Andersson: aldrig varit med om värre och liknande... Detta känns så hemskt då man vet vi har väääldigt liten chans att vinna på måndag.. tror tyvärr det är god natt nu.
Frella: Backe riktigt jävla bra idag?? Nu tar du ju i så det bara stänker om det, men du är väl inte helt nykter skulle jag tro ;) Tyvärr så lyckas Liv återigen vinna målvaktsmatchen. Mycket tråkigt.
hur ser de ut? finns de någon som vill åka till jönköping på måndag? i såfall gör en anmälan på hemsidan under resor om det. priset ligger som vanligt på 350:-+ inträde.... kommer bli minibussar om intresset finns.
Frella: Själv tror jag inte på gud eller något sådant hokus pokus. Det är bara en dålig ursäkt för personer som inte vågar tro på den individuella kraften som all har dolt inom sig.
Per HApps: Nåja, har hela säsongen haft slutspel som mål, även om det känts som en sjuk bonus många gånger i år. Kanske skulle SK skramla pengar till en Jugge? =)
renen: Åkerlund ska stå på måndag då han iaf lyckats med konststycket att vinna i den där jävla frikyrkostaden. Må alla kyrkor brinna och domedagen kommer över Jönköping!
kidcox: Backlund var ju riktigt jävla bra idag, men guld tar vi nog inte oavsett målvakt tyvärr. För att det ska bli verklighet krävs nog att TJ vinner på Powerball lotteri eller nåt. Vann vi inte guld med Kiprusoff och Zäta känns det ganska långt bort att ta det nu när spelarbudgeten blir lägre dessutom.
Ice Tea: varför sköt Timrå back skott i 5 mot 3?? Då ska man passa GENOM boxen till andra sidan så målisen måste förflytta sig. Två gånger spela vi 5 mot 3 båda gångerna sköt vi bara back skott från blå! Idioti!
De jag saknat mest i år är den spelskicklige centern Peter Regin och Riku Hahl. Vi saknar en playmaker. Inget ont om Wandell men i Regin klass är han inte och det blir så tydligt i PP. Ett bättre PP i andra hade avgjort denna match. Men vi har de vi har men nog önskar man en bättre centeruppsättning till nästa år. Och naturligtvis ett par stabila backar till...
Men för att prata allvar.. vi är ju ett bättre lag än HV71 om man ser till hela denna match. Tror inte vi kommer vika ner oss i sjunde, speciellt inte om vi har Åkerlund i målet som torde vara säkerheten själv med tanke på hur det såg ut i fjärde matchen.
gud: Tänk att du fortfarande tror att du har någon form av ensamrätt att retas, gnälla och komma med elaka kommentarer här på HS. Men, du tror väl att ditt nickname är en titel.
Käre Gud. Får man önska sig något till på måndag? Jag gör åtminstone ett försök. Jag önskar att Liv och Tedenby åker på någon kraftig skada/sjukdom för utan dessa två är Hv71 i dagsläget ett högst mediokert lag.
Fy fan vilken sjukt bitter förlust, vi har nu varit bättre laget i de två senaste matcherna men har ändå stått där som förlorare. Nog för att Vinnerborg är en hånflinande idiot men denna förlust rår vi helt för själva. Att spela en uppstressad Styf u fem mot tre var t ex ett stort misstag. Karln sköt tamefan på allt helt i onödan. Vad hände med att spela fem forwards? Att vi ska vinna på måndag efter denna sjukt bittra förlusten ser jag som högst osannolikt, förmodligen spelar väl frikyrkopastorn Davidsson som i trans och f**an Thörnberg avgör. Får därför passa på att tacka för ytterliggare en magsårs-säsong.
Poffa: Jag var ironisk iofs. Om du läser vad jag tidigare skrivit så förstår du. Jag ger mig inte.. en seger borta skulle sitta så sjukt fint, och nu kommer mitt sadistiska jag fram ;D
Kattgubben: Ja, ni verkar ha gett er. Mer än hälften av skribenterna här inne har gett upp. Vissa ska inte ens se matchen på måndag osv. Varför? Bit ihop och samla er inför måndagen, ni har fortfarande chansen att slå ut HV. Ni har vunnit där nere förut och kan definitivt göra det igen.
Bissett19: Klart HV fick många utvisningar, men frågan är ju om dom inte skulle ha lika många till ? Vinnerborg var si sådär men inte hans fel att vi torskar utan vi valde att backa hem en hel period så vi förlorar på de helt klart, men när en spelare hoppar in i en situation o samtidigt sliter motståndarns huvud bakåt o hjälmen flyger av o spelarn in i sargen, då ska de va utvisning.