1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590409 inlägg · 6216 ämnen

Kvalserien 2010

« · 1249723 · » Till forumet

Sv: Kvalserien 2010
Heleniz: aa för leksand timrå är ju alltig kult att se
Kommentera

Och 2-1 till Almtuna.
Kommentera

Raggaren Putte: Skulle Almtuna ta och vinna borta mot Rögle då har man mycket stora möjligheter att gå upp i elitserien.
Kommentera

Snoop: ...och Markus Matthiasson kommer hem och dominerar.    :)
Kommentera

T T: Haha ja why not :P
Kommentera

Raggaren Putte: Det bästa för TIK vore om Almtuna gjorde en Väsby....
Kommentera

Rooster23: Dessvärre lyckades just skåningarna kvittera när de plockat målvakten.
Kommentera

Raggaren Putte: Dags för straffläggning nu..och där avgjorde Rögle snabbt.

...och S-vall torskade i sudden efter att ha tappat en tvåmålsledning i tredje.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

T T: Typiskt nog så vinner sparkklubben på straffar. Verkar orättvist dessutom då de extremt dryga inbitna Rögle-kommentatorna på webradion nästan ber om ursäkt för Rögle-segern efteråt.
Kommentera

Skulle lätt kunna bli att SSK går ifrån nu och sedan blir det stentufft om andra platsen. SSK mot Leksand i nästa.
Kommentera

Raggaren Putte: Jag tycker inte att Leksand vann särskilt rättvist heller av det jag såg. Två individuella nummer av Pelle Prestberg avgjorde.
Kommentera

1-0 till SSK efter förarbete av Pelle Hallin.
Kommentera

T T: Braaa....mosa dalabönderna
Kommentera

T T: Stilfull avslutning av Leksand. Mycket rutinerat.

3 - 2
(1 - 1, 1 - 1, 1 - 0)
Third period ended

59.34 10 min LIF 25. RHODIN, Thomas ABUSE
59.34 2 min LIF 15. VIRTA, Tony CROSS
58.04 2 min LIF T. Team LIF TOO-M
55.55 2 min LIF 21. JOHANSSON, Eric HOOK
Kommentera

Raggaren Putte: Rhodin värvades för sin rutin...skrattretande,,När ska Leksand lära sig??????? Virta..en gamling det oxå,,,
Kommentera

Raggaren Putte: Tufft av Popovic att bänka Klasen. Och Rögle gnider på med en tvåa till. Straffar i Växjö...och två poäng till Almtuna.

Redigerad kommentar

Kommentera

T T: Strongt att en kurd får hoppa in i båset och leka fotbollssupporter a la Turkiska ligan.

Det är såna här gånger man verkligen hatar sthlms-lagen och framförallt deras supportrar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Ambroo: Nu vet jag inte vad etniciteten har för betydelse, men inte går det avgöra den på de här bilderna.
Kommentera

Ambroo: Äkliga jävla gnaget jävlar!! Nack skott tack!! Fy fan och dne där jävla töntiga idioten som viftar mot polisen, skaffa ett liv, fan när polisen ska ta till övervåld då blir det inget......
Kommentera

T T: Näe det har den väl egentligen inte, men nog liknar han en kebabstuvare som dränkt pizzaoset med lite för mycket hugo boss;-)

Bedrövligt hursom!

Edit: En annan fiffig grej med sthlms-klackarna är deras ramsa "En jävla massa bönder!" Stockholm är ju som bekant den kommun i Sverige med överlägset flest inflyttade "bönder"...

Redigerad kommentar

Kommentera

Båsincidenten på "Hovet" föregicks av hysch och hån mot klacken i och med avgörandet. Inte så underligt att vissa på läktaren blir förbannade och hatiska och att det kan rinna över. Vad förväntar sig egentligen ett bortalag sådana gånger?

Redigerad kommentar

Kommentera

DJ Hemp: Inte besök i båset av idioter?
Kommentera

Per HApps:

De lär i alla fall vara medvetna om att risken finns. Men nu blev det ju ingen större grej av det där ändå. Alla överlevde...
Kommentera

DJ Hemp: Jag tycker mest det är trist att det ska behövas så jävla mycket snutar och vakter vid dylika arrangemang. Det sticker i ögonen på en skattebetalare som bor i en norrlandskommun där man knappast kan räkna med att polisen finns tillgänglig om man skulle behöva dess hjälp.
Kommentera

Kattgubben:

Visst, så är det. Men högriskmatcher är högriskmatcher och dessa kommer vi alltid att behöva leva med. Jag förvånas i alla fall inte det minsta. Hyschar man en AIK-klack på "Hovet" får man räkna med repressalier. Det vore naivt att tro något annat år 2010...
Kommentera

DJ Hemp: och då springer man ner i båset, något som kanske renderar i att spela inför tomma läktare eller böter för klubben? Haha!

Om jag vore bortalaget skulle jag "hyscha" varje gång så att primaterna till "fans" själva sänker klubben. Dom är en skam för sporten.
Kommentera

DJ Hemp: Det är en fråga om vilja egentligen. I England har man fått bort lössen från fotbollsarenorna. Här är klubbarna ryggradslösa och håller sina huliganer om ryggen (av rädsla för represalier?)
Kommentera

Olle:

"Primaterna" bryr sig inte om sådant som tomma läktare eller böter. De blir bara förbannade och vill göra en principiell markering. Eller så tänker de inte överhuvudtaget. Men de som hyschar eller på annat sätt provocerar en hemmapublik bör även de tänka på att de är en skam för sporten. Vad är vitsen med att göra detta liksom???

Jag skriver nu med tanke på vad jag själv skulle känna om någon sudden death-hjälte hyschade mot Timrå-klacken vid ett dylikt tillfälle. Men du skulle väl bara åka hem och anse att det hela var okej? Så pass överseende är du av naturen, eller...?
Kommentera

DJ Hemp: Alltså, ursäkta min ton men du kan ju inte sitta och försvara sånt här beteende, det är ju bara pinsamt. Vadå "det kommer vi alltid att behöva leva med"? Menar du att samhället och polisväsendet är helt maktlösa mot huliganer?
Kommentera

Kattgubben:

Inte alla klubbar väl? Men föreningen AIK har definitivt gjort ett intryck av att vara livrädda för vissa supportergrupperingar. Dock tvivlar jag på att det är så himla enkelt att "få bort lössen från arenorna".
Kommentera

DJ Hemp: Om du undrar om jag handgripligen skulle ta till våld mot någon som retade mig verbalt eller gestikulerade något åt mig då är svaret "nej". Jag är en fullt fungerande, vuxen människa.
Kommentera

Olle:

Jag försvarar ingenting. Var kan du utläsa något sådant? Men jag anser att det även är otroligt dumt att som tillrest hyscha mot en hemmaklack i ett läge som i afton. Man är ju fullt medvetna om att det finns dårar i dylika sammanhang. Varför utmana ödet helt i onödan? Bättre då att visa sin obegränsade glädje inom laget i stället. Vad är det för fel med det?
Kommentera

Olle:

Jag misstänker att du är en inte så liten hycklare faktiskt. Aningen skenhelig kanske. Du får ju för bövelen se till situationen, eller?
Kommentera

DJ Hemp: Otroligt dumt eller otroligt smart, det beror ju på hur man ser på saken. Jag tror inte många timråfans skulle försökt storma båset i ett sånt läge, knappt ens lhc-supportrar. Det här kan ju ses som ett sätt att försämra det sportsliga läget för en konkurrent.

Jag förstår vad du menar, det är inte speciellt sportsligt eller snyggt att gestikulera på det viset men det ska inte behöva gå till sådan överdrift iaf, Det här är ju människor som saknar etiska ramverk, dessa element är dåliga för sporten.
Kommentera

DJ Hemp: "för bövelen"..
du svär fortfarande som en toppekonom..;)
Kommentera

DJ Hemp: Jag kan väl bli förbannad som alla andra men det är en stor skillnad (anser jag) att som spelare göra något mot en annan spelare eller som i det här fallet, som "supporter" och göra något mot det andra lagets ledare.
Kommentera

Olle:

Ja, så kan man se det. Och Rögle grinar väl knappast ut i media heller, vad jag har förstått. Så jag håller med om att det var såväl dumt som smart :)

Ditt andra stycke tror jag nog att de flesta av oss skriver under på. För min del har jag bara så svårt för att det varenda gång ska moraliseras och att beteenden som det på "Hovet" i kväll ska fördömas. Det fattar ju varenda jävel egentligen att det inte är särskilt vettigt. Men det blir bara så förutsägbara reaktioner jämt och ständigt. Människan är oerhört långt ifrån perfekt. Men det vet vi redan sedan en lång tid tillbaka.

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle:

Vissa supportrar anser sig ha rätt att göra mer än andra. Eller vad man nu ska säga. Det var knappast någon tillfällighet att "Gnaget" reagerade på det här viset. Men han fick ju sina fiskar varma, enligt inslaget. Det var väl värt det...
Kommentera

DJ Hemp: Det ska fördömas eftersom folk kan få för sig att det är ok annars. Det pågick nyss en debatt i en "grannbok" vars innehåll visar ganska tydligt på hur illa det går om man bara står vid sidan av och låter avskyvärda åsikter och handlingar reproduceras. Saker och ting går överstyr.
Kommentera

Olle:

Om det nu är så självklart att det är förkastligt, så kan nog folk själva räkna ut vad som är rätt och fel. Det kallas för sunt förnuft, antar jag. Vilken debatt och i vilken "grannbok"? MoDos eller...?
Kommentera

DJ Hemp: Vilken debatt jag menade, kan vi lämna osagt. Det var ingen vidare smakfull jämförelse av mig och det har ingen relevans heller.

Hur som helst så tycker jag att det är fel att resonera på det sättet, om man inte skulle uppmärksamma felaktigt beteende för att det är "självklart/uppenbart" då är det inte säkert att alla skulle uppfatta det som felaktigt till slut.

Sen är nog dom flesta överens om att huliganism är något förkastligt men jag hävdar fortfarande att det är viktigt att fördöma inslag som är direkt skadligt för sporten.
Kommentera

Olle:

Jag anser att du borde tala om vilket debatt som avses. Självklart blir man ju nyfiken och jag har inte tid att följa våra "grannböcker". Om vi bortser från jämförelsen, så kanske man ändå vill läsa denna debatt.

Alla normalt tänkande vet vid det här laget att det inte är särskilt smart att inleda något läktarvåld. De övriga lär knappast bry sig om moraliserandet hur mycket det än predikas. Snarare tvärtom. Det blir bara ännu mer spännande att bryta mot normen.

Det är bara att gå till sig själv. Man går på alla dessa matcher för att få sig en grym idrottsupplevelse. Beroende på resultat, så avreagerar man sig verbalt. Ingen behöver tala om för mig att man inte ska spöa skiten ur någon för att det gick mitt lag emot. Men jag tror snarare att det kan stå vissa upp i halsen att få några slags självklara regler nerkörda i densamma om detta upprepas gång efter annan. Då blir de fullständigt anti i stället. Men i de flesta fall kör de väl sitt "race" oavsett...

Redigerad kommentar

Kommentera

DJ Hemp: Så ju mindre man uppmärksammar huliganism, desto mindre kommer folk att vilja kasta flaskor på motståndarspelare och bråka?
Den här diskussionen håller på att spåra ur, hur provocerad man än blir verbalt så kan man inte springa ner i båset och börja veva. Jag hoppas att "supportern" blir avstängd på livstid men det lär väl aldrig hända.

Jag ser ingen anledning till att sånt avskum ska få vistas i en hockeyarena bland vanligt folk.

Ja jag syftade på diskussionen i modoboken.
Kommentera

Olle:

Den här debatten har varit synnerligen sansad, anser jag. Från början till slut. Nej, han knappast bli avstängd på livstid.

Tack! Nu ska jag försöka leta upp MoDo-bokens diskussion :)
Kommentera

Olle:

Okej, du syftade på "Bjästa-fallet". Då förstår jag vad du menar med "ingen vidare smakfull eller relevant jämförelse". Jag hade tidigare inte hört talas om detta och trodde i min enfald att det handlade om något idrottsrelaterat våld.

På Gnagarforum går debatten om kvällens händelse het. En del försvarar den och en del fördömer den. Alla gnagare är inte likadana. Precis som väntat egentligen. Fint så i alla fall...

http://aik.pi.se/guestbook/

Redigerad kommentar

Kommentera

DJ Hemp: Relativt OT, men ändå... Bjästa måste vara helvetet på jordet. Inavlet personifierat liksom.
Kommentera

Ambroo:

Samtidigt tycks där existera ett rikt kultur- och fritidsliv med en viss självdistans. Det finns oftast två sidor av myntet (i detta fall avseende samhället Bjästa)...

Redigerad kommentar

Kommentera

Hockeykravaller signerade AIK inträffade redan för 28 år sedan, då "Löven" var på besök i "Hovet". Antar att det handlade om 1982 års SM-final den gången. Den minnesgoda läsaren vet att "Gnaget" vann med 3-2 i matcher...

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Samuelsson har målat för Sundsvall i deras kvalserie (dom lirar borta mot obesegrade Tingsryd).

33.52 0 - 3 EQ SUN 3. SAMUELSSON, Jesper

(10. ANDERSSON, Stefan)
Kommentera

« · 1249723 · »