1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Timrå IK

592897 inlägg · 6217 ämnen

Kvartsfinal 2009

« · 1142991 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 2009
mikenomad: jo förstår det, men jag jobbar till 13.50 och kan förhoppningsvis smita lite innan om det inte funkar med 14.00-14.30 snåret.
Kommentera

Jag tror stenhårt på seger i morgon, efter gårdagen är allt annat otänkbart. All idrottslig psykologi o ickelogik talar för det. Samt att jag är Timråit och inte förstår bättre.
Kommentera

Kom igen gott folk o anmäl er så att det blir resa!
Jag vill åka, har t o m varit in till Team Sportia idag och lyckats fixa så att jag får vara ledig imorgon (har APU där varje måndag) Men min mentor blir nog inte lika glad, men ää det är ju slutspel. Så för fasen kom igen nu!! :)
Kommentera

mikenomad: Frågar engång till vilken kanal??????????
Kommentera

Nybbe:19:00

HV 71 - Timrå IK
Elitserien (Kvartsfinal 7:7)

Canal+ Sport 1
Canal+ Sport HD
Kommentera

Danfj: Borde ju inte vara något problem för föreningen att ta reda på vilka dom är. finns ju tv bilder samt att man måste kunna se vilka som köpt biljetterna. Livstids avstägning från Eon. Finns fan inget värre än sådana där idioter som ska skämma ut hela klubben, nu kommer detta dras upp i åratal frmaöver och man ska som äkta supporter behöva skämmas och försvara sig. tack så mycker era jävla idioter hoppas nu mår riktigt dåligt idag
Kommentera

Bissett19: De är tur vi har dig Bissett =)
Kommentera

Blizzard: Och förra gången svarade Poffa. Nybbe kommer nog att fråga mikenomad en gång till...
Kommentera

jonmannen: av att dömma så är det första raden där bakom HV-spelarnas spelarbås. Precis där fick jag tag på en plats när vi åkte ut sista matchen mot HV förra året. Gubbarna där var helt jävla galna. Måste ha varit samma folk. Typ sparkade mot spelarbåset och skrek massa könsord.
Kommentera

Nybbe: Kanske bäst jag svarar då; har ingen aning men andra verkar veta. Ha en bra dag! :-)
Kommentera

jonmannen: Men ta det lugnt med moralpaniken. Ingen är mer äkta än någon annan. Det enda som är äkta är känslor. Känner man ingenting inför det som hände igår så är man dock oäkta. Vi var exakt så osportsliga som jag önskade mig innan matchen. Sen vilka uttryck det tar sig sen är en annan sak. Men HV gav en reaktion, det är det viktigaste.
Kommentera

Hur blev det såhär :( vi skulle ju vinna ju.
Kommentera

bisterfinnen: Bara att instämma med mikenomad! Stort tack för stödet!
Kommentera

Yellowcard:

Jag satt rad ovanför dessa herrar och jag tycker det är skönt att de visar lite känslor,
att herr liv fick smaka på en näve lös dosa ettan var pricken över i:et.
Jag menar sånt här förekommer i alla andra arenor så varför ska timrå vara ett undantag.

Finns ju en chans att ett snuskorn sitter kvar i ögat till imorgon, Styfen lödar ett slagga och vips så blir liv förblindad och pucken i mål och timrå i semi,

Kan en skena lossna så kan även detta stämma in imorgon.
Kommentera

jonmannen: Det hände ett tag efter att matchen slutat så tveksamt om det kom med på några TV-bilder. Dessutom så hade de flesta på sittplats lämnat redan så det är inget som säger att personerna som var inblandade var de som suttit vid dessa platser under matchen.

Vidare så är inte HV-spelarna så oskyldiga heller som det verkar om man läser tidningen, då man inte behöver vara raketforskare för att förstå att folk i publiken blir förbannade när Liv öppet åker omkring och hånar Timrå-fansen efter matchen.

Slutligen det vita föremålet som kastades ner såg ut att komma ganska långt uppifrån läktaren så det är nog svårt att veta vem som kastade ner det.
Kommentera

haggen: Håller med! Inte precis så att klacken var lugnare igår......
Varför ska det vara accepterat att skrika fula ord i klacken men inte på sittplats kom även en flaska ifrån klacken......
Kommentera

Nåväl, vad är väl en skena på skridskon? Det var inte Lehtonens fel, och det är ytterst viktigt att han slutar tänka så nu på en gång vilket jag tror att han slutat med. Tror han kommer vara grymt taggad att revanschera sig imorgon.

Timråvänner, förena er! För än har inte den feta damen sjungit för sista gången. Jag tror på Timråvinst imorgon i en oerhört grinig match.

Timrå rockar alltid hårdast, och ärligt talat var det väl inte många som för ett par veckor sedan trodde att vi skulle pressa de regerande mästarna till maratonkvartsfinalserie?
Kommentera

Kolla omröstningen på aftonbladet om vilka som vinner 7:e matchen.
HV 56%
Timrå 44%

16000 röster.

När har timrå legat så bra till i en omröstning i en rikstidning?

Många är vi som tror på timrå imorgon.

Let´s rock´n roll!
Kommentera

Blizzard:
Tycker det är pinsamt när det skall kastas grejor ner på gästande lags spelare, och då spelar det ingen roll om det kommer från sponsläktaren eller om det kommer från ståplats.

Säkerheten måste kunnas garanteras av ansvarig klubb annars tycker jag att dom ansvariga skall ställa sina platser till förfogande.

Det finns en sk arenachef som skall hålla koll på detta och han har inte gjort sin hemläxa.

Kanske man borde hänga upp nät runt hela rinken till nästa år.

Så det enda raka för klubben är att leta reda på "slipshuliganerna" och stänga av dom.

Kommentera

"Hånad under hela matchen.

Och på väg ut till omklädningsrummet "

Dom kanske ska säga VARFÖR han blev hånad.....det mesta bröt ju ut efter att han fällt en Timrå spelare.....
Kommentera

Blizzard: Menar du att man ska få skrika mordhot och rasistiska saker mot spelare som begår regelbrott på isen?
Kommentera

Blizzard: Men seriöst. Vad håller du med flera på med?
Kommentera

Peja: när han blev hånad skrek klacken "ut med pajasen" vet inte vad som är rasistiskt med de?!?!
Kommentera

Men vad är det för puckon som slänger prylar. Idag skäms jag över att vara timråsupporter.

Här har man förfasats över Rögle, AIK och Modosupportrar, sen är ser man att likasinnade är precis stöpt i samma form, som sagt man skämmes ta mej fan.
Kommentera

Per HApps:

Kanske ska ge dessa herrar en varning först, jag menar nu har de ju säkert gjort samma saker hela säsongen, kanske flera säsonger i rad och kanske gjort det till en grej som hör till matchen.
Får de bara höra av någon att det de gör är fel så lär det nog bli bättring.
Nej, en varning först, ingen bättring då så ska avstängningen komma.
Kommentera

Helt rätt från C-sektionen att gå hårt åt råttan Liv. Nu missade jag tyvärr att vara på plats under gårdagens match, men är det nån som ska ha skit så är det den jävla råttan. Fegare lögnare får man leta efter (syftar på de utskjutna puckarna han "glömt" bort)

SKIT SKA SKIT HA
Kommentera

haggen: Ja för 50åriga gubbar måste ju ha hjälp med att första vad som är rätt eller fel. Klart att någon måste förklara för dom först att man inte får slänga saker på motståndarna för dom är ju inte gamla nog än att förstå det själva.
Kommentera

Blizzard: Ingenting. Men det var ju uppenbarligen inte den typen av ord som jag syftade på. Jag har bara läst det som står i aftonbladets artikel. Känner du dig träffad eller varför annars denna plötsliga aggressivitet?
Kommentera

ChriZt3r: Man borde bli avstängd i minst ett år från alla ES-matcher om man kastar in saker.
Kommentera

ChriZt3r:

Slänga saker vet väl alla att så gör man inte men att stå och skrika saker ner i båset match efter match, där behöver de en uppläxning.
Kommentera

Anonymous: Och reaktioner som din får mig att skämmas över att vara Timrå-supporter.

Varför måste vi göra en sån fantastisk stor grej av det hela? Bara för att Sportbladet gör en artikel av det? Det sista man vill är väl att motståndarlag ska känna sig välkomna till Eon? Känslorna svallade över, samtidigt som Liv hånar publiken. Det ska inte gå obemärkt förbi.

Onyanserad moralpanik är det värsta jag vet.
Kommentera

Peja: Har aldrig....kommer aldrig kasta in något, de fulaste ordet jag fick ur mig igår var "din blinda jäkel" fast det var mot vinnerborg.....
Kommentera

Peja: Man får väl hoppas att folk bara var hjälpsamma och kastade tillbaka puckarna som Liv själv skjutit upp på läktaren. Tycker att hans uttalande "Vi pratar ändå om vuxna människor som beter sig så när det finns barn på läktaren" är rätt korkat eftersom han själv betett sig som ett svin.
Kommentera

Blizzard: Du ska ha all cred för att du valde att säga "jäkel" istället för "jävel". Fantastiskt. Många kommer tacka dig.
Kommentera

Peja: håller med dig helt och hållet eller så kan ni ju gå in på isen själva och se hur duktiga ni själv är *fnys*
Kommentera

Knylan: Man kastar inte prylar, så är det.

Synd, synd nu har jag hittat en positiv sak med att vi åker ur på måndag, de som kastar prylar från läktaren blir besvikna tillika dem som försvarar dem.

De nämnde det under Kanal5:s direktsändning också.
Kommentera

FM: Om personer som du finns på läktaren där uppe i Timrå förstår jag varför de har problem.
Kommentera

Är det alla avstängningar pga inkastade saker på isen som gör att Sthlms-hockeyn har så lite publik på matcherna kanske.
Kommentera

Anonymous: Det är väl klart att ingen förespråkar att man ska kasta in grejer. Men är det en sån stor grej, egentligen? Detta är glömt om en vecka. Om ens det.
Kommentera

Peja: Ja man får ju hoppas att några sponsorer drar sig ur, så kanske det blir lite fart på Tomas Johansson då det gäller pengar också.

Jag skulle då inte vilja ha mitt företagsnamn nedsvärtat av neandertalare.
Kommentera

Peja: Har inte ni spelat färdigt ni?
Kommentera

Och varför är det så mycket värre att skrika polack, än att skrika kanadick, det är väl samma sak.
Kommentera

Blizzard: nu var inte jag där men om falk och liv sågger en sak ska man tro dom då ska man inte höra åsikten från begge parter så gör jag iaf om jag går imellan två som är osams man måste höra bägge parter för guds skull man kan inte ta en om ryggen fören man har hört den andra,
Kommentera

Anonymous: Hur reagerade du igår? Kring hela situationen efter slutsignalen? Eller under hela matchen?
Kommentera

Knylan: jag tror faktiskt att det är böter för hemma klubben om hemma klubbens suportrar kastar in saker på isen tror det finns en lag på det
Kommentera

Knylan: Skrik och besvikelse. Men inga kastade prylar, jag som hade hoppats sådant var raderat ut genpoolen för länge sedan, så jävla fel jag hade.
Kommentera

Ambroo: Äh...låt han vara. Elitidrottsmännen gnäller men det ska fan vara elitidrottssupporter! Här gör man vad man kan för sitt TIK, tömmer fickorna o skriker sönder halsen och vad är tacken? Bara skit får man..
Kommentera

Men gud vilken diskussion! Jag håller med Knylan, fullt ut. Det handlar om känslor och det är inget som behöver förstoras upp.

Lägg ner!
Kommentera

Knylan: Ja Timrå för mig är en stor grej, jag vill inte ha sådant förknippat alls med mitt favoritlag och ort.
Kommentera

Skarin: 7:e avgörande kvart mot HV. Hade nån frågat mig för en månad sen hade jag sagt eufori. Nu säger jag anus.
Kommentera

« · 1142991 · »