1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Timrå IK

592552 inlägg · 6217 ämnen

Kvalserien 2011

« · 1367149 · » Till forumet

Sv: Kvalserien 2011
Snoop: Vi är fler!
Kommentera

Hoppas Lakers tar extrapoägen
Kommentera

:( hoppas lakers ta extrapoängen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Måste bara skriva att jag hatar Södertälje.
Kommentera

lu93rowa: 25 sekundernu
Kommentera

lu93rowa: 2-2 när det är 56 sek kvar :(
Kommentera

Jävla skit.. SSK har kvitterat. Det var bara 54 sekunder kvar

Redigerad kommentar

Kommentera

någon som vet hur lång tid de är kvar på lakers matchen :)?
Kommentera

Johnny Bravo: rögle - modo 1-1
Kommentera

Rögle kvitterar 1-1 :)
Kommentera

Kostiainen: Lakers leder 2-1 :)
Kommentera

Go Lakers ikväll!

Ta de däringa kringlorna ikväll så får gärna skåningarna leka med m0d0, så blir kvalserien helt plötsligt jäääättte spännande!
Kommentera

Johnny Bravo: Vi kör Lakers va :-)
Kommentera

Johnny Bravo: Rögle har moderatorer, det talar ju emot.   ;)
Kommentera

Vart är matchtråden för ikväll? I Lakers gb el. Rögles?
Kommentera

Tack Timråfans ;)

Vi fick oväntat stöd från Timrå denna kväll uppe i Fjällräven Center. Ett par killar med några 2 pinnsflaggor. Den bästa var nog den riktad till Modo, Wellcome to Gärdehov!!! ;) HUMOR!!!
PutteA
flyttad
Kommentera

Jag vill bara säga det att inför matchen ikväll så håller vi oss till Matchtråden inne på Växjös GB.
Väl mött brothers in crime! :)
Kommentera

sargad: Om det vore så väl haha! Jag var bara lite seg....
Kommentera

Johnny Rocker: Aaahaaa....var inne på femte ölen så jag var lite seg i skallen
Kommentera

Johnny Rocker: Antagligen ironi från Ikonens sida och så. Det är svårigheten att kunna avläsa subtil ironi i skrift. För övrigt känns det tryggt att det är sådan klasskillnad mellan ES o AS.. ..ja utifall vi hamnar i KS något annat år.
Kommentera

Timrå Icon: Ironi mannen, ironi!
Kommentera

söder över: Men nu har väl inte Uno ens antytt att vi ska värva Samuelsson...?

Redigerad kommentar

Kommentera

Uno Gordon: samuelsson blev matchens lirare med!!!!! VÄRVA!!! ???

MOAHAHAHA

SKOJ oj skoj för honom! tror han är lite mer i rätt läge i hästen!
Kommentera

Johnny Rocker: Men hold your horses man!
Kommentera

Timrå Icon: VÄRVA!!
Kommentera

Uno Gordon: Ja, det var synd. Såg att Huddinge luggade Tingsryd på två poäng också.

Hur ser Jontes kontraktssituation ut?
Kommentera

Kattgubben: Tyvärr blev det strafftorsk till slut för Asplöven. Men 1p mot Troja/Ljungby är med beröm godkänt anser jag. Kul att Jonte fick struta också.
Kommentera

Uno Gordon: Nu är han på gång!
Kommentera

Uno Gordon: Åh Jesper Samuelsson har hittat nätet för Vita Hästen hemma mot Karlskrona 2-2 just nu.
Kommentera

Uno Gordon: Bra det.. kom igen nu asplöven! Gör inte resan för lätt för smålandspacket!
Kommentera

Timrå Icon: Straffar nu emellan Asplöven-Troja/Ljungby 4-4. Hedström gjorde även det fjärde målet för Asplöven. 2-målskytt idag alltså.
Kommentera

Och nu gjorde sur-Sundström 2-0....
Kommentera

Uno Gordon: Bra jobbat av kung Jonathan!
Kommentera

Simmalugnt: Nu har Skröder gjort mål...
Kommentera

Timrå Icon: Jonte Hedström har givit Asplöven ledningen med 3-2 hemma mot Troja/Ljungby efter 29.35.
Kommentera

Simmalugnt: Och Växjö. Det vore bra om de drog ifrån
Kommentera

Fan ena dan är man SSK-supporter och sedan är man Örebrosupporter och idag är man Morasupporter. Nu vet jag hur Tomas Ros och grabbarna känner sig.
Kommentera

T T: Men i det här SM:et delas det inte ut medaljer för en tredjeplats....
Kommentera

Nä, nu är det dags för lilla SM igen!
Kommentera

Gorkyman: Håller fullständigt med dig på den punkten. Kalle Olsson skulle kunna vara ett fynd.
Kommentera

Mathias: Jag är benägen att hålla med dig till viss del faktiskt. Men att jämföra Jesper Samuelsson med Jonathan Hedström tycker jag ändå är jäkligt skevt. Dels för att Samuelsson aldrig tidigare hade spelat i Elitserien och gick från poängkung i Division 1 till Elitserien rakt av. Att som ung kille göra det steget utan att ha mellanlandat i Allsvenskan är extremt svårt. Du skall vara en exceptionell talang för att klara av detta och knappt ens då funkar det. Det var en missbedömning av ledningen.

Men naturligtvis skall man ta siffror i lägre serier med en nypa salt. Men det finns ändå aspekter jag tycker man skall väga in kring Jonathan. Dels är Challe Berglund borta ur föreningen och dels är Nubben tillbaka i Timrå. Och det var Nubben som tog hit Hedström en gång i tiden och fick honom tillbaka efter den misslyckade sejouren i NHL och Anaheim. För det andra har Hedström ställt sig tveksam till en fortsättning i Asplöven efter denna säsong av det enkla skälet att han inte vill bo i Haparanda och är måttligt road av att pendla 15 mil enkel väg till träningar och matcher. Skälet till att han skrev på för Asplöven var för att han ville hålla igång efter uppbrottet från Kärpät i December. Huset han bor i just nu i Luleå hyr han bara. Han har en boyta på 170kvm.

Familjen trivdes bra i Sundsvall och skulle absolut inte ha någonting emot att flytta tillbaks. Han är dessutom benägen att spela för en spottstyvel av det guldkantade kontrakt han hade sist. Han har känslor för Timrå och fansen och skulle vilja runda av karriären med spela för exempelvis 80-100.000kr/mån resten bonus efter prestation.

Bara Hedström får ha sin familj nära och människor som tror på honom omkring så är det en bra hockeyspelare. Jag tycker Timrå skall titta på en sådan lösning.

Redigerad kommentar

Kommentera

Kerstin_k: Kalle Olsson VIK på try-out tycker jag är värt att testa
Kommentera

Uno Gordon: Han har ju två-tre år kvar av karriären. Han borde nästan vara värd att komma in som Hallin gjorde men det lär han knappast vara nöjd med själv. Tror Nubben skulle kunna få igång honom. Kan Pärssinen kämpa så borde Jonte kunna det
Kommentera

Uno Gordon: Jonte i all ära, kommer alltid älska honom efter sin tid i Timrå.. Men personligen tycker jag han har passerat bäst före datum, tyvärr men det svider att behöva erkänna det. Siffror som imponerar under Allsvenskan kan man aldrig någonsin bedömma... Se på en sådan som Jesper Samuelsson, producerade bra 2 säsonger i Vita Hästen, i ES? Hade inget att hämta, likaväl i Allsvenskan i dom matcher han spelade för Sundsvall hockey!
Kommentera

Timrå Icon: Jag tycker siffrorna är imponerande fast det är i Allettan. Poängsnittet han har nu har han inte haft sedan 06-07. Det finns en glädje och harmoni igen kring Hedström. Jag har kunnat skönja positiva tendenser. Han har fått en nytändning. Om det sedan räcker för att komma tillbaka på ES-nivå igen låter jag vara osvuret. Karln är ju ändå 33år.

Redigerad kommentar

Kommentera

Uno Gordon: Jonte var värd ett bättre öde än så där. Han kom aldrig tillbaka efter att Printz tog knät av honom. Jag gillar Jonte
Kommentera

Uno Gordon: Nej vänta här nu. Play Off-matcherna mot Björklöven finns ju fanimej inte bokförda officiellt.
Kommentera

Uno Gordon: Imponerande om det varit i ES
Kommentera

Kerstin_k: Gnagbygge kanske...
Kommentera

Timrå Icon: 6 + 18 på 15 matcher. Kvällens match medräknad.
Kommentera

« · 1367149 · »