Allvarligt, vad fan håller Modo på med? Ok för att det kan vara lite pressande att lira kval, men...ska dom verkligen lyckas nervdallra sig ur litserien? Hur kan det vara möjligt att mäkta med 1 (ett!!1) mål på 6 perioder mot Växjö och Rögle?
Haha, eller nåt. Där har vi Heart of hockey, svart på vitt.
Bragd-Birger: Vad är det som får dig att tro att Timrå IK hade gjort det bättre?, Backspelet? PP? Hemmaspelet?
Kvalserien är helvetet för ES-lagen. Knappast troligt att Växjö är ett pisslag när man tagit poäng av MoDo o SSK borta. Finns inga garantier att ES lagen överlever en kvalserie bara för att man förlorat en jävla massa i ES.
RTS: Här har efterfesten lagt sig. Nu spyr dem i stället. Jag fattar nada. Annars är det jävligt mycket snö här. 2-3 meter på värsta ställena. Tur man har en bra maskin och vet hur man gasar. Annars tycker jag att "Styr-Björn" bör krypa ur sitt ide och berätta vem han/hon är. Du skriver som att du sitter i styrelsen. Gör du det bör du förankra det, gör du det inte så är jag jävulskt imponerad av dina källor.
Styr-Björn: Däremot är det modigt och glädjande att du berättar det här på HS, det törs inte jag göra emot mina källor, utan man lägger oftast ut smygande bubblor till medlemmar man får något tillbaka utav.
ÖstrandsNisse: Ja, nånting åt det hållet. Fy fan vad jag är glad att vi slapp kvala. Jag är så inåt helvete glad och lättad över att Timrå lyckades säkra kontraktet.
mikenomad: Det är ju fantastiskt kul och spännande för de som inte är inblandade, helt klart! Neeej, jämnt och spännande kan det få vara i La Liga och andra liknande serier. Elitserien får gärna ha två avsågade lag på kvalplats redan i omgång 45 :P
Jag är också synnerligen tillfreds med att vi slapp kvalet, men snacket om att vi 'skulle ligga sist' finner jag lite analt. Timrå har haft en usel defensiv, yes. Men har man vikt ner sig, nope. Och det är just det som Modo håller på att göra nu. Som man gjort i slutet av elitserien ett par år i rad nu. Kollade inte på matchen i kväll, men det snackas ju bl a om att ingen spelare ville lägga den sista straffen. Är det så är det helt horribelt.
Modos största fiender i kvalserien är dom själva. Nej, man ska inte räkna med att kunna pissa på Växjö eller Rögle. Men man ska definitivt kunna styra matchbilden. Det verkar inte Modo göra. Istället agerar man precis så som man gjort när man vikt ner sig tidigare: långsamt, fegt och omständigt.
Slutligen: Modo är i kvalserien därför att dom är snäppet sämre än Timrå. Inte rent spel- eller spelarmässigt, men mentalt. Hade alla bottenlagen tagit fem poäng till hade Modo fortfarande hamnat i kvalserien med samma marginal. Samma sak om Dom Fem tagit fem pinnar färre. Dom är veka. Och så fucking far from 'Heart of hockey' som man kan komma. Jag tycker att det är synd. Jag vill hamna före dom i elitserien nästa år också.