1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 595567 inlägg · 6217 ämnen

Kvartsfinal 2009

Sv:Kvartsfinal 2009
FM:

I PP är han fan så farlig, och det är det jag snackar om. Enda backen som har ett skott tillsammans med Styf

De spelare som ska vara tongivande syns knappt.
Thörnbergs yxhugg mot Styf, say no more, inte alla hemma där
Felaktig tekning leder till 4-0...
In med Åkerlund nu och glöm den här matchen...

250kg kärlek: Hm, jo, jag är helt överrens om att Timrå måste städa bort en del spelare. Vissa (SKOGS) har ju tyvärr kontrakt kvar men jag hoppas det går att lösa ändå.
Du nämner inga namn säger du, fast du nämner ju tidigare i texten att Lehtonens insats idag knappt är allsvensk. Det kan väl ändå inte vara han du menar? =) Prata i klartext istället, fram med namnen vettja!

RocknRolf2:

Han är ingen coach, bara tränare

FM: Bara ett konstaterande. Med Moe och Lotvonen (inte för att han har glänst speciellt mycket i grundserien heller) så måste ju övriga backar göra årets match, varje match, för att vi ska ha en suck i denna matchserie.

FM:
Nä du, lång därifrån!! "Yrbollen Skoogs" och "Sarg ut Jonsson" är rent ut sagt katastrofala.

Blizzard:
Håller med dig helt, dom som skall kliva fram,,har inte visat sig.

Fortsätt nöta, inte så dåligt match hittills ändå.
Tycker att Challe skulle bytt backe mot åkerlund direkt efter 3-0 bara för att visa lite förändring, sedan tycker jag någon kan proppa nr 10 rejält....

FM: En kall Lehtonen är ju fan så mycket mer vapen än en stekhet Skogs.

250kg kärlek: Ja lello o Pyrret måste vara mycket mer delaktig i saker o ting än vad dom är annars kan dom fetglömma NHL kontrakt.

Taurus: Exakt. Jag har väldigt svårt att förstå Challes coachning. T ex i 5-3-läget.

Taurus: Tycker du Lethonen ser het ut idag eller?

Taurus: Har du glömt bort att vi inte har några backar kvar? Persson och Skogs är ju för fan ordinarie i dagsläget :/

RocknRolf2: Lite den här känslan har man haft sedan det blev klart för kvartsfinal. Heder åt laget som verkligen försöker men det funkar inte att spela så offensivt att våra backar inte riktigt hänger med.

Lehtonen har varit riktigt dålig i eftermiddag. En spelare som supportrar ser som förlorad...
Efter två perioder ikväll undrar jag om han ens platsar i Almtuna på sex backar? Vidare visar denna match hur värdefullt det är att ha en stabil målvakt där bak. Jag har försvarat Backlund för hans insatser, mindre bra eller bättre. Idag visar han en nivå där ett lag knappast vinner en match.

Timrå gör en gedigen insats så långt, mycket bra kämpat. Men det är för många spelare som viker ner sig och inte lever upp till den nivå som förväntas på den här nivån. Jag hoppas att man plockar bort de slarviga spelarna från det här laget och tar in spelare som sorterar och är noggrann i sitt spel. Jag nämner inga namn men det är uppenbart hur illa det är ställt hos vissa spelare.

Olle:
Iof, men Petter är ju så sjukt anti Timrå så det inns inte!!

Olle: "Nuvarande backuppställning håller absolut inte i ett slutspel."

Svårt att ändra på det nu va?

Ja helt klart så är man jävligt besviken,chanser saknas ju inte och man krigar på bra men jerusalem är bra.

Bragd-Birger:

Skulle behövas en aning coachning oxå!! PP uppställningarna är ju skrattretande. Forsätt och kör med de kalla spelarna, och låt definitivt inte Lehtonen få mer än 20 sek i PP. Karln ska ju vara inne i de närmaste 2 min!! Bedrövligt!!!!

Taurus: Kanal 5 har ju dock gjort ett genidrag iom att man får den där ebba i ansiktet, att irritera sig på, med jämna mellanrum. Således glömmer man ju totalt bort Petters inkompetens.

Vart är:
Pyörälä
Tenkrat
Erixon (jo såg han på 1-0,2-0 &3-0)
Lehtonen (jo såg han på 1-0,2-0 &3-0)
Wandell
Bogg
Svensson
Sonnenberg (sämsta matchen i Tik tröjan?)
Hynning
Pässinen (dribblar gör han iaf)

Dessa har jag sett:
Sundh
Axelsson
Styf
Jonsson
Andersson
Persson (såg en propp, sen gömde han sig cokså)
Pääjärvi

Känns ju ännu bättre nu när dom sitter o säger att Timrå inte har karaktärsspelare, vi åker ur med 4-2 tror jag vi lyckas kanske vinna en till hemmamatch.

haggen: Backe blandar och ger som oftast under den här säsongen. Det här med att scouter skulle sitta på läktaren och sukta efter honom kan ju inte vara annat än en grov överdrivt, inte ens modo vill ju ha honom :) I den här matchen har han ju dock fått värdelöst stöd från Lehtonen och Erixon. Nuvarande backuppställning håller absolut inte i ett slutspel.

Nä, in med Åkerlund i tredje och låt ungdomarna spela av den här matchen. Det bästa som kan hända i tredje är väl att någon får ett Lintner-ryck och avslutar karriären för Thörnberg med en twist som innebär att han får 3 matchers astängning, retroaktivt från förra matchen, som han aldrig kan avtjäna.

Tyvärr så är vi för naiva i egen zon. Sett till spel o målchanser tycker jag att vi skulle ha haft minst oavgjort men mål förtjänar man inte. Mål gör man!

Vi blir straffade hela tiden + att Liv verkar vara ett spöke för oss.

Yellowcard: Ja, hade vi gjort 1 och kanske 2-0 så hade HV blivit stressade, då hade vi kunnat spela på detta.

falo:

Petter Rönnqvist är ju bara j-ligt sur för att inte Modo är i slutspel och är j-ulskt partisk i sitt snack. Ska definitivt inte sitta och komentera Timrås matcher!

Synd som fan att den här matchen kukade ur. Men, så går det när man inte sätter sina lägen samtidigt som motståndarna gör det.

Sen börjar tiden rinna ut för Pyörälä, Lehtonen, Tenkrat, Wandell och Hynning. Dom måste kliva fram nu och bli ett vapen. Nu är det mest ös när Sundh, Axelsson och övriga hundar är inne.

Bara att köra som fan nu i tredje. Matchjäveln är med största sannoliket körd, men man måste få någonting att gå på inför fortsättningen. Vaska om i dom två första formationerna.

Sen är det skönt att se Styf stå upp. Han är verkligen stenhård där ute.

Kom igen nu, Timrå! In med puckjäveln!

Hälge:helt rätt många av våra som ska kliva fram är helt kalla!

falo: Falo kom igen. Både du och jag vet att du aldrig skulle få för dig att göra nått sånt om nån av dom mötte dig. Du förlöjligar bara dig själv.

Det är rätt att visa känslor. Men ta ut det på rätt sätt. Att påstå att man ska spöa nån för att dom spelar hockey känns inte riktigt nyanserat och genomtänkt.

summa sumarum så kan vi inte komma undan med att HV i allmänhet och Davidsson i synnerhet är riktigt jävla bra. Det handlar helt enkelt om att Timrå ska hitta ett sätt att neutralisera honom. Annars blir den här matchserien ganska jobbig.

Det jag stör mig mest på är att Thörnberg får spela idag men kanske inte på måndag. Han gjorde första målet. Om disciplinnämnden hade gjort sitt arbete direkt så hade han 1) kanske inte spelat och absolut inte gjort 1-0 eller 2) spelat och blivit firad och vi hade inte behövt tänka mer på det.

Nu hoppas jag att Timrå kliver in i tredje med en jälva inställning och vilja att förstöra glädjen för HV. Kör på som fan, tackla, skjut, spräck nollan för Liv. Visa att vi inte ger oss bara för att det står 4-0 på tavlan. Visa att det är grisjobbigt att spela mot Timrå även om man leder.

falo: Nej Davidsson har jag ingenting emot. Hyser inget särskilt särskilt agg mot någon annan spelare i elitserien heller för den delen (Krizan, Marcus Nilsson och Nils Ekman spelar ju inte här längre). Men just Thörnberg. Jag hoppas verkligen att hans kropp går sönder!

Personligen så ser jag hellre att spelarna blir effektivare än att de koncentrerar sig på att smälla till någon HV-spelare. Hade Timrå varit effektiva så hade det varit en jämn match målmässigt också.

Våra "stjärnor" lyser med sin frånvaro. Det gör de dock väldigt effektivt.

Faaaaaaan... Bara vi kunnat få hål på Liv hade det varit en helt annan match, jag tycker vi gör en bra match trots 4-0.

falo: Lögn o fiin nu. (punkt)

falo:

Så länge man inte kan spela ett ärligt bortaspel är vi fetrökta, då hjälper det inte ens med en smokey i skinnmössa i jerusalem

RocknRolf2: och davidsson

haggen: inte f.n är det väll backlunds fel iaf men hv får ju fan göra som dom vill in med två busar med lite känsla för när man ska sägga ifrån i timrå så ska ni få se inga flå busar men dock ite fulare spelare

Härlig inställning an Andersson ändå, hoppas han kan tryckasönder ett par hvspelare i sista.
Även Sonnenberg har en hel del att uträtta och Styf, ja där finns det risk för matchstraff där han får med sig en viss fröken törnberg

"Friman SR: Känns nästan som att ifall, HV mot förmodan ;-) skulle leda med en massa mål i tredje perioden, så borde vi offra någon som kan plocka Thörnberg? Lära fjollan ett och annat!

Laken @ Sundsvall Idag kl. 13:24"

Och att inte Angell åker ut där är fan ett hån mot hela sporten.

vill bara sägga att ser jag davidsson ute så ska jag sänka han rakt av vilken j..a fjolla och kommentatorena jag först är det bra när hv gör två noll sen kritiserar man timrå när hv gör tre noll gå en kurrs i att komentera sport eller något fjoller kom hit om ni ska ha stryk

Blärk. Jag har väldigt, väldigt svårt att se att vi vinner den här matchserien. Dessutom är jag fortfarande övertygad om att Kenta är en bättre tränare än Challe. Härlig fingertoppskänsla i det bytet...

Stackars dom tappra tikarna som åkt dit o kollat, dom får sitta på bussen dom medans spelarna flyger.

Undrar om det finns en chans att Åkerlund står nästa match.

RocknRolf2: Avsluten är inte tillräckligt bra om man inte gör mål. Enkel sanning.

Laken: Så länge avsluten är bra så är det inte så mycket att säga om. Men när Skogs däremot drar iväg en lös handledare när han gott om tid på sig rakt i slottet, det är på tok för dåligt. Helt obegripligt att den totalt harmlösa Skogs gjorde 9 mål i Mora ifjol.

Kerstin_k & RocknRolf2: Ja, nu fokuserar vi på att trycka till FJOLLAN samt att spräcka Livs nolla! ;-)

En sådan här match saknar man en Sanny som kan kliva in och göra en yetmankross. Känns som det kan behövas för att ha en chans att vända matchen.

Det är patetiskt att se skottstatistiken och det är patetiskt att se de "stora" namnen svika laget. Tänker främst på Lehtonen, Hynning och Pärssinen. Den sistnämnde borde ha varit bänkad efter första. Trist att notera att backe blev mänsklig efter 3-0 målet också.

Bara att avsluta den här matchen på ett bra sätt nu och förbereda sig på måstematch på hemmaplan igen.

RocknRolf2: Måste säga att min gamla vapendragare styf (fast på den tiden johnsson) e härlig att skåda.. Hjärta i spelet har han alltid haft! Hälsa han om det är någon här som känner han =)

RocknRolf2: Nej, precis så kände jag när jag såg första perioden och så känner jag fortfarande!
Vi hade en handfull klara chanser men kunde inte utnyttja någon.

Men där ser man på reprisen hur Styf drar in en höger i nyllet på Thörnberg. Dagens vackraste ögonblick!

RocknRolf2: Klockrent av Styf att ge Thörnberg en rak höger. Det är alltid nåt att glädja sig över.

« · 1137829 · »