1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Kvartsfinal 2009

« · 1140925 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 2009
sargad: Robban intervjuades förra matchen tror jag det var (eller var det i första kvarten kanske?!)
Kommentera

Det svänger om hockey i allmänhet o Timrå i synnerhet. För 2 månader sedan hade hela hockeysnackförsamlingen hjulat å klappat händerna över en 0-7 förlust i ett slutspel. Halva församlingen hade offrat en hörntand för att vara i den position Modo o Diffarna är i nu. Och se var vi är nu... detta är en bonus på direktörsnivå.

Tack laget, tränare och ledare för slutspelsfest och dramatik. (Var förresten länge sedan jag såg/hörde något om Robban i media, men Linkan och han måste inkassera ett G för deras första säsong.)
Kommentera

dr-nix: förtydligande; nr1 i elitserien -> förstamålvakt i en elitserieklubb.
Kommentera

T T: Åkerlund har en makalöst hög högstanivå. Kan han utvecklas så att han når den oftare så har han potential att bli en startman i NHL. Men dit är det långt än så länge (tänker på faktumet att han inte är nr1 i Elitserien ännu, trots kvällens match)
Kommentera

Backe om Åke:

– Världsklass. Det var en helt makalös match av Mange. Men jag har sett honom göra sådana förr.
Kommentera

Björn Svensson for president!
Kommentera

Bissett19: Ja, tack! Själv kan jag ju tyvärr inte säga detsamma. :/
Kommentera

Hahl Bundy:

Grattis till segern!!

Laban:Hoho,var är du??
Kommentera

Laban: Fan Hynning gick ju på knäna redan i andra perioden.
Hehe
Kommentera

Simmalugnt:Vill inte se skiten.
Jag är nog upprörd över att Luleå blir bortdömda av en domarskandal som återigen upprepas o Göteborg! O att dessutom INTE verkar bli omspel.

Storlagen regerar o vi kanske ska glömma semi nu när hockeyligan börjar inse allvaret från norr?!
Kommentera

Fy fan va 9:an är sorgliga, jävla pisskanal! Har Nubben öppnat plånboken och köpte kanaljäveln eller?

För er som undrar va i helvete jag babblar om så visar Kanal 9 Frölunda-Luleå i morgon IGEN!
Kommentera

Bergius:

Ja kan bara hålla med dig. Att dom leder med 3-1 är helt otroligt!! Har ett PP som är helt klart bland det sämsta man skådat!! Samtidigt har HV ett som är grymt bra, men dom får inte in pucken ändå. Hockeyn är underlig!!!
Kommentera

T T: Haha, vikka dårar :P
Kommentera

Antingen är det Captain Morgan eller så ligger det nåt i luften.
Kommentera

T T: Jag såg det på TV'n. Precis när passet kommer slänger dom upp en stor jävla skylt med alla resultat, så klantigt!
Kommentera

T T: Ha ha Hv lovers! :)
Kommentera

Det är därför vi har snipers.

Pyrret syns kanske inte alltid under spelet men NÄR han gör det! Helt underbart!
Kommentera

Ha ha, det är ppv-klass på det här klippet:
Kommentera

Blizzard: och mitt skägg kliar redan...
undra om man skulle skänka bort det
Kommentera

Lemmy: Då kanske Davidsson kan vara med Också, Tänk er HV enda till final förra året och Fjollan hade typ tre ljusa fjun!
Kommentera

hovhas: Jafan, kanske dags att inför slutspelsfinne istället för slutspelsfjun. :)
Kommentera

Laban: Haha, det är Timrå IK som tar revanch, WAKE UP!
Kommentera

hoppas någon så snart som möjligt lägger in videon med pyrrets suddenmål.
Kommentera

haggen: Skulle inte förvåna mig om någon kommer väcka halva laget i natt på hotellet med brandlarm eller liknande! Hade jag varit spelare i Timrå hade jag lagt mig med hörselkåpor!=)
Kommentera

Bergius:
Dom kommer igång!
I morgon!
Kommentera

T T: Challe är i slag!!, å allra bäst är att han nu har odlat fram inte mindre ändre än tre rejäla slutspelsfinnar. Ser jag en raklugg och tre mogna imorgon på intervju innan match, ja då lovar jag att vi går miste om en hemmamatch på lördag :-)
Kommentera

Blizzard: Lite beundrandsvärt ändå att man leder med 3-1 i matcher utan ha presterat riktigt på topp. Lägg där till ett uselt PP. Många spelare som behöver kliva upp några steg för att jag ska vara riktigt nöjd.
Kommentera

Fy tusan vilken match det kommer att bli imorgon, hv måste göra allt för att kunna vända på detta
Får vi se lite gospelkörer, mutad domare, slipsnissar på sittplats som slänger in extra skit i båset eller vad?

Thörnberg och alla i Jönköping suger tutte ikväll.
Kommentera

mikenomad:

Laban: "Inte ens den mest blåögda TIK supportern kan förneka
att HV har varit det klart bättre laget de 3 senaste matcherna.."

Har du rökt på??

-----------------------------------

Må hända att han har rätt.
Att HV kanske är det bättre laget, men det är trots allt segrarna som räknas.

Jag minns förnedringen under lockutsäsongen. Timrå skulle slå ut ett mediokert DIF i kvarten. José Theodore och en djävulsk taktik satte stopp för oss den gången. Timrå var det bättre laget då och blev utmanövrerade av Vikegårds "proppa och kontra coachning" Dom hade ett antal duktiga avslutare som satte sina lägen samtidigt som Theodore var sinnessjukt bra i kassen.

Som sagt. Det är enkelt.
Den som får in pucken flest gånger i motståndarnas mål vinner.
Man får inga stilpoäng i hockey!

Fortsätt spela så här. Fast med ännu mer diciplin i egen zon. Ännu enklare rensningar och gå på framåt när det finns läge! Försök hellre rensa än kontra om det inte är solklart läge. Skärpa i avsluten.
Då kan vi ta dom!

DET GÖR VI OXÅ!!!!!!!
Kommentera

Klart man är bitter efter denna blytunga förlusten.Speciellt när HV var det klart bättre laget.

När man är frustrerard och förbannad kan det vara svårt ibland att föra en saklig och nyanserad diskussion.

Ny match i morgon.Trots ett 1-3 underläge i matcher anser jag att TIK spelarna ser slitna ut, TIK-backarna gick på knäna i tredje perioden.

Bara att bita ihop och ta revanch i morgon.

Peace out/
Kommentera

Simmalugnt: Ja det här var skönt SEX =) Underbart, bästa denna vecka :)
Kommentera

Denna match får mig osökt att tänka på den i Jönköping så älskade och avhållne Jimmy H:s liknelser mellan Timråsegrar och samlag.
Kommentera

krille123: Nä han visar inte direkt några känslor, den gode Pyrr.
Kommentera

HV71 - TIMRÅ 1-2 SD

Skott: 44 - 23 (14-8, 13-8, 17-5, 0-2)

Vem kan ha varit matchvinnare ? Åkerlund kanske ? :D Tack Åke och tack Challe , bra fingertoppskänsla.
Kommentera

Harryhaffa: Hur faan stavar du,,,GENIDRAGET,, ska det ju va,,,fatta noll va?
Kommentera

Wikegårds tankar om Frölunda, men han är lite små förtjust i Timrå =) Snackar lite timrå snack i början =)
Kommentera

T T: Och största enidraget gör han genom att själv ersätta sonnenberg:)
Kommentera

En petitess men...visst fan ska Pärssinen ha en assist också.
Kommentera

T T: Hehe, hehe.
Kommentera

Grabbar å tjejer... Vi är inte vidare än. Nu gäller det att ta sista. Jag kommer inte vara lugn förrän den feta damen sjunger i den här serien.
Kommentera

Måste bara säga det om HV71, shit vilken usel klack de har. De hörs ingenting till och börja med, sjunger samma skitramsa om och om igen (Country Roads). När de väl sjunger den lyckas 10% att ta rätt ton på de ljusa tonerna så det låter ju bara patetiskt. När canalplus zoomar in på "klacken" så rör 50% in på munnen ellet orkar ens klappa med.

Tacka vet jag vår klack - där är det stämning!
Kommentera

Som jag tidigare sagt, Timrå är oslagbara med Challes slutspels finne.
På tal om finnar kan man undra om Mika Pyörälä är släkt med Kimi Räikkonen. Ingen av dessa gillar att le..
Kommentera

Skarin: Challe gör allt rätt nu. I morgon står...Tuomo Karjalainen!
Kommentera

Laken: Hur såg pp ut i kväll då?
Kommentera

Kerstin_k: Instämmer. Skönt för Pyörälä att avgöra, trots usel form på sistone. Kan detta väcka honom ur "koman", mån tro?

Imorgon kan man gå med näsan högt. Man måste ju passa på! Om jag får äta upp det senare skiter jag i, det är det värt!
Kommentera

Normalt brukar väl denne Laban vara något så när sansad på HS och visst kan man ha viss förståelse att han är lite ledsen i ansiktet just i kväll. Men nu räcker det fan med grinandet. Nu är det vi som ska fira 3-1-ledningen och här finns ingen plats för dåliga förlorare. HV71 har haft Gud vid sin sida i tre slutspel och ska vara jävla glada för innehållet i prisskåpet. Det är vi som är de lidande. Vi Timrå IK-fans vandrar ännu längs Golgata. Som jag ser det var detta bara ett uns av flax på en eventuell väg mot något riktigt stort...
Kommentera

Wow för Åkerlund ikväll. Han gjorde exakt som jag hoppades att han skulle göra. Oerhört skönt!!!

Vilket förlösande mål i sudden. Tack för det Pyörälä! Vilken känsla man lägger sig med ikväll.
Kommentera

KLassisk kängpunk från 1982 med såå passande titel ikväll
Kommentera

mikenomad: han är för aggresiv för att ha rökt på, måste ha sniffat något!
Kommentera

« · 1140925 · »