.
Mackelito: Jag ger en slät tusenlapp till värvarpotten den dagen perra får sparken. Inte en krona innan dess.
Kattgubben: Vi kan ha en stubin som brinner när pengar sätts in och vid tillräkligt mycket pengar så sprängs Kolan eller någon annan rolig man vill spränga.
Eller en Kolan som äter chips och Burgare vid varje 500 tillsluts så sprängs han av fetma,
För att förtydliga så att ingen skickar pengar till fel postgironummer så är det rätta 4145830-8 och inget annat. Det tidigare numret var felaktigt.
Ber om ursäkt för detta
/Jocke Sandström, Timrå IK
Hej.
När du ordnat så att det har varit högläsning av Jimmy Hamrins senaste blogginlägg i st som han kallar ett brev till laget skall jag sätta in 500 kr på ert konto.
Är mina skattade pengar värda något för er så utgår jag från att detta arrangeras.
Bildbevis eller ett officiellt brev från lagets kapten är ert kvitto på insättningen.
Tack för ordet