1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Timrå IK

592549 inlägg · 6217 ämnen

Kvartsfinal 2009

« · 1142692 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 2009
Snoop:
Han har slutat att suga på Foppas fot..
Kommentera

Snoop: Jag har sommarlov och är på semester.
Kommentera

250kg kärlek:

Mutad?
Tänker du på andraperren?

37.06 2 min TIK 37. PYÖRÄLÄ, Mika HOOK
33.54 2 min HV71 92. LAINE, Teemu ELBOW
32.53 2 - 1 EQ HV71 91. MELIN, Björn
(17. FALK, Andreas)
29.41 2 min HV71 5. LUOMA, Mikko P-OUT
28.09 2 min HV71 7. GUSTAFSSON, Per SLASH
27.03 2 min HV71 16. BEECH, Kristopher CROSS
Kommentera

Lumber Jack: Vi sitter på HS en lördagkväll för att vi har torskat och för att man ska spela cup imorn, men va fan gör du här ? ;)
Kommentera

kidcox: Jag kan bara hålla med.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/elitserien/article4621482.ab

Därför är det lite skönt att dagens match för er del avgjordes på grund av ett materialfel.
Kommentera

-JK-: Nja, du vet.. HV hängde inte riktigt med, så det var tvungna att ta en hel del utvisningar.. men det är inte det som är grejen.,
Kommentera

DJ Hemp: Ja han är fantastiskt.. jag såg honom på Storsjöyran för ett gäng år sen.. då hade han en T-shirt med ett abborre-tryck på.. haha.. helt i min stil faktiskt, som trogen sportfiskare :D
Kommentera

250kg kärlek: Utvisningsmintuer TIK: 8. HV71: 24. Vem är det som har mutat?
Kommentera

nyss kommit hem från E:on.....

FY FAN vilken skandal domare!!!
Kommentera

kidcox: Timrås spel i 3:e gör att dom också har sig själva att skylla, sen att de skulle bli massa tveksamheter som avgör i sudden är ju givetvis tragiskt men Timrå hade några lägen med spel 5 mot 3 osv men man tog inte vara på dom så, nu får dom krama ur allt som finns på måndag.
Kommentera

Kattgubben:
Tro mig, jag tycker inte heller om HV71, dom har ställt till det för oss för om åren.

Trashtalk tillhör spelet och även fansen.
Lycka till på måndag, så se vi på torsdag igen.
:)
Kommentera

Tråkigt när domare avgör matcher bara fy f...
Kommentera

Kanske väl lättvindligt att skylla den här förlusten på domaren men jag undrar allvarligt om inte Winnerborg var mutad i dagens batalj. Det var längesedan jag såg en sådan totalt värdelös domare på isen. Hånflinande ruskade han på huvudet gång efter annan efter direkt solklara utvisningar. Hur kan han missa Livs tripping för att ta ett exempel. Hur kan han se Styfs utvisning som inte fanns?Hur kan han missa överkörningen på Bagarn o.s.v...

Känns förjävligt att behöva säga att vi förlorar den här matchen i mångt och mycket p.g.a. en för dålig domarinsats. Nåt sämre skit på isen var det längesedan jag sett.

Visst, vi skulle ha avgjort den här matchen i första perioden och kanske sluppit alla konspirationsteorier, men jag blir vansinnig när matchen inte får avgöras av spelarna på isen utan av en domare som väljer att se det han vill se.

Tråkigt för hockeyn med sån dålig nivå bland våra domare.

Kommentera

Kattgubben:

Jag tycker mycket om Olle. Han känns ganska mycket som mig. Fast han är typ sex år äldre. Har sällan träffat på en mer internet-känslig man. Vill gärna bli hans kompis...
Kommentera

kidcox:
Det har jag inte sagt, dömt är dömt, sen kan man ju alltid ha åsikter.
Styfs mål i sudden var offside vilket alla var överns om, men dömt är dömt.
så 1-1
Jag säger , lycka till.
Kommentera

FBKare: Jo jo.. visst. Blir bara så förbannad att äckliga HV71 kanske ska vinna den här jävla serien. Det är verkligen inget lag som någon har mycket till övers för kan jag ju säga.
Kommentera

DJ Hemp: Det gick en jävla skön dokumentär om Olle Ljungström bara för ett par veckor sedan.. det är en förbaskat skön människa, om än rätt trasig.
Kommentera

FBKare: tycker nog inte att de är gnäll, tycker du att det var regelrätt?
Kommentera

Vad kan man trösta sig med?, en rejäl fylla och inse att detta var en "sken"vinnst för HV
Kommentera

Okej, jag lägger ner tjafset nu. Är så förbannat skitsur över kvällens förlust och lyssnar nu på skön musik med Olle Ljungström från 90-talet. Fan i helvete att vi inte kunde fixa det här! Det var ju så satans nära...
Kommentera

Kattgubben:
Över 7 matcher så tror jag och många med mig, att det är lättare att vinna mot TIK än HV71.TIK orkar inte spela varannandags matcher. se idag dom vek ner efter 45 minuter.
Okej i grundserien har dom varit bäst i slutet av matcherna, och ofta vänt.
Men nu måste man kliva upp ett snäpp.
Kommentera

mikenomad: Tacka fan för att vi norrlänningar ska hålla ihop i avgörandets stund.
Go, SAIK, Go!!! :-)
Kommentera

Huge: Tack för supporten! :-)
Kommentera

På måndag gäller inga normala naturlagar ang. hemmaplan eller bortaplan. Det är nästintill omöjligt att på förhand säga vem som har fördel då, det kan lika gärna vara en nackdel för HV med hemmaplan eftersom det bara ytterligare ökar pressen på HV. TIK kan iaf glida in på isen utan ett uns av press, uträknade på förhand av en samlad expertkår och i stort sett hela hockeysverige.

Skrällvarning bigtime utfärdas!
Kommentera

Laken: Ja, vi ser nog lite olika på saken.
Tycker dock att man till viss del bör ha förståelse för Livs reaktion efter matchen, eftersom jag vet hur en halvfull adrenalinstinn klack/publik ibland kan låta.
Sen hoppas jag verkligen att ni tvålar dit smålänningarna i nästa match.
Det är isf det ultimata svaret på Livs uppträdande efter matchen.
Go, Timrå, Go.
Ni är värda en finalplats.
Kommentera

FBKare: Well well.. tracka ner oss du,, förstår att du inte vill ha oss som semifinalmotståndare.. det är därför du håller på
Kommentera

FBKare: Domaren är en pajas
Kommentera

kidcox:
Sluta och gnäll, be a man.
Kommentera

Självklart var den här förlusten helt sinnesjukt jobbig, men nu när man fått distans till skiten så äre bara ladda om o komma starkare än någonsin tills nästa match, de står trots allt 0-0 på resultattavlan när matchen på måndag startar, kom igen nu Timrå nu skräller vi till oss seger på måndag !!

Och se till så grillerna är okay ;)
Kommentera

Men ändå... slicka deras söta tårar när de förlorar på hemmaplan.. det vore väl nåt, eh? Mums,,, det får mig att tänka på Cartman i avsnittet "Scott tenorman must die", när han lurade scott tenorman att äta upp sina egna föräldrar ...

www.southparkstudios.com/clips/104191/?searchterm=Scott+Tenorman+Must+Die
Kommentera

Smokey: Nu laddar vi om och kör.
Is the answer Jesus. Okey guys show us what you got
Kommentera

Simmalugnt: "Du verkar ha alldeles för mycket fritid nu när ni har fått sommarlov eftersom du måste springa här och strö salt i såren.

Fast du hade väl en svår uppväxt med trasiga leksaker och betong i sandlådan som du måste kompensera för."

Undrar bara varför er klack inte klarar en liten psykning från Liv efter matchen, när ni psykat honom ända fram till slutsignalen.
Om du uppfattat det som att jag strör salt i era sår så är det isf ditt problem och inte mitt.
Din uppväxt nedlåter jag mig inte till att kommentera.
Hoppas dock att den varit trygg och fin och att du hittar en moderlig famn att söka tröst i, när ni nu förlorat en match.
Puss på dig... :-)
Kommentera

MB:han skulle nog ha taget ett snack där i tredje när dom naglade fast oss.. man funderade va faan är det som händer,vi gick ju på knäna fullständigt!
sen ser man ju också att många inte har dom fysiska förutsättningrna där bak att lyckas få ut pucken ur egen zon när vi är under hård press!Sebbe tippade ju upp flippass rak upp på Hv backarna flera gånger i tredje!Dom tackade ju och satte upp oss igen under hård press,vi var jävligt trötta stora delar av tredje!faan vad less man är nu...
Kommentera

Huge: Självklart vart han psykad under matchen, det nekar jag inte till.

Men jag tycker det var och är lågt/onödigt att håna en oerhört besviken och frustrerad hemmapublik efter matchen, du tycker det inte.

Vi ser olika på saken.
Kommentera

Liv - den potentiella barnadräparen.. ni vet väl varför vi har skyddsnät runt sarhörnen....
Kommentera

Om nån ska få några följder av händelserna efter matchen så är det ju inte Liv utan Falk. Att håna publiken med gester är kanske inte särskilt lämpligt men knappast straffbart, däremot att som spelare upprepade gånger slå mot publiken med en hockeyklubba känns mer som något som bör leda till påföljd.
Kommentera

Laken: "Under matchens gång försöker ju både publik och spelare psyka varandra för att få motståndaren att tappa fattningen. Men det är en helt annan sak tycker jag."

Helt Ok även för mig.
Min poäng är dock att Liv sannolikt fått utstå en massa personliga påhopp och andra psykningar, som han knappast kan återgälda under match eftersom han då är koncentrerad på sin uppgift.
Jag är övertygad om att han skulle ha viftat med spaden och gjort V-tecken framför er klack/publik mitt under match istf EFTER densamma, om det inte hade inverkat på hans koncentration på matchen.
Återstår att ge igen EFTER matchen.

Då är jag isf mer kritisk mot hans egenhet att efter match skicka pucken upp på läktaren.
För det borde han nästan ha en avstängning, eller iaf en kraftig tillrättavisning.
Kommentera

Simmalugnt: Ha ha ha..thumbs up!!!!!
Kommentera

Simmalugnt: Ja, men man sparar ju på papper då. Miljötänk vet du :)
Kommentera

Långben: Jag tycker torsken är en coachgrej, när man ser att killarna är ängsliga måste man ju för fan göra något, de stod ju för fan i knät på Backe och skickade puck efter puck till icing, klart som fan att det skulle ringa till slut. Man kan kriga i kanske de sista två min så, inte de sista 20 min. Sen att Lehtonen missade chans på chans i andra gjorde det inte bättre.
Kommentera

Ja, kom igen nu modokillar och visa oss lite sköna TAGS...
Kommentera

Bissett19: "Men enligt reportern på Femman så haglade det in grejer på Grillfors när han skulle intervjuas efter matchen."

Knappast, det kom ner nån/ett par grejer typ papperstussar modell större och hårdare som var riktade mot idioten Falk som gjorde utfall och slog med sin klubba upprepade gånger mot ett par personer på sittplats som förmodligen sa några mindre roliga ord till honom och Liv (han träffade dock inte personerna utan enbart uppepå plexit ovanför spelarbåsen).

Allt detta skedde efter att tönten Liv gjort diverse uppretande gester mot klacken.
Kommentera

Vad i h....... har ingen sett årets klaraste målvakts interference ,Backe blir ju solklart påkörd bakifrån när pucken skjuts in.
Fy f...
Kommentera

-JK-: Man ska inte håna några som redan är så pass besvikna och frustrerade. Sedan får du tycka vad du vill.
Kommentera

-JK-:

Ja fy fan vilka dåliga psyken Timråsupportrarna har, tänk om de spårar ur och börjar rita på hallen.

Hemska tanke.
Kommentera

DJ Hemp: Det är ett sånt där helvete till journalist som gång på gång tippar fel. Alltid tippar låga odds, dvs favoriter. Sen när läget förändras så vänder man helt diskret kappan åt ett helt annat håll och låtsas som att läsarna inte har märkt ett skit "nej men herregud.. jag sa ju hela tiden att dom skulle skrälla".. han är ett imbecillt jävla ägghuvud och kommer så att förbli
Kommentera

MB:han såg rätt så uppgiven ut den här charles berglund!undra om det kan bero på att timrå var helt slutkörda i kroppen!dom såg ju helt tom i buggarna i tredje!
Kommentera

Huge:

Nä, du begriper uppenbarligen ingenting.

Du verkar ha alldeles för mycket fritid nu när ni har fått sommarlov eftersom du måste springa här och strö salt i såren.

Fast du hade väl en svår uppväxt med trasiga leksaker och betong i sandlådan som du måste kompensera för.
Kommentera

FBKare: Nej, inte det minsta.
Jag är faktiskt ganska övertygad att vi Timrå-supportrar ändå är stoltare för vårat lag än vad ni FBK'are är.

Därmed är denna diskussion avslutad för min del.
Kommentera

Laken: Säger ju en del om publiken i eon tycker jag. Taskigt psyke då antar jag, om man inte klarar av att bli psykad.
Kommentera

« · 1142692 · »