1150x200-xhrrlxov1onokf5.jpeg

Timrå IK

SHL · 595822 inlägg · 6217 ämnen

Kvartsfinal 2009

Sv:Kvartsfinal 2009
JimmyH: Hahaha

JimmyH: Jag som trodde det var Pääjärvi - Svensson

actionleif: Vilket tugg han har... Sonnenberg.

Nu är filmen från tifot i kvart 1 inlagd.. blev inge flådiga klipp, utan en enkel film helt enkelt.

Ambroo: När inte ens Leo Takula har koll på hur det är så får nog du och jag också svårt att förstå det där utifrån vad herr Östman sa i artikeln.

JimmyH: Om spelaren i fråga sätter sig på arslet, vilket har hänt, då sitter han ju även i luften och hur ska man döma då?

Mackelito: Jag dementerar ju. Även om det är större pengar någon annanstans så är Timråhjärtat för stort för att lämna.

När sa en Timråspelare så senast förresten?

Andersson: får mig att tänka på orginalet :)

T T: Ja t o m det!;-)

JimmyH: Jaa , det är dej det handlar om , jag är så ledsen att du lämnar oss, du är så bra på att, ja låt oss säga ,blogga..

Ambroo: Med din tolkning skulle det vara too many players i 60 minuter. :)

Ambroo: Det känns rimligt.

Jag får en varm och mysig känsla i kroppen över att vi kan ha vunnit "orättfärdigt" :D

JimmyH och Hassan: Är det helt klarlagt att det är dem som räknas då?

isåfall måste väl alla som är i båset sitta snällt på bänken hela matchen , för om dom har händerna på sargkanten så är det ju offside .

Ambroo: Fast det är väl sällan som benen är över sargkanten hos reservmålvakterna?

Ambroo: Hehe sant, men är det inte så att benen måste vara över sargen? En stretchande backupkeeper i så fall. Jag är inte säker dock.

Hassan: Om man ska hårddra offsideregeln så är det inte många mål som är regelrätta. En backupkeeper står i regel alltid och hänger på sargen...

Nån kanske redan har postat den här länken, men det var tydligen offside... hehe!

Välj själv, Sundsvall eller Timrå..

Blizzard: Hahl har nog inte i så fall särskilt mycket lättare med solstrålen Dahlén.

Blizzard: kan tolkas fel nu, jag menar klarade inte Hahl av att Challe är så envis, fick inte stackars Hahl tycka och tänka som han ville.

Ambroo: " jag tror inte någon i vårt lag vunnit ens en diskussion mot honom"

Klarade inte bebisen Hahl av detta??

Det ska visst visas champions league i källaren ikväll, men imorrn så kan dom öppna den om vi är tillräckligt med folk.

Intresserad? Maila mig så jag kan säga ungefär hur många vi blir.

"RÖSTER OM CHALLE
"Challe" är en envis vinnarskalle utan dess like. Han hatar att förlora och jag tror inte någon i vårt lag vunnit ens en diskussion mot honom. ANTON AXELSSON, TIMRÅ

Han ger sig aldrig förrän vi vinner. Han vägrar att förlora. Han blir het där ute, helt klart. Men även om det kan verka annorlunda ibland så vill han väl.
JOHAN ANDERSSON, TIMRÅ"

Hahl Bundy: haha vilken söt!!

Är detta tur eller skicklighet?

Vi behöver samma ingredienser.

Snabb intressekoll, tänkte kolla om källaren på ollan i stan kunde öppnas för oss..

Är några här intresserad utav det?

Andersson: Vad beträffar Warg så bottnade det inte hela i att Modo tog kontakt under kvartsfinalerna. Han hade bestämt sig långt tidigare tack vare en dotter som då var 6år gammal att pendlandet var ohållbart för flickan ifråga och satte familjesituationen framför sin egna karriär vilket enbart hedrar honom. Det tyder på gentlemen agreement och sunt bondförnuft.

Om fler pappor agerade likadant skulle inte världen vara så överjävligt grisig och egotrippande.

För mig är det en självklarhet att den dagen jag blir pappa så kommer barnen vara prio 1 i alla lägen. Odiskutabelt.

Grymt nervös. Varför fattar jag inte, eftersom jag har så svårt att se hur vi ska kunna rubba HV borta.
Men innerst inne hoppas man att turen består länge länge.
Tycker att det är vår tur nu! :)

Ann: Nån som vet hur många som åkt ner?

Imorgon förstärker vi med tre man från Växjö-cellen.

Glenninski, är du kvar i Växjö? Det finns plats i bilen ifalll du är intresserad av att följa med i morgon.

Timrå rockar hårdast!

TikRikard: Så några tappra åkte ned?
Heder åt dom!

runt klockan 16:15 är de interjuuv med supotrarna som är på väg ner till jönköping i bil idag. detta kan man lyssna till på P4

Har missat ett par dagars forum-snack, men är det någon buss som är på väg till Kinnarps Arena idag?

Är intresserad av tre biljetter till morgondagens match. Fick tips om att kontakta tobbe d, är det fortfarande det som gäller för biljetter i bortaklacken.

Nån som vet?

The Palm: Jag vill INTE tappa Bagarn med tanke på hans alltid uppoffrande spel. Han skulle kunna lära de flesta om hur man täcker skott. Han behövs även om de defensiva kvaliteterna överväger.

RocknRolf2: Håller med. Johan Andersson är elitseriens bästa defensiva center (förmodligen), som dock inte utvecklat sitt offensiva spel i år.
Timrå kan inte unna sig lyxen att erbjuda en jättelön till en tredjecenter när det är en producerande första center som vi är i stort behov av.
Tror dessutom att Johan spelar ganska billigt i Timrå just nu och att hans nya kontrakt kommer vara betydligt mycket dyrare.

Men ingen skugga skall falla över Johan - han är kung!
Vi har bara inte råd till lyxen att ha honom kvar..

(Men å andra sidan var ju Hynning klar för LHC också..)

Nu fokus!
FORZA TIMRÅ!!

Med tanke på att Johan redan varit klar för HV71, Hynning för LHC och MPS för Frölunda ger jag honom the benefit of doubt for now.

T T: Skulle Åke stått så skulle det ha varit i matchen i måndags eftersom då hade Challe en anledning att ställa in Åke. Nu har han han ingen anledning och Backlund kommer nog stå resten av matchserien.

LennartA: Och samtidigt gnäller Loob att NHL-scouter pratar med deras spelare under slutspel. Pajas!

Johan Andersson är bra såklart, men han har haft sin klart sämsta säsong i Timrå hittills. Det har ofta sett väldigt krampaktigt framåt, och bakåt har han inte varit riktigt lika bra som han kan. I boxplay är han dock topp 5 i ligan (även om HVs senaste 4-4 var juniormarkering).

Johan Andersson har blivit så pass hypad på slutet och det verkar ju dessutom varit huggsexa om honom av topplagen att hans lär lönekostnad lär stiga rejält, så i det här läget tycker jag det är bra att Timrå inte bjuder ihjäl sig för en tredjecenter.

LennartA: de var nog Martin Lindman det gällde då , om de var 2001 eller 2002 , sen har ju MODO knyckt varg under kvarten , 2007 .

varför kan man inte respektera att det är bytes-stopp?

Andersson: Borde vara som jag läst någonstans (jag kan minnas fel) att i NHL är det inte tillåtet med kontakter av detta slag under pågående slutspel. Våldsamt höga böter om det händer ändå.

Sen att Färjestad gör detta under slutspelet är ingen ny företeelse - det har åtminstone hänt en gång förut (glömt namnet på spelaren ifråga) mitt under brinnande slutspel.

jonmannen: jag hade för mig att transferfönstret hade stängt för säsongen , och ändå 'diskuterar' FBK med J. Andersson

slutspelet ska vara fritt från silly season

Tvåtallar: Lönetak vore guld det, då kan vi på allvar börja satsa på SM-Guld, kanske kan bli då FBK och VF och alla andra sk "storlag" sviker Sverige och ger sig ut i Europa och spelar. Men trader tror jag mindre på i svenskhockey, att hålla på och sälja runt spelarna i landet är nog inte så tacksamt för alla med familjer och som är rotade i en stad.

Hahl Bundy: Det är klart att han vill vara kvar. Men vi kan ju knappast konkurera rent ekonomiskt. Och man måste ju förstå killarna när det handlar om ett levebröd också.
Man kan ju hoppas att svensk hockey kommer ikapp i utvecklingen och närmar sig NHL lite mera dom närmaste åren. Då tänker jag på lönetak,
trading,och framförallt inget skitsnack om spelarövergångar innan säsången är över.
Det tidnigarna och hockeyligan inte verkar ha fattat är att all idrott måste utföras på någorlunda lika vilkor. För att det ska skapas intresse bland folk.
För fullsatta arenor och för stort media intresse så är spänningen nyckeln till framgång Det är det folk vill ha och det är den som generera pengar.

orion:
jist:
"Tommy Salo gjorde det en gång, Liv två!!"

jonmannen:

Det där är nog det värsta som finns.
Och det är inte ofta det händer Timrå, Warg var det för något år sen också va?
Tattartidningar.

Tvåtallar: Hursomhelst så blir det svårt att behålla Andersson. Frågan är ju: VILL han vara kvar? DET är jag undrande över.

Vinn ikväll..

jonmannen: Det där skrev ju Expressen inför måndagens möte.
Att Aftonbladet inte skrev något igår utan att Ros väntar tills idag är för att försöka skapa lite oro i Timrå lägret inför match han oxå.
Sportjounalisterna gör allt för att fösöka hjälpa dom så kallade storlagen.
Skulle Timrå gå vidare i denna matchserie så kommer det nya grejer och rubriker. Men det faktum att vi får antagligen får spela mot Färjestad om vi går vidare gör att detta känns smaskigast just nu.

« · 1140101 · »