1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591431 inlägg · 6216 ämnen

Krisen

« · 1303669 · » Till forumet

Sv: Krisen
Nybbe:
Överdriv inte. Bra är det ju absolut inte, men så länge inget värre har gjorts så. Jag blev också för full när jag "depp-söp" i lördags. Räddades av att jag satt hemma och krökade, annars så...
Kommentera

Nybbe: Men sluta nu....
Kommentera

pefr: Den personen som har gjort detta har inget i Timrå ik att göra !!
Han är Timrås ik ansikte utåt...!!
Timrå ik behöver inte förknippas med sådant !!
Kommentera

Smokey: Dom får träna på det den här veckan:)
Kommentera

Smokey: Han har liknande drag iallafall.
Dagens look-a-like.
Kommentera

The great one: Skulle nog tro det..
Kommentera

Hahl Bundy: TJ i slängkappa?
Kommentera

Smokey: På pruten finsk-svenska tå.

Redigerad kommentar

Kommentera

zita:

Det var tur det var Pärssinen, hade det varit Hynning hade tjära och fjädrar varit nära till hands...
Kommentera

Ambroo:
Bulls eye !
Kommentera

Ambroo: Och Linkan skulle nog komma undan med en bra advokat;)
Kommentera

Herregud dom hade lagfest med maskerad efter matchen och en var så besviken efter förlusten så det gick lite överstyr...sånt som händer.
Kommentera

RTS: Precis.

Det känns i det här läget som om att TJ och Linkan är grövre "brottslingar".
Kommentera

Smokey: Du är så sansad och nyanserad. Jag håller med dig i dina funderingar till 100%.
Kommentera

omdömeslöst och oansvarigt.
MEN herregud, de har inte (grupp)våldtagit någon, misshandlat någon, hotat tjänstemän, eller slagits med motståndarlagets lagledning, de har inte ens åkt fast för att ha pissat på en vägg.
Alla har vi väl varit på personalfest där någon/några blir för fulla?
Man får gärna reagera och tycka till, men håll proportionerna i schack. Vuxna män som blivit för fulla på personalfest. Varken mer eller mindre.
Kommentera

ersson:  Visst är det jättetråkigt,, men dom har väl inte gjort något brottsligt?, för utom för hög promillehalt.

Nu släpper vi detta,,  Timrå har större problem än en full spelare 10 dagar innan nästa match.

Redigerad kommentar

Kommentera

Raggaren Putte: Gjort och gjort. Han var för full helt enkelt. Hyfsat taskig tajming bara med tanke på att det går så pass bra i övrigt...
Kommentera

Något känns jävligt fel i dagens Timrå IK.

Vad är det som kokar under ytan?

Känns som om föreningen mer toppstyrs av en bedövande enmansorkester och att kraften nu tynar bort under resans gång.

”Perra” och hans mannar började bra i år. ”Perra” känns för mig som en jävligt bra kraft i rätt omgivning. En tränare som mer lyfter och utvecklar individer än att kunna hockey till yttersta universum. Han är för mig en byggare av individen som sedan jobbar för laget.

Min fundering är alltså hur man långsiktigt ska kunna jobba på detta vis i en som det känns toppstyrt och i en toppstyrd miljö?

Det borde väl då typ börja varmt och fint för att sedan bli lika kyligt som i en ipissad byxa.

Att dugliga hockeyspelare krökar ner sig efter en sjukt jobbig och deprimerande period känns lite som en spegelbild av något krisigt jag inte kan sätta fingret på.

Möjligt att jag är helt ute och cyklar, men fundera måste man få göra.

Redigerad kommentar

Kommentera

Raggaren Putte: AB?
Vi övriga kanske inte ville att det skulle noteras för mycket pga nog med problem.
Kommentera

Dock fanns det något inlägg här av nån igår under dagen som påstod att Pärssinen setts på polisstationen i skoteroverall. tror inte att det var någon som högg på det då så jag kommer inte ihåg vem som skrev.
Kommentera

ersson: Jag har läst det där men det säger ju inget om vad han har gjort. Dessutom påstår ju Linkan att det bara är en spelare det gäller. Tycker att man bör vara lite långsam att döma nån innan man vet mer om vad som egentligen är orsaken (bättre källa än AB behövs för att reda ut det).
Kommentera

250kg kärlek: "Bara" en spelare...
Kommentera

Raggaren Putte:

Håller med. Spelar han bara dum, linkan?
Kommentera

The great one: Förmildrande? Man får inte göra så här på något sätt! Det här har ju inget att göra med vad man gör på hockeyplanen, man ska väl kunna bete sig som folk i utelivet.

Raggaren putte: www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/article8088869.ab
Kommentera

Lemmy: Var har du fått Halonen från? Jag hävdar att det är en annan spelare jag.

Kommentera

The great one: Ur artikeln: "Det här laget har kapacitet för en betydligt högre verkningsgrad, och vi måste analysera själva vad vi kan göra bättre, säger Lindqvist."

Ibland tror jag att Linkan inte förstår någonting. Vi vet att laget inte kan prestera på sin fulla kapacitet för att vi nästan alltid måste spela kort på folk. Hur jävla svårt ska det vara att fatta vad som är lösningen till det problemet?
Kommentera

ersson:

Lite förmildrande att det var dessa herrar ändå, eftersom båda har presterat och varit bra. Men det är ju ändå bedrövligt och inte acceptabelt.
Kommentera

ersson: Vad exakt är det han gjort då?
Kommentera

Smokey: Japp.. Timo och Halonen var ute och röjde i helgen! Jag tycker det är riktigt jävla sjukt tragiskt att en familjefar som Pärssinen beter sig så här. Jag tamefan skäms att vara timråit nu, min värld går snart under.

Redigerad kommentar

Kommentera

Lemmy: Okej, hade blivit rätt livat skulle jag tro om det var Hirsho och Kolan istället :)
Kommentera

Smokey: Ja, tyvärr är det Pärsan och Hallonen.
Kommentera

Smokey: Vilka är det då? Kanske en öppning för de som vill riva kontrakt. Jag vet inte? Kan fylleri vara en så anledning?
Kommentera

Enligt uppgifter från säker källa, lirar dessa två spelare i Timrå IK.
Tröstade man sig med gravöl efter den senaste tidens motgångar?
Kommentera

Hahl Bundy: Bra skrivet !!!!!
Kommentera

Hahl Bundy:

Det känns bra att vi har "Perra", nu när det blåser åt fel håll. Det är ju precis som han säger att truppen är för tunn, spelarna orkar inte i längden för att det alltid är någon spelare borta varje match. Det i sin tur gör ju att "Perra" inte kan bänka spelare som inte presterar. Där har vi en stor andledning till vårat problemLägg till att vissa spelare är för bekväma för sporten ishockey (ex Hynning med fler), så har vi ett stort j-vla problem.
Kommentera

Hahl Bundy: Era vita kragar gör er ganska lättidentifierade.
Kommentera

Hahl Bundy: Svavelosande undergångssånger... åfan, har du fått lite dödsmetall skickat till din mobil. Häftigt!
Kommentera

Hahl Bundy: Jag förstår inte riktigt vart det påståendet (om nog med problem) kommer ifrån? Vi ligger ju tia.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jag kan tycka att det här är inte nåt vi behöver just nu.
Vi har nog med problem som det är.
Kommentera

pefr: Så är det. Den till höger ser ut att vara svensk o spelar för TIK.
Kommentera

Hahl Bundy: jag har en gnagande att han till vänster i artikeln är finne och spelar för tik.
Kommentera

The great one: Det är det nog. Det har ju skrivits lite om det härinne under helgen.
Kommentera

När man ser Timrå IK så känns det som om laget spelar utan en lagkapten.
Lander, han uppträder som en o han är 19 år!! 19 år.
De övriga med C o A på bröstet borde skämmas.
Som nackade höns åker mina röda eleganter runt på isen. Alla är dåliga. Hirso är sämst. Jokela hoppar in. Ingen minns vem han bytte med. Karlsson är sämre än Lotvonen.
Hur har det sett ut de senaste matcherna? Jo motståndarlaget tar ledningen pga grovt slarv.
Sen spelar dom ut oss. I vår egen hemmarink. Det är plågsamt att se.
Som att se sin kärlek hångla med en annan kille.
Nu har vi spelat 19 omgångar o det har verkligen rests en del frågetecken.
Låt oss reda ut begreppen en aning.
Försvaret. Det håller inte.
När Modo o AIK gör 1-0, 2-0 osv så åker man enkelt ifrån ett fastfruset Rödvitt försvar hur enkelt som helst.
Det ser ut som när ett överlägset lag från NHL möter Kovland.
Medan Karlsson står med benen fastfrusna i isen, är nån motståndare 10 000 meter därifrån, fri med Pitkä, och dunkar in nåt mål.
Sen reducerar Axelsson eller Lander för Timrå men det är inte ens flugpapper, inte ens plåster på benbrottet.
Det enda positiva med de här matcherna är att Perra väldigt tydligt ser vad som måste göras. Frågan är bara om han är mannen och har laget att förändra något.
Pikka är osynlig. Hynning så där svalt osynligt värdelös som bara Hynning kan vara när han inte bryr sig. Corso är dålig. Hirso är ännu sämre. Svesse är iskall.
Jokela är medelmåttigt usel. Karlsson, ska man inte ens nämna, syns inte alls, Jo när han föser iväg alla dessa förbenade lösa handledare. Sonntag, vad gör han i laget?
Erixon tror att han är Lidas. Jag kan tala om det för dig: Det är du inte! Du har långt kvar, så; Va den du är!!!! Låt inte berömmet stiga dig åt huvet!
Timrå och hemmamatcher är inget hångel längre. Det är alldeles tydligt.
Den här gången är oron och alarmet på riktigt.
Försvaret håller inte. Vi tar det igen. Försvaret håller inte ES-klass.
Vårt 1:a backpar Karlsson o Jokela är för tunga, för långsamma, för trötta, för dåliga.
Sanningen är att vi inte tillräckligt bra försvarsspelare.
Vi längtar efter Lill-strimma, Aki Petteri Berg el. Caslava som ett barn längtar efter sin gipsade tumme.
AIK spelade brallorna av trötta Timråiter.
Timrå IK måste bli mycket, mycket bättre om det inte ska bli en sagolikt avskyvärd och hemsk vinter o vår för oss som älskar Timrå.
När domaren blåste av satt jag som ett svettigt frimärke i soffan, tungt nedsjunken. Några modoiter skickade sina svavelosande undergångssånger på min mobil.
Vi kan inte ljuga för oss själva längre o framförallt inte ledningen!!
Gång på gång så bevisar verkligheten, att våra värsta farhågor vad gäller Timrå IK är sanna. Vi måste bredda o toppa.
Laget håller inte. Det kan bli en undergångsvinter.
Det kan bli svettiga kvällar med iskall svett mellan skulderbladen.
Det kan bli tack och adjö till en kejsare( Perra) och hans trötta soldater redan i grundsspelet, det kan bli en kvalfylld tid till våren.
Perra kräver förstärkning. Vem gör inte det? Det har vi tjatat om länge nu.
Risken är överhängande att det här kan bli ett riktigt, riktigt svart år i Timrås historia pga en fruktansvärt inkompetent ledning.
Om inte kejsaren Perra har ett mirakel att ta till. Kan du trolla, Perra?
Man ska inte behöva hoppas på mirakel varje år. Det är bara så.
Annars har vi levt på lånad tid.
Kommentera

pefr:

Är det 2 Timrå spelare, då blir jag j-vligt besviken.
Kommentera

pefr: (det var det iof säkerligen fler elitserielag som hade)
Kommentera

Hahl Bundy:

Man kan ju göra bytesaffärer i hockeyeuropa, kan inte nån erfaren Sportchef visa vår hur man gör? ;)
Kommentera

The great one:

”Perra” Johnsson vill förstärka truppen – sportchef Lindqvist: ”Vi får fundera"
Det där känner man ju till...
Kommentera

The great one: Man blir bara trött o less på Linkans Kommentarer.

Det är sorgligt hur dom drar ner Timrå i skiten, i sina icke ageranden, i ledningen.
Kommentera

The great one: Det här uppfattar jag som ett härligt trendbrott jämfört med den, något förvånande, lojalitet som Challe alltid visade upp mot media gentemot ledningen.
Kommentera

« · 1303669 · »